Sivu 1/1

TM:n kierrosaikapankki

Lähetetty: 14 Helmi 2010, 15:00
Kirjoittaja Ghost

Lähetetty: 14 Helmi 2010, 15:08
Kirjoittaja Vittorio Jano
Ketjussa ihmetellään otsa rypyssä, kuinka ihmeessä joku Lada/Uno voi olla Ahvenistolla Audia nopeampi...

Lähetetty: 14 Helmi 2010, 15:10
Kirjoittaja BB
edit. löysin vastaukset kysymyksiini tuolta. Vois lukee kunnolla ennenku kommentoi..

Lähetetty: 14 Helmi 2010, 16:21
Kirjoittaja gYdEbUh
Täytyyhän se sanoa että kyllä on surkea taulukko Alfan osalta. Minkäs teet kun 159 3.2 Q4:ssä ei ole 'Alfamaista' kuin keula kone ja kojelauta. (pilkkua nussimatta) Vakio -92 186hp 155 Q4:llä pääsee alle tuon 1.44.6 Sek.

Lähetetty: 14 Helmi 2010, 20:15
Kirjoittaja GAMMA500
Jaa :roll:

Lähetetty: 14 Helmi 2010, 20:49
Kirjoittaja sataviisviis
^^Ai, ja kukahan sen on ajanut?

Lähetetty: 14 Helmi 2010, 21:42
Kirjoittaja gYdEbUh
No, jos harrastajakuski pääsee 90 lisähevosella 155 Q4:llä 1.35.9 aikoja ja 155 TS harrastajakuski 1.42 aikoja niin voi kukin itsekseen laskeskella, tai olla laskematta. Pirun hidas tuo 159 kuitenkin on niinkuin taulukko ja autotestaajat on todennut.
E: Ensi kesänä on muuten pirun hyvä 159 Q4 miesten verrata aikaa Ahvenistolla ;)

Lähetetty: 14 Helmi 2010, 22:23
Kirjoittaja sataviisviis
Niimpä, mutta niinkuin tuolta tilastosta näkyy, niin alustalla taitaa olla (ainakin Ahvenistolla) tehoja isompi vaikutus->325 extreme toisena.

Lähetetty: 14 Helmi 2010, 22:47
Kirjoittaja Jevgen
gYdEbUh kirjoitti:Pirun hidas tuo 159 kuitenkin on niinkuin taulukko ja autotestaajat on todennut.
Pitää lähteä aikaisemmin.

Lähetetty: 18 Helmi 2010, 19:53
Kirjoittaja Savo
Cuore Sportivo 4
13.09.2009 Cuore Sportivo IV Ahvenisto
Luokka/Classification: ALFA

Brera 3.2 1,42.36 12
159 JTDm Q4 2.4 1,42.43

Liekö nämä vakiota? Pitäisiöä 3.2:sen 159:sin mennä samaa tahtia?

Lähetetty: 18 Helmi 2010, 20:14
Kirjoittaja Cuore Sportivo
^ Varmasti meneekin. Ehkä noissa piireissä ajetaan nykytrendin mukaisesti radallakin mahdollisimman taloudellisesti, tai sitten siellä ei todellakaan ole mitään HANUja ratissa..
gYdEbUh kirjoitti:Pirun hidas tuo 159 kuitenkin on niinkuin taulukko ja autotestaajat on todennut.
No on. Töistäkin myöhästyy nykyään joka päivä.

Lähetetty: 18 Helmi 2010, 23:09
Kirjoittaja gYdEbUh
^ Vastasin vaan minulle esitettyyn kysymykseen. Olisin tietty voinut tarkistaa noita CARF:in aikoja ennen, olin osittain väärässä.
Ehkä tuo aika on ajettu liukkaalla radalla, mutta kosteiden kierrosten merkinnän puuttuminen olisi todella amatöörimäistä.

