Virittäjät. Uusi auto-ohjelma tulossa maxille.

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
jknracing
Viestit: 3055
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Virittäjät. Uusi auto-ohjelma tulossa maxille.

Viesti Kirjoittaja jknracing »

http://www.mtv3.fi/ohjelmat/rekry.shtml ... it?1073411

Tuohan kuulostaa oikein mielenkiintoiselta. Toivottavasti pääosa tuonne otettavista autoista on rakennettu hyvät ajo-ominaisuudet ja hyvä suorituskyky mielessä. Itseä ei ainakkaan kiinnostaisi hirveästi katsella styling autojen testaamista ahvenistolla.

Kukas ilmoittaa oman autonsa tuonne? Pitäishän sinne nyt edes yksi Alfa saada. Tai edes Integrale. (Salolla taisi joskus olla itsellään käytössä Integrale.)
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Avatar
Tazio
Viestit: 3123
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Re: Virittäjät. Uusi auto-ohjelma tulossa maxille.

Viesti Kirjoittaja Tazio »

jknracing kirjoitti:[url] Tai edes Integrale. (Salolla taisi joskus olla itsellään käytössä Integrale.)
Ainakin Lontoossa rätistä kärytessään taisi istua 'gralen puikoissa

-Tazio

Avatar
JaniW
Viestit: 840
Liittynyt: 06 Maalis 2008, 21:29
Car(s): 156 V6 1998 Azzurro Nuvola
Rellu
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Virittäjät. Uusi auto-ohjelma tulossa maxille.

Viesti Kirjoittaja JaniW »

jknracing kirjoitti:Kukas ilmoittaa oman autonsa tuonne? Pitäishän sinne nyt edes yksi Alfa saada.
Olisi kyllä mahtavaa jos joku forumin 75:n tai muun transaxle-alfan ahtajista uskaltautuisi sen tekemään...

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

No katsotaan mitä Salo saa aikaan....

Suomalaiset autoiluohjelmat ovat kyllä olleet varsin kuivia ja jopa amatöörimäisesti tehtyjä... Ajoneuvos oli kiva poikkeus, mutta ehkä vähän liikaa suora kopiointiyritys Top Gearista.

Toivotaan että tämä ohjelma pysyy asialinjalla, eikä mene autojen raiskaamisen suuntaan virittelyissä ja "tuunauksessa".
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Abarth
Viestit: 3093
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Virittäjät. Uusi auto-ohjelma tulossa maxille.

Viesti Kirjoittaja Abarth »

JaniW kirjoitti:
jknracing kirjoitti:Kukas ilmoittaa oman autonsa tuonne? Pitäishän sinne nyt edes yksi Alfa saada.
Olisi kyllä mahtavaa jos joku forumin 75:n tai muun transaxle-alfan ahtajista uskaltautuisi sen tekemään...
Kyllä. Esimerkiksi tämä tai tämä?

Avatar
Satakuusnelonen
Viestit: 1773
Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 166 2.4JTD, 164 TS FL, 164 QV
Paikkakunta: Parkano

Viesti Kirjoittaja Satakuusnelonen »

´Tai tämä
an amateur practices until he gets it right. a professional practices until he can't get it wrong

Avatar
jknracing
Viestit: 3055
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

^ Voiko rastittaa useamman vaihtoehdon? :-D
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Avatar
jarski
Viestit: 1734
Liittynyt: 19 Kesä 2003, 23:21

Viesti Kirjoittaja jarski »

Vuora on vuora,vaikka kuinka paistaisisi.Täänyt on tätä BB-hysteriaa,omaa en laittais likoonkuin korkeintaan Onkilahteen. Tosin mielipidettähän ei kysytty,mutta jokin itsetunto jokaisella oltava. Ei tulis pieneen mieleenkään sponssata tätä juttua Alfoilla. Sanokaa mun sanoneen,tää on niin tätä ja ens vuonna kukaan muista ees missä on Salo...Kiinnolla seuraan ohjelmaa kyllä!

