Sivu 1/2

Fiat Groupin uusi strategia 2010-2014

Lähetetty: 20 Huhti 2010, 15:53
Kirjoittaja Mirafiori
Huomenna Fiat Groupin ja Chrysler LCC:n toimitusjohtajan Sergio Marchionnen on määrä esitellä allianssille uusi strategia vuosille 2010-2014.

Tästä lähitulevaisuudessa lisää, mutta Fiat pitää tänään kello 16 (Italian aikaa) ylimääräisen lehdistötilaisuuden. Tietojeni mukaan tilaisuudessa, jossa ovat paikalla niin Marchionne, Fiat groupin hallituksen pj. Luca di Montezemolo ja varapj. John Elkann (G. Agnellin lapsenlapsi), kerrotaan että Montezemolo väistyy hallituksen johdosta ja tilalle tulee Agnellien perheen Elkann. Eräät lähteet kertovat että Montezemolo eroaa johtuen erimielisyyksistä Marchionnen kanssa koskien mm. Alfaa ja Maseratia, toiset taas kertovat että Montezemolo lähtee politiikkaan ja perustaa "vaihtoehdon" Berlusconille ja vasemmistolle.

Lähetetty: 20 Huhti 2010, 17:50
Kirjoittaja Pasi
...

Muistuttaa saippuasarjan käsikirjoitusta :lol: :lol:

Lähetetty: 20 Huhti 2010, 20:13
Kirjoittaja Savo
Joko on lisätietoa, joko?

Lähetetty: 20 Huhti 2010, 20:23
Kirjoittaja Rolle
Press release luotu klo 9.30, jossa kerrottiin jo tuo yllä mainittu asia. Hauskasti dokumentin otsikko on jotain Italiaksi liittyen Fiatin ja Suzukin moottoriyhteistyöstä :D

Jos siellä tilaisuudessa muuta merkittävää tapahtuisi, tulisi siitä kertoa samanaikaisesti kaikille, eli pitäisi olla jo?

Lähetetty: 21 Huhti 2010, 15:08
Kirjoittaja Mirafiori
Maseratin ja Ferrarin plan julkistettu,
Maserati saa sekä uuden Quattroporten (F-segmenttiin) että uuden pienemmän sedanin E-segmenttiin!

Lähetetty: 21 Huhti 2010, 18:02
Kirjoittaja jiiässä
Italiaksi liittyen Fiatin ja Suzukin moottoriyhteistyöstä
Kohta tulee siis 3 sylinterinen ahdettu 800 kuutioinen JTS... :lol:

Lähetetty: 21 Huhti 2010, 18:36
Kirjoittaja eltsu
jiiässä kirjoitti: Kohta tulee siis 3 sylinterinen ahdettu 800 kuutioinen JTS... :lol:
Sellanen olis ollu aikanaan kova sana vanhan (-83) Suzuki Alton nokalla, auton omapaino tais olla vain hitusen isoa harrikkaa suurempi...

Lähetetty: 21 Huhti 2010, 18:49
Kirjoittaja Mirafiori
http://www.fiatgroup.com/en-us/shai/iin ... orward.pdf

Alfan product plan:
2012: Mito FL, Giulia sedan&SW, Alfa C-suv (tuotanto chrysler)
2013: 5-ovinen compact (Mito 5d), uusi Spider
2014: D-suv (tuotanto Chrysler) ja giulietta FL

Lähetetty: 21 Huhti 2010, 18:53
Kirjoittaja JiiTeeÄssä
Mirafiori kirjoitti:Alfan product plan:
2012: Giulia sedan&SW
Yes!

Edit: Tai niinno, olisihan tuo voinut tulla kauppaan vähän aiemminkin. :silent:

Lähetetty: 21 Huhti 2010, 19:06
Kirjoittaja Mirafiori
JiiTeeÄssä kirjoitti:
Mirafiori kirjoitti:Alfan product plan:
2012: Giulia sedan&SW
Yes!

