Sivu 1/3

Järjettömät katkaisimien sijoittelut ja muut älyttömyydet

Lähetetty: 06 Huhti 2010, 10:27
Kirjoittaja Tazio
Näiden oivien ehdotusten kannustamana:

----------------
Wile E. Coyote kirjoitti:
Mulle on ainakin aivan yksi hailee vaikka käynnistyis penkinlämmittimestä kunhan on hyvä ajaa

Vittorio Jano kirjoitti:
On tavallaan aikamoinen ihme, ettei Alfoissa ole vielä moista ratkaisua esitelty. Tuo namiskahan voitaisiin sijoittaa vaikkapa tavaratilaan.
--------------------------

päätin avata ketjun älyttömille ratkaisuille eri autoissa. Eli mitä
mielestäsi todella typerää olet kohdannut?

Avaan pelin seuraavilla:

a) Caddy Seville/Eldo. Luistoneston off-nappi on hansikaslokerossa

b) TD5 koneisen Defen luistonesto poistetaan painamalla 10 kertaa jarrua 10 sekunnin kuluessa käynnistyksestä

c) Civicin käynnistysnappi & virta-avain yhdistelmä

d) Märssyn ajonhallintanappi, off ei tarkoita off


-Tazio

Lähetetty: 06 Huhti 2010, 10:34
Kirjoittaja Hepa
Seiskavitosessa ne lasinavauspainikkeet kattovalon vieressä.

Scenicissä matkustajan penkinlämmittimen katkaisija ratin vasemmalla puolella:
"Kuljettaja, voisitko kytkeä istuinlämmittimen pois, takapuoleni hikoaa?"

Lähetetty: 06 Huhti 2010, 10:59
Kirjoittaja Alfaholisti
166:n takaluukun avausnappi hanskalokerossa. Vanhemmissa ei ole avaimessa takaluukun avausnappia ja logon alta tuota lukkoa on aika kelju käyttää.

Corolla Verson ajonhallinta piipittää aina kun joutuu hommiin, jos ei alkavaa luistoa säikähdä niin ainakin tuota ääntä.

Lähetetty: 06 Huhti 2010, 11:18
Kirjoittaja Alfieri
Alfaholisti kirjoitti:166:n takaluukun avausnappi hanskalokerossa.
Eikä sitä edes näe, jos ei mene polvilleen maahan.
Spiderissa sama juttu, mutta sen nyt vielä jotenkin ymmärtää, koska hansikaslokeron saa lukkoon, joten auton voi pysköidä katto auki ilman, että ohikulkijoilla on vapaa pääsy tavarasäilöön. Sitä sen sijaan en ymmärrä, että miksei takaluukkua voi avata moottorin käydessä, raivostuttava ominaisuus!

Lähetetty: 06 Huhti 2010, 12:13
Kirjoittaja Jalamari
Ehkäpä 166sta on ollut Spideri suunnitteilla. :lol:

Lähetetty: 06 Huhti 2010, 12:34
Kirjoittaja Rolle
Tuo takakontin avaus taisi olla jo 164:ssa, joten selvästi hyväksi havaittu :-D

Lähetetty: 06 Huhti 2010, 12:45
Kirjoittaja AlfaTom
Käyttis-Toyossa: penkinlämmittimien katkaisimet kuskin polven edessä piilossa, ajon aikana lähes mahdotonta ja todella vaarallista yrittää käyttää niitä!
Samassa autossa sumuvalojen katkaisin kiertokytkimellä viiksessä.

Alfassa: 75 radion sijoitus alimmaksi keskikonsolissa, käyttä ajon aikana yhtä vaarallista kuin Toyon persgrillien kytkimienkin.

Lähetetty: 06 Huhti 2010, 12:57
Kirjoittaja Tuomas K
Mersussa lasinpesuri vasemmassa viiksessä. Pakko tehdä eri tavalla kuin muut.

Lähetetty: 06 Huhti 2010, 13:24
Kirjoittaja Farina
159:ssä ärsyttää parkkitutkien sammutus/käynnistysnapin sijoitus kattopaneeliin. Kaiken järjen ja logiikan mukaan napin pitäisi olla vaihdekepin vieressä. Parkkitutka huutaa useimmiten parkkihallissa vekslatessa jolloin tulee keppiä käytettyä ja olisi mukavaa napsauttaa parkkitutka näppärästi pois huutamasta, kun auto on pysähtynyt, tai haluaa hivuttaa lähemmäksi auton rajat tuntien. Mutta ei, katosta pitää alkaa hamuta nappia, jolloin saattaapi takaluukkukin ponnahtaa auki yms...

