Farmari rekisteröiminen pakettiautoksi.
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 371
- Liittynyt: 19 Joulu 2005, 19:59
- Car(s): Ex Alfa Romeo GT -05
Ex Alfa Romeo MiTo 1.6 JTDm -09 - Viesti:
Farmari rekisteröiminen pakettiautoksi.
Minkä takia joku rekisteröi bensafarmarin pakettiautoksi.
Dieselissähän säästää veroissa mutta mikä hyöty on bensa-auton rekisteröimisellä?
Entä kuinka helppoa / mielekästä on rekisteröidä auto takaisin henkilöautoksi?
Dieselissähän säästää veroissa mutta mikä hyöty on bensa-auton rekisteröimisellä?
Entä kuinka helppoa / mielekästä on rekisteröidä auto takaisin henkilöautoksi?
- Keltsi
- Viestit: 1683
- Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
- Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, B5 Qt
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Itse olen pari diesel-farmaria muuttanut henkilöautosta pakettiautoksi ja toinen niistä on tuo 156 SW.
Työmatka ajoja tulee min. 24000 km/vuosi ja päälle sitten vielä omat ajot n. 15000km/vuosi. Eli suunnilleen 40000km/vuosi kertyy ajoa ja tästä syystä käyttöautoni on diesel.
Omalla kohdallani päälimmäinen syy pakettiautoksi katsastamiseen oli juurikin tuo käyttövoimavero. Pikku miinushan tuossa on auton muuttuminen kaksipaikkaiseksi, mutta ei noille takapenkeille omassa taloudessa kovinkaan suurta tarvetta ole. Olisihan se vaalea nahkainen takapenkki kaunis katsella, mutta ainahan siitä voi tehdä vaikka sohvan tallille
Laskeskelin, että vuotuisilla säästöillä, käyttövoimaverossa sekä vakuutuksissa, pidän toista bensakäyttöistä henkilöautoa vuoden ajossa ja ostan siihen vielä pari tankillista bensaa. Eli vaihtoehtoina oli joko 156 SW henkilöautona tai sitten 156 SW 2-paikkaisena pakuna sekä esim. 164 turbo "harrasteautona" ympäri vuoden, ei ollut vaikea valinta
Muutos henkilöautosta pakettiautoksi meni ihan muutoskatsastuksella ja toisinpäin homma hoituu myös pelkällä muutoskatsastuksella, hinta suunnilleen 40 euroa/kerta.
Työmatka ajoja tulee min. 24000 km/vuosi ja päälle sitten vielä omat ajot n. 15000km/vuosi. Eli suunnilleen 40000km/vuosi kertyy ajoa ja tästä syystä käyttöautoni on diesel.
Omalla kohdallani päälimmäinen syy pakettiautoksi katsastamiseen oli juurikin tuo käyttövoimavero. Pikku miinushan tuossa on auton muuttuminen kaksipaikkaiseksi, mutta ei noille takapenkeille omassa taloudessa kovinkaan suurta tarvetta ole. Olisihan se vaalea nahkainen takapenkki kaunis katsella, mutta ainahan siitä voi tehdä vaikka sohvan tallille

Laskeskelin, että vuotuisilla säästöillä, käyttövoimaverossa sekä vakuutuksissa, pidän toista bensakäyttöistä henkilöautoa vuoden ajossa ja ostan siihen vielä pari tankillista bensaa. Eli vaihtoehtoina oli joko 156 SW henkilöautona tai sitten 156 SW 2-paikkaisena pakuna sekä esim. 164 turbo "harrasteautona" ympäri vuoden, ei ollut vaikea valinta

Muutos henkilöautosta pakettiautoksi meni ihan muutoskatsastuksella ja toisinpäin homma hoituu myös pelkällä muutoskatsastuksella, hinta suunnilleen 40 euroa/kerta.
"No smoke => no power => no hope"
Bensafarmarin rekisteröimisessä pakuksi on ainakin se järki, että se kelpaa verottajalle yrityksen vähennyskelpoisena pakettiautona. Taitaa vakuutusmaksutkin hiukan pudota, mutta ei mitenkään merkittävästi. Siivousalalla näkyy ainakin Ford Fiestoja 2-paikkasina bensapakuina samalla ajatuksella. Ja Fiestahan käy pakuksi, koska valmistaja on sen sellaiseksi tyyppihyväksyttänyt vaikka ei farmari olekaan.
Oma lukunsa on ne 80-luvun lähinnä amerikkalaiset bensafarkut, joissa säästettiin maahantuotaessa autovero pakettiautoksi rekisteröimällä. Noita ei taida saada henkilöautoksi kuin maksamalla tuontiajankohdan mukaisen henkilöauton veron eli paljon verrattuna auton nykyarvoon.
Oma lukunsa on ne 80-luvun lähinnä amerikkalaiset bensafarkut, joissa säästettiin maahantuotaessa autovero pakettiautoksi rekisteröimällä. Noita ei taida saada henkilöautoksi kuin maksamalla tuontiajankohdan mukaisen henkilöauton veron eli paljon verrattuna auton nykyarvoon.
-
- Viestit: 371
- Liittynyt: 19 Joulu 2005, 19:59
- Car(s): Ex Alfa Romeo GT -05
Ex Alfa Romeo MiTo 1.6 JTDm -09 - Viesti:
Miten onnistuu bensapakun takaisin normaali farkuksi muuttaminen?Alfisti kirjoitti:Bensafarmarin rekisteröimisessä pakuksi on ainakin se järki, että se kelpaa verottajalle yrityksen vähennyskelpoisena pakettiautona. Taitaa vakuutusmaksutkin hiukan pudota, mutta ei mitenkään merkittävästi. Siivousalalla näkyy ainakin Ford Fiestoja 2-paikkasina bensapakuina samalla ajatuksella. Ja Fiestahan käy pakuksi, koska valmistaja on sen sellaiseksi tyyppihyväksyttänyt vaikka ei farmari olekaan.
Oma lukunsa on ne 80-luvun lähinnä amerikkalaiset bensafarkut, joissa säästettiin maahantuotaessa autovero pakettiautoksi rekisteröimällä. Noita ei taida saada henkilöautoksi kuin maksamalla tuontiajankohdan mukaisen henkilöauton veron eli paljon verrattuna auton nykyarvoon.
Mitä mahdollisia kustannuksia saattaa tulla?