Sivu 1/1

Lancia Stratos arvailua

Lähetetty: 14 Elo 2010, 11:58
Kirjoittaja alfista
Lancia Stratos prototyyppi näyttää melko valmiilta. Keskimoottori, kompakti kaksipaikkainen, helkutin haluttava jos hinta pysyy MR2 tasossa. Itse kuitenkin odotan, että konsepti tulisi käyttöön konsernin muillakin merkeillä. Jos Alfa tekisi tuosta Divan tyyppisen kaksipaikkaisen, niin sopiva urheiluauto olisi siinä, ikuiseen pitoon. Ellei, niin pitää hankkia Lotus.

Kuvia italiaspeed
http://www.italiaspeed.com/2010/cars/la ... llery.html

Re: Lancia Strator arvailua

Lähetetty: 14 Elo 2010, 12:38
Kirjoittaja mattijus
alfista kirjoitti:helkutin haluttava jos hinta pysyy MR2 tasossa.
Varsinkin jos MR2 on nelimukinen korolla ja Stratos Ferrari V8

Lähetetty: 14 Elo 2010, 13:00
Kirjoittaja J. Saari
On kyllä prototyypissä käännetty alkuperäisen Stratoksen muodot hemmetin hienosti nykyaikaan. Räyhäkän näköinen mutta silti tyylikäs.

Lähetetty: 14 Elo 2010, 13:04
Kirjoittaja MiNkO^^
tyylikäs...tykkään :P

Re: Lancia Strator arvailua

Lähetetty: 14 Elo 2010, 13:14
Kirjoittaja alfista
mattijus kirjoitti:
alfista kirjoitti:helkutin haluttava jos hinta pysyy MR2 tasossa.
Varsinkin jos MR2 on nelimukinen korolla ja Stratos Ferrari V8
Jep! En tiedä uuden Stratoksen tekniikasta enempää, mutta tuohon luulisi sopivan parilitrainen turbonelikko. Eikö vanhassa stratoksessa ollut v6?

Lähetetty: 14 Elo 2010, 13:25
Kirjoittaja mattijus
Siinä lienee V8, eikä niitä konsernista taida montaa löytyä :lol:

EDIT: sitten oli myös juttua, että koripanelit olisivat hiilikuitua

Lähetetty: 14 Elo 2010, 13:32
Kirjoittaja jeQQ
Upea vehje..

Re: Lancia Strator arvailua

Lähetetty: 14 Elo 2010, 13:43
Kirjoittaja MiNkO^^
alfista kirjoitti:Jep! En tiedä uuden Stratoksen tekniikasta enempää, mutta tuohon luulisi sopivan parilitrainen turbonelikko. Eikö vanhassa stratoksessa ollut v6?
yep 2.4 v6

Lähetetty: 14 Elo 2010, 17:32
Kirjoittaja Cuore Sportivo
J. Saari kirjoitti:On kyllä prototyypissä käännetty alkuperäisen Stratoksen muodot hemmetin hienosti nykyaikaan.

Älä muuta sano! Hienoin prototyyppi ever!

Lähetetty: 14 Elo 2010, 20:30
Kirjoittaja michael
mattijus kirjoitti:Siinä lienee V8, eikä niitä konsernista taida montaa löytyä :lol:

EDIT: sitten oli myös juttua, että koripanelit olisivat hiilikuitua
Ei taida hiilikuituammetta veekasilla saada tojon hinnalla? :(

Ihan makean näköinen vehje ja sukunäköä on. Onkohan alkuperäiset Stratoksen muotit kaivettu vintiltä.

Lähetetty: 15 Elo 2010, 22:34
Kirjoittaja Jönsson
Jotenkin itselleni tuli mieleen, että siinä olisi Alfan C8 laitettu Lanzan kuoriin, niin saadaan vähän lisähyötyä hyvälle tekniikalle. Alfan päätös tehdä autoja vain 500 kpl on kaiketi alkanut kaduttaa, kun sittemmin on päätetty tehdä rättikattoa ja jotain puhetta on ollut gtv:stäkin. Näin voidaan rimaa hipoen pysyä C8 Competizionen ostajille annetussa lupauksessa, että kyseessä on vain 500 auton sarja. Toinen merkki keulallahan samaa autoa saisi myydä huru mycket. Ja on tuo proto-Stratos kyllä kovan näköinen laite.

