Sivu 1/2

Cuore Sportivo II Alastaro 24.07.2010

Lähetetty: 18 Heinä 2010, 22:24
Kirjoittaja Savo
156:sessa uudet Yokohamat alla,ja tavoitteena aikaeron pienentäminen kärkeen.

Lähetetty: 20 Heinä 2010, 22:25
Kirjoittaja Savo
^Hyvä idea tai pitäiskö tuoda mun vanhat talvirenkaat vaikka Silverinelle.

Lähetetty: 23 Heinä 2010, 09:03
Kirjoittaja Garrett
Juhako kirjoitti:Todellisuudessa minun suurin tavoite on päästä omalla Alfalla myös kotiin. Edellisellä kerralla Alastarolla tuli vakava moottori rikko. Sen takia voitaisiin sopia, että kaikki ajaisi hieman hiljempaa :wink:
Jos säätiedoitukseen uskoo, niin kaikki ajavat varmasti hiljempaa. :(

Lähetetty: 23 Heinä 2010, 12:27
Kirjoittaja JackFry
Oliko Clubilla lainakypäröitä ratapäivillä?

Lähetetty: 23 Heinä 2010, 18:38
Kirjoittaja jiigee
JackFry kirjoitti:Oliko Clubilla lainakypäröitä ratapäivillä?
Mulla olis myös tarvetta laitakypärälle...

Lähetetty: 23 Heinä 2010, 19:28
Kirjoittaja silverine
:drinking:-> :puke: -> :shocked!: -> :twisted: -> :multi:

Lähetetty: 23 Heinä 2010, 19:58
Kirjoittaja Savo
Työkiireet painaa päälle - en lähdekkään Alastaroon. Potuttaa.

Lähetetty: 23 Heinä 2010, 21:54
Kirjoittaja kterkkila
Pahus tuota säätä. Autolla kun ei ole ajettu vielä radalla lainkaan, niin ei oikein huvittaisi aloittaa sateessa. Saattaa olla vähän vikuri, ja kuitenkin sitä pitää taas korjata 75% ajasta..

Lähetetty: 24 Heinä 2010, 01:08
Kirjoittaja 155TS
jiigee kirjoitti:
JackFry kirjoitti:Oliko Clubilla lainakypäröitä ratapäivillä?
Mulla olis myös tarvetta laitakypärälle...
Kerholla on muistaakseni ainankin neljä laina kypärää. Mikä siinä on aina, että viimeisenä iltana tota katiskaa saa rakentaa aamuun saakka että sillä voi lähteä ratapäiville...nimimerkki juuri tulin tallilta :roll:

Lähetetty: 24 Heinä 2010, 19:09
Kirjoittaja Epezi
Sanokaa nyt vielä että alastarollakin oli kuiva päivä?

Lähetetty: 24 Heinä 2010, 19:41
Kirjoittaja Ghost
Alastarolla oli kuiva päivä.

Lähetetty: 24 Heinä 2010, 19:58
Kirjoittaja JaniW
Just niin. Kämmäsin merkkaamalla tapahtuman kalenteriin sunnuntaiksi. Millähän sitä rankaisisi itseään? :evil:

Alastarolla oli varmaan tosi ikävää, etenkin kun ei satanut...

Lähetetty: 24 Heinä 2010, 20:36
Kirjoittaja Satakuusnelonen
Ei siellä kovin synkkää ollut, näkymät oli oikeastaan varsin punaiset:

Lähetetty: 24 Heinä 2010, 21:01
Kirjoittaja V6
joo kuivaa lämminta ja punaista

Kuva


räpsyjä

Lähetetty: 24 Heinä 2010, 21:09
Kirjoittaja Epezi
Ghost kirjoitti:Alastarolla oli kuiva päivä.
Vittu.

