Via Baltica ja Spiderin maavara

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

heme
Viestit: 517
Liittynyt: 27 Marras 2006, 08:02
Car(s): 156 2.5 V6 SW -03, Maserati Quattroporte -06, Range Rover TD6 -02
Paikkakunta: Jämsä

Via Baltica ja Spiderin maavara

Viesti Kirjoittaja heme »

Ensi kesän satavuotissynttäreille on tarkoitus lähteä, onkohan kellään kokemusta Via Baltican kunnosta. Lähinnä askarruttaa tietyöt yms. koska Spider alustasarjalla on maavaraltaan pieni, alle 10 cm. Joten kysymys kuuluu: Kannattaako lähteä Via Balticaa, vai onko suosiolla mentävä Ruotsin kautta tai laivalla suoraan Saksaan?

lambretta
Viestit: 37
Liittynyt: 12 Touko 2005, 15:02
Paikkakunta: Helsinki

Piisaa

Viesti Kirjoittaja lambretta »

Olen ajanut Baltican muutamaan kertaan läpi, nyt on Latviakin kunnossa kun Lemminkäinen sujautti uuden pien pintaan. Baltica on oikein hyvä, ongelmia odotettavissa enemmän Puolassa.

Avatar
einari
Viestit: 517
Liittynyt: 21 Loka 2007, 05:22
Car(s): Rellu Megane III RS -11, ex. Alfa 159 2.4 JTDm SW Qtronic
Paikkakunta: Jokiloinen

Viesti Kirjoittaja einari »

Ymmärtääkseni ne tiet ovat pääosin ihan ok, mahdollisesti vielä Puolassa on jokunen keskentekoinen pätkä.

Ja sitten: varo sitä liikennettä. Siellä kun saattaa tulla vastaan autoja kolme, jopa neljä rinnakkain. Moottoritiellä saattaa körötellä muun liikenteen seassa joku hevoskärryjen kanssa. Samoin (moottori)teiden varsilla on kauppiaita, joiden kanssa en lähtisi tekemään kauppaa.

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Baltian maat pitäisi olla suht OK, eikä paikallinen liikennekulttuuri ollut mielestäni ollenkaan huono saatika ongelmallinen. Puola sitten oli täysin oma lukunsa. :lol:

Itse valitsisin "lautalla Saksaan" -vaihtoehdon, ajettavaa tuolla matkalla tulee varmasti tarpeeksi ilman Via Balticaa/Ruotsiakin.
VMP

Monza
Viestit: 897
Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis F10 xD LCI.
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Monza »

Balticasta täällä onkin jo päivitykset, mutta se Puola on tosiaan /c:stä. Varsinkin mopolla ajettuna hengenvaarallinen liikenne. Parhaimmillaan vastaan tuli rekka, paku ja vielä auto yritti rinnalle kolmanneksi. Kauas piti väistää.

Avatar
Alfieri
Viestit: 636
Liittynyt: 17 Syys 2006, 23:42
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Alfieri »

Minäkin olen suuntaamassa Milanoon madalletulla Spiderilla (8 cm maavara - tosin palaan ennen juhlaviikonloppua) ja valitisin Saksanlauttavaihtoehdon. ajattelin, että käytän ajopäiviä mieluummin Alpeilla ja Dolomiiteilla kuin Puolan teillä. Kaipa sielläkin selviäisi, mutta mieluummin siis lähemmäs vuoristoa...

Avatar
Bisci
Viestit: 511
Liittynyt: 02 Elo 2007, 00:05
Car(s): V60 AWD,
OIIIIIIIO ja
TVR S
Paikkakunta: Savicity

Viesti Kirjoittaja Bisci »

Joo, jos Puola on /c:stä ja Ruåttissa voi saada /cc, ja lisäksi molemmat reitit rankkoja ajaa (ei mitään näkemistä), niin laiva suoraan Teutoniaan on paras. Kantsii katsella noiden kippojen pyytämien lunnaiden määrää = ihanan kallista.

