Sivu 1/1

360 Modena vai F 430....?

Lähetetty: 27 Touko 2010, 19:53
Kirjoittaja pekkal
Onko kokemusta ks.malleista....kannattaako maksaa uudemmasta mallista vähintään 50 t e enemmän...??

Lähetetty: 27 Touko 2010, 20:03
Kirjoittaja sataviisviis
Onhan uudempi malli "aina" parempi, mutta onhan vanha Ferrarikin kuitenkin aina Ferrari :wink:

Lähetetty: 27 Touko 2010, 20:19
Kirjoittaja pekkal
No joo,ens viikolla ajan molemmat mallit ni saan ihan sellaisen näppituntuman....uskon että kallistun tohon 430:seen..!!!

Lähetetty: 27 Touko 2010, 20:38
Kirjoittaja evilpet
599 tai ei mitään. Kuka tollasilla kotteroilla muka ajaa? :roll:

Lähetetty: 27 Touko 2010, 20:44
Kirjoittaja Epezi
On kokemusta molemmista.

Itse valkkaisin 360:sen.

-Pidän enemmän muotoilusta
-Halvempi

Molemmat teknisesti melko vastaavanlaisia. Huolloissa, varaosahinnoissa ja teknisessä luotettavuudessa ei juuri eroja.

Toki 430:ssä on vähän enemmän tehoa.

Lähetetty: 27 Touko 2010, 20:52
Kirjoittaja Otsosmi
Tais osua eilen Viking Lotossa? :lol:

Lähetetty: 27 Touko 2010, 21:42
Kirjoittaja pekkal
4 viikkoa sitte....!!

Lähetetty: 27 Touko 2010, 22:05
Kirjoittaja Otsosmi
Pitikin kysyä... :mrgreen:

Lähetetty: 27 Touko 2010, 22:05
Kirjoittaja V6
mites toi 355nen? vai onko liian halpa :wink:

Lähetetty: 27 Touko 2010, 22:15
Kirjoittaja unknown
360 pitää ottaa manuaalina, läppävaihteet oli vähän lapsen kengissä, toimii kyllä, mutta nykyään on parempia järjestelmiä.
430:n moottori, vaihdelaatikko, alusta, perä on ensisijaisesti suunniteltu läppävaihteelle. eri järjestelmät keskustelee keskenään 430:sessä.

Itse ottaisin vain manuaalina... Siitäkin syystä että läppävaihteet kuluttaa kytkintä, varsinkin paljon jos läppävaihteita ei osaa käyttää oikein.

Runko on autoissa käytännössä sama, muutama koripaneeli on vähän erillainen. (sama kuin 348 ja 355 on hyvinkin samanlaiset autot)

Punainen on hyvä väri ensimmäiseen autoon, mutta seuraavat ottaa sitten mielummin jonkun toisen värisenä.

(Sitten vaan jäsenhakemus vetämään Ferrari Club Of Finland:n)

Lähetetty: 27 Touko 2010, 22:22
Kirjoittaja alfa164
läppävaihteille ääni taas täältä,jos varaa verrariin niin on varaa oltava korjata sitä
kuka nyt 2000 luvulla vaihtelee käsin rattaita :roll:

Lähetetty: 27 Touko 2010, 22:24
Kirjoittaja unknown
V6 kirjoitti:mites toi 355nen? vai onko liian halpa :wink:
jos vertaa 355 ja 360:stä niin

360nen on "toiselta vuosikymmeneltä"

Lähetetty: 27 Touko 2010, 22:33
Kirjoittaja sataviisviis
Minä en edes miettisi muuta kuin manuaalia. Pari kesää 911Turbolla ajellessa haaveilin koko ajan manuaalista, totta kai tomaatti on kaupungissa helppo. Mutta silti ei.. :?

Lähetetty: 27 Touko 2010, 23:35
Kirjoittaja alfa164
Nyt kun verrareista puhetta,niin 456 on varsin tuntematon malli.miksi?

Lähetetty: 27 Touko 2010, 23:55
Kirjoittaja JackFry
Ääni 430:lle on hienomman näköinen, kokemusta kun ei ole kummastakaan. 8)

Lähetetty: 28 Touko 2010, 00:07
Kirjoittaja Alfissimo
Tuntuu hölmöltä kommentoida, kun ei pysty kuvittelemaan realistisesti.