Lähetetty: 16 Elo 2010, 09:28
Kirjoittaja Jönsson
Jönsson kirjoitti:Jotenkin itselleni tuli mieleen, että siinä olisi Alfan C8 laitettu Lanzan kuoriin, niin saadaan vähän lisähyötyä hyvälle tekniikalle. Alfan päätös tehdä autoja vain 500 kpl on kaiketi alkanut kaduttaa, kun sittemmin on päätetty tehdä rättikattoa ja jotain puhetta on ollut gtv:stäkin. Näin voidaan rimaa hipoen pysyä C8 Competizionen ostajille annetussa lupauksessa, että kyseessä on vain 500 auton sarja. Toinen merkki keulallahan samaa autoa saisi myydä huru mycket. Ja on tuo proto-Stratos kyllä kovan näköinen laite.
Tosin Lankiassa näyttääkin olevan edelleen moottori kuskin takana, joten hyvä teoria, mutta ei tällä kertaa oikea.

Lähetetty: 16 Elo 2010, 10:33
Kirjoittaja JaniW
Wikipediasta:
A new, modern Stratos is being designed for 2011, in tandem with the 40th anniversary of the original model. The car will use the V8 engine currently used in the Ferrari F430. The car's body panels are speculated to be carbon fiber. It is further speculated that this car will enjoy a limited-production run.

Lähetetty: 16 Elo 2010, 11:59
Kirjoittaja Matti_S
Um, Ferrarin V8 ja MR2:sen hinta? Hieman nyt maalaisjärkeä kehiin.

Ja kuulemma pohjautuu F430:sen lyhennettyyn alustaan. Varmaan melkoisen mielenkiintoinen käsiteltävä :).

Lainaus Edmunsin Inside Linen uutisista:

"Fiat, of course, has had considerable success with its Alfa Romeo 8C Competizione limited edition, which sold out very quickly. However, the neo-Stratos is likely to cost considerably more than the Alfa."

http://www.insideline.com/fiat/more-neo ... merge.html

Lähetetty: 16 Elo 2010, 12:06
Kirjoittaja gtvaj
Sorry !! ruma ku sika viiksillä, töppö, tai jotain muuta häiritsevää.

Lähetetty: 16 Elo 2010, 13:45
Kirjoittaja liekki
Jönsson kirjoitti:
Jönsson kirjoitti:Jotenkin itselleni tuli mieleen, että siinä olisi Alfan C8 laitettu Lanzan kuoriin, niin saadaan vähän lisähyötyä hyvälle tekniikalle. Alfan päätös tehdä autoja vain 500 kpl on kaiketi alkanut kaduttaa, kun sittemmin on päätetty tehdä rättikattoa ja jotain puhetta on ollut gtv:stäkin. Näin voidaan rimaa hipoen pysyä C8 Competizionen ostajille annetussa lupauksessa, että kyseessä on vain 500 auton sarja. Toinen merkki keulallahan samaa autoa saisi myydä huru mycket. Ja on tuo proto-Stratos kyllä kovan näköinen laite.
Tosin Lankiassa näyttääkin olevan edelleen moottori kuskin takana, joten hyvä teoria, mutta ei tällä kertaa oikea.
Siis sikäli varmasti olet jäljillä, että idea ilmeisesti todettiin 8C:n kohdalla toimivaksi ja on nyt kopioitu siitä Lancian puolelle. Korotetuin hinnoin.

Lähetetty: 17 Elo 2010, 00:40
Kirjoittaja Giallo Pozzuoli
Hieno Stratos. Yllättävänkin paljon alkuperäisen, tai siis sen rally stratoksen näköinen. Alkuperäinen Bertonen stratos oli aika ufon näköinen V4. Wedgeklassikko sekin.

