Via Baltica ja Spiderin maavara
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 517
- Liittynyt: 27 Marras 2006, 08:02
- Car(s): 156 2.5 V6 SW -03, Maserati Quattroporte -06, Range Rover TD6 -02
- Paikkakunta: Jämsä
Via Baltica ja Spiderin maavara
Ensi kesän satavuotissynttäreille on tarkoitus lähteä, onkohan kellään kokemusta Via Baltican kunnosta. Lähinnä askarruttaa tietyöt yms. koska Spider alustasarjalla on maavaraltaan pieni, alle 10 cm. Joten kysymys kuuluu: Kannattaako lähteä Via Balticaa, vai onko suosiolla mentävä Ruotsin kautta tai laivalla suoraan Saksaan?
- einari
- Viestit: 517
- Liittynyt: 21 Loka 2007, 05:22
- Car(s): Rellu Megane III RS -11, ex. Alfa 159 2.4 JTDm SW Qtronic
- Paikkakunta: Jokiloinen
Ymmärtääkseni ne tiet ovat pääosin ihan ok, mahdollisesti vielä Puolassa on jokunen keskentekoinen pätkä.
Ja sitten: varo sitä liikennettä. Siellä kun saattaa tulla vastaan autoja kolme, jopa neljä rinnakkain. Moottoritiellä saattaa körötellä muun liikenteen seassa joku hevoskärryjen kanssa. Samoin (moottori)teiden varsilla on kauppiaita, joiden kanssa en lähtisi tekemään kauppaa.
Ja sitten: varo sitä liikennettä. Siellä kun saattaa tulla vastaan autoja kolme, jopa neljä rinnakkain. Moottoritiellä saattaa körötellä muun liikenteen seassa joku hevoskärryjen kanssa. Samoin (moottori)teiden varsilla on kauppiaita, joiden kanssa en lähtisi tekemään kauppaa.
Minäkin olen suuntaamassa Milanoon madalletulla Spiderilla (8 cm maavara - tosin palaan ennen juhlaviikonloppua) ja valitisin Saksanlauttavaihtoehdon. ajattelin, että käytän ajopäiviä mieluummin Alpeilla ja Dolomiiteilla kuin Puolan teillä. Kaipa sielläkin selviäisi, mutta mieluummin siis lähemmäs vuoristoa...
- Bisci
- Viestit: 511
- Liittynyt: 02 Elo 2007, 00:05
- Car(s): V60 AWD,
OIIIIIIIO ja
TVR S - Paikkakunta: Savicity
Joo, jos Puola on /c:stä ja Ruåttissa voi saada /cc, ja lisäksi molemmat reitit rankkoja ajaa (ei mitään näkemistä), niin laiva suoraan Teutoniaan on paras. Kantsii katsella noiden kippojen pyytämien lunnaiden määrää = ihanan kallista.
Onnistuin muuten joskus Saksassakin ajamaan GTV:n (10 cm maavara) pohjan kiinni yhden kyläpahasen huoltoasemalla.
Onnistuin muuten joskus Saksassakin ajamaan GTV:n (10 cm maavara) pohjan kiinni yhden kyläpahasen huoltoasemalla.
Ne jotka puhuu ei tiedä, ne jotka tietää ei puhu.
K.Rosberg
K.Rosberg
- Zulak
- Viestit: 465
- Liittynyt: 15 Helmi 2006, 13:07
- Car(s): Katkolla oleva Alfisti, ei alfaa nyt
ex:t 156 JTS, 156 2.4JTD x2, 156 Selespeed x2, 75 TS, Spider 2.0TS - Paikkakunta: Savonlinna
Joo, kokeiltu on kertaalleen via balticaa pitkin aina Itävaltaan asti. Hyvin menee Puolaan asti ja sielläkin pärjää vielä ihan ok. Kertaakaan ei ottanut reissun aikana pohja kiinni 8cm maavaralla.
Puolan läpiajoon kannattaa sit varata oikeesti aikaa, siellä se liikenne voi todellakin tökkiä.
Ois tarkoitus parin kuukauden kuluttua ajaa Spider lopullisesti Suomeen kun se nyt makoilee vielä Itävallassa ja vaihtoehtoina taas Rostockin kautta lauttailemalla tai via baltica. Via baltica vois olla jees jos olis pikkasen enemmän aikaa kuin viimeks (2pv, 2500km).
Puolan läpiajoon kannattaa sit varata oikeesti aikaa, siellä se liikenne voi todellakin tökkiä.
Ois tarkoitus parin kuukauden kuluttua ajaa Spider lopullisesti Suomeen kun se nyt makoilee vielä Itävallassa ja vaihtoehtoina taas Rostockin kautta lauttailemalla tai via baltica. Via baltica vois olla jees jos olis pikkasen enemmän aikaa kuin viimeks (2pv, 2500km).
- hjpp
- Viestit: 1568
- Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
- Car(s): 159 SW JTDm, Spider V6, 164 ts, (Xf)
- Paikkakunta: Espoo
Baltia on tiestöltään erinomainen -suorastaan houkutteleva. Puolassahan on paljon tietöitä meneillään ja kai niiden jälkeen ihan kohtuullista baanaakin pitäisi jäädä jäljelle. Jos osaa ajaa niiden urien sivussa, niin eiköhän öljypohja ehjänä säily. Jos ei säily, niin kyllä sielläkin autoja osataan korjata.
Muutoin tuo Puola ei ole mitenkään antoisa, eikä Spiderillakaan viitsi siinä käryisessä ilmassa oikein katto aukikaan kurvailla. Suosittelen jaksamisen kannalta lauttamatkaa ainakin toiseen suuntaan.
