Sivu 1/1

159 2.2 on hyvä peli

Lähetetty: 22 Huhti 2010, 17:59
Kirjoittaja Laku
Aattelin panna tämmöisen otsikon ajeltuani tänään taas pelillä.

Tuli vaan mietiskeltyä, että on kyllä hyvä perusauto, käyttövarma ja potkuakin ihan riittävästi Suomen teille.

Ei mulla muittenkaan Alfojen kanssa ole ongelmia ollut, mutta tämä on kyllä jämäkkä ja hyvä.

Eli ei vaihtoon, vaan baanalle ja oman persmuksen alla.

Lähetetty: 22 Huhti 2010, 18:02
Kirjoittaja Kustaa
On se hyvä.

Lähetetty: 22 Huhti 2010, 18:50
Kirjoittaja Jurin
Kiitoksia varmennuksesta. :) 2.2 JTS hankinta on työn alla paraikaa.

Lähetetty: 22 Huhti 2010, 18:53
Kirjoittaja kirves
Joo kyllä tääläki tykätään, eikä tarvi huolehtia jakopäänremmistä.

159 2,2 on hyvä peli

Lähetetty: 22 Huhti 2010, 22:08
Kirjoittaja berliina
Uskotaan :-D

Lähetetty: 22 Huhti 2010, 22:50
Kirjoittaja jyskyed
Nuoko on ketjukoneella?

Perkele, ois saanu aina olla toi ketjukone joka autossa mikä tehtaalta on ulos tullu..

Lähetetty: 22 Huhti 2010, 23:21
Kirjoittaja einari
Joo, se 2.2 bensa on ketjukone.

Lähetetty: 23 Huhti 2010, 07:52
Kirjoittaja motorhead
Hyvä peli on ollut tähän asti, kohta 4v täynnä.

Käyttövarmuuteen tuli lopputalvesta tosin pieni ryppy kun yhtenä talviaamuna piti lähteä hinausautolla pajalle.
Tulpat olivat aloittaneet trendikkäästi työtaistelun joka soviteltiin pikaisesti vaihtamalla uudet tulpat.

Lähetetty: 23 Huhti 2010, 11:08
Kirjoittaja Alfieri
^Rikkuritulpat sulla!?

Lähetetty: 24 Huhti 2010, 09:54
Kirjoittaja hagger16
Mitenkäs tuolla 2.2:lla hoituu kulkupuoli vielä maantienopeuksissa? Vaikkapa verrattuna 2.0 156:een?

Tuli taas kesänopeuksien myötä todettua, että tessu on melko tussu ohituksissa nopeuksien ollessa +90 km/h... :mrgreen:

Lähetetty: 24 Huhti 2010, 10:59
Kirjoittaja JST
aika hyvä on. Subaru impreza ei päässyt viime kesänä moottoritiellä ohi vaikka yritystä oli. Kuutoselta ei tarvinnut vaihtaa edes alaspäin.
hagger16 kirjoitti:Mitenkäs tuolla 2.2:lla hoituu kulkupuoli vielä maantienopeuksissa? Vaikkapa verrattuna 2.0 156:een?

Tuli taas kesänopeuksien myötä todettua, että tessu on melko tussu ohituksissa nopeuksien ollessa +90 km/h... :mrgreen:

Lähetetty: 24 Huhti 2010, 11:57
Kirjoittaja Laku
Mitenkäs tuolla 2.2:lla hoituu kulkupuoli vielä maantienopeuksissa? Vaikkapa verrattuna 2.0 156:een?

Tuli taas kesänopeuksien myötä todettua, että tessu on melko tussu ohituksissa nopeuksien ollessa +90 km/h... mega grin
Ei ole kokemusta maantieajosta 2.0 156:sta.
Hyvin lähtee 159, varsinkin jos viittii kepittää esim neloselle, kolmosesta nyt puhumattakaan.
Mielestäni on kuitenkin inansa verkkaisempi 156 V 6 seen.

Lähetetty: 24 Huhti 2010, 14:01
Kirjoittaja Jappe
^ Hyvä otsikko, ja täyttä totta,
Täysin viaton ollut nyt 4 vuotta. On magee ajettava, eikä voima lopu kesken.
Herättää huomioa, joten ei sovi corollahemmolle ;)
Jotain moitittavaakin voisin sanoa, mutta kun ei vaan tule mieleen :)

Lähetetty: 24 Huhti 2010, 17:08
Kirjoittaja Kirkinen
Laku kirjoitti:
Mitenkäs tuolla 2.2:lla hoituu kulkupuoli vielä maantienopeuksissa? Vaikkapa verrattuna 2.0 156:een?