Lähetetty: 06 Huhti 2010, 13:32
Kirjoittaja Ottimo
Rolle kirjoitti:Tuo takakontin avaus taisi olla jo 164:ssa, joten selvästi hyväksi havaittu :-D
Eikös myös 155:ssa?

Lähetetty: 06 Huhti 2010, 13:42
Kirjoittaja sataviisviis
^kyllä.

Lähetetty: 06 Huhti 2010, 13:44
Kirjoittaja ssulti
Käyttö-Toyotien kirottuja;

Corolla Verso, penkinlämmittimen napit todella alhaalla, sai melkein syödä vaihdekeppiä niitä tavoitellessa. Takaparkkitutkan katkaisin. Vasemman takavalon luukun takana kontissa. :crazyeyes:

Corolla Verson luistoneston nappi, jossain siellä alhaalla penkinlämmittimen nappien luona.

Prius; Penkinlämmittimien katkaisimet yhtä alhaalla kuin Versossa, mutta yläpuolella on tuo korkea keskikonsoli - liki mahdotonta yltää kun istuu... Takatutkan katkaisin - en ole vielä löytänyt, olisikohan taas takalampun luukun takana kontissa. :roll:

Lähetetty: 06 Huhti 2010, 14:12
Kirjoittaja Alfieri
Ottimo kirjoitti:
Rolle kirjoitti:Tuo takakontin avaus taisi olla jo 164:ssa, joten selvästi hyväksi havaittu :-D
Eikös myös 155:ssa?
Eikä niissäkään avausnappi toimi, jos moottori on käynnissä?

[166:ssa toimii]

Lähetetty: 06 Huhti 2010, 15:10
Kirjoittaja BB
Lexus GS300 mallissa on iso joukko kytkimiä (peilien säädöt, parkkitutka, takaverho, valonpesimet, polttoaineluukku, takakontinavaus, jne)sijoitettuu sellaseen luukkuun kuskin vas polven eteen. Sillai ehkä ihan hyvä idea ettei oo hirveetä määrää nappuloita keskikonsolissa ja ovissa mut osa niistä on sellasia mitä joutuu käytteleen aika usein.
Mistäkö tideän? En tietenkään ole tosissani japanilaista käyttöautoa harkitsemassa..

Lähetetty: 06 Huhti 2010, 15:58
Kirjoittaja VMTD
Eikait 164 nappi ole hankalokerossa ollut vaan kojelaudassa parissakin eri paikassa ja uudemmissa Fl malleissa muistaakseni aukeaa auton ollessa paikallaan, vaikka moottori käy. Sen sijaan ensimmäisissä 164 pa-tankin luukun avausnappi ohjauspylväässä vasemmalla puolella.

Lähetetty: 06 Huhti 2010, 16:53
Kirjoittaja Monza
VMTD kirjoitti:Eikait 164 nappi ole hankalokerossa ollut vaan kojelaudassa parissakin eri paikassa ja uudemmissa Fl malleissa muistaakseni aukeaa auton ollessa paikallaan, vaikka moottori käy.
Tällainen muistikuva täälläkin takaboxin aukaisusta.

Topicciin, GTA:n jakkaran lämmitysnappi siellä jossain jakkaran sivussa, argh, missä se nyt on. Arvaa löytääkö satunnainen matkustaja sen ...

A4 jakkaroiden lämmitys, ensin painat nappulaa, kun haluat lämpöä. Mitään ei vielä tapahdu, vaan sitten täytyy eri nupista säätää kuinka paljon lämpöä haluaa. Lämmityksen poisto, painat samaa namiskaa, mitään ei tapahdu, väännät taas eri nupista lämmöt nollille. Argh miten epäkäytännöllistä.

Lähetetty: 06 Huhti 2010, 17:33
Kirjoittaja alfa164
joo,164 takaluukun avaus ei ole hanskalokerossa

Lähetetty: 06 Huhti 2010, 18:08
Kirjoittaja Cuore Sportivo
Monza kirjoitti:Topicciin, GTA:n jakkaran lämmitysnappi siellä jossain jakkaran sivussa, argh, missä se nyt on. Arvaa löytääkö satunnainen matkustaja sen ...
Sehän on vielä helpossa paikassa. '99 156:ssa se oli jossain penkin istuinosan alla. :shock: Viidessä vuodessakaan sitä ei oppinut löytämään laakista.