Avatar
JaniW
Viestit: 840
Liittynyt: 06 Maalis 2008, 21:29
Car(s): 156 V6 1998 Azzurro Nuvola
Rellu
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja JaniW »

No hei. Sillä että joku lähiökuningatar tai ostarifallos pyrkii telkkariin esittämään mielenkiintoista ei välttämättä ole paljon tekemistä sen kanssa että joku harrastaja tarjoaa autoaan esiteltäväksi toisille harrastajille (mikä toivottavasti on tuon koko jutun pointti).

Niin tätähän tämä toki on, mutta mikä on vuora?

Avatar
jknracing
Viestit: 3055
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

Googlailin, että mitä tuosta ohjelmasta keskustellaan muualla, niin löytyi ainakin pari kiinnostavaa tuonne ilmoitettua autoa.

Kuva

Kuva
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Avatar
jarski
Viestit: 1734
Liittynyt: 19 Kesä 2003, 23:21

Viesti Kirjoittaja jarski »

^^Vuorilla kiipevä karkeakarvainen terrieri,mut joo. Kyllähän sitä autollensa saa ja pitääkin jotain tehdä. Ajattelin,heh ääneen.. Hieno taksi :-D

Avatar
jknracing
Viestit: 3055
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

jarski kirjoitti:Hieno taksi :-D
Lainattu DNSF:n foorumilta:

Toi Crew on niin häiriintyneen muikee, että todellakin toivon näkeväni sen ohjelmassa.
[/quote]

Häiriintynyt on kyllä oikea termi.
Sillä kerran Alastarolta kotiin ajaneena voin sanoa että ei voi olla hymyilemättä. Ensinnäkin se on maantieajossa hemmetin hyvä ajaa ja RB26DETT pellin alla huolehtii että ohituksetkin onnistuu ripeästi.
Ainut miinus oli pirun pienet kuppipenkit ja polvet kojelaudassa. :)
[/quote]

Edit. Linkki taxiin. http://esv.fi/index.php?info=open&id=708
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Avatar
jknracing
Viestit: 3055
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

Toi sininen evo ilmoitettu. Lupaavalta näyttää. http://vimeo.com/6375347
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Avatar
jknracing
Viestit: 3055
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

Naamakirjassa on näköjään lyhyt videoteaser. En saannut sitä linkitettyä tähän, mutta sieltähän se löytyy facebookista kun pistää hauksi virittäjät.


Edit. Jaa se linkittäminen toimiikin tälleen suoraan. http://www.facebook.com/group.php?gid=3 ... 2392950137#
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Avatar
jknracing
Viestit: 3055
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

Olen melko tyytyväinen ekan jakson jälkeen. Kaikkien alojen ammattilaisena voisin kuitenkin sanoa, että Mika Salo puikoissa, omistaja kyydissä ja kommentteja in-car pätkiä olisi ollut mukava nähdä! Ensivaikutelma suomalaiseksi auto-ohjelmaksi 8/10. Ainoa huono läppä oli se tarvitaan hinausautoa.
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Avatar
buctu
Viestit: 520
Liittynyt: 03 Huhti 2007, 22:07
Car(s): 156 sw 2.4 20v, 156 2.0 TS, RS2000 2.3i e85, Laguna sw II.
Paikkakunta: Jyväskylä -rock city

Viesti Kirjoittaja buctu »

Kuva

PART I
Sarjan avausjaksossa Salon testattavana ovat kaksi vauhdikasta japanilaispeliä.

Testiin pääsee kaksi autoa, jotka ainakin ensi vilkaisulla ovat kuin yö ja päivä: legendaariset Arto Sulkasen Toyota Corolla DX ja Sami Haapasen Nissan 200sx.
PART II & PART II
Mika Salo testaa keltaisia japanilaisia. Vuorossa on kaksi kirkkaankeltaista menopeliä, mutta kumpi vie voiton moottoriradalla?

Joni Peipon Nissan on taxi, jolla ehtii kovemmassakin kiireessä. Harri Hemming ja hänen Toyota Supransa ovat hieno esimerkki vaikeuksien voittamisesta.
*viestin sisällöstä on 100% luvattomasti lainattu*
"Too much ain't enough"

Avatar
155156
Viestit: 1763
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 155156 »

Harvoin olen huonompaa televisio-ohjelmaa nähnyt.