Tuli taas kesänopeuksien myötä todettua, että tessu on melko tussu ohituksissa nopeuksien ollessa +90 km/h... mega grin
Ei ole kokemusta maantieajosta 2.0 156:sta.
Hyvin lähtee 159, varsinkin jos viittii kepittää esim neloselle, kolmosesta nyt puhumattakaan.
Mielestäni on kuitenkin inansa verkkaisempi 156 V 6 seen.
Meinaakko, että on ripeempi vai? :mrgreen:

Lähetetty: 24 Huhti 2010, 17:24
Kirjoittaja Laku
Inansa verkkaisempi on Tampereen murretta ja tarkoittaa hieman hitaampi.

Johtunee siitä, että V 6:ssa on 5 hv enemmän ja painoa vissiin vähemmän.

Kelloa en ole käyttänyt, että perustuu mielikuviin ja persustuntemuksiin.

Lähetetty: 24 Huhti 2010, 17:56
Kirjoittaja V6
toi 2.2nen mosa olisi aika maukas varmaan tossa 156sen korissa.... juu ihan kiva moottori, vauhdista vääntää hyvin eli riittää ohituksiin.

Lähetetty: 24 Huhti 2010, 19:17
Kirjoittaja Kirkinen
Laku kirjoitti:Inansa verkkaisempi on Tampereen murretta ja tarkoittaa hieman hitaampi.

Johtunee siitä, että V 6:ssa on 5 hv enemmän ja painoa vissiin vähemmän.

Kelloa en ole käyttänyt, että perustuu mielikuviin ja persustuntemuksiin.
Itäsuomalaiset moista tunnista - lähtee kuin hauki rannasta :mrgreen:

Onko tuo kone edes yhtä herkkä henkinen (kierrosherkkä) kuin v6:n? Vai onko se tasapaksu vääntäjä?

Lähetetty: 24 Huhti 2010, 21:56
Kirjoittaja Laku
Kyllähän totakin voi vinguttaa. Itte en vaan paljon harrasta moista.

Vääntöä riittää aikas hyvin eli vaihdekaava on 1 - 2 - 4 - 6.
Ykkönen loppuu aika äkkiä, eli kepistä kannattaa pitää kiinni.

Kiertää kuitenkin moottoritienopeuksissa aika korkealla n. 3000 - 3500 kuutosvaihteella, eli ei se 6. mikään loikkari ole.

Lähetetty: 25 Huhti 2010, 02:55
Kirjoittaja Cuore Sportivo
Laku kirjoitti:Mielestäni on kuitenkin inansa verkkaisempi 156 V 6 seen.
Mun fiiliksellä 159 3.2 ei juurikaan tunnu 156 2.5:sta nopeammalta, mutta 159 3.2:n ja 2.2:n ero on jo selkeä. Mutta mistäs minä sen tiedän, että mikä se ina sitten onkaan..

Hyvä auto 159 2.2 on ihan varmasti.

Lähetetty: 25 Huhti 2010, 10:18
Kirjoittaja Kirkinen
Cuore Sportivo kirjoitti:
Laku kirjoitti:Mielestäni on kuitenkin inansa verkkaisempi 156 V 6 seen.
Mun fiiliksellä 159 3.2 ei juurikaan tunnu 156 2.5:sta nopeammalta, mutta 159 3.2:n ja 2.2:n ero on jo selkeä. Mutta mistäs minä sen tiedän, että mikä se ina sitten onkaan..

Hyvä auto 159 2.2 on ihan varmasti.
Silti jaksas nelosen turinoita kuunnella :mrgreen:

Lähetetty: 25 Huhti 2010, 10:19
Kirjoittaja Kirkinen
Laku kirjoitti:Kyllähän totakin voi vinguttaa. Itte en vaan paljon harrasta moista.
Ottaako se hanakasti kierroksia? Jos ei, niin ei sitä jaksa houkutellakaan :mrgreen:

Lähetetty: 27 Huhti 2010, 21:15
Kirjoittaja Jappe
Kyllähän se innokkasti sinne rajoittimelle kiekaisee haluttaessa.
Erona vaan näihin kierroskoneisiin, esim. 2.0ts pannuun on se, että sitä ei tule kierrätettyä, koska potkua on reippaasti koko alueella.
Mikä sitten on kenenkin mieleen.. mä tykkään ajaa molemmilla ;)