Silloin tällöin on nähnyt spekulointia mahdollisesta Montecarlosta. MR2 hintaluokkaan se sopisikin huomattavasti paremmin, kun nappaa jonkun konsernin pienemmistä turbomyllyistä voimanlahteeksi ja pitää painon kurissa sekä auton kaksipaikkaisena. Stratos on aina ollut tavallisen sukankuluttajan tavoittamattomissa, ellei lasketa niiitä lukuisia replicoita mitä siitä on tehty.

Kun ne on ne 500 stratosta saaneet myytyä, niin jäädään vesikielellä odottelemaan uutta 037:aa. Se vois tulla vuorostaan Abarthilta. Muistaakseni toi 037 tuli Abarthin projektien järjestysnumerosta. Mikähän mahtais olla seuraava vapaa numero..

Lähetetty: 17 Elo 2010, 13:31
Kirjoittaja alfista
Jaaettä V8, mua ei kohta huvita mikään. Olishan tuohon riittänyt pienempikin pannu. Ja joku 240teur hinnaksi, eihän tästä taas tuu yhtään mitään.

Lähetetty: 17 Elo 2010, 13:45
Kirjoittaja Pavunlaskija
Porukka puhuu koko ajan MR2:sta. Onko sitä nykyisin edes myynnissä? Kattelen parhaillaan liisaria itelleni ja Toyotalta en oo vielä yhtään mielenkiintoista mallia bongannut. Koko mallisto on kallista&harmaata. Tai vähintään rumaa&harmaata.

Jos Giulietan hinta on Suomessa Golfin vastaavan tehoisen kanssa samoissa, niin sillä mennään. Jos ei niin sitten joku halpis merkki pirtsakalla tekniikalla.

250k€ Stratokseen ei ihan vielä budjetti repeä. Ettei mene kokonaan aiheen ohi niin tuo Stratos on kyllä aivan sairaan hieno. Mieluummin ajelisin tuolla kun Ferrarilla.

Lähetetty: 17 Elo 2010, 15:22
Kirjoittaja Giallo Pozzuoli
^ MR2:n valmistus loppui 2007. MR2 kai nousi esiin esimerkkinä keskimoottorisesta matti meikäläisen sportista. Tällä hetkellä ei taida juuri kukaan valmistaa "kohtuuhintaisia" sanotaan alle <50K€ keskimoottorisia sporttiseksi luettavia autoja. Ei tule ainakaan mitään mieleen Lotus Eliseä lukuunottamatta, mutta se kustantaa just yli 50K€ uutena.

Lähetetty: 17 Elo 2010, 17:28
Kirjoittaja DaViega
Pieni hiilikuitukippo V8:lla... Ei mut hemmetti, sehän lähtee lentoon :mrgreen: itselläkin törähti ensimäisenä mieleen, miten noin pieni ja tehokas oikasti käyttäytyy.

Kyllä itse ottaisin 8C;n - Stratos ei missään tapauksessa ole epäonnistunnut. Hiukan vain ihmetyttää nuo pienet valmistus erät, pelataanko varman päälle vain?

:roll: Celicakin on kadonnut, tämän päivän eksoitiikkaa on sekasikiö crossover 1,4 bensa vaparilla

Lähetetty: 17 Elo 2010, 18:27
Kirjoittaja Cuore Sportivo
alfista kirjoitti:Jaaettä V8, mua ei kohta huvita mikään. Olishan tuohon riittänyt pienempikin pannu. Ja joku 240teur hinnaksi, eihän tästä taas tuu yhtään mitään.
Eikös alkuperäisenkin Stratoksen pannu ollut Ferrarista. Dino? Perinne siis jatkuu. Ei nuo vanhatkaan Stratokset kai pers'aukisten kulkineita ollut. :)

Lähetetty: 17 Elo 2010, 19:32
Kirjoittaja Xehpuk
http://jalopnik.com/5614255/new-lancia- ... f430+based
Jonkun raharikkaan lelu. Cannot has.