Lähetetty: 06 Huhti 2010, 18:25
Kirjoittaja Maunu
159:sin kaikki ritariässä napit katossa. Takaluukku, parkkitutka, hälyttimen sisätutkien pois kytkentä ja se v:een sos nappi jota painamalla navigaattorin puhelin ottaa suunnaksi 112.

159:sin kaukosäätimen napit voisivat olla vähän vähemmän herkät kun avaimet on taskussa niin auto vilkkuu pihassa ja avaa ikkunat alas asti lumisateessa kun itse istuu mukavasti kotisohvalla. Tämäkin tapahtui juuri sen jälkeen kun auto kävi Cuorella "lainassa" ja oli kerrankin puhdas.

Subaru Legacyssä penkinlämmittimet saa joka ajokerralla päälle kun ne on sijoitettu keskikyynernojaan ja vaihdetta vaihdettaessa kyynerpää laittaa aina keinukytkimen joko I tai II asentoon. Että ottaa päähän kesällä.

Lähetetty: 06 Huhti 2010, 18:28
Kirjoittaja DaViega
jo edellämainittu 156 penkinlämmitin :mrgreen: hirveää lottoa... onnekksi on valo (täysin toisessa reunassa penkkiä tietenkin ja piilossa...

Opelin vilkkuviikset eli ne sellaset jotka ovat periaattessa aina samassa asennossa (palautuvat siis heti, mutta vilkku laitetaan päälle)

Skoda Felician valo katkaisin, oikea hedelmäpeli - laittetta käyttäneet kyllä ymmärtävät

Jos olisin täysi tampio, saattasin sanoa myös uusien "älyvalojen" katkasijan, välillä on naurettavan hankalaa saada juuri ne valot päälle, mitkä haluat. Sitten olisi tietysti saabin virtalukko...

Lähetetty: 06 Huhti 2010, 18:29
Kirjoittaja Rasvis
Hepa kirjoitti:Seiskavitosessa ne lasinavauspainikkeet kattovalon vieressä.
Mitäs vikaa morjensnapeissa on? :-D

Kuuslankun rattiakseliin jemmattu bensaluukun nappi oli auton lainaamisen kannalta vähän huono feature. "Olisin mä sen tankannut mutta kun en saanut luukkua auki..."

Yleisesti ottaen nuo Luigin logiikalla suunnitellut pikku detskut ovat minusta vain hauskoja ja persoonallisia. Se on sivuseikka ettei GTV:n avainta käytännössä voinut kääntää valojen parkkiasentoon koska se tulee silloin avaimen irrottamisen mahdollistavan nappulan eteen.

Lähetetty: 06 Huhti 2010, 18:46
Kirjoittaja Poksu
Alfasud:ssa ohjauspylvään viiksien toiminnallisuus melkoisen eksoottinen. Mm. puhaltimen kytkimen sijoitus aiheutti epäuskoista hymähtelyä kanssamatkustajien keskuudessa.

Lähetetty: 06 Huhti 2010, 18:51
Kirjoittaja AlfaTom
DaViega kirjoitti:jo edellämainittu 156 penkinlämmitin :mrgreen: hirveää lottoa... onnekksi on valo (täysin toisessa reunassa penkkiä tietenkin ja piilossa...
Eiks sen penkinlämmittimen toiminnan pysty havaitsemaan ns. perstuntumallakin :mrgreen:

Lähetetty: 06 Huhti 2010, 19:14
Kirjoittaja Härmälänkolli
Älkääs ny poijjaat, mulla on sokea vaimo ja hän löysi penkinlämppärin napin tosta 156 heti ja oppi vielä tuntemaan onko päällä vai ei, joten... :DTootta vaan tuNpeloita ;)

Lähetetty: 06 Huhti 2010, 20:19
Kirjoittaja Rolle
Ottimo kirjoitti:
Rolle kirjoitti:Tuo takakontin avaus taisi olla jo 164:ssa, joten selvästi hyväksi havaittu :-D
Eikös myös 155:ssa?
No sehän oli 155:ssa eikä kuusnepassa, kuten parempimuistiset tuossa jo korjasivatkin.

