Sivu 1/1
Cuore Sportivo III/2010 Jurva 5.9.2010
Lähetetty: 03 Syys 2010, 14:53
Kirjoittaja jiigee
Keitäs kaikkia on tulossa CARFin ratapäiville tällä kertaa? Ja missä on kaikki etukäteisuho, onko kaikki jo saavutettu eikä mikään enää tunnu miltään?

Lähetetty: 03 Syys 2010, 15:10
Kirjoittaja Keltsi
Alfa saatu eilen illalla/yöllä takaisin pyörilleen ja kaikki tuntuisi toimivan...
Meikäläinen starttaa matkaan jo huomen aamulla, kun Hämeenkyrössä on Fiat- ja Lancia-kerhojen syystapahtuma.
Varasin lauantai yöksi
majapaikan radan läheltä, kun ei viitsi ajella edestakaisin. Majoitus maksoi 30euroa/yö, sisältäen saunan, iltapalan, aamupalan sekä petivaatteet. ei pahan hintaista!
Lähetetty: 03 Syys 2010, 15:15
Kirjoittaja mattijus
Keltsi kirjoitti:
Varasin lauantai yöksi
majapaikan radan läheltä, kun ei viitsi ajella edestakaisin. Majoitus maksoi 30euroa/yö, sisältäen saunan, iltapalan, aamupalan sekä petivaatteet. ei pahan hintaista!
Tuota majapaikkaa voi suositella vilpittömästi! Matkaa taitaa radalle olla vajaa kilometri.
Lähetetty: 03 Syys 2010, 15:18
Kirjoittaja Kirkinen
Apparilla sitten

Lähetetty: 03 Syys 2010, 16:02
Kirjoittaja alfa 156 v6
Mun paikalle saapuminen on vielä varmasti epävarmaa...
Lapsenvahti pitäs äkkiä löytää

Lähetetty: 03 Syys 2010, 16:52
Kirjoittaja Jalamari
Ota piipero mukaan. me voidaan Emman kanssa kaitsia sitä.

Re: Cuore Sportivo III/2010 Jurva 5.9.2010
Lähetetty: 03 Syys 2010, 17:31
Kirjoittaja silverine
jiigee kirjoitti:...missä on kaikki etukäteisuho, onko kaikki jo saavutettu eikä mikään enää tunnu miltään?

Mitäs sitä uhoamaan, luvassa leppoisa syksyinen sunnuntai-ajelu.
NOT!
Koppaan Alavudelta mukaan syntyperäisen etelä-pohojalaasen
painijan joka vyöryttää kaikki tuloslistalla etuilevat.
Lähetetty: 03 Syys 2010, 17:35
Kirjoittaja Epezi
Tulossa ollaan, lauantaina pitäisi ehtiä laittaan laatikollinen osia autoon

Lähetetty: 03 Syys 2010, 17:50
Kirjoittaja Sape
Tulossa ollaan täältäkin, kun matkaa on kerrankin alle 500km

Lähetetty: 03 Syys 2010, 17:51
Kirjoittaja silverine
Sunnuntain sää näyttäis tällä tietoa olevan bueno:
http://www.mtv3.fi/saa/incs/index.shtml ... _ck2009301
Ja jos kuivan kelin kierrosaika on +8 sekuntia tuohon verrattuna
niin sitten olen tavoiteajassani:
http://www.youtube.com/watch?v=0Mq4KYsVs0w
Lähetetty: 04 Syys 2010, 00:58
Kirjoittaja Erkka
Vois paikalle saapua, ainakin kuvailemaan...
Lähetetty: 04 Syys 2010, 10:01
Kirjoittaja alfa 156 v6
alfa 156 v6 kirjoitti:Mun paikalle saapuminen on vielä varmasti epävarmaa...
Lapsenvahti pitäs äkkiä löytää

Jep, tässä vaiheessa voi heittää pyyhkeen kehään. Ei onnistu

Lähetetty: 04 Syys 2010, 22:08
Kirjoittaja Epezi
Epezi kirjoitti:Tulossa ollaan, lauantaina pitäisi ehtiä laittaan laatikollinen osia autoon

Laatikollinen asennettu, nyt on tosin niin pää kipee että en heti 11:sta paikalle saavu.
Lähetetty: 05 Syys 2010, 05:40
Kirjoittaja kterkkila
Johan tässä on nukuttukin. Jospa sitä lähtisi valumaan.
Lähetetty: 05 Syys 2010, 07:07
Kirjoittaja Jiiällä
Ja Alfan nokka kohti Jurvaa myös täältä.
Lähetetty: 05 Syys 2010, 10:15
Kirjoittaja Jarno
Lama-ajan ratapäivät meillä: Katseltiin Otson (8 vkoa) kanssa vähän alfatrimmarilta mallisuoritusta:
GTV6+puhallin.
(Sierra-kuski olisi voinut myös pohdiskella peltitöiden mukavuutta ja päästää nopeammat suosiolla ohi.)
Pistäkäähän kuvia näkyville.
Lähetetty: 05 Syys 2010, 20:13
Kirjoittaja Jiiällä
Muistiinpano itselle: Varmista että tankissa on riittävästi bensaa ennen radalle lähtöä, erityisesti jos kyseessä on cuppikierros

