Mitä olet mokannut autoa laittaessasi

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Mitä olet mokannut autoa laittaessasi

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Mitäs olette mokaillut?

Itselläni näitä on aikas paljon, tietty kun työkseenkin tekee.

164sen etuiskaritolpan kasasin väärin ja iskari löi pari kuukautta aikasemmin maalattuun konepeltiin lommon.

164:sen imukumeja vaihdettaessa putosi ruuvarin irtopää imukanavaan. Onneki huomasin minne meni ja sain vielä magneetilla venttiilin päältä napattua.

Unohdin kasatessa opelin imukanavaan suojaksi laittamani paperitupon. Muistin kun auto kävi käynnistäessa huonosti, ja ei ollut ehtinyt imaseen palotilaan.

Väänsin Opelin öljykorkin rikki, ja osia tipahti venttiilikopan sisään. Hirveellä munkilla selvisin venakopan irroituksella, kun osat löytyi öljykanavan vierestä.

Ajatin autoa vieraaseen talliin, ja nosto-ovi lähti valumaan alaspäin ja pamautti alla olevan auton katon kasaan.

Yksi 800€:n vanne kolhastu nosturille ajaessa.

Paras moka on kuitenkin eräs uninen aamu kun en öljynvaihdossa löytänyt autosta moottoria :lol:


Varmasti on muitekin hyviä, jotka ei nyt vaan muistu mieleen.
Viimeksi muokannut Epezi, 30 Joulu 2009, 11:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Jami
Viestit: 69
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 19:57
Paikkakunta: Tampere

Re: Mitä olet mokannut autoa laittaessasi

Viesti Kirjoittaja Jami »

Epezi kirjoitti: Paras moka on kuitenkin eräs uuninen aamu kun en öljynvaihdossa löytänyt autosta moottoria :lol:
"ei kait tää etumoottorinen ole?" :-D

Avatar
sansse
Viestit: 79
Liittynyt: 16 Syys 2008, 16:20

Viesti Kirjoittaja sansse »

omaan vekottimeen kytkinremppaa tehdessä tuli kasattua väärässä järjestyksessä ja painelaakerin haarukka ei ollut osunut ihan kohdalleen ja remontin jälkeen sitten nasahti irti kun oltiin päästy lahdesjärven abc:n pihaan :D. ja ei muuta kun kaveri hinaamaan ja auto uusiks pukille ja koko homma alusta :D

Avatar
kumimuumi
Viestit: 3209
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 23:56
Paikkakunta: Akaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kumimuumi »

Ehkä pahin omista (monista) Irrotin giulietasta pakosarjan lämpölevyä, pudottaen mutterin laturin sisään. Laturin joutui sitten purkamaan totaalisen osiin, saadakseen mutterin pois sieltä. :oops:
..ammattina autoslalom..

Avatar
kterkkila
Viestit: 2374
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: Mitä olet mokannut autoa laittaessasi

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

Epezi kirjoitti:Unohdin kasatessa opelin imukanavaan suojaksi laittamani paperitupon. Muistin kun auto kävi käynnistäessa huonosti, ja ei ollut ehtinyt imaseen palotilaan.
Kilpuri-mazdaa laitellessa kävi vähän samaan tapaan. Veli laittoi imusarjan paikoilleen unohtaen paperitupot imusarjaan. Auto lähti käymään ja kävi vähän hassusti. Kun hieman antoi kierroksia niin tuntui että aukesi. Samassa lensi pakuputkesta pari mustaa paperitolloa.

Capriin kerran tuli laitettua kone iltamyöhällä ja kun yritin lähteä liikkelle, kytkin ei tarrannut ollenkaan. Siinä sitten kohta mieleen kirkastui että levy oli isolla akselilla ja laatikko pienellä.. Hetki piti puhallella ennen kun lähdin irroittelemaan laatikkoa. Aamulla ehdin sitten kouluun kuitenkin.

Varmaan noita juttuja riittäisi, mutta jotenkin ne helposti sulkee pois mielestä.. :mrgreen:
Kimmo / alfatune.fi

legza
Viestit: 844
Liittynyt: 20 Kesä 2006, 17:57
Car(s): Alfa 75 & 164 + Transit ja Citroën C5
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja legza »

Mehukkain varmaan on se kun kevarista unohtui vedet koneesta. Onneksi ei ehtinyt käytellä edes minuuttia kun muisti. Kuitenkin hyvä katastrofin alku, kun kevarissa ei ollut minkäänlaista ylikuumentumisesta varoittavaa mittaria.

Pari kertaa unohtunut kiristää joku mutterin kasatessa jotain, en edes muista tarkkoja paikkoja missä näin on käynyt eli ei mitään vakavempaa.

Pahimmat pelot on, että vanne jää löysälle tai unohtaa öljyt koneesta. :-D

Avatar
Seiska5mma
Viestit: 1275
Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Seiska5mma »

OT. Nyin 50 hevosvoimaista perämoottoria käyntiin. Koneen piti olla kunnossa. Nyin niin perkeleesti, että kone syttyi tuleen. Myöhemmin huomasin, että stop-nappi oli päällä.