Onnistuin muuten joskus Saksassakin ajamaan GTV:n (10 cm maavara) pohjan kiinni yhden kyläpahasen huoltoasemalla.
Ne jotka puhuu ei tiedä, ne jotka tietää ei puhu.
K.Rosberg

Avatar
doublesix
Viestit: 2529
Liittynyt: 16 Helmi 2009, 20:24
Car(s): 2.0, 2,0, 5.7.

Viesti Kirjoittaja doublesix »

Laivojen rampeissa voi vahan raapia.
Ride on!

Avatar
Alfieri
Viestit: 636
Liittynyt: 17 Syys 2006, 23:42
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Alfieri »

^ .) no enpä ole Saellon parkkihallin hidastetöyssyistäkään päässyt ilman pohjakosketusta...

Avatar
Zulak
Viestit: 465
Liittynyt: 15 Helmi 2006, 13:07
Car(s): Katkolla oleva Alfisti, ei alfaa nyt

ex:t 156 JTS, 156 2.4JTD x2, 156 Selespeed x2, 75 TS, Spider 2.0TS
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Zulak »

Joo, kokeiltu on kertaalleen via balticaa pitkin aina Itävaltaan asti. Hyvin menee Puolaan asti ja sielläkin pärjää vielä ihan ok. Kertaakaan ei ottanut reissun aikana pohja kiinni 8cm maavaralla.

Puolan läpiajoon kannattaa sit varata oikeesti aikaa, siellä se liikenne voi todellakin tökkiä.

Ois tarkoitus parin kuukauden kuluttua ajaa Spider lopullisesti Suomeen kun se nyt makoilee vielä Itävallassa ja vaihtoehtoina taas Rostockin kautta lauttailemalla tai via baltica. Via baltica vois olla jees jos olis pikkasen enemmän aikaa kuin viimeks (2pv, 2500km).

Avatar
hjpp
Viestit: 1568
Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
Car(s): 159 SW JTDm, Spider V6, 164 ts, (Xf)
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hjpp »

Baltia on tiestöltään erinomainen -suorastaan houkutteleva. Puolassahan on paljon tietöitä meneillään ja kai niiden jälkeen ihan kohtuullista baanaakin pitäisi jäädä jäljelle. Jos osaa ajaa niiden urien sivussa, niin eiköhän öljypohja ehjänä säily. Jos ei säily, niin kyllä sielläkin autoja osataan korjata.

Muutoin tuo Puola ei ole mitenkään antoisa, eikä Spiderillakaan viitsi siinä käryisessä ilmassa oikein katto aukikaan kurvailla. Suosittelen jaksamisen kannalta lauttamatkaa ainakin toiseen suuntaan.

Jos sinne Puolaan valttämättä haluaa, niin pienen haukkapalan voi nauttia matkaamalla lautalla Gdyniaan. Toinen vinkki on vastoin kaikkia yleisiä suosituksia: aja yöllä. Liikennettä on vähemmän eikä niissä maisemissa ole oikeasti mitään nähtävää Etelä-Puolaa lukuunottamatta.

Avatar
Casa di Matti
Viestit: 345
Liittynyt: 06 Tammi 2007, 00:02
Car(s): Jaguar XE, Alfat 156 2,0 ja GTV 916, Fiat Coupe 2,0 Turbo, Citroén XM 2,0, Citroén Dyane 0,4, Vespa Rally 180; ex Citroen BX 1,4 Bon, 2 x Citroen BX 1,6 GTi, Citroen BX 1,6 Millesime, Citroen AX 1,0, Alfa Romeo 159 1.9 JTS

Viesti Kirjoittaja Casa di Matti »

Viehättävä ajatus tuo Spiderilla Italiaan matkaaminen...

Mitenkä te Spider-miehet hoidatte tuon matkatavarapuolen? En ole koskaan kurkannut 95-05 -Spiderin matkatavaraboksiin, mutta luultavasti se ei kovin paljon suurempi ole kuin GTV:ssäkään.

Milloinka se juhlan huipennus Milanossa onkaan?

