Isomman varaosaerän kätevin rahtaustapa Suomeen?
Lähetetty: 09 Kesä 2010, 14:49
Moi,
Minulla on hankinnassa suurehko satsi varaosia kahteen projektiautooni, eli mm. konepelti, etupuskuri, maski, lukkopelti, puskurin tukirauta, airbagit, kuskin penkki + pikkusälää - Alfaan ja Kiaan. On selvää että jos jokaisen tuotteen etsii erikseen ja pyytää lähettämään Suomeen, helposti hinnaksi tulee rahdeille jopa 500-1000eur. Kun itse osia saa aika edullisesti, äkkiseltään jos hintaa on osilla 3000eur, tuntuisi hölmöltä maksaa suuresta erästä sitten vaikkapa 35% rahtia erillislähetysten muodossa. Koen viisaammaksi hankkia jonkinlaisen lava-/kolliratkaisun jolla tuotteet tulisivat varmemmin perille.
Niinpä kysyisin neuvoa, että miten tällaiset suuremmat erät kannattaisi hankkia? Onko olemassa jotain logistiikkakeskuksen varastoratkaisua jonne voisi osat lähetyttää ja ne itse noutaa esim. Hampurista tai muusta satamakaupungista tai sitten pyytää tuota pakettia lähetettäväksi Suomeen?
Ja jos jollakulla olisi ratkaisu, olisiko tällaiseen hankkeeseen muita kiinnostuneita, eli yhteiskonttiratkaisu jolle yhden tuotteen toimittamiselle ei olisi kustannuksia juuri paljonkaan?
Tai olisiko jollakulla pohjois-Saksaan yhteyksiä joiden kautta voisi luotettavan henkilön toimesta tavarat saada hoidettua Suomeen?
Faktoja, plussat ja miinukset:
+ Saksasta osia saa halvalla verrattuna Suomen hintoihin
+ kontti on rahdiltaan halpa verr. yksittäislähettämiseen
- kontista saatetaan varastaa, tuotteiden toimitusturvallisuus kohdemaassa(kaan) ei ole 100% taattu
- rahasiirrot ulkomaille saattavat kestää viikonkin, rahojen lähettäminen ulkomaille on aina merkittävä riski (ja postiennakkoratkaisut taas ovat kalliita)
- merirahdissa kuten muutenkin pitkissä siirroissa, naarmu- ja kolhuherkät tuotteet voivat vaurioitua (huonon paketoinnin tai väljän konttipakkaamisen johdosta).
Oma tarkoitus olisi että tavarat olisivat jossakin vaiheessa heinä-elokuuta Suomessa.
Millaista ratkaisua suosittelisitte? Miten isompien tavaroiden toimitus on omalta osaltanne hoitunut?
-Teemu M.
Minulla on hankinnassa suurehko satsi varaosia kahteen projektiautooni, eli mm. konepelti, etupuskuri, maski, lukkopelti, puskurin tukirauta, airbagit, kuskin penkki + pikkusälää - Alfaan ja Kiaan. On selvää että jos jokaisen tuotteen etsii erikseen ja pyytää lähettämään Suomeen, helposti hinnaksi tulee rahdeille jopa 500-1000eur. Kun itse osia saa aika edullisesti, äkkiseltään jos hintaa on osilla 3000eur, tuntuisi hölmöltä maksaa suuresta erästä sitten vaikkapa 35% rahtia erillislähetysten muodossa. Koen viisaammaksi hankkia jonkinlaisen lava-/kolliratkaisun jolla tuotteet tulisivat varmemmin perille.
Niinpä kysyisin neuvoa, että miten tällaiset suuremmat erät kannattaisi hankkia? Onko olemassa jotain logistiikkakeskuksen varastoratkaisua jonne voisi osat lähetyttää ja ne itse noutaa esim. Hampurista tai muusta satamakaupungista tai sitten pyytää tuota pakettia lähetettäväksi Suomeen?
Ja jos jollakulla olisi ratkaisu, olisiko tällaiseen hankkeeseen muita kiinnostuneita, eli yhteiskonttiratkaisu jolle yhden tuotteen toimittamiselle ei olisi kustannuksia juuri paljonkaan?
Tai olisiko jollakulla pohjois-Saksaan yhteyksiä joiden kautta voisi luotettavan henkilön toimesta tavarat saada hoidettua Suomeen?
Faktoja, plussat ja miinukset:
+ Saksasta osia saa halvalla verrattuna Suomen hintoihin
+ kontti on rahdiltaan halpa verr. yksittäislähettämiseen
- kontista saatetaan varastaa, tuotteiden toimitusturvallisuus kohdemaassa(kaan) ei ole 100% taattu
- rahasiirrot ulkomaille saattavat kestää viikonkin, rahojen lähettäminen ulkomaille on aina merkittävä riski (ja postiennakkoratkaisut taas ovat kalliita)
- merirahdissa kuten muutenkin pitkissä siirroissa, naarmu- ja kolhuherkät tuotteet voivat vaurioitua (huonon paketoinnin tai väljän konttipakkaamisen johdosta).
Oma tarkoitus olisi että tavarat olisivat jossakin vaiheessa heinä-elokuuta Suomessa.
Millaista ratkaisua suosittelisitte? Miten isompien tavaroiden toimitus on omalta osaltanne hoitunut?
-Teemu M.