OT2. Samainen kone sammui myöhemmin ulapalle. Nyin taas niin perkeleesti. Mitään ei tapahtunut. Pikaveneessäni ei ollut hankaimia saati airoja. Koska olin siihen aikaan kovan tason kilpauimari, kiinnitin köyden lanteilleni ja uin vene perässä läheisen rantamotellin laituriin. Hommaan meni tuulen takia lähemmäs tunti. Perillä terassin yleisö ympäröi minut. Joku aukaisi tankin ilmahanan. Sihinä kuului takariviin asti. Käynnistin moottorin ja lähdin takaisin sinne, mistä olin tullutkin.


EDIT: bensahana vaihdettu ilmahanaan.
Viimeksi muokannut Seiska5mma, 30 Joulu 2009, 12:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Ruokoton
Viestit: 847
Liittynyt: 18 Heinä 2005, 17:40
Car(s): 159 SW 2.0JTDm ti -10 & Suzuki SJ413 LWB -87
ex: 156 SW 2.0JTS -06,
156 SW 1.8TS -00
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Ruokoton »

Ostin halvat (ja hyvät) Bilteman autorampit. Vaimon toimiessa tähystäjänä sihtasin sitten auton keulaa niiden päälle.

Aavistus liikaa kaasua ylös noustessa ja toinen ramppi ampui puoleenväliin auton helman alle. Tein itse, säästin - onneksi en enempää.

Avatar
mml
Viestit: 1109
Liittynyt: 25 Huhti 2004, 15:22

Viesti Kirjoittaja mml »

Seiska5mma kirjoitti:OT2. Samainen kone sammui myöhemmin ulapalle. Nyin taas niin perkeleesti. Mitään ei tapahtunut. Pikaveneessäni ei ollut hankaimia saati airoja. Koska olin siihen aikaan kovan tason kilpauimari, kiinnitin köyden lanteilleni ja uin vene perässä läheisen rantamotellin pihaan. Hommaan meni tuulen takia lähemmäs tunti. Perillä terassin yleisö ympäröi minut. Joku aukaisi tankin bensahanan. Sihinä kuului takariviin asti. Käynnistin moottorin ja lähdin takaisin sinne, mistä olin tullutkin.

:mrgreen: Ei jumaliste! Kyllä Seska5mman jutut on parhaita.

BTW Jos vielä jatkat veneilyharrastustasi niin tämä kannattanee hommata. Ei sit tarvi uida sinne motellille, saa ihan kyydin.
Alfaa pitää käsitellä niinkuin naista; ensin varovasti ja sitten täysillä.

Avatar
kterkkila
Viestit: 2374
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

Tulipa mieleen vielä sellainen hauska tapahtuma kun kaverin kanssa kasattiin kuplan laatikkoa 20 asteen pakkasessa pikkupoikina. Auto saatiin kuin saatiinkin valmiiksi, joten koeajolle piti tietenkin heti lähteä. Sitten vaan auto käyntiin ja vaihdetta silmään, mutta sitten alkoi näyttää ettei laatikosta löydy kuin pakki. Mutta pakin kun laittoi päälle, niin yllättäen mentiinkin eteenpäin.. Autossa olikin neljä vaihdetta taaksepäin ja yksi eteen.

Kuplan kupla, eli katto oli leikattu pois, joten olihan se jännää touhua päästellä jäällä takaperin avoautolla sen minkä kuplan kone jaksoi kehittää. Kolmosella täysiä vedettäessä se ei kyllä enää millään meinannut pysyä suunnassaan, vaan pyrki pyörähtämään oikeaan suuntaan. Ei ilmeisesti ollut tarpeeksi trukkikokemusta.

Kuplan perämurikan voi siis lyödä laatikkoon myös väärältä puolelta!
Kimmo / alfatune.fi

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

Tempra aikoina herkistelin tyhjäkäyntisäätimen moottoria ja yksi mutteri jäi ilmeisesti hieman löysälle. Muutaman kymmenen kilometrin päästä alkoi kuulua hirvittävä kalina. Kone purkuun ja mutteri löytyi sittemmin männän lakeen niittaantuneena.

Marean jakopää remontin yhteydessä jäi apulaitehihna vaihtamatta, kun Motonetistä tilattu oli väärä. Muutaman sadan kilometrin päästä kotoa alkoi kuulua läpsätys. Apulaitehihna oli riekaleina. Ylimääräiset repaleet sivuleikkureilla irti ja matka jatkui. Kunnes riekaleet meni jakopäänkopan väliin ja sieltä jakohihnan väliin. Jako sekaisin ja trailerilla kotia.

Useamman kerran jäänyt pyörät löysälle, kun kiireellä pitänyt lähteä koeajolle.

Viimeisimmät mitkä muistan. Kiristeltiin 147kan kannenpultteja kun halpis Ribe setin päästä irtosi sokka ja se pieni kuula, joka pitää Ribe päätä paikallaan. Sokka löytyi mutta sitä kuulaa ei tuntunut löytyvän mistään. No löytyi sitten kuitenkin kovan etsinnän jälkeen venttiilinjousen juurelta.

Samaisessa remontissa jakopäänkopan viimeistä pulttia kiristellessä pultti lähti kiristymään ja meni jotenkin ihmeelliseksi. pakkohan se oli pyörittää pultti auki ja katsoa mitä tapahtui. Lohkosta oli tippunut iso pala jakohihnan ja hihnapyörän väliin.

