Sivu 1/1

Bensalaadusta...

Lähetetty: 18 Helmi 2004, 19:07
Kirjoittaja joaweste
Luin huolestuneena jutun gtvvt6.com:issa shellin bensalaadusta. Kaveri australiassa on tankannut shell optimaxia ja näköjään sitä kautta saanut erittäin paljon likaa ja vettä tankkiin --> suutimet tukossa,

http://www.gtvv6.com/phpBB2/viewtopic.php?t=3322


En ole pitkään aikaan nähnyt bensalaatutestejä ja nyt kiinnostaisi tietää mitä tankkiin kannattaisi laittaa... JA MIKÄ EI :shock: :shock:

Lähetetty: 18 Helmi 2004, 20:12
Kirjoittaja 90
jos vain bensa testeihin on luottamista niin nykybensat ovat aika tasalaatuisia...

Lähetetty: 18 Helmi 2004, 22:51
Kirjoittaja jiiässä
eikös se lika ja vesi suurimmaks osaks tule tankkiin aseman maasäiliöistä, varsinkin vanhojen pikku kylä-asemien tai ryssän puolelta... :wink:

Lähetetty: 18 Helmi 2004, 23:22
Kirjoittaja 90
jiiässä kirjoitti:eikös se lika ja vesi suurimmaks osaks tule tankkiin aseman maasäiliöistä, varsinkin vanhojen pikku kyä-asemien tai ryssän puolelta... :wink:
no ei pidä tankata pikkuasemilta tai itärajan tuoltapuolen..... :-D

kyllä se vesi kehittyy sinne omia aikojaan varsinkin talvisaikaan jos autoa seisotetaan vajanaisella tankilla paljon.....

Lähetetty: 19 Helmi 2004, 01:41
Kirjoittaja Alfistipohjoosesta
eikös Toyota? tehnyt päätöksen että takuu ei voimassa moottorin osalta jos venukki bensaa käytetty?

Lähetetty: 19 Helmi 2004, 03:55
Kirjoittaja Rasvis
Alfistipohjoosesta kirjoitti:eikös Toyota? tehnyt päätöksen että takuu ei voimassa moottorin osalta jos venukki bensaa käytetty?
Niinhän sitä lehdissä puhuttiin, liekö pelkkää pelottelua. Voi nimittäin olla vaikeampi juttu todistaa että itäbensa on auton rikkonut. Ainakin siis bensakoneessa, jos vaan oktaaneja on ollut riittävästi.

Lähetetty: 19 Helmi 2004, 14:44
Kirjoittaja Alfistipohjoosesta
Niin,ei ehkä moottoria.Katti menee ainakin äkkiä jos on lyijyä....sen varmaan voi jotenkin tutkiakkin...

Lähetetty: 19 Helmi 2004, 15:21
Kirjoittaja Rasvis
Alfistipohjoosesta, lyijykuorrutuksen pystynee kyllä toteamaan katalysaattorista mutta tuollainen käsittelyhän katkaisee takuun merkistä riippumatta. Ei kai automaahantuojan tuon vuoksi tarvitse julistaa mitään itäbensaboikottia, vai yrittävätköhän ehkäistä turhia katalysaattoritutkimuksia?

Lähetetty: 19 Helmi 2004, 19:30
Kirjoittaja Alfistipohjoosesta
no jos se tulee vihreästä letkusta...ostajana ei voi varmistua laadusta...tosin en ole ollu koskaan Venäjällä.Miten lienee siellä muuten bensanlaatu?Hartsia,oktaanit,"jatkettua bensaa" yms?.Varmaan merkistä riippumatta takuu katkee...en tiedä tarkasti säännöksiä.Ku tahtoo olla että jos ei tarkasti ole pykölöity kohtia niin tulee riitoja tai ainakin väärin käsityksiä.Edellisellä työmaalla ulkomaalaisperhe tankkasi ajOpeliinsä öljyyn jäähdytysnesteet ja pitkän riitelyn jälkeen sai takuuseen.Papparainen laittoi pesunesteet öljyn sekaan ja joutuin maksamaan remontin itse.Eli vaikee sanoa.Kai tilannetta yritetään ainakin "järkeistää" ohjeilla että kuljettajat tietäis mikä on vaarana.Auton omistajanahan ei tarvitse tietää autosta ja sen tekniikasta mitään.Näistä olisi useita aika naurettavia kokemuksia mm.vanha pariskunta joka ei tiennyt että heidän 2 ovisessa autossaan penkit kaatuu eteen.Tai tullaan kysymään kolarikorjaamoon paljonko maksaisi takaovien asennus jälkikäteen.

Lähetetty: 19 Helmi 2004, 20:49
Kirjoittaja GiuliaSuper
Ainakin kun pari kesää sitten vanhemmat ajo VIA Baltican reitin saksaan!
Osti bensaa suurimmaks osaksi isojen ketjujen asemilta niin jälkikäyntiä
tuli kyllä aika paljon. Oktaaniluku bensas liian alhainen eix vaan? Taitaa
vaihdella aika paljon bensan oktaani taso nois maissa!

Re: Bensalaadusta...

Lähetetty: 21 Helmi 2004, 10:24
Kirjoittaja hrnt
joaweste kirjoitti:Luin huolestuneena jutun gtvvt6.com:issa shellin bensalaadusta. Kaveri australiassa on tankannut shell optimaxia ja näköjään sitä kautta saanut erittäin paljon likaa ja vettä tankkiin --> suutimet tukossa,
En oikein jaksa uskoa että suomessa kovinkaan helposti joutuisi erityisesti vettä tankkiin. Suuri osa huoltoasemista tietääkseni testaa ne maanalaiset tankit veden suhteen - osittain siksi ettei sitä vettä mene sinne bensan sekaan, mutta myös siksi että veden läsnäolo bensasäiliössä tarkoittaisi että mahdollisesti myös bensa pääsee vuotamaan ulos säiliöstä.