Sivu 1/2

Maasturin hankintaa

Lähetetty: 23 Tammi 2010, 19:27
Kirjoittaja Epezi
Perhe tilanteen muuttuessa pitäisi toinen auto vaihtaa.

Tällä hetkellä on ollut käytössä Mitsu L200 -99 2.5 TD

Tähän asti on perhe eli kaksi aikuista ja kaksi isoa koiraa, mahtunut sillä kulkemaan, mutta lapsen synnyttyä ei kaksipaikkaisella autolla enään pärjää.

Maasturi pitäisi hankkia.

Kriteereinä on:

mielellään max 10vuotta vanha.
Kilsoja ei mielellään yli 200tkm
Neliveto
Mielellään alennusvaihde
Maastokelpoinen
Viisipaikkaa ja tilaa koirille
Voi vetää isoa hevoskoppia
Bensa
Manuaali
Ilmastointi

Rahaa olisi laittaa noin 10 000€

Nettiauto haussa pomppasi muutama kiinnostava vaihtoehto esille

Suzuki Grand Vitara
Jeep Cherokee
Mitsu Pajero Sport

Lisäksi kiinnostaisi Subaru Forrester, mutta niiden hinnat vähän karkaavat.

Onko jollain mielipitäisi edellisistä, tai jokin muu ehdokas?

Lähetetty: 23 Tammi 2010, 19:39
Kirjoittaja rhm
Jeep. Useampia noita ollu. Kohtuu tilava ja jaksaa vetää. Mene ihan kohtuu kulutuksellaki ja yleensä hyvin varusteltuja. Nuo varusteet saattaa väliin pelata jenkkiläiseen tyyliin niin ja näin.. Osat on suomessa tolkuttoman kalliita, mut jenkeistä saa halvalla ja löytyy ihan mitä vaan.

Lähetetty: 23 Tammi 2010, 19:43
Kirjoittaja alfa 156 v6
Kuva

MB ML 3.2, alennusvaihteesta ei kyllä tietoa. Itselle joskus tuollasta harkitsin hetken.. Tosin cdi koneella. Menee nippanappa noihin muihin sun kriteereihin.

Lähetetty: 23 Tammi 2010, 20:02
Kirjoittaja Epezi
Jeepin 2,5 V6:sen tehot vähän arvelluttaa (118hv) että jaksaako se kunnolla. Mitsun 3.0 V6 185hv kuulostaa ja paljon mukavammalta.

Mersulla en kyllä menisi pellolle ajamaan :? Ainakin ne ML:t mitä olen ajanut niin ovat olleet kyllä ihan asfaltti autoja.

Lähetetty: 23 Tammi 2010, 20:10
Kirjoittaja rhm
Mitäs kasikoneinen grandi? Tai sit tuolla 4.0 kutosella? Saman melkein kuluttaa tuo kasi, kun tuollainen 2.5 starttimoottori... Ja ne äänet!

Edit: Niin ja jos jeeppiin päätyy, niin se kannattaa hakea ruotsista. Miksei saksakin ole vaihtoehto.

Lähetetty: 23 Tammi 2010, 20:14
Kirjoittaja Epezi
^Ovat sitten taas automaatteja. Kaksi manuaalia löyty, mutta molemmat taas dieselejä.

Lähetetty: 23 Tammi 2010, 20:16
Kirjoittaja rhm
Niin joo, se piti olla keppivaihteinen...

Lähetetty: 23 Tammi 2010, 20:48
Kirjoittaja JaniW
Omiin ajoihini ei juuri ole koskaan maasturia tarvittu enkä niillä ajamisesta ole paljon perustanut, mutta anopilla aikanaan ollut Land Rover Discovery poikkesi positiivsella tavalla muista ajamistani.

Hevosten vetoautona tuo oli muutamankin vuoden, joten kaipa se siihen sitten soveltui. Alennusvaihteesta ei ole tietoa (eiköhän maine kuitenkin velvoita), mutta muuten niitä varmaan löytyy mainitsemillasi spekseillä.

Lähetetty: 23 Tammi 2010, 21:08
Kirjoittaja Epezi
^kyllähän Land Roverit on ihan oikeita maastoautoja, mutta uudempia näyttäisi olevan vaan dieselinä, ainut bensakoneinen jota löytyy on vuodelta -92 :?