Edit: Tai niinno, olisihan tuo voinut tulla kauppaan vähän aiemminkin. :silent:
niin, mutta suunnittelu aloitetaan puhtaalta pöydältä, ja vaikka Fiat kehuikin tänään olemaan markkinoiden nopein autojen kehittämisessä, tuotantoon saattaminen vie väh 15kk siitä kun design on lyöty lukkoon.

jokatapauksessa, ihan hyviä uutisia merkille.

Lähetetty: 21 Huhti 2010, 19:23
Kirjoittaja Cuore Sportivo
Mikähän tulee olemaan akseliväli. :mrgreen:

Lähetetty: 21 Huhti 2010, 20:21
Kirjoittaja juuuso
Viimeisessä diassa:

"Clearly addresses - Revival of Alfa Romeo brand"

Vaikuttaa varsin hyvältä. Toivottavasti Giulietta tulee myymään hyvin.

Lähetetty: 21 Huhti 2010, 21:56
Kirjoittaja Jonesi
Näyttää siltä että Alfaan panostetaan ihan kiitettävästi, mallisto näyttää todella iskukykyiseltä ainakin omaan silmään. Mitähän tuosta SUV:stä tulee, parin vuoden päästä futisäidit ajelee Qashqain sijaan Alfalla? :)

Lähetetty: 22 Huhti 2010, 09:02
Kirjoittaja Kaalipata
Mitäs jos annettais Lapo Elkannille Alfa johdettavaksi. Jokaisen myydyn auton mukana tuli hanskalokerollinen kokkelia ja pari transuhuoraa takapenkillä. That'll work. Ei tästä muuten mitään taaskaan tuu...

Lähetetty: 22 Huhti 2010, 10:03
Kirjoittaja juhala
Jonesi kirjoitti:Näyttää siltä että Alfaan panostetaan ihan kiitettävästi, mallisto näyttää todella iskukykyiseltä ainakin omaan silmään. Mitähän tuosta SUV:stä tulee, parin vuoden päästä futisäidit ajelee Qashqain sijaan Alfalla? :)
Saa nähdä, tuollainen Alfa SUV jos on fiksusti toteutettu hoitaisi meidän perheessä sen mihin tuo Croma on hommattu.

Täydellisessä maailmassa ajaisin muutavan vuoden sisällä kiihkeähköllä Giuliettalla/Giulialla / tai vaikka niistä tehdyllä GT/Brera korvaajalla) ja työjuhtana olisi jotenkin siististi Alfistettu neliveto tyyliin Mazda Cx7/Nissan Murano.
Jälkimmäisen toiveen suhteen arvaan olevani aika yssin tässä porukassa... :mrgreen:

Lähetetty: 22 Huhti 2010, 10:07
Kirjoittaja liekki
Mirafiori kirjoitti:Alfan product plan:
2012: Mito FL, Giulia sedan&SW, Alfa C-suv (tuotanto chrysler)
2013: 5-ovinen compact (Mito 5d), uusi Spider
2014: D-suv (tuotanto Chrysler) ja giulietta FL
Duettotanta? Herranjumala KYLLÄ!

Lähetetty: 22 Huhti 2010, 10:16
Kirjoittaja Vittorio Jano
Hyvä olisi, jos strategioita olisi mietitty tuosta eteenkinpäin. Nykyinen uusiutumistahti on auttamatta liian hidas - nykykuluttaja vaatii uutta tavaraa tiheämmällä frekvenssillä.

Mutta lähtökohtaisesti vaikuttaa kyllä varsin lupaavalta.

Lähetetty: 22 Huhti 2010, 13:36
Kirjoittaja Ottimo
Cuore Sportivo kirjoitti:Mikähän tulee olemaan akseliväli. :mrgreen:
He he, sinäkin muistat :mrgreen:

Lähetetty: 22 Huhti 2010, 13:52
Kirjoittaja jiigee
Hyvältä tuntuu kuulla että panostavat Alfan mallistoon premium -merkkinä. Lupaus uudesta Spideristä saa kyllä suun napsumaan :). Alfan 260% kasvutavoite 2014 mennessä kertoo toivottavasti sen, että ovat tosissaan.

