vr töpeksii - Italia soffrire
Valvoja: Moderators
- Bisci
- Viestit: 511
- Liittynyt: 02 Elo 2007, 00:05
- Car(s): V60 AWD,
OIIIIIIIO ja
TVR S - Paikkakunta: Savicity
vr töpeksii - Italia soffrire
Vr:n uudet brändit: "Junalla hotellin" ja "Neuvottelumatka junalla" sekä yhtiön touhu yleensä ovat saaneet stand-up koomikot liikkeelle. Siinä samalla uljas Pendolino saa siipeensä, vaikka "jäätyneet" paineilmajarrut olivat IC:ssä.
http://www.youtube.com/watch?v=BEIZD4-m8OY
Ei ihme, että junayhtiön pääjohtajakin toteaa, että nyt ei naurata.
http://www.youtube.com/watch?v=BEIZD4-m8OY
Ei ihme, että junayhtiön pääjohtajakin toteaa, että nyt ei naurata.
Ne jotka puhuu ei tiedä, ne jotka tietää ei puhu.
K.Rosberg
K.Rosberg
On se vaan niin tosi tuon Leikolan jupina
tämä nauratti ihan pirusti, mutta ei se aina jaksa naurattaa. Reissaan meinaan kuukausikortilla Kanta-Hämeen ja Helsingin väliä usiampana päivänä viikossa. Ja tätä iloa on toistaiseksi kestänyt vuodesta 2000. Kaikeksi onneksi Pendoliinot ei enää pysähdy Hämeenlinnassa niin joutuu kulkemaan IC:llä.




Kaikki kuluu mikä hemppuu.
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Onhan se totta että osaavat töpeksiä, mutta on aika vaikea yhtälö esim nuo vaihteet ja suomen talvi. Kyllä niihin varmasti tekniset ratkasut löytyy, mutta hinta voi olla sellainen ettei sitä kukaan halua maksaa. Toisaalta kulttuuri sidonnaista. Japanilaisen mielestä vr varmaan käsittämättömän huono pitämään aikatauluista kiinni. Ja italialaisen mielestä käsittämättömän hyvä...
Itse reissaan työmatkoillani säännöllisen epäsäännöllisesti kaukojunilla (vuodesta 97) ja ei oikeastaan voi valittaa. Enemmän harmittaa hinnoittelupolitiikka kun omalla säästöpossulla olisi melkein halvempaa kulkea
Itse reissaan työmatkoillani säännöllisen epäsäännöllisesti kaukojunilla (vuodesta 97) ja ei oikeastaan voi valittaa. Enemmän harmittaa hinnoittelupolitiikka kun omalla säästöpossulla olisi melkein halvempaa kulkea

Ayrton Senna da Silva forever
- AlfaTom
- Viestit: 2735
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
Ihan pakko kommentoida asioista hiukan perillä olevana
Talvi ja junat...ennen vanhaan eli parikymmentä vuotta sitten vielä, kun joka asemalla oli henkilökuntaa kuin pienessä kylässä, liikenne toimi talvellakin suht hyvin. Tosin silloin ei kai ollut kaikilla niin kiire eikä Pendolinoista nähty edes pahoja unia vielä.
Nykytilanne: miehittämätöntä rataosaa voi olla parisataa kilometriä, kauko-ohjauksella liikenne hoidetaan keskitetysti muutamasta pisteestä. Ongelmatilanteissa, kun lunta ja pakkasta alkaa olla riittävästi, ei sähköiset sulatuslaitteetkaan enää riitä. Lumi kun muuttuu lämmitettäessä vedeksi ja valuu paikkoihin missä se taas muuttuu jääksi, estäen näin vaihteiden kääntämisen. Silloin jonkun pitää mennä paikan päälle puhdistamaan vaihteita jäästä ja lumesta. Joka epäilee sulatuslaitteiden tehoa, voin kertoa että HK Bleu paistuisi mukavasti lämpösauvan päällä kun ne on taysteholla
Kun energiaa pitää säästää niin lämmitystehoakaan ei voi lisätä rajattomasti, lisäksi vaihteet tarvitsee liikkuakseen voitelun ja rasva kuivaa jos vaihdetta lämmitetään jatkuvasti, ja lopulta liukupinnat vetää pintaruosteeseen. Silloin sen kääntäminen on entistä vaikeampaa. Ongelman ratkaisu on taas se ihminen joka käy myös voitelemassa sen vaihteen rasvalla. Nekin kuulemma on nykyään kevytrasvoja, ettei pohjavedet pilaannu muka
Ja jos se kaveri tulee vaikka 50km:n matkasta niin sehän kestää..
Kaluston puolesta voisi sanoa, että luotettavinta kalustoa on vanhat dieselit ja "kaalihäkit" eli Sr1 veturit, uudemmat on kyllä hienoja mutta vikaherkkiä, varsinkin Pendot. Ehkä liian hienoa tekniikkaa Pohjolan oloihin. Mielenkiintoista nähdä miten Venäjälle tilatut Pendot alkaa toimia...
On totta, että kulttuurierot vaikuttaa tässäkin asiassa. Mitä etelämpään ja idempään mennään Euroopassa, sitä suurpiirteisempää täsmällisyys on. Poislukien Japanin rautatiet, jonka junien mukaan voi tarkistaa kellonsakin