Lähetetty: 23 Tammi 2010, 21:22
Kirjoittaja kumimuumi

Lähetetty: 23 Tammi 2010, 21:28
Kirjoittaja Epezi
^no joo ei voima lopu kesken, onhan noi aika munakkaita laitteita. Auto tulee lähinnä kumppanin käyttöön :mrgreen:
Bensa manuaaleja 1kpl vuosimalli -90

Lähetetty: 23 Tammi 2010, 21:29
Kirjoittaja kumimuumi
Ai niin. uusi verokäytäntö kohtelee sitten hauskasti esim. pakuja.. 2.8td ducaton verot oli n. 250€ vuodessa, 1.3 alkaen n. 600€ mitenkäs maastureissa kun kokonaismassaa lasketaan?

Lähetetty: 23 Tammi 2010, 21:40
Kirjoittaja Epezi
http://www.ake.fi/AKE/Verotus/Ajoneuvov ... vovero.htm

Eipä toi paha ole, esim Pajero menisi noin 330€ vuosiveroilla.

Lähetetty: 23 Tammi 2010, 21:47
Kirjoittaja kumimuumi
Sitten toinen tekijä on varaosien saatavuus käytettynä. Hyötyajoneuvoissa hinnat sitten pomppaa reilusti.

-pajero
-lantikka (afrikassa kaikki?)
-niva? uusikaan ei ole kallis...
-suburban
-range (kuulemma aito maasturi)
-isuzu (kova vaihtoehto noille)

jokeri: GMC Typhoon... liikkuu TODELLA kovaa, vetää joka kulmasta yms. valitettavasti automaatteja. Tälle ei kannata edes GTAlla tulla samalle viivalle, M3/M5, jaguarit, mersut - suurin osa samaan kastiin - peilistä katseltavia.

Lähetetty: 23 Tammi 2010, 21:49
Kirjoittaja kumimuumi

Lähetetty: 23 Tammi 2010, 22:34
Kirjoittaja jknracing
Ääni Typhoonille. Auto olisi vielä sijoitus! :mrgreen:

Kuva

Lähetetty: 23 Tammi 2010, 22:39
Kirjoittaja Epezi
kumimuumi kirjoitti: -pajero
-lantikka (afrikassa kaikki?)
-niva? uusikaan ei ole kallis...
-suburban
-range (kuulemma aito maasturi)
-isuzu (kova vaihtoehto noille)

jokeri: GMC Typhoon
Lantikka: Freelandereita löytys, mutta ovat 1.8 vapari bensa koneella. Ei oikeen tunnu oikealta.
Niva: Ei tule meidän pihaan :mrgreen:
Suburban: Bensaa menee pikkasen liikaa, automaatteja
Range: Luxus auto ja hinnat sen mukaisia,
Isuzu: Nettiautosta ei löytynyt yhtään "tuoretta" maasturia
GMC Typhoon: Jumankekka! Kolmiovisuus ja automaatti miinusta. Kulkeeko maastossa?

Lähetetty: 23 Tammi 2010, 22:44
Kirjoittaja V6
range rover

Lähetetty: 23 Tammi 2010, 23:09
Kirjoittaja jknracing
Epezi kirjoitti: GMC Typhoon: Jumankekka! Kolmiovisuus ja automaatti miinusta. Kulkeeko maastossa?
Mitä väliä! :mrgreen: :drinking:

Kait toi on maasturina saman tasoinen kun nuo Rav4:set ym.

Subaru Forester XT ?

Edit. http://www.nettiauto.com/gmc/typhoon/2223304

Lähetetty: 23 Tammi 2010, 23:15
Kirjoittaja Epezi
Foresterit tosiaan oli ensimmäinen ajatus. Vähän vaan niidenkin hinnat karkaa.

Lähetetty: 23 Tammi 2010, 23:15
Kirjoittaja Jevgen
Tuo manuaali - bensa on yhdistelmänä vähän semmoinen, että karsii ehdokkaita, mutta jos vähän laajennetaan niin...