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

aika "masentava" toi autolista... http://virittajat.fi/car , ohjelmakaan ei kovin hääppöinen ole
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
Abarth
Viestit: 3093
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Abarth »

No ei se nyt niin masentava kai ole ottaen huomioon, että asutaan Suomessa.
Vähemmän täällä härmässä niitä Fefejä, Lamboja tai Maserateja viritetään ja syyn varmasti jokainen tietää.

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mattijus »

jknracing kaikkien alojen ammattilaisena kiteytti omat tuntoni melko hyvin. Pienillä muutoksilla voisi olla oiva formaatti.
- Omistaja kyytiin
- Enenmmän ystävällismielistä naljailua (+ rennompi ote muutenkin)
- Kierrosaika? (Paljonko omistaja voittaa / häviää Salolle?)
- Selkeät arvosteluperusteet eikä pelkästään MuTu
- Ne jostain pickupin lavalta kuvatut rata-ajelut hevon kuuseen

En ole tosin nähnyt kuin ensimmäisen jakson. Oletettvasti meno paranee jatkossa kun tuotantotiimillekin on rutiini karttunut.
VMP

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

Abarth kirjoitti:No ei se nyt niin masentava kai ole ottaen huomioon, että asutaan Suomessa.
Vähemmän täällä härmässä niitä Fefejä, Lamboja tai Maserateja viritetään ja syyn varmasti jokainen tietää.
joo mutta olisi kai sinne voinut muitakin ottaa kuin japsiautoja...
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
Abarth
Viestit: 3093
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Juu, (import)japseja näytti olevan useita. Tietääkö joku millä perusteella autot on valittu?

Avatar
michael
Viestit: 704
Liittynyt: 11 Elo 2007, 14:18
Car(s): 159 2.2, ex: 156 V6
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja michael »

buctu kirjoitti: PART II & PART II
Mika Salo testaa keltaisia japanilaisia. Vuorossa on kaksi kirkkaankeltaista menopeliä, mutta kumpi vie voiton moottoriradalla?

Joni Peipon Nissan on taxi, jolla ehtii kovemmassakin kiireessä. Harri Hemming ja hänen Toyota Supransa ovat hieno esimerkki vaikeuksien voittamisesta.
*viestin sisällöstä on 100% luvattomasti lainattu*
Kiitos linkeistä. Ainakin kakkosjakso oli paljon parempi kuin ennakolta odotin.

Mutta kuitenkin, koska arvostella pitää niin:

-autovalikoimaa olisi voinut vähän miettiä, esim Toyotoja ja Nissaneita ihmeellisen paljon mukana.
-parempitasoisia autoja olisi varmaan löytynyt hyvin, jos ohjelmaan olisi otettu vain auto, ei sen omistajaa. Harvempi omistaja haluaa naamansa ruutuun.
-joutavien höliseminen varikolla oltaisiin voitu korvata auton tekniikan ja tehtyjen muutosten esittelyllä. Oltaisiin vaikka kunnolla näytetty niitä jarruja kun ne kerran mainittiin.

Avatar
jknracing
Viestit: 3055
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

V6 kirjoitti:
Abarth kirjoitti:No ei se nyt niin masentava kai ole ottaen huomioon, että asutaan Suomessa.
Vähemmän täällä härmässä niitä Fefejä, Lamboja tai Maserateja viritetään ja syyn varmasti jokainen tietää.
joo mutta olisi kai sinne voinut muitakin ottaa kuin japsiautoja...
No seuraavassa jaksossa on sitten "sitruuna" Fiesta ja Integrale. Integralessa on muuten 164 TS:n kaasuläppä, että on sielä jotain Alffaakin. :-D
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Avatar
buctu
Viestit: 520
Liittynyt: 03 Huhti 2007, 22:07
Car(s): 156 sw 2.4 20v, 156 2.0 TS, RS2000 2.3i e85, Laguna sw II.
Paikkakunta: Jyväskylä -rock city

Viesti Kirjoittaja buctu »

Virittäjät PART III
Todelliset ”tee se itse” -miehet. Perttu Jäsperin Fiesta on mainio esimerkki kekseliäästä tuunaamisesta pikkurahalla. Toinen Mika Salon testattava menopeli on Tero Jaatisen Lancia.
ps.kukkahattutäteille tiedoksi, Emmerdalin jaksot löytyy tuolta -> http://www.mtv3.fi/emmerdale/
"Too much ain't enough"