Ehdokkaista päätyisin 360:seen, en tosin osaa paremmin perustella, on vaan enemmän Ferrarin näköinen ja 430 on pelkkä FL.
Itse ottaisin esim. 550 Maranellonkin huomioon, jos pitäisi alkaa pohtimaan pihaan ilmestyvää Ferraria.

Jos sitten joskus, pitäisköhän alkaa lottoamaan :mrgreen:

Lähetetty: 28 Touko 2010, 06:27
Kirjoittaja KJS
alfa164 kirjoitti:Nyt kun verrareista puhetta,niin 456 on varsin tuntematon malli.miksi?
Ilmeisesti tuo "perhe-Ferrari" ei isommin herättänyt intohimoja / omistushaluja.

Lähetetty: 28 Touko 2010, 06:38
Kirjoittaja Laku
No Fefeä ei katukilpiin vaan ratakäyttöön ja kadulle jotain käytännöllisempää ja ajokorttiystävällistä.

599 tai M-B:n SLS, 911.

Niin asian helpottamiseks tää katupeli vois olla avo.

Jotkut on joutunut ostaan aika monta ja jotkut taas vaihtelee kerran kuussa.

Suosittelen useampaa koeajoa ja rata-autoa Fefestä, niin pääsee naatiskelee ja jonkun kerran jopa laakaseen.

Lähetetty: 28 Touko 2010, 08:02
Kirjoittaja Epezi
unknown kirjoitti:Itse ottaisin vain manuaalina... Siitäkin syystä että läppävaihteet kuluttaa kytkintä, varsinkin paljon jos läppävaihteita ei osaa käyttää oikein.
Tämä on totta kyllä, mutta kytkimen uusiminen ei onneksi ole mikään erityisen suuri/kallis työ.

Manuaali vaihteiset on vähän harvemmassa, suurin osa taitaa olla läppävaihteilla, jotka ei minun käsityksen mukaan ole ollut mitään erityisen vikaherkkiä. 355:sen läppävaihteita saa kyllä korjailla.

Ainoat ongelmat 360:sen läppävaihteista on minulla tullut esiin ihan oikeassa kilpakäytössä, jossa vaihteet alkavat takkuamaan hydrauliöljyn lämmetessä liikaa.

Lähetetty: 28 Touko 2010, 08:58
Kirjoittaja mattijus
Melkein tekisi mieli heittää, että miksei F355? Omaan silmääni se on erityisen miellyttävä.

Lähetetty: 28 Touko 2010, 09:20
Kirjoittaja Cloverleaf
Ota molemmat. :wink:

Lähetetty: 28 Touko 2010, 09:33
Kirjoittaja unknown
Epezi kirjoitti:
unknown kirjoitti:Itse ottaisin vain manuaalina... Siitäkin syystä että läppävaihteet kuluttaa kytkintä, varsinkin paljon jos läppävaihteita ei osaa käyttää oikein.
Tämä on totta kyllä, mutta kytkimen uusiminen ei onneksi ole mikään erityisen suuri/kallis työ.

Manuaali vaihteiset on vähän harvemmassa, suurin osa taitaa olla läppävaihteilla, jotka ei minun käsityksen mukaan ole ollut mitään erityisen vikaherkkiä. 355:sen läppävaihteita saa kyllä korjailla.

Ainoat ongelmat 360:sen läppävaihteista on minulla tullut esiin ihan oikeassa kilpakäytössä, jossa vaihteet alkavat takkuamaan hydrauliöljyn lämmetessä liikaa.
Joo pitää paikkaansa.
Ehkä sanavalinta oli vähän väärä, eli tarkoitin että 360:n läppävaihteet nytkäyttää vaihtaessa, mutta kokeilemalla tietää.

Tuo 550 on vanha auto, mutta myös täysin erillainen auto, niin sanottu "Full size" -Ferrari

355 on monen suosikki malli, mutta itse en pidä muotoilusta, muistuttaa ehkä liikaa 348:a.