Siinä äkkiseltään mitä tuli mieleen. Aika paljon näitä on kyllä sattunut. Ei oikein tiedä onko sitä vain huono onninen vai niin kauhee käsi. :lol:

Avatar
kumimuumi
Viestit: 3209
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 23:56
Paikkakunta: Akaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kumimuumi »

^aika paha. :mrgreen:
OT2 oli kans ihan... :mrgreen: :mrgreen:
..ammattina autoslalom..

Avatar
Midi
Viestit: 817
Liittynyt: 12 Kesä 2005, 17:21
Paikkakunta: Forssa

Viesti Kirjoittaja Midi »

Onhan näitä ollut kaikenlaisia mutta ei onneks mitään vakavampaa oo sattunu. Yleensä unohtuu jostain välistä jotain tai on väärinpäin ja saa kasata muutaamaankin otteeseen uusiksi :)

Ei nyt muistu mieleen mitään herkullista. Kerran on jäänyt yks rengas kirimättä loppuun, ihmettelin hetken kun isolla tiellä ravistaa niin pirusti.
Joona Karimaa
____________

Avatar
Farina
Viestit: 1478
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
Car(s): Ranskalainen mukamaasturi
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja Farina »

Midi kirjoitti:Ei nyt muistu mieleen mitään herkullista. Kerran on jäänyt yks rengas kirimättä loppuun, ihmettelin hetken kun isolla tiellä ravistaa niin pirusti.
Vastaavasti kävi itsellekin, kun yritettiin säätää Kuplan (rumpu)etujarruja katsastusta varten. Välillä otettiin renkaita irti ja herkisteltiin/säädettiin kenkiä yms. Renkaat takaisin ja koittaan lukuisia kertoja. Viimein oli perstuntuma, että ei puoltaisi suuremmin mihinkään suuntaan ja painettiin päätielle kokeilemaan. Hirvittävä ravistus alkoi pyörittämämään rattia ja kiroilu oli sen mukaista, "mitä nyt hajosi". Molempien etupyörien pultit olivat lähes kokonaan auki, muutama aivan huulilla tippumassa. Rengasavain oli tietysti autotallin lattialla, kuinkas muutenkaan, mutta jakarilla saatiin pultit riittävän kireällä paluumatkaa varten.

heme
Viestit: 517
Liittynyt: 27 Marras 2006, 08:02
Car(s): 156 2.5 V6 SW -03, Maserati Quattroporte -06, Range Rover TD6 -02
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja heme »

kterkkila kirjoitti:Mutta pakin kun laittoi päälle, niin yllättäen mentiinkin eteenpäin.. Autossa olikin neljä vaihdetta taaksepäin ja yksi eteen.
Näin kävi myös minulle, mutta autona oli lava-Mosse.

Avatar
PP
Viestit: 161
Liittynyt: 02 Elo 2005, 09:15

Viesti Kirjoittaja PP »

Aikanaan tuli sekoitettua kardaani kun haarukan pultti oli niin tiukalla ettei lähtenyt irti kuin penkissä. Haarukan irrotuksen jälkeen huomasin, että penkin ketju oli tehnyt akseliin naarmut jotka peittivät alleen tekemäni merkit. Pari kertaa tuli yritettyä kasata "oletettujen" merkkien mukaan mutta sen jälkeen lähdettiin kardaaniostoksille.

Seuraavan kerran vastaavaa autoa tehdessä päätin ettei sama pääse tapahtumaan uudelleen. Tällä kertaa akselin päässä oli niin tiuha uritus ettei huolella tehtyjen merkkien kanssakaan voinut olla varma että haarukka tulee oikeaan asentoon - eihän se tietenkään tullut ja homman sai tehdä alusta uudelleen. Tällä kertaa kardaanista tuli kuitenkin vielä toimiva.
TPP

gYdEbUh
Viestit: 2369
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Tässä kun on ollut paljon juttua melkeen irtoavista pyöristä, niin itse kiristin Lancian etupyörän normaalisti. Sitten muutaman kymmenen kilometrin jälkeen etupää rupesi tuntumaan oudolta. Tästä vielä muistaakseni muutaman kymmenen kilsan jälkeen etupää oli niin paha ettei ajosta meinannut tulla mitään ja pitkässä jyrkässä alamäessä auto meinasi mennä kaiteeseen, pysäytin auton. Mitään vikaan en silmämääräisesti huomannut ja meinasin ajaa auton lähiparkkiin mutta rengas irtosi samantien.. Syy miksi tätä en tajunnut oli että olin kiristänyt pyörän normaalisti ja pulttien edessä on alumiinilätkä. Tuuri oli kova ettei mäessä irronnut. Takapyörät taas on sellaisia että löysälle jäädessään suoraan ajaessa on taviksen yleensä vaikea huomata ennenkuin irtoaa.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Mitä olet mokannut autoa laittaessasi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Epezi kirjoitti:164sen etuiskaritolpan kasasin väärin ja iskari löi pari kuukautta aikasemmin maalattuun konepeltiin lommon.
Check. Tosin oma konepelti oli jo kerran maalattu edellisen iskariasentajan jäljiltä, taisi olla peräti Auto-Milano...
Jalamari kirjoitti:Useamman kerran jäänyt pyörät löysälle, kun kiireellä pitänyt lähteä koeajolle.
Check. Nykyään jo tietää mitä se ihan tietyntyyppinen ronksutus tarkoittaa.