Lähetetty: 05 Syys 2010, 22:51
Kirjoittaja JaniW
Noh? Kai sieltä nyt jotain muutakin kerrottavaa on?
Lähetetty: 06 Syys 2010, 00:36
Kirjoittaja silverine
^
Jurva on paska kaupunki. Kylä. Käpykylä.
Nooh, runoillaan taas päivän anti:
Kuten (valitettavasti) tapoihini on kuulunut,
päivän paras aika tulee ensimmäisellä varvilla
eli tässä tapauksessa 4. kierroksella. Sen jälkeen
persmäkeä alas ja kerran hyppy kanttarin yli hiekoille
niin että rengas haukkasi pyöränkaaren pellin suoraksi,
pakoputken lämpöpelti putosi putken päälle ja helmojen alaosat
saivat vähän siipeensä. Yllättävän kosmeettista infernaalisen
rysäyksen ja sen jälkeisen loikan seurauksena. Avo-anoppilassa tuli
montulla tutkittua autoa mutta mitään fataalia ei löytynyt.
Cuppikierros oli virheetön, lue:munaton ja siitä olen itselleni
myrtsinä kun
piti ajaa maximum attackilla. Takaraivossa
ehkä kolkutteli vielä poistuminen hiekoille, who knows. Muutenkaan
en ole vielä tottunut slicksien epämääräiseen rajapitoon, en uskalla
runtata niin kuin normaalisti kun perä aina välillä karkailee
varoittamatta. JA. Liian mukavaa seuraa varikolla, pitäisi istua murjottamassa ja
keskittymässä autossa ennen cup-kierrosta eikä veistellä huonoja vitsejä ja sitten lähteä
ajelulle...
Vittuilkaa enemmän!
Sekä Alfa että Romeo -luokat ratkeavat vasta Apparalla ja
siellä ei kelpaa osakkaille muu kuin voitto ellei mustia hevosia
ilmaannu. Siitä puheen ollen, Jurvan ylivoimaisesti nopein eli Tom
Wiik on tulossa Apparalle kiusaamaan Romeolaisia..
Ja Kosti, kun nyt laitat sen Q2:sen GT:hen niin toivottavasti se sun ajonhallintajärjestelmäs ei tykkää kyttyrää..

Lähetetty: 06 Syys 2010, 11:24
Kirjoittaja Garrett
Tää on niin motorsporttia.
Lähtiessäni kotoa pakettiauto + traileriyhdistelmällä, pääsin 5 kilometriä Jurvaa kohti, kun moottorin vikavalo syttyi. Tanan EGR.

Eihän se etenemistä haitannut, mutta tehot puuttuivat. No eihän yhdistelmällä saakaan ajaa kovempaa kuin 90 km/h...
Olin mielestäni löytänyt vian Alastarossa esiintyneeseen polttoaineongelmaan ja ehdinkin seitsemisen kierrosta testata vain todetakseni, että todennäköisesti pa-pumppu alkaa pettämään eikä tuotto enää riitä. Ehdinkin jo alkaa säätämään ahtopaineita pienemmälle, jotta voisin ajaa Cupin kun ilmeni uusi ongelma. Jotain hämärää boksin sähköissä, sillä orkkisECU lakkasi toimimasta kokonaan ja säädettävässä ECUssa taisi mennä Launch Control päälle. Auto ei enää kiertänyt yli 4000 rpm, kun sytytys pätki.. Läppärin puutteen takia ei ollut muuta vaihtoehtoa, kuin ajaa Alfa takaisin trailerille.
silverine kirjoitti:Jurvan ylivoimaisesti nopein eli Tom
Wiik on tulossa Apparalle kiusaamaan Romeolaisia..
Kaikki kunnia Tomille hienosta kierroksesta Jurvassa, mutta jos vehkeet pelaa, niin se on aivan sama kuka Ahvenistolle tulee niistettäväksi.
Lähetetty: 06 Syys 2010, 12:32
Kirjoittaja CARF
Tulokset lisätty Carf:n sivuille
Terveisin
Mikko Koskinen
Klubimestari
Lähetetty: 06 Syys 2010, 14:42
Kirjoittaja Erkka
Lähetetty: 06 Syys 2010, 15:46
Kirjoittaja Keltsi
Vieläkään en oikein luota noihin renkaisiin, varsinkin etu- ja takarenkaiden eriaikainen lämpeneminen aiheuttaa tahattomia luistoja, kuten siinä cuppi-kierroksen ekassa mutkassa tarkkaavaisimmat katsojat saattoivat huomata
Lopputulokseen täytyy olla tyytyväinen, en aivan tuollaista sijoitusta odottanut...
Lähetetty: 06 Syys 2010, 16:31
Kirjoittaja silverine
Keltsi kirjoitti:Vieläkään en oikein luota noihin renkaisiin, varsinkin etu- ja takarenkaiden eriaikainen lämpeneminen aiheuttaa tahattomia luistoja, kuten siinä cuppi-kierroksen ekassa mutkassa tarkkaavaisimmat katsojat saattoivat huomata
Haa, ammattilaisellakin on samoja huolia kuin meitsillä..
Komee sladihan se oli ja ei siinä varmaan paljon aikaa mennyt..
ajolinjoja
Lähetetty: 06 Syys 2010, 17:37
Kirjoittaja SP
Tuolta voi katella ohitusmallia ahveniston päiville
http://acidcow.com/video/12778-incredible_pass.html
Lähetetty: 06 Syys 2010, 18:23
Kirjoittaja kterkkila
Erkka kirjoitti:Räpsyt diaesityksenä...
Hyviä kuvia. Satuitko ottamaan kuvia meidän endurance-autosta sellaisesta kulmasta että näkisi miten suorassa renkaat ovat tienpintaan nähden täydessä kanttauksessa? Jos sattuu löytymään, niin onnistuisiko laittaa vaikka sähköpostiin?
kterkkila (at-merkki) yahoo.com
Lähetetty: 06 Syys 2010, 18:27
Kirjoittaja kterkkila
Garrett kirjoitti:
Kaikki kunnia Tomille hienosta kierroksesta Jurvassa, mutta jos vehkeet pelaa, niin se on aivan sama kuka Ahvenistolle tulee niistettäväksi.
Lisää tätä