Lancian/Chryslerin uusi D-sedan näyttäis olevan euroopasta, olisi kyllä hieno nähdä uusi iso Lanzakin tulevaisuudessa vielä.

Lähetetty: 22 Huhti 2010, 13:53
Kirjoittaja Topi
liekki kirjoitti:Duettotanta? Herranjumala KYLLÄ!
Piti oikein katsoa, että mikä se tuollainen on. Hieno. Todella hieno.

En hirveästi välittänyt pääntukien takana olevista kyömyistä. Toisaalta veikkaisin, että jos tuo suunnilleen tuollaisena markkinoille tulisi, tasainen takapelti olisi saatavana aftermarket-härpäkkeenä viimeistään 7 nanosekuntia ensimmäisen myydyn Duettotantan jälkeen.

-Topi Kuusinen

Lähetetty: 22 Huhti 2010, 18:23
Kirjoittaja Mirafiori
Ottimo kirjoitti:
Cuore Sportivo kirjoitti:Mikähän tulee olemaan akseliväli. :mrgreen:
He he, sinäkin muistat :mrgreen:
:roll:
joillakin on näköjään norsun muisti....

Lähetetty: 26 Huhti 2010, 19:31
Kirjoittaja AlfaTom
Kaalipata kirjoitti:Mitäs jos annettais Lapo Elkannille Alfa johdettavaksi. Jokaisen myydyn auton mukana tuli hanskalokerollinen kokkelia ja pari transuhuoraa takapenkillä. That'll work. Ei tästä muuten mitään taaskaan tuu...
:lol:

Vielä puuttuisi, että kaveri tekisi "deloreanit" :shock:

Lähetetty: 26 Huhti 2010, 22:11
Kirjoittaja alfista
Mirafiori kirjoitti:
Ottimo kirjoitti:
Cuore Sportivo kirjoitti:Mikähän tulee olemaan akseliväli. :mrgreen:
He he, sinäkin muistat :mrgreen:
:roll:
joillakin on näköjään norsun muisti....
:wink:

Lähetetty: 13 Joulu 2010, 20:54
Kirjoittaja Vittorio Jano
Seuraava iso(hko) Lancia?

Kuva

Kuva

Ei samanlainen päänkääntäjä (suunnan voi jokainen valita itse) kuin edesmennyt Thesis, mutta ei ihan mahdotonkaan. Kunpa saisivat edes hieman italohenkeä puhallettua.

Tuleva tila-auto sen sijaan...No, kuva sen kertoo:

Kuva

Mirafiori?

Lähetetty: 13 Joulu 2010, 20:59
Kirjoittaja Raimo Miettinen
Onko tuo ensimmäinen joku Opel Insignia -väännös? Lancian nykymallistoon verrattuna aika vaisua ja tasapäistä. Kelpaisiko VJ:lle tuollainen tylsimys?

Lähetetty: 13 Joulu 2010, 21:06
Kirjoittaja Vittorio Jano
Ei.

Lähetetty: 13 Joulu 2010, 23:00
Kirjoittaja unknown
Italialaisen auton synkin synti on että auto on ruma...


http://en.wikipedia.org/wiki/Volga_%28a ... 9#GAZ-3111
Kuva

Ai että näyttää Lancialta?

No empä tarkoittanut sitä ulkonäköä,

Wikipedia kirjoitti:In 2006 the standard engine selection was added with a Chrysler DOHC 2.4 litre engine.
...Sama moottori joka on nyt tuotannossa olevasa Chrysler 200 -mallissa eli onko se nyt sitten Lancia DOHC 2.4?

Taitaa olla konkurssi tulossa, jos tuolle Lancian ulkonäölle ei tehdä mitään...

