Sivu 1/1

Auto oikeanpuoleisella ohjauksella, Subaru

Lähetetty: 09 Helmi 2010, 10:55
Kirjoittaja Epezi
Tuli tuossa vaihtoehdotus Subaru Impreza WRX:ään :shock:

Kiinnostus heräsi heti, sillä farkku on ollut hakusessa, mutta sitten huomasin että on Japanin tuonti ja oikean puoleisella ohjauksella :(

http://www.nettiauto.com/subaru/impreza/3050771

Mitäs on raati mielti? Haluan kyllä ehdottomasti kokeilla miltä tuntuu.

Mahdollinen jälleenmyynti on varmasti vaikeata, ja liikkeet ei taida tuommoista huolia.

Entäs hinta? Yhtään verrokkia ei ole että pystyisi vähän arvioimaan.

Lähetetty: 09 Helmi 2010, 11:00
Kirjoittaja KJS
En oo oikeanpuoleisella ohjauksella olevaa autoa ajanut. Oudointa lienee se, että oppii vaihtamaan vasemmalla kädellä. Repsikan paikalla tollasessa kuulemma on vähän outo olo kun istuu keskellä tietä eikä mitään pysty tekeen. Tuon Impreza farkun tavaratila ei kyllä päätä huimaa.

Lähetetty: 09 Helmi 2010, 11:11
Kirjoittaja Epezi
Juu ei kovinkaan suurelta näytä, tosin jos saamme perheen toiseksi autoksi maasturin niin tavaratilan koko ei ole enään niin tärkeässä roolissa.

Lähetetty: 09 Helmi 2010, 11:27
Kirjoittaja AlfaTom
Ohjaukseen liittyen; olen ajanut Englannissa autoa ihan "kylmiltään" kun tuli tarve vuokra-pakulle. Kyllä siihen tottui auton hallinnan puolesta pian. Outoa se kyllä silti on. Mutta jos on vaikka automaatti tai nappivaihteet niin silloinhan se on jo melkein normaali. Suurin haitta mielestäni on liikenteessä pärjääminen täällä kun joutuu ajamaan ojan puolelta.

Lähetetty: 09 Helmi 2010, 11:33
Kirjoittaja jknracing
Rekan ohittaminen tuollaisella apumiehen paikalta ajettavalla on kanssa jännää puuhaa. Joko rakoa ohitettavaan pitää olla reilusti tai sitten joutuu kurkkimaan melko reilusti vastaantulijan kaistalla.
Näppärä kaverihan tietysti siirtää tuon ratin ja polkimet kuskin puolelle. Tarvitseekohan tuohon muuta kuin hammastangon ja kojelaudan? Sulakerasioiden tekstit taitaa olla vain japaniksi ym. jännää.

Lähetetty: 09 Helmi 2010, 11:52
Kirjoittaja mattijus
Oudointa on hahmottaa ajoneuvon paikka kun ratti onkin oikealla, tulee herkästi ajettua liian vasemmalla. Hallintalaitteissa ei ole mitään ihmeellistä.

Sanoisin, että suurinpiirtein 15min ajon jälkeen alkaa homma sujua.

Lähetetty: 09 Helmi 2010, 12:50
Kirjoittaja alfa164
Itse ajaneena skylineä.Melkeimpä jättäisin hankkimasta oik puolelta ajettavaa tänne.Auton myyminen oikeaan hintaan voi olla kanssa hankalaa.Rata räppäilyyn moni tuollaisen oikealta ajettavan hankkinut edullisesti,mutta farkku ei monia innosta moiseen tarkoitukseen :?
Ja ajamisesta sen verran plussaa liikenneturvallisuuden vuoksi,että turvaväliä tulee pidettyä pakosta edessä ajaviin,jos mielii varsinkin rekkoja ohitella,syystä että näkee vastaan tulevaa liikennettä :)

Lähetetty: 09 Helmi 2010, 13:21
Kirjoittaja 90
vaikuttaisi noin äkkiseltään ihan asialliselta peliltä..
onhan noita romu imprezoita varmaankin sen verta suomenmaassakin olemassa että osien saannin puolesta vaihdon LHD:ksi ei luulisi olevan vaikeaa tai edes kallista.. :wink:

edit. juu vanhan postivolkkarin kyydissä olleena täytyy sanoa että pikkasen orpo olo oli "repsikan" puolella istuessa... :-D

Lähetetty: 09 Helmi 2010, 15:34
Kirjoittaja Otsosmi
Talviratapäivät lähestyy... :wink:

Lähetetty: 09 Helmi 2010, 16:01
Kirjoittaja BB
Joskus jonku brittiauton kohdalla miettiny samaa. En kyllä ajelis autolla missä on ruori väärällä puolella täällä kun itse käytän mm. parkkihalleja, drive-in ruokaloita, autopesuja yms mistä ei tulis mitn. Myöskin toi edellä mainittu ohitustilanne.