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Kolmen jakson perusteella taitaisin kyllä ennemmin katsoa Emmerdalea :lol:
VMP

Avatar
-HH-
Viestit: 659
Liittynyt: 01 Elo 2006, 17:47
Paikkakunta: Nuovo capitale

Viesti Kirjoittaja -HH- »

michael kirjoitti: -autovalikoimaa olisi voinut vähän miettiä, esim Toyotoja ja Nissaneita ihmeellisen paljon mukana.
Mut niitähän suuri osa tän päivän virivehkeistä onkin joten eiköhän tuo edusta juurikin sitä otantaa mitä suuri yleisö harrastaa. :roll:

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Eikös tässä autot ole valittu tarjottavien joukosta, eli omistajat ovat itse autojaan aktiivisesti sinne tarjonneet alun perin?

Avatar
buctu
Viestit: 520
Liittynyt: 03 Huhti 2007, 22:07
Car(s): 156 sw 2.4 20v, 156 2.0 TS, RS2000 2.3i e85, Laguna sw II.
Paikkakunta: Jyväskylä -rock city

Viesti Kirjoittaja buctu »

-HH- kirjoitti:
michael kirjoitti: -autovalikoimaa olisi voinut vähän miettiä, esim Toyotoja ja Nissaneita ihmeellisen paljon mukana.
Mut niitähän suuri osa tän päivän virivehkeistä onkin joten eiköhän tuo edusta juurikin sitä otantaa mitä suuri yleisö harrastaa. :roll:
Huom! Posti kutsui autojaan takaisin kentälle joten maaliskuun jaksot saamme nauttia riisi vapaista viikoista :lol:
Ratit siirtyvät takaisin vasemmalle, veto säilyy takarenkailla ja sarjan sympaattinen laatu jatkuu entisellään ;)

Ensi viikolla mukana Volvo 960 ja Pontiac Firebird. Pieni sneak peek autoista:
Volvo 960 (829.1hp)

Pontiac Firebird ACS 09
Pontiac Firebird 305 V8 soundit

Linkki PART IV:hen tipautetaan topicin alle perinteiseen tapaan.
"Too much ain't enough"

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

V6 kirjoitti:aika "masentava" toi autolista... http://virittajat.fi/car
No vittu joo, sitä se todellakin on.
Integralekin on jaksossaan pääsemässä hyvään seuraan. Ihan sama, mitä kaikkea hienoa pellin alla on (ilmeisesti ei edes ole?), jos auto muuten on tällainen (huono) vitsi. Luulisi, ettei viiksekkäintäkään amista enää tänä päivänä jaksa naurattaa.

http://virittajat.fi/car/show/31

Bones
Viestit: 753
Liittynyt: 10 Elo 2004, 02:52
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Bones »

Salo varmaan kehuu volvon rataominaisuuksia kun pannussa tuon verran hönkää, takapotku ja alla jotkut linglong renkaat :mrgreen:

Avatar
buctu
Viestit: 520
Liittynyt: 03 Huhti 2007, 22:07
Car(s): 156 sw 2.4 20v, 156 2.0 TS, RS2000 2.3i e85, Laguna sw II.
Paikkakunta: Jyväskylä -rock city

Viesti Kirjoittaja buctu »

En tahdo neuvoa, mutta...
Tällä kertaa Mika Salo saa testattavakseen kahden Volvoihin erikoistuneen virittäjän menopelit.

Pekka Keron Volvossa on jopa Mika Salolla pitelemistä. Mies lupaakin, että ulkonäkö pettää. Haastajana on Minna Järvinen, joka on siirtynyt Volvoista hieman toisenlaiseen menopeliin, Pontiac Firebirdiin.
PART IV
"Too much ain't enough"

Avatar
Abarth
Viestit: 3093
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Abarth »

En ole aikaisempia jaksoja katsonut, mutta tämä viimeinen oli ainakin tavallaan aika huvittava.
Porukat tuo radalle sellasia vehkeitä, joilla ei voi ajaa rataa kun lämmöt nousee. Varsinkin tämä Ponu. Siis mitä vitt..!?! :shock:
Oli peltipakosarjat, lastut, sytkät ja ties mitkä.. Salon eka kommentti autosta noustessa oli "Ei tää mee mihinkään". Repesin.