Lähetetty: 13 Joulu 2010, 23:05
Kirjoittaja V6
Vittorio Jano kirjoitti:Seuraava iso(hko) Lancia?

edesmennyt Thesis, mutta ei ihan mahdotonkaan. Kunpa saisivat edes hieman italohenkeä puhallettua.
Vm:n 3 litranen dieseli ja takaveto...

Lähetetty: 14 Joulu 2010, 09:06
Kirjoittaja 132 Coupe
Sisustat noissa ovat aivan hirveitä verrattuna juurikin siihen Thesikseen.

Lähetetty: 14 Joulu 2010, 09:10
Kirjoittaja mutt
Eikös nuo kuvat ole harrastelijoiden omia arvailuja? Olisihan tuo ulkonäkönsä puolesta myyvempi - ei tarvitsisi pelätä v****ilua ulkonäöstä tojotawagen-kansalta. Eniten tässä pelkää sitä, että malliston suhde Chrysleriin olisi vastaava, kuin Vauxhallin Opeliin: Vain liimatuissa merkeissä eroa. Toivottavasti ei kuitenkaan, pitäisi jo olla tarpeeksi esimerkkejä siitä, ettei homma toimi niin.

Lähetetty: 14 Joulu 2010, 10:40
Kirjoittaja 155156
Chrysler-yhteistyöllä on suuri mahdollisuus pilata Alfa Romeo ja Lancia pitkäksi aikaa, ellei peräti lopullisesti. Ikävää että sen piti mennä tähän kun GM:stä päästiin melkein säikähdyksellä eroon.

Lähetetty: 14 Joulu 2010, 11:01
Kirjoittaja Mirafiori
voi kun olisikin jotain noin erilaista.
uusi lancia (thema nimeltään tod.näk.) on kuitenkin tässä:

Kuva

tai ei ihan, mutta melkein. muutokset tuohon kuvassa näkyvään, mm. keulamerkki/etusäleikkö, pienet eroavuudet sisustuksessa.
tuo esitellään lanciana jo ensi kevään geneven autonäyttelyssä, ja tulee syksyllä sitten markkinoille!

Lähetetty: 14 Joulu 2010, 11:05
Kirjoittaja Gasolina
^Heh, mulla oli joskus Chrysler 300 ja mielestäni tuo näyttää ihan samalta :)

E: Luin ketjua taaksepäin ja yhdennäköisyys ei sitten ollutkaan sattumaa..

Lähetetty: 14 Joulu 2010, 11:06
Kirjoittaja Mirafiori
voyager esitellään lanciana myös, juu, ja dodge journeysta tulee taas fiat-versio.

p.s suomen chryser-kuskit/fanit ovat merkin katoamisesta ja lancian tulosta aika käärmeissään ilmeisesti....

edit, ai niin, "theman" myyntitavoite euroopassa 10-15.000/vuosi. tavoite on aika kova jos ajatellaan että thesistä myytiin koko sen tuotantoaikana noin 16.000kpl
80% myynnistä oletetaan olevan VM:n 3.0 L (230hv) dieselillä

Lähetetty: 14 Joulu 2010, 11:22
Kirjoittaja Gasolina
Minulla ei sinänsä Chryslerista (300) ole mitään huonoa sanottavaa, tukeva ja turvallisen tuntuinen auto, eri asia sitten on miten se taipuu Lanciaksi.
Toisaalta onhan noita jenkkien korittamia Italialaisia ollut ennenkin, niin ja toisinpäinkin. Lokakuun Ruoteclassiche:ssa oli juttua Boanosta ja muistaakseni noita on ollut muitakin.

Lähetetty: 14 Joulu 2010, 17:48
Kirjoittaja Jarama
Luulevatko oikeasti että keulamerkkiä vaihtamalla autosta tulee Lancia ja vielä myisi jotain? Itse ainakin italialaisia autoja arvostavana on koskaan ostaisi mallia joka on tehty jonkun muun merkin pohjalta.

Olen ymmärtänyt että esim. Alfa Romeo 159 on Fiatin pomon mukaan ollut epäonnistunut malli (huonosti myynyt), olikohan osasyynä GM-pohjaiset moottorit?