Lähetetty: 24 Heinä 2010, 21:15
Kirjoittaja Johanna
Olispa ollu hienoa päästä ajelemaan radalle, mutta toisaalta mun moposella koneella olis ollu ihan turha tulla sinne peruuttelemaan teidän eteen :oops:

Lähetetty: 24 Heinä 2010, 21:15
Kirjoittaja JaniW
^^ x 2

Lähetetty: 24 Heinä 2010, 21:19
Kirjoittaja niki
Olis ollut kiva tulla paikalle. Oma auto tuli ostettua 3 viikkoa sitten, mutta edelleen se on pajalla. Jospa ensi viikolla autoliike saisi auton jo luovutettua :roll: Oltiin kaverin GT:llä liikkeellä, mutta uutena alfistina ei halunnut lähteä autoa radalle "hajoittamaan". Ensi kertaan siis...

Lähetetty: 24 Heinä 2010, 22:00
Kirjoittaja jknracing
^^^^ x 3

ajat

Lähetetty: 24 Heinä 2010, 22:25
Kirjoittaja SP
Alfa ja Romeo cup pisteet päivitetty kerhon sivuille :wink:

Lähetetty: 24 Heinä 2010, 22:55
Kirjoittaja Xehpuk
Johanna kirjoitti:Olispa ollu hienoa päästä ajelemaan radalle, mutta toisaalta mun moposella koneella olis ollu ihan turha tulla sinne peruuttelemaan teidän eteen :oops:
Kyllä sinne radalle mahtuu, kiireisemmät menevät ohi ja hauskaa on vauhdista riippumatta kaikilla.

Lähetetty: 24 Heinä 2010, 23:37
Kirjoittaja -HH-
Ja kyllä tuollakin teholla jo radalla hyvin kerkeää - ja helpompi ajolinjoja on pienemmällä teholla hioa kohdalleen.

Lähetetty: 25 Heinä 2010, 08:53
Kirjoittaja Johanna
Sitten vielä näin aloittelijan erittäin tyhmä kysymys eli pitääkö kuulua johonkin kerhoon/yhdistykseen, että saa ylipäätään tulla mukaan??

Lähetetty: 25 Heinä 2010, 09:17
Kirjoittaja JaniW
Jep, pitää olla CARFin jäsen, www.carf.fi

e: tuo pätee siis radalla ajamiseen, katsomaan saa tietenkin tulla muutenkin

Lähetetty: 25 Heinä 2010, 09:47
Kirjoittaja Johanna
Kiitoksia, täytyy varmaan liittyä. Oon nimittäin haaveillut, että pääsisipä radalle ajamaan. Ei noilla Suomen teillä auton ominaisuudet pääse ollenkaan oikeuksiinsa eikä saa ajaa rauhassa (vaikka onhan tuollakin nyt useampia autoja, mutta eipä ole vastaantulevaa liikennettä). Mutta pitää nyt vielä miettiä kehtaako sitä tulla sinne teidän joukkoon ( kun suurin osa on kuitenkin ajanut autoa jo ennen ku on oppinu kävelemään ;) )

Lähetetty: 25 Heinä 2010, 18:27
Kirjoittaja alfa 156 v6
Kivaa oli, keli suosi kerrankin ja kalustokin pääosin kesti.

Laittakaahan kuvia jakoon, näkyi kameroitakin olevan mukana aika monella.
Johanna kirjoitti:Kiitoksia, täytyy varmaan liittyä. Oon nimittäin haaveillut, että pääsisipä radalle ajamaan.
sekaan vaan... kyllä siellä tilaa on kaikenlaisille kulkineille :-D

Lähetetty: 25 Heinä 2010, 19:08
Kirjoittaja V6
lisäsin tuonne pari kuvaa lisää http://carpix.1g.fi/kuvat/carpix/2010/C ... +Alastaro/ harmi kun noi nim. 155TS pyörähdyskuvat on vähän kaukaa ja tolppa edessä eikä sieltä savun seasta edes näy koko autoa...ei oikein julkaisukelpoista