Nyt pitää ladata seuraava... :mrgreen:

Avatar
buctu
Viestit: 520
Liittynyt: 03 Huhti 2007, 22:07
Car(s): 156 sw 2.4 20v, 156 2.0 TS, RS2000 2.3i e85, Laguna sw II.
Paikkakunta: Jyväskylä -rock city

Viesti Kirjoittaja buctu »

Abarth kirjoitti:Varsinkin tämä Ponu. Siis mitä vitt..!?! :shock:
Oli peltipakosarjat, lastut, sytkät ja ties mitkä.. Salon eka kommentti autosta noustessa oli "Ei tää mee mihinkään". Repesin.
Alkuperäiset factat:
1988 Pontiac Firebird Formula (Hot Rod Magazine)
Engine: 305ci (5.0L), 9.3:1 Compression Ratio, Tuned Port Injected, HP: 215@4400 RPM, TQ: 285@3200 RPM
Drivetrain: 5 Speed Manual Transmission, 3.45:1 Rear Axle.
0-60 MPH: 7.1 seconds
1/4 mile: 15.07 @ 93.4 MPH
Skid Pad: .86g
Kyseinen "yksilö":
Pontiac Firebird Formula coupe
stitch
Autossa siis kansi halki tai kansipahvi palanut, siksi ei tehoa, olisi pitänyt motti rempata jo ENNEN kuin alko rakentaminen
Asiat tärkeysjärjestykseen. All show no go :lol:
"Too much ain't enough"

Avatar
kterkkila
Viestit: 2374
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

Katsoin tuon viimeisen jakson, muita en ole nähnytkään. Just sitä mitä odotinkin. Tuotahan se autojen tuunaaminen on. Tyyli vapaa ja kaikilla vähän omat haaveensa. Ihan hauskaa viihdettä mun mielestä :)
Kimmo / alfatune.fi

Joni P.
Viestit: 3
Liittynyt: 23 Touko 2007, 15:07
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja Joni P. »

buctu kirjoitti:
-HH- kirjoitti:
michael kirjoitti: -autovalikoimaa olisi voinut vähän miettiä, esim Toyotoja ja Nissaneita ihmeellisen paljon mukana.
Mut niitähän suuri osa tän päivän virivehkeistä onkin joten eiköhän tuo edusta juurikin sitä otantaa mitä suuri yleisö harrastaa. :roll:
Huom! Posti kutsui autojaan takaisin kentälle joten maaliskuun jaksot saamme nauttia riisi vapaista viikoista :lol:
Ratit siirtyvät takaisin vasemmalle, veto säilyy takarenkailla ja sarjan sympaattinen laatu jatkuu entisellään ;)
Valtaosa viritellyistä ja tuunatuista vehkeistä nyt vaan sattuu olemaan ahdettuja Toyotia ja Nissaneita, usein vielä rattikin oikealla puolella.

Siitä RHD asennevammasta ylipääseminen kun avaa ovia ihan uuteen maailmaan laitteisiin joita vastaavaa hinta/suorituskyky/virityspotentiaalia saa etsiä turhaan eurooppalaisista autoista.

Ja itse aiheeseen lisäten, ei voi kuin ihmetellä noita yllätyksellisiä lämpöongelmia suurimmalla osalla autoista.

Hyvin huomattiin viime kauden helteissä driftereissäkin kuinka tärkeää on mm. sekin miten ajatuksella keulan ilmanohjaus ja lämpimän ilman poispääsy on toteutettu. Edellisen jakson Pontiacin keulakin tungettu täyteen ählämikromia ja sitten ihmetellään lämpöongelmia...