Lähetetty: 09 Helmi 2010, 16:07
Kirjoittaja -Lee-
Täällä saa lehdistä lukea kun vasemman jalan tuki on puutteellinen.
Mitä samat testaajat sanoisivat oikeanpuoleisella ohjauksella varustetun auton vasemman jalan tuesta?
Ne mitä olen itse ajanut, kaksi kertaa, niin niillä ei ole ollut keskikonsolin alaosassa minkäänlaista paikkaa vasemmalle jalalle...
:-D

Lähetetty: 09 Helmi 2010, 16:19
Kirjoittaja 155TS
Tuskin sen ohjauksen vaihtaminen toiselle puolelle on mikään ihan älytön homma. Euro impun kojelauta ja ohjausvaihde+ n kappaletta erillaisia nippeleitä. Luulisi rintapellin olevan samanlainen kummalla ohjauksella vaan. Sulla on vielä hyvät paikat, niin eihän se ole kuin muutaman tunnin homma :mrgreen:

Lähetetty: 09 Helmi 2010, 17:06
Kirjoittaja GAMMA500
alfa164 kirjoitti: Ja ajamisesta sen verran plussaa liikenneturvallisuuden vuoksi,että turvaväliä tulee pidettyä pakosta edessä ajaviin,jos mielii varsinkin rekkoja ohitella,syystä että näkee vastaan tulevaa liikennettä :)
Juu, semmonen 300 metriä alkaa jo riittää :-D

Lähetetty: 09 Helmi 2010, 17:15
Kirjoittaja Vittorio Jano
GAMMA500 kirjoitti:
Juu, semmonen 300 metriä alkaa jo riittää
Sitä vartenhan tuossa on sitten se turbo.

Lähetetty: 09 Helmi 2010, 17:18
Kirjoittaja GAMMA500
Vittorio Jano kirjoitti:
Sitä vartenhan tuossa on sitten se turbo.
Sitten on vielä niitä kameratolppia että näkee miten vauhdinotto eteni.

Edit. Ei vastaavia kauheasti näytä nettiautossa oleva, tässä pari verrokkia jotka löytyi kuitenkin
http://www.nettiauto.com/subaru/impreza/3051644
http://www.nettiauto.com/subaru/impreza/2740637

Lähetetty: 09 Helmi 2010, 17:37
Kirjoittaja gYdEbUh
Itsehän olen mitsufoorumilla jonkun aikaa pällistellyt kun erään Galantin muutama vuosi sitten omasin.
Kun pitää autossa keskikonsolin välissä 'tartuntakeppiä' ei ole ongelmaa parkkihalleissa yms.
Tuommosella autolla myös on mahdollista että puhallusratsiassa puhallutetaan repsikan paikalla oleva kaveri ja toivotetaan hyvät päivänjatkot :-D
Ja vakavasti ottaen, näiden autojen pyyntihinta on yleisesti ottaen korkea suomessa verrattuna hankintakustannuksiin. Auton osto Japanin huutokaupasta ja laivaan lyöminen on yleisesti ottaen aika riskivapaa toimitus, pari-kolme vuotta sitten sieltä ruvettiin rahtaamaan oikein urakalla harvinaisia tehomalleja. Tuon Imprezan hinnalla saa mm. tilavamman, uudemman, ja samantehoisen Mitsun Legnumin.
Mitsufoorumilla on myös eräs äijä joka on tehnyt lukuisiin Japseihin ohjauskonversion, hinnasta en sitten tiedä.

Lähetetty: 09 Helmi 2010, 18:27
Kirjoittaja MP
Ainakin Englannissa pärjäsi hyvin Suomenkätisellä Alfalla. Eiköhän Suomessaki pärjää vääränkätisellä. Saa samalla bonuksena muutaman pidemmän katseen perään, että missä se kuski on :mrgreen:

Lähetetty: 09 Helmi 2010, 18:32
Kirjoittaja KJS
Niin ja onhan aiheesta olemassa se urbaanilegendakin kun poliisit on puhalluttanu repsikan kiireessään.