Lähetetty: 17 Elo 2010, 20:07
Kirjoittaja Giallo Pozzuoli
Cuore Sportivo kirjoitti:Eikös alkuperäisenkin Stratoksen pannu ollut Ferrarista. Dino? Perinne siis jatkuu. Ei nuo vanhatkaan Stratokset kai pers'aukisten kulkineita ollut. :)
Parissa ekassa protossa oli Fulvian V4 ja Betan rivinelonen, kunnes lopulta päätyivät 2.4 l Dino V6:een. Viimeiset 500 Dinoa meni Stratokseen. 492 Stratosta valmistui kaikkiaan, joten aika eksklusiivinen peli se on aina ollut. Tuskin yhtään enempää uusiomalliakaan valmistuu. Aika onnistuneeksi rajoitettu tuotantopolitiikka on Ferrarillakin osoittautunut. Kysyntä ja haluttavuus on pysynyt tapissa ja ennakkotilauslistoissa ei sivut tahdo riittää.

Lähetetty: 23 Elo 2010, 14:38
Kirjoittaja jknracing
Xehpuk kirjoitti:http://jalopnik.com/5614255/new-lancia- ... f430+based
Jonkun raharikkaan lelu. Cannot has.
http://www.new-stratos.com/en/

Ilmeisesti suunnitelevat 25 kappaleen sarjan rakentamista.

O.T. Tuo Stratoksen rakennuttaja oli muuten Lahti Historic Rallyssa ajamassa Porschella ainakin vuonna 2006.

Lähetetty: 26 Elo 2010, 12:36
Kirjoittaja Mirafiori
Tuo stratos ei ole Fiat-konsernin projekti vaan yksityisen yrityksen viritelmä....

Lähetetty: 26 Elo 2010, 17:17
Kirjoittaja qaz
Britit näkyy tekevän replikoita alkuperäisistä, Stratos on niitä hyvin harvoja autoja joiden kopioinnin voi ymmärtää:
http://www.hawkcars.co.uk/

Lähetetty: 26 Elo 2010, 18:09
Kirjoittaja EBITDA
Jep, eikös Top Gearissa joskus kokeiltu yhtä Alfan 3-litraisella kuutosella varustettua replicaa?
qaz kirjoitti:Britit näkyy tekevän replikoita alkuperäisistä, Stratos on niitä hyvin harvoja autoja joiden kopioinnin voi ymmärtää:
http://www.hawkcars.co.uk/

Lähetetty: 27 Elo 2010, 10:28
Kirjoittaja unknown
Feikki
http://www.youtube.com/watch?v=oP9Tdi2nIoA

Aito
http://www.youtube.com/watch?v=pG9BOrj2YYk

Noin muuten, jos etsii vastaavaa autoa samalta ajalta niin Dino 308GT4 tai sama auto Ferrari merkeillä eli Ferrari 308GT4 on oletettavasti saman kaltainen auto. Ajoasento on vain parempi koska tilaa on enemmän ja aitorunkoisena autona, ajotuntumaltaan varmasti parempi.
Ohjaamo on yllättävän samankaltainen ja ohjaus on yhtä nopea.
Ferrarin V8 on käytännössä ikuinen ja laajempi ominaisuuksiltaan.
Vaihdelaatikkoa ei ajamalla saa rikki.

"Race" -henkisyyttä ALKUPERÄISESSÄ Stratoksessa on varmasti enemmän, mutta Ferrari onkin enemmän GT-auto.

Lähetetty: 27 Elo 2010, 15:50
Kirjoittaja Giallo Pozzuoli
^ Punainen Stratos jälkimmäisen videon alussa näyttää ihan pienoismallillta Clarksonin vierellä 0:34 :crazyeyes:

Lähetetty: 30 Loka 2010, 17:44
Kirjoittaja Mouho
Top Gear klo 17:50 kolmosella, kokeilussa Stratos (Hawk HF3000)

Lähetetty: 30 Loka 2010, 18:57
Kirjoittaja doublesix
Eräänä päivänä se toimii. Ja näyttäähän se aidolta.
Ja vilahtihan se maailman upein ralliauto 037:kin kuvissa.