Lähetetty: 06 Syys 2010, 19:15
Kirjoittaja Vittorio Jano
Erkka kirjoitti:Räpsyt diaesityksenä...
Hienoja!
Lähetetty: 06 Syys 2010, 19:55
Kirjoittaja alfista
Vittorio Jano kirjoitti:Erkka kirjoitti:Räpsyt diaesityksenä...
Hienoja!
Helkutin hieno sarja Alfoja! Kaduttaa kun ei ollut voimia lähteä katsomaan.
Lähetetty: 06 Syys 2010, 20:45
Kirjoittaja Savo
Aika söheltämistä oli cuppikierros, liian aikaisia jarruttamisia ja yksi vaihde missi. No, kun olen opetellut positiivista ajattelua, niin olinhan sentää 156 V6 -luokassa toinen
En ehtinyt oppia rataa kunnolla. Erityisesti se lopussa jyrkkenevä kaarre oli vaikea.
Tää rata kyllä kaipais ihan omia renkaita, alko jo säälittää keväällä ostettuja Yokohamoja. Jarrujen jäähdytystä pitäis myös miettiä, että vois vetää viis, kuus kierrosta huoletta putkeen. Sais paremmin tuntumaa.
Tänne pitää päästä uudestaan.
Lähetetty: 06 Syys 2010, 21:59
Kirjoittaja Sape
Vatasen jalat ja sillee...
Viimeinen harjoituskierros oli racechronon mukaan 1.28.5 josta muka ajattelin cuppikierroksella vähän vielä kiristää, niin kuinkas kävikään... Heti ensimmäisessä mutkassa pihalle jossa vielä oli mahdollisimman paljon yleisöä...

Vauriot onneksi säilyi katin lämpösuojaa lukuunottamatta henkisinä, joten eiköhän tästä selvitä.
Rata oli kyllä todella mukava ajaa ja sopivamman matkan päässä, kuin Ahvenisto tai Alastaro.
Lähetetty: 06 Syys 2010, 23:55
Kirjoittaja 155156
Erkka kirjoitti:Räpsyt diaesityksenä...
Hienoja kuvia!
Lähetetty: 07 Syys 2010, 09:53
Kirjoittaja silverine
CARF kirjoitti:Tulokset lisätty Carf:n sivuille
Vielä jos sais ajettujen kolmen kisan ynnätyt yhteispisteet sinne
sivuille niin vois jokainen osakas katsella missä mennään ennen
vikaa skabaa..
Ps. Keltsillä on näköjään vielä mahkut kammeta kokonaispisteissä
kolmanneksi, pisteellä ohi Harmaalasta Alfa-luokassa, jos sijoittuu
Apparalla kolmanneksi (tai paremmin).
Lähetetty: 07 Syys 2010, 11:00
Kirjoittaja Garrett
Garrett kirjoitti: Jotain hämärää boksin sähköissä, sillä orkkisECU lakkasi toimimasta kokonaan ja säädettävässä ECUssa taisi mennä Launch Control päälle. Auto ei enää kiertänyt yli 4000 rpm, kun sytytys pätki.. Läppärin puutteen takia ei ollut muuta vaihtoehtoa, kuin ajaa Alfa takaisin trailerille.
Ei LC, vaan Limp Home. Ilmeisesti nokka-akselin tunnistin rikki, tai sitten vastaavat piuhat solmussa. HALL-anturin signaali ei muutu, vaikka anturia pyörittelee.
Lähetetty: 07 Syys 2010, 11:43
Kirjoittaja CARF
silverine kirjoitti:
Vielä jos sais ajettujen kolmen kisan ynnätyt yhteispisteet sinne
sivuille niin vois jokainen osakas katsella missä mennään ennen
vikaa skabaa..
Helpotettu elämää laskemalla pisteet yhteen
Sami Halme
vpj