GTV:hen tein kerran jakohihnaremppaa ja illalla kinnerin kasaan saatuani ajelin tyytyväisenä 40 kilsaa kotiin. Aamulla herättyäni ensimmäisenä ajatuksena napsahti kaaliin "muistinkohan ottaa sen apupultin pois jakopäästä...?". Tuonne kun pitää laittaa pultti tai muu aputappi kasaamisen ajaksi jotta kiristimen saa kiristettyä kohilleen. Siitä sitten aamukahvin jälkeen parkkikselle raottamaan jakohihnan koppaa ja joo-o, hihnasta puuttui kolmannes leveydestä ja hihnanöyhtää oli paikat täynnään. Pultista ei näkynyt enää muuta merkkiä kuin pari koloa hihnapyörillä.

164 V6:n öljypohjaa tuli tiivisteltyä ilmeisen epäsopivalla mömmöllä, se nimittäin liukeni ja tukki öljypumpun sihdin. Ei sentään kerennyt leikkaamaan kiinni ennen kuin tuli pannu avattua muista syistä. Würthin massan kyllä pitäisi olla öljyä kestävää sorttia, mutta pitäisihän mullakin olla käsissä muitakin sormia kuin peukaloita.

Äitimuorin korollan kytkinremppa ei mennyt ihan putkeen vaan parin kuukauden päästä levystä korkkasi niitit irti. Moottorin ja laatikon pultit ei sitten olleetkaan kaikki ihan saman pituisia vaan paketti jäi vähän notkolleen...

Isänmaan palveluksessa olin tekemässä turbodiesel-Pajeroon huoltoa. Hommaan kuului myös käytellä vimpainta nosturilla jonkin aikaa. Siinä sitten nosturiin nojailtiin ja paskaa puhuttiin viitisentoista minuuttia (firmassahan tunnetusti kiire painaa päälle) Mitsun raksuttaessa vieressä kunnes tuli mieleen että jokohan tuli laskettua koneeseen uudet öljyt. Kuivahan se oli. Öljyt sisään ja vihellellen pois paikalta.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Viesti Kirjoittaja willez »

Tämmönen sattui kaverille kun dx corollaan metsästettiin koirien ja kissojen kanssa kaasarin ja imusarjan (vai olikohan se pakosarjan ja laipan) välistä peltitiivistettä. Vihdoinkin simmoisen löydettyä aloitettiin homma.

Siinä sitten alotettiin kasaamista ja peltitiiviste tippui laturin päälle ja riks-raks-poks ja tiiviste oli muuttunut sulaneeksi tinakököksi :D

Ja sen jälkeen muutama kaasarin pultti/mutteri tippui etuputkeen kolisemaan. EI NÄIN :P

Avatar
kumimuumi
Viestit: 3209
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 23:56
Paikkakunta: Akaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kumimuumi »

Aavistus liikaa kaasua ylös noustessa ja toinen ramppi ampui puoleenväliin auton helman alle. Tein itse, säästin - onneksi en enempää.
Minä myös. 8)
..ammattina autoslalom..

Avatar
VMTD
Viestit: 3178
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
Paikkakunta: Hausjärvi

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Ehkä hauskin on kun liimasin 155:n takajousen pohjaanlyöntikumia kiinni ja laitoin jousen väliin pihdit painamaan tötteröä kiinni. Jostain syystä seuraavana päivänä tuli mieleen ettei ole mitään muistikuvaa pihtien poistamisesta jousen välistä. Menin kurkkaamaan ja sielä tallella olivat.

Avatar
Seiska5mma
Viestit: 1275
Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Seiska5mma »

Viimeinen katsastuspäivä oli käsillä ja peili halki. Jäljensin aamulla lyjykynää apuna käyttäen paperille peilin ääriviivat, leikkasin reunat pois ja heitin paperimallin työmatkan varrella olevaan lasihiomoon. Peili leikattiin täysin mallini mukaan. Nyt siihen voi aina katsoa.

Kuva

gYdEbUh
Viestit: 2369
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

VMTD kirjoitti:Ehkä hauskin on kun liimasin 155:n takajousen pohjaanlyöntikumia kiinni ja laitoin jousen väliin pihdit painamaan tötteröä kiinni. Jostain syystä seuraavana päivänä tuli mieleen ettei ole mitään muistikuvaa pihtien poistamisesta jousen välistä. Menin kurkkaamaan ja sielä tallella olivat.
Mulla unohtu muuten iso taskulamppu mutsin Yariksen takajouseen ja sitten vähän ajan päästä etin sitä enkä löytäny, sitten tuli katottua Yarista ja siellä oli ehjänä pysynyt muutaman kymmentä kilsaa. Muutama viikko sitten broidi tiputti sen tallin lattialle ja se halkes kahtia
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
sansse
Viestit: 79
Liittynyt: 16 Syys 2008, 16:20