Talvi ja junat...ennen vanhaan eli parikymmentä vuotta sitten vielä, kun joka asemalla oli henkilökuntaa kuin pienessä kylässä, liikenne toimi talvellakin suht hyvin. Tosin silloin ei kai ollut kaikilla niin kiire eikä Pendolinoista nähty edes pahoja unia vielä.
Nykytilanne: miehittämätöntä rataosaa voi olla parisataa kilometriä, kauko-ohjauksella liikenne hoidetaan keskitetysti muutamasta pisteestä. Ongelmatilanteissa, kun lunta ja pakkasta alkaa olla riittävästi, ei sähköiset sulatuslaitteetkaan enää riitä. Lumi kun muuttuu lämmitettäessä vedeksi ja valuu paikkoihin missä se taas muuttuu jääksi, estäen näin vaihteiden kääntämisen. Silloin jonkun pitää mennä paikan päälle puhdistamaan vaihteita jäästä ja lumesta. Joka epäilee sulatuslaitteiden tehoa, voin kertoa että HK Bleu paistuisi mukavasti lämpösauvan päällä kun ne on taysteholla

Kun energiaa pitää säästää niin lämmitystehoakaan ei voi lisätä rajattomasti, lisäksi vaihteet tarvitsee liikkuakseen voitelun ja rasva kuivaa jos vaihdetta lämmitetään jatkuvasti, ja lopulta liukupinnat vetää pintaruosteeseen. Silloin sen kääntäminen on entistä vaikeampaa. Ongelman ratkaisu on taas se ihminen joka käy myös voitelemassa sen vaihteen rasvalla. Nekin kuulemma on nykyään kevytrasvoja, ettei pohjavedet pilaannu muka

Ja jos se kaveri tulee vaikka 50km:n matkasta niin sehän kestää..
Kaluston puolesta voisi sanoa, että luotettavinta kalustoa on vanhat dieselit ja "kaalihäkit" eli Sr1 veturit, uudemmat on kyllä hienoja mutta vikaherkkiä, varsinkin Pendot. Ehkä liian hienoa tekniikkaa Pohjolan oloihin. Mielenkiintoista nähdä miten Venäjälle tilatut Pendot alkaa toimia...
On totta, että kulttuurierot vaikuttaa tässäkin asiassa. Mitä etelämpään ja idempään mennään Euroopassa, sitä suurpiirteisempää täsmällisyys on. Poislukien Japanin rautatiet, jonka junien mukaan voi tarkistaa kellonsakin

Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III
La vita è
La vita è
On totta, että kulttuurierot vaikuttaa tässäkin asiassa. Mitä etelämpään ja idempään mennään Euroopassa, sitä suurpiirteisempää täsmällisyys on. Poislukien Japanin rautatiet, jonka junien mukaan voi tarkistaa kellonsakin
[/quote]
Niin Sveitsissäkin, ja olosuhteet ja maastokin varsin haastavaa Suomeenkin verrattuna.