Jeepeissä 2.5 bensa on muuten nelonen, eikä V6 ja ei tosiaan ole kovin kummoinen voimalaite, niinkuin jo numeroista voi päätellä. Jeepeistä katsoisin nimenomaan dieseliä tai isompia bensakoneita (4.0, 5.2 tai 5.9, joiden yhteydessä useimmiten automaatti). Esim. vanhemmissa XJ Cherokeissa oleva VM:n 2.5 dieselissä on jo 300 nm vääntöä ja kone ei tupsahda sammuksiin lähdöissä raskaallakaan kuormalla vaikkei tehoa olekaan 115 heppaa enempää. Tämmöisellä tuli kaakkeja kiskottua jokusen kerran. Ilmeisesti kansiongelmia tuossa VM:n koneessa on ollut, mutta todistettavasti kestää ainakin 160 000 km ilman huolia. Samaa konetta on ollut myös 155 Alfassa.

4.0 on suora bensakutonen, jota on Cherokeessa ja Grand Cherokeeessa. Loput (5.2 ja 5.9) bensaveekaseja ja niitä on vain Grand Cherokeissa. Vanhempi XJ Cherokee on tiloiltaan aika ahdas ja suomimallit kohtuu huonosti varusteltuja. Grandi on tiloiltaan vähän parempi, muttei sekään mikään tilaihme varsinkaan takapenkin osalta. Varustelu on Grandissa parempi.

Se, mikä Jeepeissä kannattaa huomioida, niin automaatin yhteydessä tulee kehittyneempi neliveto (select trac tai quadra trac), jossa keskitasauspyörästö. Manuaalivaihteiston yhteydessä Jeepin neliveto on mallia kiinteä (command trac = kytkettävä hidas/nopea neliveto ilman keskitasauspyörästöä), eli ahdistaa kadunkulmissa ym. jyrkissä käännöksissä neliveto päällä. Nelivedon voi kytkeä Jeepissä vauhdissa. Alennusvaihde pirun hyvä kärriä peruutellessa.

Muista merkeistä vähemmän kokemusta.

Lähetetty: 23 Tammi 2010, 23:45
Kirjoittaja jknracing
Minkälaisessa maastoajossa tuon tulevan auton pitäisi pärjätä? Suolla rämpimisessä ja kallioilla kiipeilyssä vai huonokuntoisilla metsäautoteillä?

Lähetetty: 23 Tammi 2010, 23:51
Kirjoittaja Epezi
Metsäautotiet ja laidunpellot on vaatimuksena.

Lähetetty: 23 Tammi 2010, 23:53
Kirjoittaja gtvaj
5 pajeroa takana ja juuri vaihdettu vimonen tila-autoon (5 henkeä perheessä), Maasturista ei olisi millään luovuttu mutta välillä näin.
Kaikki masturit oleet Pajeroita, enkä muuta ottaisi normaali ajoon. Oman kokemuksen mukaan Pajero käyttöautoksi, Defender maastoon tai mb gw, ML joutaa paaliin kuten kaikki tähdenlennot, Toyota kelpaa liikkeeseen vaihdokiksi, britit voi unohtaa käyttöautona (usko vaan), jenkeistä ei kokemusta mutta kaikki rapakon takaa tuleva saa jäädäkkin rapakon taa.

Joten ei montaa realistista vaihtoehtoa ole :)

Lähetetty: 24 Tammi 2010, 00:14
Kirjoittaja jknracing
Epezi kirjoitti:Metsäautotiet ja laidunpellot on vaatimuksena.
Elikkä tavallista uutta henkilöautoa paremmalla maavaralla varustettu neliveto riittää. Autofriikkinä kävisin katsomassa ekana sitä valkoista Typhoonia mikä on hesassa kaupan. Se on melko kohtuuhintainen ihan maailman hintatasoon nähden. Automaattina sen "ryömittäminen" onnistuu helposti ilman että kytkin palaa. Maasto-ominaisuuksiltaan on tosiaankin sitä tasoa, että voi ajaa niin pahaan paikkaan josta vain traktori/pekkaniska pelastaa. Kuvittelisin, että sillä saa itsensä yhtä pahaan kiipeliin kuin esim. Forester XT:llä ja sitten ollaan jo tosi pahassa paikassa. Jos haluaa oikean maastoauton, niin ainoat vaihtoehdot ovat Range Rover/Land Cruiser/Grand Cherokee puolella.

Ja :drinking:

Lähetetty: 24 Tammi 2010, 07:34
Kirjoittaja KJS
Grand Vitaraa kävin katsomassa kerran. Muuten ihan asiallisen oloinen keksintö (tuo alennusvaihde olisi houkuttanut vaikken sitä mihinkään tarvii) mutta tavaratila on siinä auttamattoman onneton.