Lähetetty: 06 Huhti 2010, 20:20
Kirjoittaja toolman
AlfaTom kirjoitti:
DaViega kirjoitti:jo edellämainittu 156 penkinlämmitin :mrgreen: hirveää lottoa... onnekksi on valo (täysin toisessa reunassa penkkiä tietenkin ja piilossa...
Eiks sen penkinlämmittimen toiminnan pysty havaitsemaan ns. perstuntumallakin :mrgreen:
Pystyis varmaan jos se toimisi, varmaan suurimmassa osassa on vastus poikki :) Eli sen lämmittää mitä se ledi tuottaa lämpöä, niin siis jos se ledi toimii :-D

Lähetetty: 06 Huhti 2010, 20:38
Kirjoittaja Abarth
Ainakin 2-gen Voyagereissa 6-asentoinen tihkukytkin. Tosta 3-gen lintasta en ole vielä laskenut. Joissakin 3-geneissä 6-asentoinen penkinlämmitin silkkiperseille. Löytyy myös himmennettävät meikkipeilien valot :shock:

Seiskavitosen sähkölasinappulat on asiaa! :)

Lähetetty: 06 Huhti 2010, 20:39
Kirjoittaja BB
toolman kirjoitti:
AlfaTom kirjoitti:
DaViega kirjoitti:jo edellämainittu 156 penkinlämmitin :mrgreen: hirveää lottoa... onnekksi on valo (täysin toisessa reunassa penkkiä tietenkin ja piilossa...
Eiks sen penkinlämmittimen toiminnan pysty havaitsemaan ns. perstuntumallakin :mrgreen:
Pystyis varmaan jos se toimisi, varmaan suurimmassa osassa on vastus poikki :) Eli sen lämmittää mitä se ledi tuottaa lämpöä, niin siis jos se ledi toimii :-D
Juuri näin. Mulla ei toiminu ledi eikä lämmitin kuskinpuolella, matkustajan puolella toimi lämmitin muttei ledi.

Lähetetty: 06 Huhti 2010, 20:39
Kirjoittaja TestarosaFinland
Isän Fiat Stilossa peffagrillien katkaisijat olivat sijoitettu niin "viisasti", että hän sai selvä että ne on olemassa vasta 1/2 vuoden jälkeen osto hetkestä, kun etsi paperin, joka putosi penkin alle :shock:

33ssa takaikunan lämmppäri, hätävilkut ja etu+takasumarit on sijoitettu ratin taakse niin, että ratti peittää ne kokonaan. 164 FL sensijan ei ollut mitään omituisia ratkaisuja. Kyllä 75, 33 ja muut alfat ovat enemmän tai vähemmän erikoisia, mutta ehdoton 1 on edellinen E-mersu. Se, joka kertoo minulle missä siellä sijatsee etusummareiden katkaisija saa minulta pullakahvit. Minulle ei 3tkm sen ratissa riittäneet tämän salaisuuden paljastamiseksi :?

Lähetetty: 06 Huhti 2010, 20:39
Kirjoittaja jeQQ
75 ARC varoitusvalon varoitusvalo. Helmeä. 8)

Lähetetty: 06 Huhti 2010, 21:22
Kirjoittaja BB
TestarosaFinland kirjoitti: ehdoton 1 on edellinen E-mersu. Se, joka kertoo minulle missä siellä sijatsee etusummareiden katkaisija saa minulta pullakahvit. Minulle ei 3tkm sen ratissa riittäneet tämän salaisuuden paljastamiseksi :?
Eikös se ole se sama ajovalojen katkaisija? Vedetään yks pykälä ulos etusumareille, ja toinen ni palaa takasumarikin?
Näin ainakin C, SLK, CLK

Lähetetty: 06 Huhti 2010, 21:23
Kirjoittaja legza
Rasvis kirjoitti:
Hepa kirjoitti:Seiskavitosessa ne lasinavauspainikkeet kattovalon vieressä.
Mitäs vikaa morjensnapeissa on? :-D
Se että apukuskille pitää aina huomauttaa, että ei avaa ikkunaa keskisormella. Takanatulevat ei välttämättä ymmärrä. :-D

Lähetetty: 06 Huhti 2010, 21:44
Kirjoittaja Cuore Sportivo
Alfaholisti kirjoitti:Corolla Verson ajonhallinta piipittää aina kun joutuu hommiin, jos ei alkavaa luistoa säikähdä niin ainakin tuota ääntä.
Jeps, siis kaikki autoissa ilmenevät plimputus-äänet ovat vähintäänkiin perseestä. 159:ssä turvavyön käyttämättä jättäminen aiheuttaa ympäristölle melkoista meluhaittaa.. Sen nyt vielä jotenkin ymmärtää (vaikka pienemmälläkin äänenvoimakkuudella ymmärtäisi), mutta että parkissa olevan auton oven avaamisestakin pitää varoittaa joidenkin valmistajien mielestä..