Viesti Kirjoittaja sansse »

töissä kerran jäänyt jarrusatulan pultti kirraamatta uuteen aurikseen ja tuho oli ilmeinen. jarrulevy säpäleinä kuten myös satula ja vanne :D joskus tipahtanut myös kärkipihdit vetoakselin päälle roikkumaan PA suodattimen vaihdon yhteydessää verso corolla taxiin -> vikaa haettiin kissojen ja koirien kanssa ja itsekkin koeajoin kyseistä taxia varmaan kolmeen otteeseen ja taxarin kanssa kunnes tuli mieleen et tiputin muuten ne pihdit sillon viime rempan yhteydes sinne. Noh ainakin sain sentäs hyvät pihdit takasin :D

Avatar
jknracing
Viestit: 3055
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

75 1,6 - 2,0 tekniikanvaihdossa bensapumpun letkut väärinpäin. Yllättäen auto ei käynnistynyt uudella moottorilla. Meinasi tulla vähän kiire, kun lupasin kaverille, että kyllähän tällä käydään vielä tänään nakkarilla...
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Honda CB kevarin koneen yläkertaa rempan jäljiltä kasatessani ja nokka-akselin kiinnityspukkeja kiinni ruuvatessani koko prkl:een rempan viimeisen mutterin prikka lipeää sormista ja kopsahti koneen pohjalle. Ei tarttunut magneettiin. Ei tule väärin päin käännettynä ravistelemallakaan. Henkinen selkäranka siltä illalta katkesi siihen ja pyörä jäi odottelemaan, jos jaksaisi TAAS avata koneen. Päivä ei ikinä tullut, myin pyörän kokonaisena moottori irrallaan ostajan tietäessä prikan olemassaolosta. Vieläkin vi**ttaa.... viimeinen mutteri.... eikä ketään muuta lähelläkään, jota syyttäisi.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

mazza
Viestit: 156
Liittynyt: 26 Marras 2004, 17:25
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja mazza »

Kone oli irrallaan ja syöttöpumppu levällään, laittelin tuliterää 12mm nestepäätä koneeseen. No, kone nippuun ja paikoilleen ja starttaamaan. Vaimeasti se napsahti, enkä sitä enempää ajatellu. Tarttasin, tarttasin ja tarttasin, koitin ilmata, paineilmaa tankkiin jne... No, ei siinä auttanu ko kone pois ja pumppu levälleen. Juuri hankittu nestepää muutamassa osassa, oli ilmeisesti kk-mitta väärä ja nestepää pohjasi. :oops:

Onneksi sain vielä samalle illalle parempilaatusen 10mm nestepään, sai aamuksi Garretin laulamaan. 8)

EDIT: Ja autohan oli -87 takaveto-Hiluksi.
On se harmi ku ne autot vetää liian usein väärästä päästä....

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Mitään kovin suurta ei ole päässyt tapahtumaan, mutta aina toisinaan jotain pientä.

Joskus muinoin tein vanhaan Corsaan kansiremonttia ja oltiin jo kasausvaiheessa. Kansi paikoilleen ja momenttiin, rupesin sitten tarjoamaan imusarjaa paikalleen. Prkl, eihän tää sovi, olis pitänyt ruuvata se irtokanteen. Huohottimen öljynerotin on tiellä. Hetken mietin että haenko huomenna uudet pultit ja pahvin vai mitä, kun päätin että autohan käy tänään. Öljynerotin on ruuvattu lohkon alareunaan, startin taakse. Startti irti, öljynerotin irti, imusarja paikalleen. Nyt öljynerotin oli kiva ruuvata paikalleen kun imusarja on tiellä, sama juttu startin kanssa. Mies ahtaassa konehuoneessa vyötäröä myöten, pari tuntia meni imusarjan asennukseen, mutta autolla käytiin essolla kahvilla samana yönä.

Keväällä mentiin illalla ti-halliin vaihtamaan veljen autoon pakoputki, käsijarruvaijeri ja etujouset. Jouset jätettiin toki viimeiseksi. Homma saatiin pakettiin ja ruvettiin tyytyväisenä ja väsyneenä laskemaan autoa alas nosturilta ja keräämään työkaluja kasaan, kun huomattiin yksinäinen pohjaanlyöntikumi lattialla. Voittajafiilis. Varsinkin kun jokainen minuutti nosturilla maksaa.

Joskus oli vastahankitussa autossa lämpöongelmaa ja olin töissä hallilla remppaamassa sitä pikkutunneilla. Syyläri oli irti ja lattialla lappeellaan ja siinä jotain askartelin, kun huomasin että syylärin kyljestä töröttävässä ylävesiletkussa oli termostaatti sisällä. Hetken aikaa löi tyhjää kun mietin että missä välissä olin sen sinne saanut työnnettyä, kun huomasin että koneesta irti ruuvattu termari oli sekin tallella. Oli joku varsinainen seppä taas tehnyt remonttia. No, järjestelmän täysi huuhtelu ja kasaan uusilla nesteillä ja uudella termarilla, eikä tullut kuntoon, eikä vielä seuraavallakaan termarilla. Maantiellä lämmöt taas punaisella ja rekka takapuskurissa päätin että maalaan auton vihreäksi ja ajan suohon, kun lämmöt putosivat normaaliin. Mystistä.