Avatar
Casa di Matti
Viestit: 345
Liittynyt: 06 Tammi 2007, 00:02
Car(s): Jaguar XE, Alfat 156 2,0 ja GTV 916, Fiat Coupe 2,0 Turbo, Citroén XM 2,0, Citroén Dyane 0,4, Vespa Rally 180; ex Citroen BX 1,4 Bon, 2 x Citroen BX 1,6 GTi, Citroen BX 1,6 Millesime, Citroen AX 1,0, Alfa Romeo 159 1.9 JTS

Viesti Kirjoittaja Casa di Matti »

Ai niin... Piti kysymäni vielä Spiderin (95-05) takaboksin päälle saatavasta taakkatelineestä... Mistä sellaisia saa ja onko niihin kenties saatavana jotain telineeseen kiinnitettävää lukittavaa laatikkoa. Olen yrittänyt kyseisiä kapineita netistäkin katsastaa, mutta huonolla menestyksellä.

Avatar
Alfieri
Viestit: 636
Liittynyt: 17 Syys 2006, 23:42
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Alfieri »

Kun jättää vararenkaan kotiin (kompressori ja paikkausaine menevät akun vierelle), niin minulle ja kartanlukijalle matkatavaratilaa on riittävästi...

Kai nyt GTV:hen kahden matkatavarat mahtuvat kun takapenkkikin on käytössä? Useamman matkatavaroita siihen tuskin mahtuu, mutta ei kai sillä useampi pitempää matkaa matkustakaan?

Juhlallisuudet ovat Milanossa juhannusviikonloppuna.

Avatar
Casa di Matti
Viestit: 345
Liittynyt: 06 Tammi 2007, 00:02
Car(s): Jaguar XE, Alfat 156 2,0 ja GTV 916, Fiat Coupe 2,0 Turbo, Citroén XM 2,0, Citroén Dyane 0,4, Vespa Rally 180; ex Citroen BX 1,4 Bon, 2 x Citroen BX 1,6 GTi, Citroen BX 1,6 Millesime, Citroen AX 1,0, Alfa Romeo 159 1.9 JTS

Viesti Kirjoittaja Casa di Matti »

Alfieri kirjoitti:Kun jättää vararenkaan kotiin (kompressori ja paikkausaine menevät akun vierelle), niin minulle ja kartanlukijalle matkatavaratilaa on riittävästi...

Kai nyt GTV:hen kahden matkatavarat mahtuvat kun takapenkkikin on käytössä? Useamman matkatavaroita siihen tuskin mahtuu, mutta ei kai sillä useampi pitempää matkaa matkustakaan?

Juhlallisuudet ovat Milanossa juhannusviikonloppuna.
Kiitos vastauksesta!

heme
Viestit: 517
Liittynyt: 27 Marras 2006, 08:02
Car(s): 156 2.5 V6 SW -03, Maserati Quattroporte -06, Range Rover TD6 -02
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja heme »

Casa di Matti kirjoitti:Mitenkä te Spider-miehet hoidatte tuon matkatavarapuolen?
Koko perhe kun lähdetään, niin kahdella autolla on mentävä...

Avatar
Bisci
Viestit: 511
Liittynyt: 02 Elo 2007, 00:05
Car(s): V60 AWD,
OIIIIIIIO ja
TVR S
Paikkakunta: Savicity

Viesti Kirjoittaja Bisci »

Juuri pienestä muutaman pysäkin bussitripistä, Valencia - Tallinna = 3.750 km, kotiutuneena voi vaan todeta: Via Baltica ei todellakaan sovellu madalletulle Spiderille. Enkä muutenkaan raaskisi viedä yhtään Alfaa tuolle baanallle Puolaan tai Baltiaan. Päällyste on monin paikoin todella karmeassa kunnossa. Kuopat syviä, teräviä ja laajoja. Painumat ihan messeviä.

Lisäksi Puolassa nähtiin kaksi tuoretta rekkakolaria sekä paljon jälkiä vanhoista. Puolan poliisi otti ja sakotti bussikuljettajamme 16.400 slotyn pikasakolla (n. 4.000 euroa). Kaikki sakotettavat olivat muuten yllättäen ulkomaalaisia! Hieno maa.

Ainakin nämä markkinointitoimet purivat minuun, todennäköisesti pitkäksi aikaa.
Ne jotka puhuu ei tiedä, ne jotka tietää ei puhu.
K.Rosberg

Vastaa Viestiin