Lähetetty: 14 Joulu 2010, 18:20
Kirjoittaja Robert
No kyllä mulle kelpais pentastarilla ruuditettu alfa.

Lähetetty: 14 Joulu 2010, 19:02
Kirjoittaja alfa164
Jarama kirjoitti:Luulevatko oikeasti että keulamerkkiä vaihtamalla autosta tulee Lancia ja vielä myisi jotain? Itse ainakin italialaisia autoja arvostavana on koskaan ostaisi mallia joka on tehty jonkun muun merkin pohjalta.

Olen ymmärtänyt että esim. Alfa Romeo 159 on Fiatin pomon mukaan ollut epäonnistunut malli (huonosti myynyt), olikohan osasyynä GM-pohjaiset moottorit?
Väitän toisin :) Jos vaaginan tekniikka tulisi alfaan,niin seuraus saattaisi olla yhtä hyvä myynnillisesti,kuin kävi skeidalle.
GM pohjainen konekaan ei suuria massoja luulisi karkoittavan.
Alfisteja nämä tietenkin häiritsee,mutta meitä on kovin vähän täällä pallolla :wink:

Lähetetty: 14 Joulu 2010, 19:15
Kirjoittaja Abarth
Robert kirjoitti:No kyllä mulle kelpais pentastarilla ruuditettu alfa.

"Twin and single turbocharged variants are planned for 2014. These engines are projected to produce around 420 and 370 horsepower respectively. Direct injection is also planned.
Due to the new ownership structure, Fiat has obtained the right to use these engines, and current plans to adopt them in the larger models of Lancia and Alfa Romeo."

Lähetetty: 14 Joulu 2010, 21:05
Kirjoittaja jeQQ
159 seuraaja, 420hp ja takaveto kiitos 8)

Lähetetty: 14 Joulu 2010, 22:17
Kirjoittaja alfa164
Niin perusmallissa siis?sportti mallissa 700hv :)

Lähetetty: 15 Joulu 2010, 10:25
Kirjoittaja Mirafiori
Jarama kirjoitti:Luulevatko oikeasti että keulamerkkiä vaihtamalla autosta tulee Lancia ja vielä myisi jotain? Itse ainakin italialaisia autoja arvostavana on koskaan ostaisi mallia joka on tehty jonkun muun merkin pohjalta.

Olen ymmärtänyt että esim. Alfa Romeo 159 on Fiatin pomon mukaan ollut epäonnistunut malli (huonosti myynyt), olikohan osasyynä GM-pohjaiset moottorit?
ei varsinaisesti
159:ää pidetään epäonnistuneena paradoksaalisesti juuri koska se oli liian alfa.
eli toisin sanoen oma pohjalevy- ja muu tekniikka oli aivan liian kallis investointi siihen nähden mitä myynnin kautta saatiin takaisin.
alfahan on viimeiset lähes 10 vuotta tuonut noin 200 milj. € tappiota vuodessa


tulevaisuudessa marchionne haluaa pohjalevyä kohti miljoona myytyä autoa, 159 lienee yhteensä myyty alle 200.000?

Lähetetty: 15 Joulu 2010, 11:09
Kirjoittaja Laku
Autovalmistajan ongelma voi joskus olla asiakkaan onneksi.

Nimimerkillä tyytyväinen 159 2.2

Ps. En oikein tajua noita 300 ++ hepoja, eihän oikein missään voi hyödyntää ratoja lukuunottamatta.
Luulis sen tulevan kalliiksi.

Lähetetty: 15 Joulu 2010, 11:42
Kirjoittaja routasydän
Laku kirjoitti:Autovalmistajan ongelma voi joskus olla asiakkaan onneksi.