Ja onhan kerran takapyörä meinannut irrota..

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4112
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Onhan näitä.

Alustasarjan asennuksessa takajouset eteen ja sit ihmettelemään miksi keula on totaalisen tontissa :oops:

Juuri maksoin 30€ sitä että korjaamo vaihtoi etupolttimot uusiin. Olin rikkinäiset polttimot vaihtanut uusiin, ei toimi, sulakkeet ehjät, rele ehjä, ihmettelyä ja aika pajalle. En vaan osaa/luigin kaaviot ei pidä paikkaansa tjmv. Pajalla uudet EHJÄT polttimot paikoilleen ja matka jatkuu :oops: Sitä en vain ymmärrä miksi minulla oli kaksi rikkinäistä polttimoa varalla hansikaslokerossa, enkä sitä miksi en tarkistanut asiaa.

Ja kerran ravistelin vimmatusti valkoista maalipurkkia käsissäni ja kansi aukesi. Kaaressa Alfan päälle, eikä ihan vähän. Olisin ottanut kuvan mutta oli vähän kiire :silly:
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
Vode
Viestit: 883
Liittynyt: 28 Joulu 2004, 01:13
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Vode »

Ihan opettavaisia nämä teidän tarinat :)

Emännän zetec escorttiin tuli tehtyä kansiremppaa ja homma sujuikin kasaukseen asti kuin elokuvissa. Nokkia kun laittoi takaisin niin ei sitten väsyneenä tullut edes mieleenkään että ne nokka-akselit vois laittaa väärässä asennossa paikoilleen jolloin nokkapukkeja kiristettäessä ne vois työntää venttiilit mäntiin. Se tuli mieleen vasta kun rupes miettimään ajotuksia kohdalleen mutta onneksi ne tuli melkein samassa asennossa nostettua pöydälle/pöydältä. Tosin samaisessa asennuksessa viimeisen nokkapukin viimeinen pultti katkes kun tietty olis pitäny ostaa uudet pultit tai sitten momenttiavain teki vain tenän.

Vuosia sitten tuli kerran kiireessä lisättyä Tempraan öljyä ennen matkaa. Tuloksena 100km ajon jälkeen ö-painevalo sykkii ja konehuone oli käsittämättömän kauttaaltaan öljyllä kyllästetty. Onneksi kone ei kärsinyt suurempia vaurioita, tosin siinä alitehoisessa luuskassa mikään olis tuntunutkaan.

AAW
Viestit: 975
Liittynyt: 08 Loka 2003, 18:31
Car(s): Stelvio JTD
159 JTS
QP V8 Evo
75 2.0 TC
ex.159 Tbi & 159 2.0 JTD, 2x156 TS, GTV V6, 166 JTDm
Paikkakunta: Billnäs

Viesti Kirjoittaja AAW »

Tänä iltana: Yritin puristaa GTV:n alatukivarsi pu-puslien kera takaisin kiinnityspisteeseen tunkilla. Sain tukivarren uppoamaan vähän matkaa koloon jolloin päätin ottaa tunkki pois ja avittaa lekalla. Laskin paineet pois nestetunkista, ja kun ei irronnut niin päätin potkaista se pois (ei tahdo laskea mäntää alas vaikka ottaa paineet pois). Seuraavaksi paukkuu ja tukivarsi lyö jousen avittamana jalkapöydälle, saa nähdä pystyykö kävelemään huomenna. :silly:

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Edellinen moka, ei tosin oma mutta minä siitä kärsin. Tein 156 Seleen kansiremontin katkenneen jakohihnan takia. Ajoin autolla ensimmäiset kilometrit remontin jälkeen, kaikki toimi moitteetta, mutta öljynkulutus oli järkyttävää. Päädyin lopputulokseen että männänrenkaiden täytyy olla rikki, kun kerran venttiilivarren kumit vaihdettiin kansiremontin yhteydessä. Minkäs teet, paska säkä ja männänrenkaita vaihteleen. Vanhat renkaat oli ihan hyvät, joten päädyin kuitenkin tarkastamaan ne venttiilivarrenkumit. 16 kumista kaksi oli kiinni, ja neljätoista irti. Kannnen koneistustyöt tehnyt kaveri oli unohtanut painaa kumit paikalleen. Hienoa!

Avatar
Gasolina
Viestit: 4489
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Niitä on niin paljon, ettei millään jaksa listata, mutta tähän ikään varmaan liki kaiken mahdollisen :mrgreen:
Giulia Super -69

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Laku »

Joo-o sen verran on tullut tehtyä hitaasti ja kahteen kertaan, että olen oppinut seuraavan: Älä korjaa mitään, mikä ei ole rikki.