Lähetetty: 25 Heinä 2010, 19:59
Kirjoittaja silverine
Aikas kovaa mentiin Alastarossa, neljä ukkoa alle 1.35, ei huono! :P

Kimmo lunasti lupauksensa ja niisti toisen sieraimen niukasti.
Vaikka tappio luonnollisesti aina **tuttaa niin ihan tervettä on etten
ota toista mestaruuttani ihan vihellellen. :mrgreen: Cup-systeemi
(neljä kisaa -> kolme parasta tulosta lasketaan) on helkkarin hyvä koska
esim. Kostillakin on vielä mahdollisuus kannuun jos voittaa
jäljellä olevat kisat; Apparan voiton painoarvohan tasapisteissä
on suuri...ja jos Kosti lukottaa GT:nsä niin mahkujahan on.

Mitä tulee Alastaron skaboihin niin slicksit toimivat ihan ok
(3 sekunnin parannus treeniajoissa) paitsi kisan jälkeen huomasin
että takarenkaat olivat imeneet pintansa täyteen 2mm paksuisia kumiklönttejä...
ilmeisesti eturenkaiden jätöksiä. (?!) Saattaa selittää cup-kierroksen yllättävän
nelipyöräluisun jälkimmäisessä nopeassa mutkassa. Meni tunti kun mattoveitsellä
veistelin renkaat "puhtaiksi".. :roll:
Noi Misukan slicksit on jenkkipainosta, ovat softimmat kuin tavallisesti täällä Euroopassa
eli täytyy ehkä jatkossa vähän säästellä peräkkäisten kierrosten määrässä.

Ennen Jurvaa vanha paska syylari on vaihdettava, luultavasti
osaltaan vaikutti kierrosaikojen huononemiseen päivän mittaan...
treeniajat puhtaalla radalla pyörivät välillä 1.33.8 - 1.34.8
kierrosten 6-10 aikana mutta sen jälkeen rupesi ilmeisesti kone
puutumaan. Sektoriaikoja tarkasteltuani oli myös virhe muuttaa
loppupäivästä pääsuoralle tulon jarrupaikkaa aikaisemmaksi ja "hallitummaksi",
vikan sektorin ajat huononivat lähes sekunnilla,
verrattuna väkivaltaiseen ajolinjaan/jarrupaikkaan. :?
No olihan ne klöntitkin jo siellä takarenkaissa joten paha sanoa.
Chrono näytti 0.4 sekuntia liikaa Cup-kierrokselle eli
eipä tuohon ole hirveästi luottamista..täytyy hankkia se ulkoinen
bluetooth gepsi.

Oikeanpuoleinen Zimmermanin jarrulevykin kyykkäsi kunnolla
ja halkesi lähes puoleen väliin, tarttee kait sekin vaihtaa.. :P

Jurvaan lähden härnäämään muita maximum attackilla, tuskin on
kuitenkaan ihan paras rata mulle kun puuttuu tehoja suorilla.
Säästetään paukut Apparalle koska se skaba vasta ratkaisee pelin, anyway.

Lähetetty: 25 Heinä 2010, 20:39
Kirjoittaja Tommi
Keli oli tosiaan mukava. Aurinko paistoi, muttei ollut tappavan kuumaa.
Tuolla vielä muutama kuva: http://picasaweb.google.fi/tommi.kosune ... astaro2010

Lähetetty: 25 Heinä 2010, 21:46
Kirjoittaja kterkkila
silverine kirjoitti:kisan jälkeen huomasin
että takarenkaat olivat imeneet pintansa täyteen 2mm paksuisia kumiklönttejä...
ilmeisesti eturenkaiden jätöksiä. (?!)
Toi on itseasiassa ihan tyypillistä toimintaa slicksiseoksille. Kumit ovat lämpimänä niin tahmeat että keräävät kaikkea törkyä radan pinnasta. Ne kuitenkin lähtee irti muutamassa kaarteessa, ja sitten jäähdyttelykierroksella täyttyvät taas. Olen huolissani siitä ettei mun vanhat gummit tee tuota :)

Lähetetty: 25 Heinä 2010, 22:12
Kirjoittaja veskuk
Juhako kirjoitti: Pitää vaan löytää paatti, missä on Alfan moottori. Kumppaankohan luokkaan se menee?
Tällainen vene ainakin löytyy 2.4 JTD moottorilla.
http://www.ar-yachts.com/
Ei paha muutenkaan...