Niin Sveitsissäkin, ja olosuhteet ja maastokin varsin haastavaa Suomeenkin verrattuna.
- Bisci
- Viestit: 511
- Liittynyt: 02 Elo 2007, 00:05
- Car(s): V60 AWD,
OIIIIIIIO ja
TVR S - Paikkakunta: Savicity
Juu: Kiitos ja kunnia niille koville jäbille, jotka joutuu tuiskussa ja pakkasessa hoitamaan paikat notkeiksi. En halua siitä työstä ilkkua, päinvastoin.AlfaTom kirjoitti:Nykytilanne: miehittämätöntä rataosaa voi olla parisataa kilometriä, kauko-ohjauksella liikenne hoidetaan keskitetysti muutamasta pisteestä. Ongelmatilanteissa, kun lunta ja pakkasta alkaa olla riittävästi, ei sähköiset sulatuslaitteetkaan enää riitä. Lumi kun muuttuu lämmitettäessä vedeksi ja valuu paikkoihin missä se taas muuttuu jääksi, estäen näin vaihteiden kääntämisen. Silloin jonkun pitää mennä paikan päälle puhdistamaan vaihteita jäästä ja lumesta.
On hieman jäänyt sellainen kuva, että junayhtiön latvapäässä saattaisi monopoliaseman tuoma laiskanpulskeus jossain kohtaa vaikuttaa.
Ne jotka puhuu ei tiedä, ne jotka tietää ei puhu.
K.Rosberg
K.Rosberg
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Niille jotka kovasti hämmästelevät junaliikenteen ongelmia, tässä olisi pieni uutinen. Suomessa tapaa olla talvi yhtenä vuodenaikana. Kyllä se talvi vaikuttaa maantieliikenteessäkin, Helsingissäkin kuukauden sisään sattunut useampi onnettomuus linja-autoille, joissa on tullut sekä romua että sairaalapotilaita. En ole silti nähnyt suuria otsikoita linja-autoliikenteen ongelmista. Pari viikkoa sitten uutisoitiin oikein ihmeenä, kun ensimmäistä kertaa tilastoinnin aloittamisesta tieliikenteessä kuoli alle 500 ihmistä. Kulunvalvonnan käyttöönoton jälkeen junaliikenteessä ei ole tapahtunut yhtään vakavaa onnettomuutta.
Myöhästymisistä iso osa johtuu muusta kuin kalustosta, siis suomeksi sanottuna radasta ja liikenteenohjauksesta, eli ei operaattorista (VR).
Parin viikon sisällä oli muuten eräs uutinen, jonka yhteydessä mainittiin että rautatieliikenne on Suomessa toiseksi täsmällisintä Euroopassa. Olosuhteet on kuitenkin sieltä vaikeimmasta päästä. Ei tuo määrättömän huonolta suoritukselta kuulosta.
Myöhästymisistä iso osa johtuu muusta kuin kalustosta, siis suomeksi sanottuna radasta ja liikenteenohjauksesta, eli ei operaattorista (VR).
Parin viikon sisällä oli muuten eräs uutinen, jonka yhteydessä mainittiin että rautatieliikenne on Suomessa toiseksi täsmällisintä Euroopassa. Olosuhteet on kuitenkin sieltä vaikeimmasta päästä. Ei tuo määrättömän huonolta suoritukselta kuulosta.
- AlfaTom
- Viestit: 2735
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
Suomessa on toistaiseksi käytännössä vain yksi operaattori eli VR ja sama firma hoitaa käytännössä myös liikenteenohjauksen ja vastaa kalustosta. Jos tulisi muutos ns. valtion firmasta yksityiselle niin se ei kyllä tekisi asiaa yhtään helpommaksi talven kannalta...kaikkihan tietää mitä tapahtui kun talonmiehet vaihtuivat huoltofirmoihin. Ehkä hieman kärjistetty esimerkki mutta kovin heppoisin eväin ei rautatieliikennettä pyöritetä seka turvallisesti että kannattavasti. Pääkaupunkiseudun lähiliikenne tai tietyt rahtiliikenteen reitit on kai ainoat jotka kiinnostaisi vakavasti esim. ulkomaista operaattoria.
Turvallisuudesta puhuminen ei ole niin mediaseksikästä kuin myöhästymisten uutisointi, toki ne myöhästymiset rassaavat matkustajien hermoja.
Suuri osa liikenteenohjauksen aiheuttamista myöhästymisistä on viime aikoina aiheutunut myös uusien laitteiden käyttöönotoista ja ratojen tasonnostosta johtuvista syistä.
Tällaista tuli mieleen ihan omiin kokemuksiin perustuen. Niitä kokemuksia on ehtinyt kertyä jo 26 vuoden ajan

Turvallisuudesta puhuminen ei ole niin mediaseksikästä kuin myöhästymisten uutisointi, toki ne myöhästymiset rassaavat matkustajien hermoja.
Suuri osa liikenteenohjauksen aiheuttamista myöhästymisistä on viime aikoina aiheutunut myös uusien laitteiden käyttöönotoista ja ratojen tasonnostosta johtuvista syistä.
Tällaista tuli mieleen ihan omiin kokemuksiin perustuen. Niitä kokemuksia on ehtinyt kertyä jo 26 vuoden ajan

Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III
La vita è
La vita è