Ennen väittivät, että kun tekee hitaasti ja kahteen kertaan, niin ainakin naiset tykkäävät.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Kun ei osaa mitään tehdä, ei voi mokatakaan. Hyvä näin.
Viimeksi muokannut Cuore Sportivo, 21 Tammi 2010, 19:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Backstroker
Viestit: 790
Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
Car(s): 156x3 159x2
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Backstroker »

Ei liity autoihin mutta muistan vuosia sitten kun opiskelin talonrakentajaksi, minä ja toinen tyyppi pistettiin muuraamaan entisen koulun opettajan talon julkiseiniä.
Opettaja osti kaksi uutta vatupassia meille, en muista merkkiä mutta maksoi noin 100€ kappale, sellaiset 1800 pitkät.
Muuratessa jossakin parin metrin korkeudessa tarkistin taas vaakasuoruuden laittamalla vatupassin valmiin kerroksen päälle, sitten käännyin kattomaan jotakin takanani ja takaisin seinään käännyttäessä kädellä osuin passiin ja sehän tippui sinne tuuletuslevyn ja muurattavan tiiliseinän väliin. Siinä sitten nauratti
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

Jönsson
Viestit: 972
Liittynyt: 04 Huhti 2007, 14:46
Paikkakunta: Päijät-Häme

Viesti Kirjoittaja Jönsson »

Cuore Sportivo kirjoitti:Kun ei osaa mitään tehdä, ei voi mokatakkaan. Hyvä näin.
Voihan sitä näköjään tunkea sanoihin ylimääräisiä k-kirjaimia.

Monza
Viestit: 897
Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis F10 xD LCI.
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Monza »

C-Kadettiin tehtiin porukalla koneremppa. Pata oli takaisin kasassa ja alettiin starttaileen. Ei edes lupaa, ei sitten yhtään. Bensa tuoksuu, joten siitä ei ole pulaa ja kipinääkin tulee. Aikamme siinä starttailtuamme ajateltiin, että akku on jo vähän väsynyt monesta yrityksestä ja alettiin hinata kärryä pitkin kyliä.

Yksi ukko istumaan konetilaan (konepeltiä ei vielä ollut) ja säätämään sytkää ja kaasaria vauhdissa. Nyt saatiin jo aikaiseksi komeita leimahduksia kaasarista kohti taivasta. Saattoi olla aika hupaisa näky. Hieman väärässä päässä vaan sytytti, eikä kone edelleenkään luvannut.

Sitten joku keksi, että josko korjattaisiin sytkää senverrran että kipinä ja puristustahti on samassa pytyssä samaan aikaan.. Jo tyhjäksi startatulla akulla pieni pyöräytys ja työntötankojen tuttu helinä ja kilinä alkoi :-)

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Heh, sama tuli joskus koettua, kun kansirempan jälkeen ei meinannut lähteä kone käymään. Kaasarista löi reilu puolimetristä liekkiä kun oli tulpanjohdot ristissä :mrgreen:

Monza
Viestit: 897
Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis F10 xD LCI.
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Monza »

Sytkäjohdot oli raketissa oikein, mutta jakaja kierroksen pielessä :mrgreen:

Avatar
Tommo
Viestit: 181
Liittynyt: 29 Huhti 2005, 20:45
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja Tommo »

Aikoinaan vaihdettiin D-mallin Kadettiin kunnostettu kone. Myyjä antoi sitten erehdyksessä kunnostamattoman koneen. Huomattiin tietysti vasta testiajolla runsaan savutuksen kera. Taas kone pois ja uusi tilalle. Kone toimi loistavasti paitsi kolmosvaihteella. Tuolloin paukku ja nyki niin prrr..
Kun vikaa ei löytynyt niin vietiin paikalliselle sähköqurulle. Tohtorillakin meinas mennä sormi suuhun kunnes löysi jonkun sähköpiuhan joka oli jäänyt moottorin kannakkeen väliin ja otti sieltä maihin vain kun kolmonen oli päällä...

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Jönsson kirjoitti:Voihan sitä näköjään tunkea sanoihin ylimääräisiä k-kirjaimia.
Sori. Nyt virhe on korjattu ja viestin sanoma tulkittavissa.

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

Cuore Sportivo kirjoitti:
Jönsson kirjoitti:Voihan sitä näköjään tunkea sanoihin ylimääräisiä k-kirjaimia.
Sori. Nyt virhe on korjattu ja viestin sanoma tulkittavissa.
tarkaks menee :lol: sorry OT!!

VituixMan
Viestit: 54
Liittynyt: 03 Huhti 2006, 17:57
Car(s): G-11
Paikkakunta: Kuopio

Tosimoka...

Viesti Kirjoittaja VituixMan »

Ei varsinainen remppamoka,mutta moka kuitenkin. Ajelin IVECO-kuorma-autolla toissapäivänä pikitiellä 88km/h. Ajotietokone ilmotti että turbo on pois pelistä ja samassa syttyi öljynpainevalo. 3 sekkaa siitä ohjauselekroniikka sammutti koneen ja ilmoitti että öljynpaineissa jotain totaalihäikkää.
Olis PITÄNY uskoo autoa ja olla starttaamatta...Kuului aivan helevetin hirvee kuiva kitkutus.Nooh..hinurilla pajalle ja pelkät osat maksaa 15000e.Ehjäks ei jääny muuta kun loki ja putket..Eli uskotaan auton diaknostiikkaa,kun se mittaa paremmin toimintoja kuin korva...