Lähetetty: 28 Touko 2010, 09:33
Kirjoittaja Bones
joo ota molemmat ja sitten mobilesta kalliimman pään cobra, superformance tai weineck kun haluaa jännitystä tien päälle :wink:
Onnittelut voitosta!

Lähetetty: 28 Touko 2010, 10:42
Kirjoittaja tumbe
Itse en ole ajanut mutta kyydissä olen kyllä ollut, kaveri joka on ajanut 360,430 ja 575 niiin kyllä hän sanoi että todellakin itse ottaisi 430, vaikka hieman enemmän maksaakin, kuulemma vaihteisto ym toimii kuin unelma. Toisaalta tuolla kun ei muutakun kesällä ajella niin kyllähän sillä 50t sais kaikkee kivaa mutta miksi "tyytyä" halvempaan jos mahkut on uudempaan.
Kerran sitä vaan eletään. 8)

Lähetetty: 28 Touko 2010, 18:28
Kirjoittaja Jakke
Vähä tietenki riippuu myös siitä, että kumpaan malliin antavat paremman hyvityksen vanhasta tatsunista... :wink:

Täällä on paikallisella venetehtailijalla 360 ja kyllä se on mun mielestä ulkonäöltään yks kauneimpia Ferrareita.

Lähetetty: 28 Touko 2010, 19:06
Kirjoittaja Vittorio Jano
Kiistämätöntä faktaa: 355 on noita pikkufefeistä selvästi parhaimman näköinen (pl. Dino) ja 430 teknisesti ylivertaisin (pl. uusi Italia). Itse päätyisin varmaan estetiikan ja nuukuuden vuoksi tuohon kolmetuplafemmaan. Ja kunnon kulissivaihteistolla tottakai.

Ketju lukkoon?

Onnittelut osumasta!

Lähetetty: 28 Touko 2010, 20:55
Kirjoittaja Jarno
Jos on pelimerkkejä, niin F430. Tai sitten joku 360 kevennetty versio. 355 on kuitenkin vaan lämmitelty 348.

Hienojahan nuo on kaikki. Mutta mielellään ei mitään tylsän beigeä nahkaa. 8)

Lähetetty: 28 Touko 2010, 21:56
Kirjoittaja Rolle
Eikös noita molempia ole Suomessa jo riittävästi, joten 8C!

Lähetetty: 28 Touko 2010, 21:58
Kirjoittaja KJS
Juu ei mitään fefejä, vaan 8C Suomen kilpien väliin. Siinä olisi kulttuuriteko.

Lähetetty: 28 Touko 2010, 22:08
Kirjoittaja V6
missähän hinnoissa noi pyörii vrt 360/430?

Lähetetty: 28 Touko 2010, 22:25
Kirjoittaja VMTD
Juu 8C:lle ääni ja komeet on pakoäänetkin, mitä nyt youtubesta kuunnellu livestä puhumattakaan. Olisi Autokeskuksen pojillekin vähän haastetta kun menisi huotoa teettämään. :-D

Lähetetty: 28 Touko 2010, 23:44
Kirjoittaja jknracing

Lähetetty: 28 Touko 2010, 23:48
Kirjoittaja jarski
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/08-Alfa- ... 2a07623ed9

Eiköhän tos olis käheä,ellei aivan trolli olisi :silly:

Vittorio..Miksi lukkoon,nyt tehdään historiaa :wink:

Lähetetty: 29 Touko 2010, 01:25
Kirjoittaja Alfissimo
unknown kirjoitti:Tuo 550 on vanha...mutta myös..."Full size" -Ferrari
Juuri tästä syystä se omalla listalla olisikin, jos ei nyt ihan viimeisillä merkeillä ostoksia ja jatkohuoltoja oltaisi tekemässä :mrgreen: , 575 kelpaisi myös, ei olisi niin vanhakaan.

Toi 8C oli kyllä hyvä pointti Rollelta...

juu

Lähetetty: 29 Touko 2010, 02:09
Kirjoittaja SP
8c olis olis asiallinen tai joku muu eksoottinen laite, lambo :roll: ja tietysti kannattaa sevitää miten huolto hoituu näiden osalta... ferrarin kohdalla catamount tai sitten ruotsalaisten tarjonta huoltojen osalta, muita asiansa osaavia kun ei juuri löydy....