Lähetetty: 09 Helmi 2010, 18:55
Kirjoittaja alfa164
http://www.esv.fi/
Tuolta kunnon tykki 8) Lähes kaikki länsi suomen varsinkin skylinet on poikkaiten tuomia

Lähetetty: 09 Helmi 2010, 19:25
Kirjoittaja Epezi
Vähän subaru foorumilta koitin selvittää tuota muutostyötä LHD:ksi, ja kyllä siinä senverta iso lista osia oli että eipä se kannata tuon hintaiseen autoon.

En epäile etteikö tuommoiseen tottuisi, mutta haluaako semmoiseen tottua on toinen asia.

Jälleenmyynti tosiaan vähän epäilyttää :roll:

Lähetetty: 09 Helmi 2010, 19:36
Kirjoittaja Epezi
Tuo ensimmäinen ei kait ole WRX, vai?

Jälkimmäinen taas niin paljon uudempi että vaikea verrata siihenkään.

Mitähän tuommoisesta nyt sitten viitsisi maksaa.

On se vaikeeta...

Lähetetty: 09 Helmi 2010, 19:46
Kirjoittaja GAMMA500
Epezi kirjoitti: Tuo ensimmäinen ei kait ole WRX, vai?

Jälkimmäinen taas niin paljon uudempi että vaikea verrata siihenkään.

Mitähän tuommoisesta nyt sitten viitsisi maksaa.

On se vaikeeta...
On GT ymmärtääkseni vastaava kuin WRX, jotenkin vaihdellut mallimerkintä Japanian ulkopuolella kait:
http://en.wikipedia.org/wiki/Subaru_Impreza

Pystyyhän noista hieman funtsiin hintaa, että paljonko arvoa laskee se kun joutuu hyppäämään ojaan autosta noustessa ja omakotiasujat ryntää postilaatikolle kun ajelee ohi.. :mrgreen: Paljonhan tietty vaikuttaa kuntokin, tuossa ehdokkaassasi tais olla remonttia ihan hyvin tehty että sikäli hyvä peli voisi olla :)

Lähetetty: 09 Helmi 2010, 19:50
Kirjoittaja rhm
Erehdyin joskus ottaan vaihdossa englannista tuodun sprinterin. Se se oli kamala ajaa oikealta. Rampeista oli aika jännä liittyä teille, kun autossa ei ole mitään takasivuikkunoita tms. Toisesta sivulasista ei nähny kun suoraan sivulle ja peilistä taakse... Monesti mentiin arvalla sellaiset tilanteet... :)

Muutin sen ohjauksen sit vasemmalle ja oli siinäkin melkoinen työmaa.. Pääsi siitä eroonki sit aika helposti. En tiedä onko subarussa paljon vaihdettavaa, mutta vaikka kuulostaisi helpolta, niin silti saattaa tulla melkoiset talkoot.

Suosittelisin unohtamaan koko vehkeen, jollei aivan pakko ole tuollaista autoa saada. Jos sorrut, niin hinta PITÄÄ olla huomattavasti edullisempi, kuin vastaavat vasemmalta ohjattavat. Kun ei ole helpoin myytävä tuollainen eteenpäin. Ja kun ohjauksen muutoskaan ei kovin halpa operaatio ole..

Lähetetty: 09 Helmi 2010, 20:59
Kirjoittaja Suba
Epezi, käy ihmeessä koeajamassa se ensimmäinen. Päällisin puolin ihan siistin oloinen peli, mutta varo koukkuun jää tosi helposti. :wink:

Kannattaa myyjää tentata tarkkaan mitä kaikkia modauksia siihen on tehty, ettei tule ylläreitä.

Lähetetty: 09 Helmi 2010, 21:58
Kirjoittaja kterkkila
Mulla oli kans joku aika sitten vääränkätinen A6. Ei siihen pitkään mennyt kun oikealta ajamiseen tottui, muutama päivä oikeastaan. Mutta muutaman viikon alkuihmettelyn jälkeen alkoi nyppiä nuo ohitustilanteet ja ne parkkihalleissakäynnit.. Ei tule ihan helpolla toista vääränkätistä meikäläiselle.

Lähetetty: 10 Helmi 2010, 07:42
Kirjoittaja KJS
Tosiaan yksin parkkihalliin ajaminen ja sieltä ulos ajaminen onkin hiukan hankalampi juttu.

Lähetetty: 10 Helmi 2010, 09:51
Kirjoittaja Topi
Jos nyt GT/WRX-Imppua harkitsee, ei postiauto ehkä ole fiksu; niitä kun tosiaan saa - ainakin silloin tällöin - myös vasemmalta ohjattavina.