Lähetetty: 19 Helmi 2010, 10:03
Kirjoittaja Tommi
Savo kirjoitti:Cuore Sportivo 4
13.09.2009 Cuore Sportivo IV Ahvenisto
Brera 3.2 1,42.36 12
Liekö nämä vakiota? Pitäisiöä 3.2:sen 159:sin mennä samaa tahtia?
Tuossa Brerassa ei ole vakioalusta. Muistaakseni alkukesän tuloksessa: "Brera 3.2 1,44.47" on vielä vakioalusta.

Edit: eipä tainnut olla enää tuossakaan vakio.

-tommi

Lähetetty: 19 Helmi 2010, 15:08
Kirjoittaja Keltsi
Savo kirjoitti:Cuore Sportivo 4
13.09.2009 Cuore Sportivo IV Ahvenisto
Luokka/Classification: ALFA

159 JTDm Q4 2.4 1,42.43
Tässä alla DOT-slicksit joten arviolta 1-1.5 sek nopeampi, kuin tavallisislla renkailla.

Lähetetty: 03 Kesä 2011, 18:41
Kirjoittaja Farina
gYdEbUh kirjoitti:Täytyyhän se sanoa että kyllä on surkea taulukko Alfan osalta...
Ja surkeammaksi muuttuu. Giulietta QV ulkoilutettu TM:n toimesta Ahvenistolla ajalla 1:41,5...

http://tekniikanmaailma.fi/autot/kierro ... aikapankki

Juuri ja juuri Golf GTD:n on jäänyt taakse. Asfalttikin näytti olevan kuiva, joten se ei kelpaa tekosyyksi. Ilma lienee ollut viileähkö toukokuun alussa, tai ainakin näytti kalsalta incar-kuvissa. Suorista kilpailijoista esim. Megane 2.0 T RS Coupe on täräyttänyt melkein neljä sekunttia kovemman kierrosajan, se on paljon.

Lähetetty: 03 Kesä 2011, 19:30
Kirjoittaja jknracing
Ajaakohan nuo kierrosajat aina sama kuski?

Lähetetty: 03 Kesä 2011, 19:34
Kirjoittaja Raimo Miettinen
Entäs Subaru Impreza WRX Sti sedan (1:37,4)? Kolme kymmenystä Meganea nopeampi. Ei istu mun päässä noinkin samanlaisiksi autoiksi. Toisaalta eipä QV taida kuitenkaan olla se kovin gti-kippo markkinoilla. Enemminkin sieltä loppupäästä.

Lähetetty: 03 Kesä 2011, 20:06
Kirjoittaja Farina
jknracing kirjoitti:Ajaakohan nuo kierrosajat aina sama kuski?
Piti oikein tarkistaa tämä. Linkin takaa löytyy "Näin ajetaan"-pdf., jossa lukee että "Testimiehistöön kuuluu mittamies ja aina samana pysyvä testikuljettaja". Katselin vielä uudestaan Giulietan kierroksen incar-kuvasta ja ei ainakaan pahempia kämmejä näy. Muutaman kerran lipsahtaa kanttarille, mutta ei sillä neljää sekuntia hävitä.
Raimo Miettinen kirjoitti:Entäs Subaru Impreza WRX Sti sedan (1:37,4)? Kolme kymmenystä Meganea nopeampi. Ei istu mun päässä noinkin samanlaisiksi autoiksi.
Subarun tehopainosuhde 5,27kg/hv ja Rellun 5,85kg/hv. Molemmissa laajavääntöinen bensaturbokone ja lentävällä lähdöllä ei nelivedosta saa mahdottomasti hyötyä. Oudoltahan tuo toki kuulostaa, mutta kyl toi Rellu tuntuu olevan aika kova rauta.