Micrassa yhdellä napin painalluksella saa vain kuskinoven auki, sekin joskus ärsyttää..

Lähetetty: 06 Huhti 2010, 21:48
Kirjoittaja VMTD
BB kirjoitti:
TestarosaFinland kirjoitti: ehdoton 1 on edellinen E-mersu. Se, joka kertoo minulle missä siellä sijatsee etusummareiden katkaisija saa minulta pullakahvit. Minulle ei 3tkm sen ratissa riittäneet tämän salaisuuden paljastamiseksi :?
Eikös se ole se sama ajovalojen katkaisija? Vedetään yks pykälä ulos etusumareille, ja toinen ni palaa takasumarikin?
Näin ainakin C, SLK, CLK
Näinhän se on kaikissa malleissa. Aivan uusimpia en tiedä. Samoin pyyhkimien toiminta vilkkuviiksestä.

Lähetetty: 06 Huhti 2010, 21:51
Kirjoittaja ice0018
Saab 9-3 ss -08 vuosimallissa automaatti-ilmastoinnin napin keskellä on vihreä ledi joka palaa silloin kun ilmastointi on napattu pois päältä.

Lähetetty: 06 Huhti 2010, 21:52
Kirjoittaja katiska
Tuomas K kirjoitti:Mersussa lasinpesuri vasemmassa viiksessä. Pakko tehdä eri tavalla kuin muut.
Chevyn (jenkkisellaisen) rattiin kun hypää niin on kuin kotonaan tuon monitoimiviiksen kanssa.

Lähetetty: 06 Huhti 2010, 21:58
Kirjoittaja Abarth
Myös Vojakkerissä edellä mainittu monitoimiviiksi, sekä "ulosvedettävä" valokytkin sumareille.

Samoin keskuslukko kuten Cuoren mainitsemassa Mikrassa.

Lähetetty: 06 Huhti 2010, 22:32
Kirjoittaja jeQQ
Taitaa olla kaikissa Nissaneissa. Ainakin meijän tinossa sama homma.. Vieläkun keskuslukon nappula on niin halvatun kulahtanut, niin tuottaa kyllä välillä harmaita hiuksia.

Lähetetty: 06 Huhti 2010, 22:46
Kirjoittaja Romeo
Megsussa on bensamittari ja sille myös merkkivalo, kun alkaa löpö loppua. Tämä ei kuitenkaan ranskalaisille ole riittänyt, vaan aina kun merkkivalokin syttyy niin auto pitää sellaisen rääkäsyn, että herkemmällä sydänkin pysähtyy. Ja tämä "merkkiääni" luonnollisesti kuuluu jokaisella käynnistyskerralla, ennenkuin käyt tankilla...

Lähetetty: 06 Huhti 2010, 22:47
Kirjoittaja Monza
AlfaTom kirjoitti:
DaViega kirjoitti:jo edellämainittu 156 penkinlämmitin :mrgreen: hirveää lottoa... onnekksi on valo (täysin toisessa reunassa penkkiä tietenkin ja piilossa...
Eiks sen penkinlämmittimen toiminnan pysty havaitsemaan ns. perstuntumallakin :mrgreen:
No, se nyt on siinä ja siinä. Vartin kun pitää päällä, nin ehkä just ja just pystyy aistimaan, että toimiiko se ...

Lähetetty: 07 Huhti 2010, 00:02
Kirjoittaja Xehpuk
Citroën.

Lähetetty: 07 Huhti 2010, 01:45
Kirjoittaja jarski
^^^^^75 lasinappulathan ovat ehdottomat! Ei niillä voi olla parempaa paikkaa 8)

Lähetetty: 07 Huhti 2010, 10:16
Kirjoittaja Alfistipohjoosesta
Ford kätkiessään konepellin aukaisun etumerkin taakse.