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Tuosta juolahti mieleen kun työkaveri räjäytti sähköjunan tasasuuntaajan. Maavuodonvalvonta oli avannut pääkatkaisijan, kaveri kuittasi valvontareleen ja pisti pääkatkaisijan kiinni. Komea savu siitä tasasuuntaajasta kuulemma lähti :roll: Säännöllisesti joku huoltokuljettaja myös lähtee junalla huoltohallista irrottamatta syöttökaapelia pistorasiasta :lol:

Avatar
JiiTeeÄssä
Viestit: 1175
Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja JiiTeeÄssä »

Kaikenlaista on sattunut, tässä eräs.

Serkkupojan kanssa joskus vuosia sitten kasattiin Ford Granadan V6 konetta, koko auto oli aika "tiukka" ja kone sen mukainen. Siinä kun motti alkoi olemaan kasassa, serkku jäi hetkeksi ihmettelemään työkalupakissa pyörivää tankoa, sellaista lyijykynän mallista kuusion muotoista tankoa. No ei sytyttänyt ja tanko jäi pakkiin.

Kone paikalleen ja sen verran johtoihin kiinni että päästiin starttaamaan. Konepelti auki, minä virta-avaimella ja serkku kaasarin vivuille kumartuneena pellin takana piilossa. Hetken aikaa kihnutin ja alkoi bensaa tulemaan, röpönröpön-poks-poks-POKS. "Joo riittää" kuului pellin takaa.

Kömmin katsomaan mikä tilanne. Pystyimukaasari oli antanut sen verran takapotkua että serkun rock&roll -mallin tötterötukka oli tulessa. Se siitä sammuteltiin ja haettiin sytkät kohalleen, löytyi aika pian. Noh ei muuta kuin koeajolle, päästiin 100m ja selvisi mikä se pakissa pyörinyt tanko oli.
Öljypumpun käyttöakseli.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-

Avatar
fahlsjy
Viestit: 1608
Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
Car(s): Giulietta QV
Jaguar XKRR convertible
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja fahlsjy »

Tuosta juolahti mieleen kun työkaveri räjäytti sähköjunan tasasuuntaajan. Maavuodonvalvonta oli avannut pääkatkaisijan, kaveri kuittasi valvontareleen ja pisti pääkatkaisijan kiinni. Komea savu siitä tasasuuntaajasta kuulemma lähti Säännöllisesti joku huoltokuljettaja myös lähtee junalla huoltohallista irrottamatta syöttökaapelia pistorasiasta
No joo... ja jonkun duuni on sitten pistää ne kondikseen.... :-D

Tuumer
Viestit: 61
Liittynyt: 29 Loka 2005, 00:15
Paikkakunta: Espoo

Re: Mitä olet mokannut autoa laittaessasi

Viesti Kirjoittaja Tuumer »

Rasvis kirjoitti:
Epezi kirjoitti:164sen etuiskaritolpan kasasin väärin ja iskari löi pari kuukautta aikasemmin maalattuun konepeltiin lommon.
Check. Tosin oma konepelti oli jo kerran maalattu edellisen iskariasentajan jäljiltä, taisi olla peräti Auto-Milano...
Sama täällä, Sprintin mustaan konepeltiin tuli oikein mukavat jäljet madallussarjan asennuksen yhteydessä... Harmitti aika vietävästi silloin, vaikkei maalipinta mikään timantti ollutkaan. :x

155:seen vaihdoin taakse jarruputkia, molemmat pitkät edestä ja toinen pyörään menevä putki paineensäätimeltä. noh, toinen pyörälle menevä putki menee kenkkumaisesti bensatankin päällä ja katsoin että tuo näyttää kyllä niin hyvältä että en ala vaihtamaan.

Kaikki tässä vaiheessa sitten arvaavatkin että koeajolla päästiin n.2km päähän kun se takaputki sitten antautui. Nilkuttaen takaisin talliin ja viimeinenkin putki vaihtoon.

Tuo samainen putki vaurioitui huomaamattani muutamaa vuotta myöhemmin takapyörän helojen vaihdon yhteydessä. Sama tuttu kuvio, n.3km tallilta ja putki päästi paineet pihalle... :lol:

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Tänään tuli taas mokailtua, prkl.

156 V6 projektiin oli tarkoitus alkaa laittamaan kansia paikalleen, irroitin sylinteriputket lukituksista ja menin ajatuksissani sen jälkeen pyörittämään konetta, kaksi putkea irtosi, vittu.

Muutenkin jo yli äyräiden pursunut projekti lisääntyi sitten sylinteriputkien tiivisteiden, kiertokangen laakerien ja männärenkaiden vaihdolla.

gYdEbUh
Viestit: 2369
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Eilen vaihdoin automaattilootaan öljyjä. pohjassa on täyttöproppu minkä jatkeena on putki ja kun öljytaso on putken reikien kohdalla on määrä riittävä. Täyttö pitää tehdä koneen käydessä. Kun olin pistänyt öljyn maksimiin sammutin koneen.. Kyllähän sitä kuumaa öljyä aika pikaiseen ruikki ulos. Ja ennemmin kuin olisi käynnistänyt koneen joka oli nosturilla, menin sohlaamaan proppua paikoilleen mikä on hauskaa hommaa kun kädet on täynnä kuumaa öljyä (aika liukasta) :P
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Vastaa Viestiin