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

Joni P. kirjoitti:
Valtaosa viritellyistä ja tuunatuista vehkeistä nyt vaan sattuu olemaan ahdettuja Toyotia ja Nissaneita, usein vielä rattikin oikealla puolella.
tuskin, kyllä ihmiset virittelee vapareitakin ja muitakin autoja, tuossa sarjassa ei ole esim yhtään BMWtä, vaikka niitä löytyy tuunattuina varmaan aika paljon... ahdettuja nissaneita ja tojotia on kuitenkin loppujen lopuksi aika vähän kaikista autoista.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Niin, missä kulkee "tuunauksen" raja? Onko siihen joko määritelmä vai jokaisen itsensä rajattavissa. Tuunasin autoni vanteilla, vai pitääkö siihen tehdä muutakin?
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Joni P.
Viestit: 3
Liittynyt: 23 Touko 2007, 15:07
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja Joni P. »

Alfistipohjoosesta kirjoitti:Niin, missä kulkee "tuunauksen" raja? Onko siihen joko määritelmä vai jokaisen itsensä rajattavissa. Tuunasin autoni vanteilla, vai pitääkö siihen tehdä muutakin?
Useimmilla forumeilla on tartuttu ohjelman harhaanjohtavaan nimeen "virittäjät" kun kuitenkin hakevat tuunattuja menopelejä.

Alunperin rekryn mukaan joka osa-alue tultaisiin ottamaan huomioon arvosteluissa mutta vaikuttaa nyt vähän sille että ajettavuus/tekniikka olisi suurimmalla huomiolla ja sisusta, hifit, ym. jää vähemmälle huomiolle.

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2735
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

Pari kertaa ohjelman katsoneena olen pettynyt autojen tasoon. Joko pelkkää karvanoppa-osastoa tai sitten kuin se Volvo, missä oli tehoa mutta ei ajettavuutta...
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III

La vita è

Avatar
buctu
Viestit: 520
Liittynyt: 03 Huhti 2007, 22:07
Car(s): 156 sw 2.4 20v, 156 2.0 TS, RS2000 2.3i e85, Laguna sw II.
Paikkakunta: Jyväskylä -rock city

Viesti Kirjoittaja buctu »

PART V
Kaikki eivät halua vakioautoa. Tänään testissä on kaksi menopeliä, jotka ainakin kääntävät päitä tiellä liikkuessaan.

Jukka Niemisen Olio on persoonallinen auto rekisterinumeroa myöten. Reeta Paajasen Opel Astra puolestaan on punainen kaunotar. Toinen autoista kerää Mika Salolta huippupisteet – mutta kumpi?
"Too much ain't enough"

Avatar
buctu
Viestit: 520
Liittynyt: 03 Huhti 2007, 22:07
Car(s): 156 sw 2.4 20v, 156 2.0 TS, RS2000 2.3i e85, Laguna sw II.
Paikkakunta: Jyväskylä -rock city

Viesti Kirjoittaja buctu »

Edellinen (5.)jakso tarjosi laadullisesti hienon vag-konsernin laitoksen, joten toivottavasti Alfistit eivät jo kerenneet hylätä sarjaa.

Uusimmassa jaksossa mukana
Ford Mustang Roush Stage 3
Porsche 911 Turbo (993)

Erittäin viihdyttävää kalustoa 8) ja alla linkki:

PART VI
"Too much ain't enough"

quppe
Viestit: 1823
Liittynyt: 18 Touko 2010, 20:30
Car(s): EX.159JTS,156(2.0TS, V6, Sele)

Viesti Kirjoittaja quppe »

Missä seuraava jakso :lol:

Avatar
buctu
Viestit: 520
Liittynyt: 03 Huhti 2007, 22:07
Car(s): 156 sw 2.4 20v, 156 2.0 TS, RS2000 2.3i e85, Laguna sw II.
Paikkakunta: Jyväskylä -rock city

Viesti Kirjoittaja buctu »

quppe kirjoitti:Missä seuraava jakso :lol:
Olkaa hyvä,

Part VII
Tänään Virittäjissä palataan 70-luvulle. Mika Salon testissä ovat legendaariset menopelit Opel Manta ja Fiat 600. Fiat on niin hieno että se kelpasi jopa autoradalle.
"Too much ain't enough"

Avatar
Shakal
Viestit: 1644
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 07:16
Car(s): Impreza ja mopo
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja Shakal »

Kävi kyllä erittäin paljon sääliksi kusiaisen kuljettajaa. Hieno oli nimittäin auto ja tuomio oli erittäin karu siihen verrattuna ettei Salo osannut ajaa tuolla askilla tai kierrättää konetta niinkuin sitä kuuluisi.
Man Behind The Name