Lähetetty: 07 Huhti 2010, 10:30
Kirjoittaja ssulti
Alfistipohjoosesta: Ford tuupatessaan konepellin avausvivun ratin alapuolelle, missä normaalisti on ratin korkeudensäädön lukko... pari kertaa tuli avattua konepelti tuon takia turhaan. ;)

"Säädämpä vähän rattia... eiku... jahas, laitetaas pelti kii" (autossa ei ollut säädettävää rattia, 1. autossa oli...)

Lähetetty: 07 Huhti 2010, 11:54
Kirjoittaja KauGoH
kylläpä ihmisiä haittaa penkinlämmitin? :mrgreen: minua ei haittaa vaikka se nappi olisi ulkopuolella autoa!

mutta 159 ilmastoinnin nappulat ajettaessa 1,3,5 vaihteilla on melko hankalat käyttää kun keppi sojottaa edessä, tai sit ne napit on vaan liian alhaalla :-D

Lähetetty: 07 Huhti 2010, 11:55
Kirjoittaja mutt
Rolle kirjoitti:Tuo takakontin avaus taisi olla jo 164:ssa, joten selvästi hyväksi havaittu :-D
Kuten myös Lancia Themassa. Ajatus lienee se, ettei parkkipojat tms. pääsisi takakonttiin, kun hanskalokero on lukittavissa (alkuperäisissä avaimissa on kahdenlaiset avaimet, toiset käy kaikkiin lukkoihin, toiset ainoastaan kuskin oveen ja virtalukkoon.) Ensimmäisen faceliftin myötä hoksattiin lisätä lukitus myös kaatuvaan takapenkkiin. :lol: Selkänojat on siis lukittavissa avaimella.

Lähetetty: 07 Huhti 2010, 12:20
Kirjoittaja Alfieri
mutt kirjoitti:
Rolle kirjoitti:Tuo takakontin avaus taisi olla jo 164:ssa, joten selvästi hyväksi havaittu :-D
Kuten myös Lancia Themassa. Ajatus lienee se, ettei parkkipojat tms. pääsisi takakonttiin, kun hanskalokero on lukittavissa (alkuperäisissä avaimissa on kahdenlaiset avaimet, toiset käy kaikkiin lukkoihin, toiset ainoastaan kuskin oveen ja virtalukkoon.) Ensimmäisen faceliftin myötä hoksattiin lisätä lukitus myös kaatuvaan takapenkkiin. :lol: Selkänojat on siis lukittavissa avaimella.
Huonokin selitys on aina parempi kuin ei selitystä ollenkaan :) Ai niin, se avausnappi on tästä syystä tietysti myös PIILOSSA siellä yläreunassa: ettei satunnainen auton"lainaaja" hoksaa, mistä takakontti avataan :D

Ja sarjassa muita älyttömyyksiä, se kaatuva takapenkki: ei ole 166:ssa näkynyt... (Tähänkin on tietysti hyvä selitys: kiinteä penkki paranataa niin oleellisesti ajo-ominaisuuksia) Pikkuruinen suksiluukku ooneksi on, muttei sentään lukittava ;););)

Lähetetty: 07 Huhti 2010, 12:25
Kirjoittaja Pasi
Alfieri kirjoitti: Huonokin selitys on aina parempi kuin ei selitystä ollenkaan :) Ai niin, se avausnappi on tästä syystä tietysti myös PIILOSSA siellä yläreunassa: ettei satunnainen auton"lainaaja" hoksaa, mistä takakontti avataan :D
Jep, on paljon kivempi kun joku lainaaja vääntää luukun auki sorkkaraudalla ja tyhjentää kontin kuin että avaa napista painamalla ;)

Lähetetty: 07 Huhti 2010, 12:37
Kirjoittaja Rasvis
"Lainaaja" ei keksinyt miten 164:n hanskalokeron saa auki (avausnappi disainattu kojelautaan) joten väänsi sitten koko luukun paskaksi. Kunnolliseen korjaukseen olisi pitänyt kojelauta vaihtaa joten tuo toimi sitten loppuajan vähän niin ja näin.

Lähetetty: 07 Huhti 2010, 13:02
Kirjoittaja Vittorio Jano
Pösöissä - ainakin joissakin 405- ja 406-malleissa - oli todella kätevä ajonestolaite: etupenkkien välissä oli näppäimistö, johon piti ennen käynnistystä syöttää nelinumeroinen (?) koodi.