Lähetetty: 29 Touko 2010, 07:32
Kirjoittaja Vittorio Jano
jarski kirjoitti:
Vittorio..Miksi lukkoon,nyt tehdään historiaa
No ei laitetakaan, ei vain tullut tuo 8C mieleen, kun Fefeistä kyseltiin.

Lähetetty: 29 Touko 2010, 11:28
Kirjoittaja Kaalipata
^^ aika paha 8)

Lähetetty: 29 Touko 2010, 11:30
Kirjoittaja Kaalipata
Nii joo ja oon varmaan ainoa joka pitää 348:n muodoista. Ja eihän semmonen enää rahamiehelle kelpaa :mrgreen:

Lähetetty: 29 Touko 2010, 13:35
Kirjoittaja Bisci
Samaa mieltä Padan kanssa.

348 tulee olemaan il Classico.

Lähetetty: 29 Touko 2010, 18:26
Kirjoittaja alfa164
Ostat sen mikä omaa silmää miellyttää ja tuntuu paremmalta.Italiaisen auton omistajat varmaan tietävät mikä painoarvo on muiden mielipiteestä kun ostetaan autoa,ja tuskin tämän palstan väellä ole oikeasti paljon kokemuksia noista malleista

Lähetetty: 29 Touko 2010, 21:48
Kirjoittaja Riccardo
8C ehdottomasti! Ferrareita on jo kaikki nurkat täynnä!

Äänet olen livenä kuullut Milanossa ja ei maukkaampaa autoa voisi kuvitellakaan!

Lähetetty: 29 Touko 2010, 23:40
Kirjoittaja pitkämies
Kaalipata kirjoitti:Nii joo ja oon varmaan ainoa joka pitää 348:n muodoista. :
Et ole ainua.....348 TB....Maistelin päivän ja totesin, siinä on OIKEA Ferrari! Ei mikään nyky-nintendo jollain h...tin manettiinoilla vaimitänenyoli :crazyeyes: Haisee öljylle ja Bensalle, tulee hiki kun ajetaan, on "vaikea" ja kankea.....ja mitkä äänet.....sanalla sanoen aivan UPEA kokemus! Kiitos eräälle :wink:

Lähetetty: 30 Touko 2010, 11:12
Kirjoittaja Kaalipata
Joo...rahtarit tuntuu olevan rahamiehiä 8)

Lähetetty: 30 Touko 2010, 13:50
Kirjoittaja Cuore Sportivo
Luojalle kiitos, ettei tarvitse itse tällaisia valintoja tehdä. 360 on hieno, mutta 430 vieläkin maukkaampi. Ja uudempi.

Itse olen aina tykännyt 348:n ja 355:n muotoilusta, mutta jos hilloa olisi, niin en pitäisi niitä vaihtoehtoina noille uudemmille.

Lähetetty: 30 Touko 2010, 15:55
Kirjoittaja Backstroker
Riccardo kirjoitti:8C ehdottomasti! Ferrareita on jo kaikki nurkat täynnä!

Äänet olen livenä kuullut Milanossa ja ei maukkaampaa autoa voisi kuvitellakaan!
samaa mieltä olen.. musitan kun haaveilin lottokupongin täyttäessä että jos voitan niin tuon suomeen ensimmäisen 8C:n :-D

Lähetetty: 21 Kesä 2010, 11:49
Kirjoittaja Vittorio Jano
No mikä tulee?

Lähetetty: 21 Kesä 2010, 19:11
Kirjoittaja alfa164
Ja kuvia albumiin :)

Lähetetty: 21 Kesä 2010, 21:32
Kirjoittaja Kaalipata
Kyl tää oli täyttä paskaa koko ketju. Tai siis lähinnä aloittajalta.

Lähetetty: 21 Kesä 2010, 22:05
Kirjoittaja toolman
Vähän nyt luottoa pekkaan, onhan noissa toimitusajat!

Lähetetty: 21 Kesä 2010, 22:09
Kirjoittaja kumimuumi
Paskaa tai ei niin siirtolappuinen 355 vielä ihmetyttää.