Jos taas erikoisempi nelikkoturbofarkku kiinnostaa eikä oikealta tyyrääminen niin kamalasti pelota, tämä saattaisi olla "fiksumpi" vaihtoehto (noita kun ei ole LHD:nä valmistettu, pari lienee konvertoitu).

(Perskuta, nyt tuli itselle "tahtoo"-fiilis.)

-Topi Kuusinen

Lähetetty: 10 Helmi 2010, 11:35
Kirjoittaja Bones
Samoilla linjoilla kuin Topi, en ostaisi autoa RHD:nä jos sitä eu:n alueelta saa oikeallakin ohjauksella.
Tässä toinen nasakka neliveto rhd-farkku, Stagea

Ja yleisön pyynnöstä säädetään l:t ja r:t kohalleen :wink:

Lähetetty: 10 Helmi 2010, 11:36
Kirjoittaja mattijus
Bones kirjoitti:Samoilla linjoilla kuin Topi, en ostaisi autoa LHD:nä jos sitä eu:n alueelta saa oikeallakin ohjauksella.
Tässä toinen nasakka neliveto lhd-farkku, Stagea
Tuo linkin Datsun on ainakin RHD, eikä LHD?

Lähetetty: 10 Helmi 2010, 11:42
Kirjoittaja KJS
Äkkiseltään veikkaisin että kun kevätaurinko alkaa paistaa ja puhdasta kuivaa asfalttia tulla näkyviin, olisi Ducce helpompi myytävä kuin vääränpuoleisella ohjauksella oleva Subaru.

Lähetetty: 10 Helmi 2010, 12:44
Kirjoittaja Rasvis
Miten voi olla että maasta, jolla on ikiaikainen estetiikan kulttuuri, voi tulla noin kaamean näköisiä laitteita kuin tuo Datsuni? Tekniikaltaan varmasti hausta häristin, mutta...

Lähetetty: 10 Helmi 2010, 18:45
Kirjoittaja Epezi
Topi kirjoitti:Jos nyt GT/WRX-Imppua harkitsee
En kyllä lähtisi semmoista rahalla ostamaan, mutta tässä tapauksessa oli kyse vaihdosta.

KJS: Olen vähän samassa uskomuksessa.

Fiilispohjalta olen tähänkin asti autoja ostanut, eipä niissä ole paljo järki puhunut. Kiitos mielipiteistä, niistä oli apua. Täytyy lyödä vähän jäitä hattuun :silent:

Lähetetty: 10 Helmi 2010, 18:54
Kirjoittaja jknracing
Rasvis kirjoitti:Miten voi olla että maasta, jolla on ikiaikainen estetiikan kulttuuri, voi tulla noin kaamean näköisiä laitteita kuin tuo Datsuni? Tekniikaltaan varmasti hausta häristin, mutta...
Näyttäiskös toi Datsuni paremmalta noilla Kids Heartin helmoilla? :mrgreen:

Kuva

Lisää juttua. http://www.gtrblog.com/tag/stagea/

http://www.insideline.com/nissan/gt-r/2 ... heart.html

Edit. Tänään katselin Motorestin pihassa sellaista mitsun Legnum (Galant) VR-4:sta. Helmiäisvalkoinen ja melko siisti, kuulostikin autolta. Talviautoksi voisi kelvatakkin JOS jaksaisi siirtää sen ratin kuskin puolelle. Tuollaiseen nyt luulisi löytyvän ne osatkin aika helpolla, kun noita Galantteja on euroopassakin.

Lähetetty: 16 Helmi 2010, 00:23
Kirjoittaja DragonForce
Ei se auton ajaminen ole yhtään vaikeampaa "väärältä" puolelta. Itekki on tullut Skylinellä ajeltua jonku verran. Ainut mikä oli alussa hankalaa, niin vilkkujen käyttö. Meinas mennä pyyhkimet päälle. :lol:

Lähetetty: 16 Helmi 2010, 07:44
Kirjoittaja mattijus
DragonForce kirjoitti:Ei se auton ajaminen ole yhtään vaikeampaa "väärältä" puolelta. Itekki on tullut Skylinellä ajeltua jonku verran. Ainut mikä oli alussa hankalaa, niin vilkkujen käyttö. Meinas mennä pyyhkimet päälle. :lol:

Ja nuokin vivut on joissakin samoin kuin vasemmalta ohjattavassa.

Lähetetty: 20 Helmi 2010, 23:20
Kirjoittaja Scooby
Ohjauksenvaihto suomessa tehtynä 3-4k€ osineen.