-Without heart we would be mere machines

Avatar
Arcar
Viestit: 240
Liittynyt: 07 Huhti 2009, 21:24
Car(s): MB CLA 250BE A & SLK
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Arcar »

joo ei ole ohjelma kyllä omasta mielestäni ollut lähelläkään odotuksia. kuvitteli että nyt tulee tosiaan vähän analyysiä auton moottorista, alustasta jne mutta jäänyt aika paljon kommenttiin "onks tässä jotain mitä mun pitäis tietää"
ja sitä samaa rataa... luulisi tosiaan osaavan antaa muutakin kommenttia vielä ajon jälkeen kun että on kiva tai on mopo...
ja sitten vielä lopun arvostelu, ei oikeasti mitään logiikkaa tai linjaa kun niitä numeroita hihasta vetää..... hmmmmm... osaa se Mika varmasti ajaa ei sen osalta arvostelua, mutta ei ole mikään analyytikko tai mediapersoona.

Avatar
glideslope
Viestit: 1363
Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
Car(s): Giulietta T-jet 120, V40 D4.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24 + muut.
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja glideslope »

Arcar kertoi sen mitä jo joskus piti sanoa tästä tuubasta.

Monotonisella äänellä jaksosta toiseen "moi, mä oon mika" "onks täs jotain mitä mun pitäis tietää?"

-ei kierrosaikoja, -olisi oikeasti todella kiinnostava tieto eikä todellakaan mitenkään mahdotonta toteuttaa.
-ei mitään asiantuntemusta automallien historiaan, kuten Abarthin kanssa tuli viimeistään ilmi.
-eri osa-alueiden tuomiot mitä sattuu. -hieno Manta oli ajon aikana Audin tavoin aivan sairaan kiva ja upea laite mutta kun piti pisteitä antaa niin joka alueella oli "no sanotaan vaikka seiska, sanotaan kasi". Mikä helevetti olisi se ysi tai kymppi sitten!?! Neonvärinen Enzo?

Jossain nettijohdannossa tätä verrataan TopGeariin... juu kaukana ollaan.

Avatar
jeQQ
Viestit: 4190
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Juu peruskakkaa.. Mitenkäs kun gralen edelle otettiin se perkeleen pulkkapaska, kun irtosi vain ahtoputki!? Auto ei kuitenkaan sammunut. Manta oli ilmeisesti oikeasti sammunut usemman kerran ja zilirimpsis jatkoon että pärähtää.

Avatar
Abarth
Viestit: 3093
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Ohjelman perusteella Mikaa ei juuri tekniikka ja autoon tehdyt (tekniset) muutokset kiinnosta ja se on mielestäni hieman huono lähtökohta tämänkaltaisessa ohjelmassa. Se toinen jantteri tuntuu olevan paremmin tekniikkamiehiä.

Avatar
JaniW
Viestit: 840
Liittynyt: 06 Maalis 2008, 21:29
Car(s): 156 V6 1998 Azzurro Nuvola
Rellu
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja JaniW »

Täytyy yhtyä arvostelijoiden joukkoon. Ohjelma on toteutukseltaan suorastaan nolo. Kun onkerrankin saatu kovan luokan rattimies ajamaan autoja Ahvenistolla niin olisi nyt vähintään kiva kuulla millaisia aikoja siellä vedellään. Tosin mukaan on valittu aika paljon jotain jäähdytysongelmaisia puolitehoisia lasikuidusta kyhättyjä stereotelineitä ettei se toisaalta yllätä.

Jos tekijöitä on ohjelman tekeminen yhtään innostanut niin se ei ainakaan mistään näy. Jonkun intohimoisen harrastajan rahalla, ajalla ja vaivalla rakentaman laitteen (nimenomaan tuo Abarth) yleisfiiliksen kutsuminen paskaksi onkin jo sitten melkoinen pohjanoteeraus, jonka olisi ainakin lopullisesta versiosta voinut leikata pois.

Elementithän tälle ohjelmalle olivat kerrassaan hienot, toteutus ala-arvoinen. Vai sanoisiko tästä nyt sitten että ohjelman yleisfiilis on paska - 5 pistettä.

Vastaa Viestiin