Sivu 1/1

G tech kiihtyvyysmittari, tulosten puimista

Lähetetty: 17 Elo 2010, 18:03
Kirjoittaja Epezi
Onkos palstalaisilla kokemusta kyseisestä laitteesta. Lainasin kaverilta tuommoista Pro RR mallia, 156:sen "viritysten" testailua varten.

Minua kiinnostaa laitteessa lähinnä ominaisuus joka kiihdytyksestä laskee teho ja vääntölukuja. Saadut lukemathan eivät ole moottoritehoja eikä tehopenkissä mitattavia pyörätehoja, vaan ajettavissa olevia tehoja.

Osaisiko joku sanoa millä kertoimella noita saatuja lukemia pitäisi muuttaa, jotta saisi edes jotenkin vertailtua moottoritehoihin? Olennaisimmat vähentäjät taitaa olla ilmanvastus ja voimansiirto, vai?

Ajoin kolme pätkää ja erot lukemissa aikas merkittäviä.

Auto 156 SW -00 1.8:n moottorinohjainlaitteella, mutta 2.0 koneella. Painoksi laskin 1475kg.

1. "Huomattava" ylämäki
86,2kW @ 5986rpm
159,1Nm @ 3192rpm

2. Hyvin lievä ylämäki
83,7kW @ 5899rpm
158,7Nm @ 3107rpm

3. Sama kuin 2 mutta toiseen suuntaan, eli hyvin lievä alamäki
80,4kW @5986rpm
149,1 Nm @ 3192rpm

Vaikka olosuhteet paranee niin tulos huononee. Ei kait moottorin lämpeäminen voi noin suurta eroa tehdä?

Keskiarvo teho hevosvoimina olisi 113,5Hp

Lähetetty: 17 Elo 2010, 20:25
Kirjoittaja gfj-365
kannattaa testata suoralla - ja saada paino mahdollisimman oikeaksi, tosin kun tekee muutoksia, niin kyllä se näyttää hyödyn, tai haitan, kunhat testaat samassa paikassa.

omalla laskutavallani sain:

1: 160hv

2: 155hv

3: 149hv

ja näistä tuo keskimmäinen se lähinnä, kun on suorimmalla mitattu.

:wink:

ex alfa antoi 176kw, josta sitten kertoilemalla pääsin 326,7hv ja penkissä näytti silloin 324,3hv

Lähetetty: 17 Elo 2010, 21:25
Kirjoittaja Otsosmi
Ylämäessä kiihdytettäessä tulee enemmän G-voimia, kuin tasaisella puhumattakaan alamäessä kiihdytettäessä.

Eikö tässä nyt ole kyse pyörätehosta juurikin? Jaat jollain 0.91-0.94, niin palttiarallaa moottoritehon. (Jos ei ilmanvastuksia ja hitausmomentteja oteta huomioon)

Pistä PM sun sähköpostis, niin voin lähettää 90 sivusen raamatun .pdf, joka jäi kouluajoilta. Siinä on kaikki mitä tarviit ton laskemiseen. 8) (Paitsi gummien dynaaminen säde, 156:sen otsapinta-ala, ilmanvastuskerroin ja välitykset)

Lähetetty: 17 Elo 2010, 23:03
Kirjoittaja Epezi
^ei kiitos mitään opusta :mrgreen:

ja kyllähän tähän tarvii ilmanvastus laskea.

Tuo GFJ:n kerroin on varmastikin hyvä, kun on kerran penkissäkin käyty.

Lähetetty: 17 Elo 2010, 23:08
Kirjoittaja Epezi
Voisin huomenna vielä ajaa pari kertaa, jos saisi tuota hajontaa vähän tasattua. Sitten voinkin suorittaa virityksen nro.1