Jos sinne Puolaan valttämättä haluaa, niin pienen haukkapalan voi nauttia matkaamalla lautalla Gdyniaan. Toinen vinkki on vastoin kaikkia yleisiä suosituksia: aja yöllä. Liikennettä on vähemmän eikä niissä maisemissa ole oikeasti mitään nähtävää Etelä-Puolaa lukuunottamatta.
Muutoin tuo Puola ei ole mitenkään antoisa, eikä Spiderillakaan viitsi siinä käryisessä ilmassa oikein katto aukikaan kurvailla. Suosittelen jaksamisen kannalta lauttamatkaa ainakin toiseen suuntaan.
Jos sinne Puolaan valttämättä haluaa, niin pienen haukkapalan voi nauttia matkaamalla lautalla Gdyniaan. Toinen vinkki on vastoin kaikkia yleisiä suosituksia: aja yöllä. Liikennettä on vähemmän eikä niissä maisemissa ole oikeasti mitään nähtävää Etelä-Puolaa lukuunottamatta.
- Casa di Matti
- Viestit: 345
- Liittynyt: 06 Tammi 2007, 00:02
- Car(s): Jaguar XE, Alfat 156 2,0 ja GTV 916, Fiat Coupe 2,0 Turbo, Citroén XM 2,0, Citroén Dyane 0,4, Vespa Rally 180; ex Citroen BX 1,4 Bon, 2 x Citroen BX 1,6 GTi, Citroen BX 1,6 Millesime, Citroen AX 1,0, Alfa Romeo 159 1.9 JTS
- Casa di Matti
- Viestit: 345
- Liittynyt: 06 Tammi 2007, 00:02
- Car(s): Jaguar XE, Alfat 156 2,0 ja GTV 916, Fiat Coupe 2,0 Turbo, Citroén XM 2,0, Citroén Dyane 0,4, Vespa Rally 180; ex Citroen BX 1,4 Bon, 2 x Citroen BX 1,6 GTi, Citroen BX 1,6 Millesime, Citroen AX 1,0, Alfa Romeo 159 1.9 JTS
Kun jättää vararenkaan kotiin (kompressori ja paikkausaine menevät akun vierelle), niin minulle ja kartanlukijalle matkatavaratilaa on riittävästi...
Kai nyt GTV:hen kahden matkatavarat mahtuvat kun takapenkkikin on käytössä? Useamman matkatavaroita siihen tuskin mahtuu, mutta ei kai sillä useampi pitempää matkaa matkustakaan?
Juhlallisuudet ovat Milanossa juhannusviikonloppuna.
Kai nyt GTV:hen kahden matkatavarat mahtuvat kun takapenkkikin on käytössä? Useamman matkatavaroita siihen tuskin mahtuu, mutta ei kai sillä useampi pitempää matkaa matkustakaan?
Juhlallisuudet ovat Milanossa juhannusviikonloppuna.
- Casa di Matti
- Viestit: 345
- Liittynyt: 06 Tammi 2007, 00:02
- Car(s): Jaguar XE, Alfat 156 2,0 ja GTV 916, Fiat Coupe 2,0 Turbo, Citroén XM 2,0, Citroén Dyane 0,4, Vespa Rally 180; ex Citroen BX 1,4 Bon, 2 x Citroen BX 1,6 GTi, Citroen BX 1,6 Millesime, Citroen AX 1,0, Alfa Romeo 159 1.9 JTS
Kiitos vastauksesta!Alfieri kirjoitti:Kun jättää vararenkaan kotiin (kompressori ja paikkausaine menevät akun vierelle), niin minulle ja kartanlukijalle matkatavaratilaa on riittävästi...
Kai nyt GTV:hen kahden matkatavarat mahtuvat kun takapenkkikin on käytössä? Useamman matkatavaroita siihen tuskin mahtuu, mutta ei kai sillä useampi pitempää matkaa matkustakaan?
Juhlallisuudet ovat Milanossa juhannusviikonloppuna.
- Bisci
- Viestit: 511
- Liittynyt: 02 Elo 2007, 00:05
- Car(s): V60 AWD,
OIIIIIIIO ja
TVR S - Paikkakunta: Savicity
Juuri pienestä muutaman pysäkin bussitripistä, Valencia - Tallinna = 3.750 km, kotiutuneena voi vaan todeta: Via Baltica ei todellakaan sovellu madalletulle Spiderille. Enkä muutenkaan raaskisi viedä yhtään Alfaa tuolle baanallle Puolaan tai Baltiaan. Päällyste on monin paikoin todella karmeassa kunnossa. Kuopat syviä, teräviä ja laajoja. Painumat ihan messeviä.
Lisäksi Puolassa nähtiin kaksi tuoretta rekkakolaria sekä paljon jälkiä vanhoista. Puolan poliisi otti ja sakotti bussikuljettajamme 16.400 slotyn pikasakolla (n. 4.000 euroa). Kaikki sakotettavat olivat muuten yllättäen ulkomaalaisia! Hieno maa.
Ainakin nämä markkinointitoimet purivat minuun, todennäköisesti pitkäksi aikaa.
Lisäksi Puolassa nähtiin kaksi tuoretta rekkakolaria sekä paljon jälkiä vanhoista. Puolan poliisi otti ja sakotti bussikuljettajamme 16.400 slotyn pikasakolla (n. 4.000 euroa). Kaikki sakotettavat olivat muuten yllättäen ulkomaalaisia! Hieno maa.
Ainakin nämä markkinointitoimet purivat minuun, todennäköisesti pitkäksi aikaa.
Ne jotka puhuu ei tiedä, ne jotka tietää ei puhu.
K.Rosberg
K.Rosberg