Lähetetty: 03 Kesä 2011, 20:57
Kirjoittaja PSS
Ihmettelen hieman miksi tuo kuski ei vaihda alemmas silloin kun pitäisi, taisi vetää tiukimman kurvin kolmosella... http://tekniikanmaailma.fi/autot/kierro ... glio-verde

Lähetetty: 03 Kesä 2011, 21:57
Kirjoittaja jknracing
Farina kirjoitti:lentävällä lähdöllä ei nelivedosta saa mahdottomasti hyötyä.
Nelivedon suurin hyöty tulee tuolla suolenkillä. Tuossa Giuliettan inkkarissa näytti vähän siltä, kuin kuski olisi pistänyt köröttelyvaihteen päälle kun sieltä suolenkillä lähdetään nousemaan ylöspäin. En sitten tiedä olisiko matka edennyt yhtään nopeammin jos olisi välillä käyttänyt kakkosta. Kait sillä kuitenkin oli se DNA siinä sporttiasennossa... :silly: :drinking:

Lähetetty: 03 Kesä 2011, 22:55
Kirjoittaja DaViega
Laguna Coupella on piesty Jaguar XF, Crossfire on ollut nopeampi kuin WRX STI...

Nuohan on juuri päinvastaiset mitä muualla maailmalla, asiallinen TM ottaa tässä suhteessa nenään viihteelliseltä Top Gearilta - sieltä on varmasti otettu inspiraatiota tähän listaan. Ja jos se kuski vaihtuu joka kerta, niin vähäinenkin pohja menee - valmistajan valitsema ammattikuski pyörittämään rattia, ehkä olisi yritystä ja ajat sen mukaisia

Lähetetty: 03 Kesä 2011, 23:41
Kirjoittaja Giallo Pozzuoli
Laittasivat nyt edes samanlaiset ja suunnilleen samanprofiiliset renkaat alle ennenkuin alkavat vertaamaan mitään.

Lähetetty: 03 Kesä 2011, 23:59
Kirjoittaja alfa164
DaViega kirjoitti:Laguna Coupella on piesty Jaguar XF, Crossfire on ollut nopeampi kuin WRX STI...

valmistajan valitsema ammattikuski pyörittämään rattia, ehkä olisi yritystä ja ajat sen mukaisia
Ajat voisi olla sen mukaisia,mutta mitä se tavis tepolle kertoo,sen kenellä paras testikuski :roll:
Ja rellu aina taitanut sportti pelin salat

Lähetetty: 04 Kesä 2011, 00:37
Kirjoittaja silverine
jknracing kirjoitti:Tuossa Giuliettan inkkarissa näytti vähän siltä, kuin kuski olisi pistänyt köröttelyvaihteen päälle kun sieltä suolenkillä lähdetään nousemaan ylöspäin. En sitten tiedä olisiko matka edennyt yhtään nopeammin jos olisi välillä käyttänyt kakkosta. Kait sillä kuitenkin oli se DNA siinä sporttiasennossa... :silly: :drinking:
Ihan jouhevasti auto kiipesi kolmosvaihteesta huolimatta, näytti luottavan vääntöön + siihen ettei tarvitse runkata kakkoselta kolmoselle ja taas kakkoselle (oikealle ylös -> seuraava vasen)..

Lähetetty: 04 Kesä 2011, 19:28
Kirjoittaja Vittorio Jano
Onhan noita listoja.

Automobilin radalla AR:t pärjäävät ihan kivasti, 159 2.2 varsinkin. Taakse jäävät niin Vette, RS6, E63AMG ja muutama muu proomu.

Linkki.

Lähetetty: 04 Kesä 2011, 19:55
Kirjoittaja Curva Grande
Aika ikävästi huutaa renkaat sellaissakin paikoissa, joissa ei ole nopeutta paljon paskaakaan. Kierros haisee.

Lähetetty: 06 Kesä 2011, 12:58
Kirjoittaja tube68
Aika kovia autoja (kai) tuo Alfa 159 2.2 on jättänyt taakseen:

Alfa Romeo 159 2.2 JTS 57,2

Subaru Impreza WRX Sti 2009 57,2

Audi RS6 V10 57,7

BMW 135i Coupé 57,8

Seat Leon Cupra 2009 57,8

Renault Megane Sport 57,9

VW Golf GTI Edition 30 58,0

Lähetetty: 06 Kesä 2011, 17:15
Kirjoittaja KimmoKo
Aijai että hauskan näköistä toi M3 meno, On se vaan onnnistunut auto ja hienolla moottorilla. Vähän painavahko kai mutta eipä se haittaa jos auto on muuten balanssissa.