Lähetetty: 25 Heinä 2010, 22:57
Kirjoittaja gYdEbUh
Bemarin ratakäytös yllätti positiivisuudellaan, mutta pirun hidas se oli. Minulle kellotettiin kolme aikaa ja ainoa positiivisuus niissä on että ne kaikki oli sekunnin kymmennyksen sisällä (1.46.1-2), vaikkakaan en samalla tavalla kaikkia kierroksia päästellyt. (eipä olisi taitoakaan) Eli kai se on taas taas vaihteeksi ruvettava ropsuttelemaan Alhvaa.

Tulipas myös mieleeni sellainen seikka, että jos tarpeeksi kiinnostuneita Carfilaisia löytyisi, voisi em. ryhmä ostaa kimpassa yhden ripeähkön, muutaman tonnin Alfan. Syystä että tällä saisi reteästi vertailtua kuskien välisiä eroja, ja väki joka ei halua runtata omaa Alfaansa radalla voisi näin tehdä. Kaikki kustannukset menisi tasan hankkeeseen osallistujien kesken, jolloin ei mm. polttoaineet/huollot paljoa kustantaisi per ratapäivä.

Lähetetty: 25 Heinä 2010, 23:33
Kirjoittaja 155TS
Mun pyörähdys kuvat ja muita kuvia löytyy carf: sivuilta alfablog:sta :mrgreen:

Lähetetty: 25 Heinä 2010, 23:38
Kirjoittaja Raimo Miettinen
Kuva
Kuvan takaa muutama räpsy, kunnes piti hilpaista pois.

Lähetetty: 26 Heinä 2010, 10:51
Kirjoittaja silverine
kterkkila kirjoitti:
silverine kirjoitti:kisan jälkeen huomasin
että takarenkaat olivat imeneet pintansa täyteen 2mm paksuisia kumiklönttejä...
ilmeisesti eturenkaiden jätöksiä. (?!)
Toi on itseasiassa ihan tyypillistä toimintaa slicksiseoksille. Kumit ovat lämpimänä niin tahmeat että keräävät kaikkea törkyä radan pinnasta. Ne kuitenkin lähtee irti muutamassa kaarteessa, ja sitten jäähdyttelykierroksella täyttyvät taas. Olen huolissani siitä ettei mun vanhat gummit tee tuota :)
Joo, näin varmaan on. Molempien takarenkaiden ulommainen neljännes
oli lähes puhdas, muuten aivan törkeen näköiset. Hätävarjelun
liioitteluahan tuo klönttien irroittelu varmaankin oli, ihan ei vaan
usko "luonnolliseen" puhdistumiseen riittänyt.. :)

Lähetetty: 27 Heinä 2010, 21:26
Kirjoittaja Sape
Hauskaa tosiaan oli! Rata oli omaan makuun huomattavasti mukavampi ajaa kuin Ahvenisto, kun ei tarvitse niin jännittää kaiteita.. :wink: Kierrosajat olivat racechronon mukaan kokoajan 1.43-1.44 pinnassa siihen asti, kun sain kierroksen roikuttua Ghostin perässä niin kierrosajoista lähti reilu 3 sekuntia pois ja Cup-kierros olikin sitten päivän paras.

Etulevyt taitaa kyllä mennä vaihtoon ennen Jurvaa.