Nimimerkillä tyytyväinen 159 2.2

Ps. En oikein tajua noita 300 ++ hepoja, eihän oikein missään voi hyödyntää ratoja lukuunottamatta.
Luulis sen tulevan kalliiksi.
No eihän noita ole järjellä ymmärrettäviksi tarkoitettukaan, mutta kyllä se kiihdytys tuntuu ihan erilaiselta ku voimaa pellin alle tulee lisää. Samoin ohitus, kun heittää 3 satasen nopeudesta sisään ja tallan pohjaan. Radalle ei oo vielä päässy, ikävä kyllä, tosin enpä 300++ hepoista omistakaan. Mutta kyllä katuajossa ihan hauskaa oli esim audo tt rs ja audi rs5:lla

Lähetetty: 15 Joulu 2010, 12:35
Kirjoittaja Giallo Pozzuoli
300 hepoa alkaa tuntua ymmärrettävältä kun autot alkaa painaa liki 2000 kg. 1000 kiloisella tarvitsisi vaan sen 150 hepoa samaan teho/painosuhteeseen. NCAP-vaatimukset on tuoneet reilusti lisää läskiä.

Lähetetty: 15 Joulu 2010, 12:45
Kirjoittaja Smacket
routasydän kirjoitti:
Laku kirjoitti:Autovalmistajan ongelma voi joskus olla asiakkaan onneksi.

Nimimerkillä tyytyväinen 159 2.2

Ps. En oikein tajua noita 300 ++ hepoja, eihän oikein missään voi hyödyntää ratoja lukuunottamatta.
Luulis sen tulevan kalliiksi.
No eihän noita ole järjellä ymmärrettäviksi tarkoitettukaan, mutta kyllä se kiihdytys tuntuu ihan erilaiselta ku voimaa pellin alle tulee lisää. Samoin ohitus, kun heittää 3 satasen nopeudesta sisään ja tallan pohjaan. Radalle ei oo vielä päässy, ikävä kyllä, tosin enpä 300++ hepoista omistakaan. Mutta kyllä katuajossa ihan hauskaa oli esim audo tt rs ja audi rs5:lla
Komppaan tätä myös. Toki jos niitä maksimeja haetaan niin rata-ajo on siihen se paras juttu, mutta kyllä se voima on hyödyksi ihan arki ajossakin :)

Lähetetty: 16 Joulu 2010, 09:58
Kirjoittaja Kivijärvi
http://rumors.automobilemag.com/6672614 ... index.html

Aika metkoja suunnitelmia Usan uudelleenvalloitus teettää:
1)5-ovinen Mito
2) parikin SUV:ia Alfalta
3) isompi Giulia sedan+farkku
4) "kokonaisvaltainen premium-valmistaja" Marchionen mottona - ei mikään "cuore sportivo" vissiin enää?
5) pellin alle tulossa Fiatin 4-sylinterinen 2-litrainen turbo n. 200 hevosen voimalla (miksei uusi 1750-moottori?)

Ja Fiatilta on tulossa Serbiasta (?) 5-ovinen Fiat 500. Mikäs ...mmetti se sellainen on?

Lähetetty: 16 Joulu 2010, 13:09
Kirjoittaja juhala
Ostan heti jos markkinoille tulee järjellinen Alfa (tai edes Fiat) SUV Jeepin alustalle.

Lähetetty: 16 Joulu 2010, 13:27
Kirjoittaja Vittorio Jano
Giallo Pozzuoli kirjoitti:1000 kiloisella tarvitsisi vaan sen 150 hepoa samaan teho/painosuhteeseen.
Toivottavasti teho-painosuhdetta haetaan jatkossa enemmän keveyden kuin voiman kautta. Hauskempaa ja järkevämpää, joskin myös kalliimpaa.

Ei kiitos 600-heppaisille proomuille.

Lähetetty: 16 Joulu 2010, 14:09
Kirjoittaja Giallo Pozzuoli
^ Samaa itsekin toivon. Näppärät markkinointimiehet kääntäisivät tuon myös ekologiseksi argumentiksi. Vähemmän tuhlattuja raaka-aineita autoa kohti ja lisäksi pienentynyt kulutus :) Painonpudottaminen kolariturvallisuudesta tinkimättä lisää kyllä kustannuksia, totta.