Lähetetty: 05 Marras 2010, 20:26
Kirjoittaja Seiska5mma
Tuo uuden nokka tässä laitteessa on kyllä kerta kaikkiaan heikompi esitys kuin vanha. Puolivalmis.

Kuva

Lähetetty: 11 Marras 2010, 07:24
Kirjoittaja -Lee-
Seiska5mma kirjoitti:Tuo uuden nokka tässä laitteessa on kyllä kerta kaikkiaan heikompi esitys kuin vanha. Puolivalmis.

Kuva
Totta. Näyttää jotenkin japanilaiselta Litaliässältä.

Lähetetty: 11 Marras 2010, 10:13
Kirjoittaja WWWVespa
jknracing kirjoitti:
Xehpuk kirjoitti:http://jalopnik.com/5614255/new-lancia- ... f430+based
Jonkun raharikkaan lelu. Cannot has.
http://www.new-stratos.com/en/

Ilmeisesti suunnitelevat 25 kappaleen sarjan rakentamista.

O.T. Tuo Stratoksen rakennuttaja oli muuten Lahti Historic Rallyssa ajamassa Porschella ainakin vuonna 2006.
Michael Stoschek voitti silloin luokkansa hienolla Porschellaan, jolla on aikoinaan ajettu Monte Carlossa. Taitaa uuden Stratoksen sivuilta löytyvä hyppykuva olla juuri tuosta kilpailusta. Kun katsoo kyseisen kuvan suurempana, näkee Monteen osallistumisen vuoden.

Lähetetty: 17 Marras 2010, 21:27
Kirjoittaja AlfaTom
Seiska5mma kirjoitti:Tuo uuden nokka tässä laitteessa on kyllä kerta kaikkiaan heikompi esitys kuin vanha. Puolivalmis.
Samaa mieltä, ihan kuin olisi homma jäänyt jotenkin kesken ja pyöreät valot pitää olla ehdottomasti....mutta perä on hienompi kuin missään :twisted:
asennetta löytyy!

Lähetetty: 18 Marras 2010, 18:28
Kirjoittaja DaViega
Ensimmäiseksi kääntäisin valojen "surullisen ilmeen" vihaiseksi... oiekastaan ainoa asia mikä minua tuossa kaarassa häiritsee... Oisko nousevat valot täysin naurettava idea 2010 luvulla :wink:

Lähetetty: 24 Marras 2010, 18:17
Kirjoittaja tumbe
Videon perusteella ainakin Luca di Montezemolo tykkäsi, tosin ei kai sitä voi haukkuakkaan kun kaveri on tuhlannut omia miljooniaan tuohon autoon.

http://www.gtspirit.com/2010/11/23/vide ... a-stratos/

Lähetetty: 06 Joulu 2010, 12:16
Kirjoittaja PabloNeruda
Mitenkäs Suomen lainsäädäntö. Olisko tuollaista Stratos kitcaria mitenkään mahdollista saada kilpiin Suomessa? Joskus isona vois tuollaisen rakennussarjan hommata :mrgreen:

Lähetetty: 06 Joulu 2010, 17:00
Kirjoittaja Giallo Pozzuoli
^ Käytännössä Englanti ja Ruotsi ovat ainoat EU-maat joissa itse tehty kitcar on mahdollista saada kilpiin. Joskus kysyin katsastusmiehiltä huvikseni asiasta mutta vakuutuin siitä että hullu saisi mielellään olla ja helvetin paksu lompakko, että sen rumban kävisi läpi. Auto tulkitaan aina valmistumisvuotensa lainsäädännön mukaan joten kaikki tuoreimmat uusien autojen vaatimukset pitäisi täyttää. Pitiköhän vielä läpäistystä kolaritesteistäkin olla todistus.

Siitä en ole varma miten lainsäädäntö suhtautuu Englannissa tai Ruotsissa katsastettujen kitcarien suomessa rekisteröintiin.