Lähetetty: 24 Tammi 2010, 08:57
Kirjoittaja katiska
jknracing kirjoitti:Automaattina sen "ryömittäminen" onnistuu helposti ilman että kytkin palaa. Maasto-ominaisuuksiltaan on tosiaankin sitä tasoa, että voi ajaa niin pahaan paikkaan josta vain traktori/pekkaniska pelastaa.
Vahvistan tuon. Mulla on tuollainen 3-ovinen Chevyn S10 Blazer (4.3 vapari). Maastossa on menty mitä kummallisemmissa urissa. Talvella olen sen muutamaan otteeseen umpihankeen saanut jumiin..
Eipä tuollaisessa hyväkuntoisessa vaparikoneessakaan tehot ole kesken loppuneet vaikka painoa on usein perässä vähintään otteeseen kirjatut lukemat :mrgreen:

Jenkkeihin saa helpolla ja halvalla sekä korin että jousituksen korotussarjoja, jolloin maastokelpoisuus paranee entisestään..

Lähetetty: 24 Tammi 2010, 09:37
Kirjoittaja J Grönlund
kumimuumi kirjoitti:jokeri: GMC Typhoon... liikkuu TODELLA kovaa, vetää joka kulmasta yms. valitettavasti automaatteja. Tälle ei kannata edes GTAlla tulla samalle viivalle, M3/M5, jaguarit, mersut - suurin osa samaan kastiin - peilistä katseltavia.
Joo , kyllä liikkuu, on ollut käytössä , mutta ei saa tuohon vetokoukkua ...

/Juha

Lähetetty: 24 Tammi 2010, 10:06
Kirjoittaja kumimuumi
J Grönlund kirjoitti:Joo , kyllä liikkuu, on ollut käytössä , mutta ei saa tuohon vetokoukkua ...

/Juha
Ei saa koukkua? Perhana mikä pettymys. :shock:

Lähetetty: 24 Tammi 2010, 11:40
Kirjoittaja VMTD
No Jeeppi ilman muuta ja VM nokalle. Grandissa 5 syl VM 140 hv. Kansiremontti on helppo tehdä, kun on tikkukone ja osia saa halvalla Englannista.

Lähetetty: 24 Tammi 2010, 12:27
Kirjoittaja Topi
Jos lapsi on tulossa, kannattaa hiukan mallailla penkkien tiloja turvakaukalon tai -istuimen suhteen.

Esimerkiksi Foresterin sisätilat ovat hiukan hintsut pituussuunnassa; jos takapenkille laittaa turvaistuimen tai -kaukalon, saa etupenkillä istua aika lailla polvet suussa. Muuten Fore, varsinkin turbona, on OK peli ja Subaru-kerhon myyntipalstalla on yksi ensimmäisen viestin spekseihin mahtuva vehe.

Toisaalta, jos metsäautotie ja laidun ovat maastovaatimukset, Legacy tai Outback ovat myös riittäviä pelejä ja niissä on sisätilaa. Farmareissa on alennusvaihteistokin ja hevoskärry kulkee oikein sievästi perässä.

-Topi Kuusinen

Lähetetty: 24 Tammi 2010, 12:43
Kirjoittaja Epezi
Täytyis melkein käydä kokeilemassa tuommoista forresteria, vierestä olen katsonut ja eihän se tosiaan mikään erityisen iso ole, muuten ominaisuudet tuntuisi istuvan käyttöön. Susiruma, yök.

Outback voisi koonsa puolesta ehkä juuri ja juuri riittää, mutta hinnat karkaavat tavoittamattomiin.

Farmarit ei muuten sovi, kumppani haluaa ison auton, onhan sillä "turvallisempaa" vetää isoa kärryä.

Tällä hetkellä taitaa tämä olla ykkösvaihtoehtona http://www.nettiauto.com/mitsubishi/paj ... rt/3024015

Suzuki Grand Vitaraa ja Forresteria olisi kuitenkin kivä käydä kokeilemassa

Lähetetty: 24 Tammi 2010, 14:32
Kirjoittaja Oleino
Suzuki Grand Vitara on ihan asiallinen laitos. Poikkeaa hieman massasta eikä ole edes kovin vikaherkkä. Mielestäni suhteellisen hyvä ajaa, tai ainakin sen verran mitä tuommoiselta voi odottaa. Kannattaa ainakin käydä koettamassa. Vanhimmat kanttimallit on tosin aika hirveitä.

Lähetetty: 24 Tammi 2010, 17:21
Kirjoittaja Jevgen
VMTD kirjoitti:No Jeeppi ilman muuta ja VM nokalle. Grandissa 5 syl VM 140 hv. Kansiremontti on helppo tehdä, kun on tikkukone ja osia saa halvalla Englannista.
Tämä uudempi Grandi olisi varmasti hyvä vetokone. Vähän ajetut tahtovat vaan olla hieman hinnakkaita. Samaan hintaan alkaa saada jo uudempia KJ koppisia Cherokeita VM:n commonrail koneella tai 3.7 kuutosella (esim. tämä). Jeepit poikkeavat perus jenkkimaastureista (Chevy/GMC/Caddy ja Ford) kokonsa ja painonsa puolesta melkoisesti. Ajoltaankaan eivät ole niin veteliä. Eurojeepit muuten kasataan Itävallassa.

Pajero Sportteja tosiaan näyttäisi olevan kohtuumetreillä ja suht edullisesti. Lienevät ihan hyviä pelejä. Nuohan on tehty L200:n rungolle. Cruiserit ovat mielestäni yliarvostettuja autoja suomessa, joskin varmasti hyviä nekin.

Lähetetty: 24 Tammi 2010, 17:56
Kirjoittaja Epezi
Jeepit tosiaan voisi olla ihan varteenotettavia, mutta kun ovat automaatteja.

http://www.nettiauto.com/nissan/pathfinder/2991026 Pikkusen menee yli budjetin, mutta voisi muuten olla aikas räyhä peli.
Käyttömaksu 128e/vuosi. 3/2011 alkaen päästöperusteinen käyttömaksu 236e/vuosi.
Mitähän tällä tarkoittaa? Eikös nuo päästöperusteiset tule vuosimalli 2001 eteenpäin?

Lähetetty: 24 Tammi 2010, 18:04
Kirjoittaja KJS
Kaikkia se päästöperustainen koskee, mutta noissa vanhemmissa, joissa ei CO2-päästöjä ole ilmoitettu, vero määräytyy painon mukaan.

Lähetetty: 24 Tammi 2010, 18:32
Kirjoittaja Jevgen
Epezi kirjoitti:Jeepit tosiaan voisi olla ihan varteenotettavia, mutta kun ovat automaatteja.
Onhan tuon KJ:n eli uudemman Cherokeen 2.4 bensa (150hv ja 215Nm) manuaalina. Tuo ei vain ole likikään dieselin (143hv ja 350Nm) tai 3.7 (210hv ja 307Nm) bensa-automaatin veroinen laite.

Lähetetty: 24 Tammi 2010, 18:39
Kirjoittaja Epezi
http://www.nettiauto.com/jeep/cherokee/3024890

No niinpä näyttää, ovat myöskin aika tuoreita autoja.

Lähetetty: 24 Tammi 2010, 19:10
Kirjoittaja Lurppa
Eihän (city)maasturia hankita bensakoneella... Hyh sanon minä. Maasto-oloja katsellen ja pitkän matkan ajoa miettien diesel on aivan loistava vaihtoehto. Vääntöä löytyy mutta kulutus on matka-ajossa pieni.

Lähetetty: 24 Tammi 2010, 19:12
Kirjoittaja Epezi
Niin siis tällä hetkellä on Diesel maasturi, eli on tuttuja laitteita ;) Bensa sen olla pitää.

Lähetetty: 24 Tammi 2010, 19:51
Kirjoittaja Herra Salo
Miksi sen pitäisi olla juuri manuaali? Kyllä meilläkin vaimo oppi ajamaan ja myös pitämään automaatista vaikka aikoinaan kovasti vannoi ettei automaattivaihteiseen edes koske. Saattais vaan laajentaa tarjolla olevaa valikoimaa paljon jos kävis kumpi vaan man./aut. vaihteinen.

Lähetetty: 24 Tammi 2010, 20:48
Kirjoittaja Epezi
Kait se on enemmän fiilis asia, niinkuin autot muutenkin. Näin emäntä haluaa, ja itseasiassa niin minäkin haluan. Monen monta manuaali ja automaattia ajaneena, tykkään enemmän manuaalista.

Lähetetty: 24 Tammi 2010, 21:40
Kirjoittaja Abarth
Makuasioita kyllä. Minäkin katsoin aikanaan vain manuaaleja, mutta nyt kun on tuo automaatti-Rysleri niin en kyllä kadu hetkeäkään. Tomaatti sopii tosi hyvin juuri tuollaiseen rauhalliseen peliin, kuin Vojakkeri on. Se on vaan niin helppoa ja mukavaa etenemistä tollasella nelivetoautomaatilla.

Lähetetty: 24 Tammi 2010, 22:16
Kirjoittaja Rolle
Pajero 2800 TD oli vakuuttava työhevonen 0-190tkm, joskin tehot ja ajo-ominaisuudet ovatkin kivikautiset (tai ehkä juuri siksi kestävä?). Nelivedolla hyvä etenemiskyky, takavetoisena ei niinkään.

Viiden Classic Rangen ja muutaman uudemman kokemuksella, hyviä pelejä joskin bensaa menee. Aika harvinaisia manuaalina ja kympillä on jo vähän valinnanvaraa.

ML:ssä ei ole ollut mitään vikaa ja etenee riittävän hyvin pellollakin, tosin kynnöt ja kylvöt hoidetaan John Deerellä.

Ainoa jota voi suorastaan huonoksi sanoa oli Opel Frontera, mutta manuaali + bensa löytyy ja varmasti saa halvalla :-D

Lähetetty: 24 Tammi 2010, 22:38
Kirjoittaja Jevgen
Juu, oli minullakin jossain vaiheessa ehdoton periaate, että manuaali pitää olla. Viimeiset 5v. on tilan 2tn heinäkärryä liikuteltu KJ Cherokeella (2.5 diesel manuaali) ja kyllä auton luonteeseen sopisi paljon paremmin automaatti. Tuon junan riuhtaiseminen liikkeelle vaatii verrattain lyhyillä välityksillä olevan vaihdeaskin rivakkaa selaamista. Kun marssivauhti on saavutettu, on vetäminen vaivatonta. Seuraavassa on oltava automaatti. Luulisi pollejenkin tykkäävän automaatin pehmeistä vaihdoista.

En uskalla edes kuvitella, minkälaista nyppimistä tuon oman trailerin veto olisi 2.4 bensakoneella ja manuaalivaihteilla. Jos vähänkään fiilispohjalta teet valintoja, niin Jeepillä voisi olla jotain tarjottavaa, mutta kokeile muitakin malleja, kuin 2.4 bensa.

Toivottavasti mieleinen peli löytyy.

Lähetetty: 25 Tammi 2010, 08:56
Kirjoittaja heme
gtvaj kirjoitti:britit voi unohtaa käyttöautona (usko vaan :)
...ja Alfoissa ja yleensä italialaisissa autoissa on pirusti sähkövikoja

Lähetetty: 25 Tammi 2010, 10:55
Kirjoittaja pikkis77
Faijalle hommattiin 2001 vuosimallin Land Rover Discovery II. Loistava peli ajaa ja toimii maastossa Mukavasti(testattu lapin erämaissa kalastusreissuilla. mukaan mahtuu tavaraa ja 5 henkilöä. Nyt kun lunta ollut paljon, olen itsekin tuota harkinnut...

Lähetetty: 25 Tammi 2010, 16:14
Kirjoittaja Tazio
heme kirjoitti:
gtvaj kirjoitti:britit voi unohtaa käyttöautona (usko vaan :)
...ja Alfoissa ja yleensä italialaisissa autoissa on pirusti sähkövikoja
Joo, saksalainen se olla pitää!

:=)

Eli ehken lievää ennakkoluuloa havaittavissa gtvaj:lla?

Discohan sopisi tuohon käyttöön oikein hyvin ja Jeeppikin.

-Tazio

Lähetetty: 25 Tammi 2010, 16:26
Kirjoittaja Vittorio Jano
Epezi kirjoitti:
No niinpä näyttää, ovat myöskin aika tuoreita autoja.
Kaverilla oli tuollainen Cherokee, taisi tosin olla automaatti-bensa-kombolla. Kohtuullisen tyytyväinen autoonsa muistaakseni oli.

Lähetetty: 25 Tammi 2010, 19:30
Kirjoittaja RIPA
Eikös siellä teilläpäin pari kertaa vuodessa Kalkussa ole huutokauppa mistä maastureita löytyy? Esim cabriolet-mallin Uaz olis varmaan kova peli, eikö? :-D