Kuvia Portellon vanhasta tehtaasta
Valvoja: Moderators
- AlfaTom
- Viestit: 2735
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
Hyvä linkki! Ihmetyttää kylläkin, että noilla prototyypeillä/tutkielmilla ei ollut mitään arvoa? Olishan 164:n proto, vaikka pelkkä hylsy, kiva takapihalla
Tehtaan tontti on kai sen verran arvokasta aluetta, ettei jotkin yksittäiset asiat paina mitään. Näinhän se yleensäkin nykyään menee, roskiin vaan kun ymmärretä antaa edes ilmaiseksi niille ketä asia kiinnostaa. Tapahtunut muillakin pajoilla kuin Alfalla.

Tehtaan tontti on kai sen verran arvokasta aluetta, ettei jotkin yksittäiset asiat paina mitään. Näinhän se yleensäkin nykyään menee, roskiin vaan kun ymmärretä antaa edes ilmaiseksi niille ketä asia kiinnostaa. Tapahtunut muillakin pajoilla kuin Alfalla.
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III
La vita è
La vita è
- makita
- Viestit: 74
- Liittynyt: 25 Marras 2005, 13:11
- Car(s): Fiat 124 Spider, Pösö 407SW
- Paikkakunta: Jokioinen
Noissa prototyypeissä on hauskoja juttuja.
Ensin piti tulla Volvo Tundra..
http://www.carstyling.ru/cars.1979_Volvo_Tundra.html
Mutta siitä tulikin Citroen BX...
Ensin piti tulla Volvo Tundra..
http://www.carstyling.ru/cars.1979_Volvo_Tundra.html
Mutta siitä tulikin Citroen BX...
- AlfaTom
- Viestit: 2735
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
Se olisi perustunut transaxle-rakenteeseen 75:n tavoin. Korissa oli mielestäni 164:n keulan piirteitä, mutta perä ei ollut yhtä alfamainen, eikä yhtään 75:n tyylinen. Sivukuvassa muistuttaa jotakin Renaultin mallia minun mielestäni.
Projekti lakkautettiin ilmeisesti takavetorakenteen kalleuden takia. Samoin 75 SW hyllytettiin muutaman valmistuneen koeajoyksilön valmistuttua. 75 SW 1.8 Turbolla olisi ollut hauska sleepperi kauppakassina
Projekti lakkautettiin ilmeisesti takavetorakenteen kalleuden takia. Samoin 75 SW hyllytettiin muutaman valmistuneen koeajoyksilön valmistuttua. 75 SW 1.8 Turbolla olisi ollut hauska sleepperi kauppakassina

Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III
La vita è
La vita è
-
- Viestit: 384
- Liittynyt: 11 Heinä 2004, 03:29
- Car(s): Isolohko Ducato + V70
- Paikkakunta: Savitaipale
Kieltämättä ihmetyttää, ettei noille protoille/malleille ole ollut mitään käyttöä. Luulisi, että jokainen euro noista olisi ollut kotiin päin, mutta kai tuohonkin on syynsä, että ovat jääneet tuonne lojumaan.AlfaTom kirjoitti:Näinhän se yleensäkin nykyään menee, roskiin vaan kun ymmärretä antaa edes ilmaiseksi niille ketä asia kiinnostaa. Tapahtunut muillakin pajoilla kuin Alfalla.
Vähän vastaava juttu oli Studebakerin vanhojen tehdasrakennuksien kanssa. Mm yksi huoneellinen uusia moottoreita odottamassa asennusta. Nykyään lienee nekin kaikki tuhottuja.
Tässä linkki.
- AlfaTom
- Viestit: 2735
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
Tekee aina pahaa nähdä tuollaista tuhlausta...toisaalta yleensä protot ja muut ylimääräiset luonnokset tuhotaan jo valmistajan toimesta ellei niitä museoida. Eikös niin käynyt Chryslerin kaasuturbiinimalleillekin...
Alfan tehtaallakin tuhottiin II WW:n jälkeen mm. 150 kpl uusia lentomoottoreita ja partisaanit räjäyttivät Alfan pajan jossa oli 3500hp 42 sylinterinen! 75000cc prototyyppimoottori, joka olisi ollut sen ajan tehokkain hävittäkoneen voimanlähde.
Mutta on todella mielenkiintoisia kuvia nuo vanhat tehdaskuvat.
Alfan tehtaallakin tuhottiin II WW:n jälkeen mm. 150 kpl uusia lentomoottoreita ja partisaanit räjäyttivät Alfan pajan jossa oli 3500hp 42 sylinterinen! 75000cc prototyyppimoottori, joka olisi ollut sen ajan tehokkain hävittäkoneen voimanlähde.

Mutta on todella mielenkiintoisia kuvia nuo vanhat tehdaskuvat.
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III
La vita è
La vita è
Suomi ei ole ainoa maa, jossa kaikki wanha pitää ehdottomasti hävittää. Olisipa Alfan museo aikanaan sijoitettu tuonne, ehkä rakennukset olisivat säästyneet.
Portellon tehdas esiintyy jossakin vanhassa italialaisessa elokuvassa (Rocco ja hänen veljensä?). Elokuvassa joku Sisiliasta Milanoon tullut pääsi Alfalle töihin.
Portellon tehdas esiintyy jossakin vanhassa italialaisessa elokuvassa (Rocco ja hänen veljensä?). Elokuvassa joku Sisiliasta Milanoon tullut pääsi Alfalle töihin.
"l'Alfa Romeo non è una semplice fabbrica di automobili"