Lähetetty: 27 Heinä 2010, 22:57
Kirjoittaja h_lauri
gYdEbUh kirjoitti: Tulipas myös mieleeni sellainen seikka, että jos tarpeeksi kiinnostuneita Carfilaisia löytyisi, voisi em. ryhmä ostaa kimpassa yhden ripeähkön, muutaman tonnin Alfan. Syystä että tällä saisi reteästi vertailtua kuskien välisiä eroja, ja väki joka ei halua runtata omaa Alfaansa radalla voisi näin tehdä. Kaikki kustannukset menisi tasan hankkeeseen osallistujien kesken, jolloin ei mm. polttoaineet/huollot paljoa kustantaisi per ratapäivä.
Niin. Ja kustannusten jaosta pitäisi sitten olla kunnon ohjeistukset (erästäkin kimppaprojektia rahoittanut).

Minä tuskin tuolla pärjäisin, kun en pärjää pojallekaan edes Rally Trophyssä. Saati pitkänmatkan maastojuoksussa. :? Kaljanjuonnissa kyllä olen parempi, mutta siinä lajissa olenkin itseoppinut.

Juniori saattaisi olla riittävän jäinen pitämään auton radalla ja kotiinlähtökunnossa. No, ohittajia ainakin olisi, kun tuo kiisseli vaikuttaa kiihdytyksissä Oilon-öljypolttimelta. 8)

Mutta siis tarkoitus oli julkituoda, että alustavaa kiinnostusta voisi tältä kylältä löytyä kimppa-autoon. Carfin jäseniäkin on, juurikin tuo tuleva panssarikrenatööri (ellei sitten joudu jatkokoulutukseen johonkin AUK-RUK -akselille).

Lähetetty: 30 Heinä 2010, 11:18
Kirjoittaja Ghost
Juhako kirjoitti:Kaikkeni annoin ja parempaan en pystynyt.
Sama vika Rahikaisella. Vaikka joskus on Tähtien Sota tullutkin katsottua, niin en ole vielä tottunut "Voiman" läsnäoloon. Eihän sitä paljon ole vieläkään, mutta kaksilitraiseen 156:een tottuneelle kuitenkin rutkasti... Jarrutuspaikat pitkien suorien jälkeen vähän hukassa ja parin vuoden tauon jälkeen Alastaron ajolinjat hakusessa. Harjoituskierroksista suurimman osan ajelin alakouluikäisten kartturien kanssa, ei voinut vetää ihan täysillä. Alustapäivityksen tarvekin tuli todettua. Joo, seliseli...Lohtua on haettava siitä, että taisin olla nopein vakiorenkailla, -koneella ja -alustalla?

Taitaa tämä kausi mennä totutellessa, mutta yritetään kuitenkin laittaa "Hopeaketulle" kampoihin :mrgreen:
Sape kirjoitti:kun sain kierroksen roikuttua Ghostin perässä niin kierrosajoista lähti reilu 3 sekuntia pois
Ehkä ne mun linjat ei sitten aivan pielessä olleet :shock: Kiva olla hyödyksi :-D

Lähetetty: 30 Heinä 2010, 11:51
Kirjoittaja silverine
Kyllä toi GT vaikuttaa todella onnistuneelta paketilta
ihan tehtaan jäljiltäkin, menee vielä pilalle jos virittää... :lol: :wink:

PS. Alastaron kolme nopeinta muuten roudasivat kulkineensa
trailerilla joten siinä mulla ja Kostilla on vielä parannettavaa..

Lähetetty: 30 Heinä 2010, 13:34
Kirjoittaja kterkkila
silverine kirjoitti:PS. Alastaron kolme nopeinta muuten roudasivat kulkineensa
trailerilla joten siinä mulla ja Kostilla on vielä parannettavaa..
Ei muuta kuin lainaat jostain vetoauton ja kärryn enskerraksi :mrgreen:

Lähetetty: 30 Heinä 2010, 13:41
Kirjoittaja silverine
Trailerin mitalla hävisin, eli sille osastollehan tässä
on todellakin panostettava. :silly:

Lähetetty: 30 Heinä 2010, 16:47
Kirjoittaja Ghost
Mullahan oli edellisessäkin vetokoukku, joten jos asennan tähänkin, niin voin vetää sua trailerilla Cup-kierroksella, niin saadaan molemmat hyvä aika :mrgreen:

No joo, vitsi 8)

Lähetetty: 30 Heinä 2010, 19:08
Kirjoittaja Sape
Ghost kirjoitti:Harjoituskierroksista suurimman osan ajelin alakouluikäisten kartturien kanssa, ei voinut vetää ihan täysillä.
Taisi olla näitä kierroksia, kun sain edes pysyttyä näköetäisyydellä...
Ghost kirjoitti: Ehkä ne mun linjat ei sitten aivan pielessä olleet :shock: Kiva olla hyödyksi :-D

Kiitokset vain :)
Yllättävän suuri ero tuli kyllä linjoja muuttamalla. Joka mutkan ulostulossa kyllä välimatka GT:hen kasvoi, mutta suorat meni sitten melkolailla samaa tahtia.

Lähetetty: 30 Heinä 2010, 21:06
Kirjoittaja silverine
Ghost kirjoitti:Mullahan oli edellisessäkin vetokoukku, joten jos asennan tähänkin, niin voin vetää sitä sua trailerilla Cup-kierroksella, niin saadaan molemmat hyvä aika :mrgreen:

No joo, vitsi 8)
Poijjaat kirjoittelivat vuonna 2008 CS Jurvan ketjuun:
silverine kirjoitti:
Ghost kirjoitti:
silverine kirjoitti:"Salainen ase" on laitettu tilaukseen.
Ai laitat vetokoukun? Omat kierrosajat paranivat vetokoukun asennuksen jälkeen noin sekunnilla... :shock:
No onhan siinä vähän koukun muotoa jos oikein yrittää hahmottaa...
ja saattaa se sen sekunnin vaikuttaa kierrosaikaankin, ainakin Apparalla.
Eikös sun kannattais laitattaa se vetokoukku sinne etupuskuriin
niin saatais tessullekin suoranopeuksia..?
No, nyt on osat vaihtuneet, mä laitan vetolenkin etupuskuriin niin saat vetää. Aika heviä shittiä tuli muuten raapustettua foorumin voimin
kyseiseen ketjuun: http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=1 ... 2008+jurva
:lol:

Lähetetty: 30 Heinä 2010, 21:27
Kirjoittaja kterkkila
Tuossa ketjussa oli just sopivasti tsemppaavaa jutun heittoa :mrgreen:

Lähetetty: 30 Heinä 2010, 21:39
Kirjoittaja silverine
Eikä auttanut mua yhtään, ärsytin väärää miestä silloin.. :mrgreen:
Silittelen nykyään myötäkarvaan vaan.

Lähetetty: 31 Heinä 2010, 00:05
Kirjoittaja kterkkila
Tuo täytyy ottaa kohteliaisuutena :shock:

Viime kausi jäi kesken kun Tuomas osti harmaan 75:sen pois, juuri kun se alkoi kulkemaan. Nyt vaarana on että joku ostaa moottorin kesken kaiken. Löytäisiköhän Anssi sille ostajan, parantaisi mahkuja ;) :lol:

Lähetetty: 31 Heinä 2010, 10:02
Kirjoittaja silverine
Honkahuhtaa lähinnä tarkoitin...mutta taisi sitä rapaa roiskua
ympäriinsä, sinnekin.. :)
Joidenkin pasmat sekoaa kun vähän tökkii, toiset taas pureskelevat vittuilut ja saavat entistäkin painavamman kaasujalan..

Lähetetty: 31 Heinä 2010, 11:11
Kirjoittaja Curva Grande
^ Olet asian ytimessä :lol:

Lähetetty: 31 Heinä 2010, 16:05
Kirjoittaja kterkkila
silverine kirjoitti:Honkahuhtaa lähinnä tarkoitin..
Heh, mä kun jo ajattelin että havahduit kelle tänä vuonna häviät :lol: