Sivu 1/1

Autotallissa krapisee 2010-2011

Lähetetty: 19 Loka 2010, 06:08
Kirjoittaja Alfistipohjoosesta
Paljon samaa mitä olis pitänyt tehdä:

1. Autotallin remontti loppuun.
2. Vessa-Rellu lyöty laimin. Eli pakolliset remontit alta pois.
3. GTV:n remontin jatkaminen. :oops:
4. Spiderin talvihuolto.
5. Pitäisi se rätti ja maalaus jotenkin saada tehtyä. Edelleen...

Lähetetty: 19 Loka 2010, 08:11
Kirjoittaja Mokomakin
Melkosen tutulta listalta kuulostaa, kesällä on ollu tapana ajella ja syksy-talvi-kevät akselilla parsia ajokkeja kasaan.
-GTV hikoilee termaristaan
-uusi tulokas yamaha r5 -72 kampiakseli on tällähetkellä koneistamolla
-Kadett A -65 pohjatyöt pitäis saada kevääseen mennessä tehtyä jotta sen voisi kiikuttaa maalarille ja museotarkastajalle..

saispa tallille jonkun puukamiinan joka pitäis paikat vähän lämpimänä :shock:

Lähetetty: 19 Loka 2010, 09:41
Kirjoittaja JaniW
Tavoite on manata seuraavat oireet pois 75:sta:

1. Vaihdelaatikon rutina (vaihdan koko laatikon)
2. Epämääräinen vaihteensiirto (uudet nivelet ym.)
3. Muljuava alusta ja ohjaustuntuma (puslia, tukikumeja, palloniveliä)
saispa tallille jonkun puukamiinan joka pitäis paikat vähän lämpimänä
Niinpä, kylmässä tallissa joudun minäkin operoimaan. Ajattelin kokeilla infrapunalämmitintä selän takana.

Lähetetty: 19 Loka 2010, 10:25
Kirjoittaja jeQQ
Jos tuon 128:n nyt saisi valmiiksi.. Tosin näyttää jo aika toiveikkaalta jopa tämän vuoden puolella saada se käymään.. 8)

Lähetetty: 19 Loka 2010, 14:47
Kirjoittaja Keltsi
- Raivata 164:lle talvisäilityspaikka alakerran talliin.
- Purkaa yksi Prisma varaosiksi.
- Jatkaa Mazdan lokarinkaarien uudelleen muotoilua, lyhentää lavaa, korottaa koria rungolta, asentaa lisää valoja. jne...
- Saada 156 lopulta oikojalle + koritöihin + maalarille ja jälleen ajoon.
- Tehdä kaverin 3P:hen pikku parannuksia.
ja jos vaikka viimeinkin pääsisi Q4:n koneen kimppuun...

Lähetetty: 19 Loka 2010, 16:42
Kirjoittaja Abarth
Jahka se talli nyt ensin krapisisi kasaan, niin voisi aloittaa taas harrastelun näin monen vuoden jälkeen.
Ensin harrastellaan Vojaan ainakin uudet alatukivarret, jousilaakerit ja katalysaattori. Ja jos ei muuta ilmene, niin sitten sitä ehkä pääsisi 75:n kimppuun.
Sehän jäi muutama vuosi sitten seisomaan kun öljynjäähdyttimen banjoa kiristäessäni vedin jengat joko banjosta tai lohkosta ja hanskat tippuivat niin sanotusti siihen paikkaan. :)
Sitä (autoa) hierotaan sitten niin kauan, että voin osallistua Cuppiin. Ja jos auto näyttää pysyvän kasassa, niin sitten otetaan Bertone työn alle.

Lähetetty: 19 Loka 2010, 16:59
Kirjoittaja silverine
Minä tuskin autotallissa muuta teen kuin kaivan nenääni, olen tiellä, paljastan sivulauseissani tahattomasti etten ymmärrä auton tekniikasta juuri mitään, kalkuloin hiljaa mielessäni konkurssin astetta..

Edessä seuraavia pakottavia ja pakottomia remppoja ennen uutta kesää:

- öljynvaihto
- jakopään remppa, samaan syssyyn GTA:n imunokat ja uudet tulpat
- mahdollisesti lisää viriä pakopuolelle
- hammastangon vaihto sekä ylätukivarret eteen
- kannen viriremppa

Noista pakottavat toteutuvat, pakottomat mahdollisesti...painotuksiin varmasti vaikuttaa osittain se, pysyykö nyt 180tkm ajettu kytkin läjässä..
niin ja tietysti se mitä leimamies leimalla mahdollisesti sanoo.

Lähetetty: 19 Loka 2010, 17:20
Kirjoittaja KJS
GTV:hen pakoputki ja jarrut, sekä ahto- ja öljynpainemittari.

Spideriin kaikkea pikkujuttua museointia silmälläpitäen.

Lähetetty: 19 Loka 2010, 18:23
Kirjoittaja tsav
Jospa sitä saisi kevääseen mennessä vaihdettua öljyt kumpaankin autoon. Toisaalta kun tuon Alfan joku ostaa pois, niin alkaa todennäköisesti tallissa "asumis"kausi uuden projektin myötä. :wink:

Lähetetty: 19 Loka 2010, 18:41
Kirjoittaja sataviisviis
Uuuhh, auto on jo talvilevossa ja työ listaa on:
Hitsauttaa pohjasta ruostevauriot
-samalla jos vaikka sais uudet kiskot kuskinpenkille.
Takajarrujen huolto/päivitys.
Jakohihnan vaihto.
-samalla ilmastoinnin hihnan poistaminen käytöstä (ei tietoa miten tehdään).
Paikkailla korista alkavia ruostepisteitä (joita on valtaisa määrä).
Niin ja kesärenkaiden hankinta 8)

Lähetetty: 19 Loka 2010, 19:12
Kirjoittaja 155TS
Talven aikana olisi tarkoitus tehdä seuraavat hommat:
-moottorin purku ja kasaus uusilla vahvemmilla osilla
-uuden kardaanin suunnitelu ja teettäminen
-vahvemman kytkimen suunnitelu ja teko
-jarrujen päivitys
-alustan parannusta ja rungon vahvistusta
-mahdollisesti roll cage:n teko
ja kaikkea muuta pientä.... :crazyeyes: :mrgreen:

Lähetetty: 19 Loka 2010, 19:20
Kirjoittaja DaViega
Mulla on ehkä vähän pienempää mielessä:

1) Oik etu ylätukivarsi vaihtoon
2) Katsastus
3) Jostain pitäisi taikoa Forten Radiatorstopleak, lämpäri kait vähän tiputtaa
4) peilienvarsien maalaus
5) Samalla valojen viereisten 'pikkumaskin' maalaus
6) Jarrunesteet vaihtoon
7) samalla tod.näk. väriä jarrusatuloihin...

Tuosta eteenpäin on hamaa tulevaisuutta :wink: Muuutenkin nuo maalit hommat ovat vähnä niin ja näin, pitäisi löytää vain oikea aika tehdä

Lähetetty: 19 Loka 2010, 19:23
Kirjoittaja Rasvis
Minä istun sohvalla viltin alla ja litkin cognakkia. Talvi on paska vuodenaika.

Jos nyt kumminkin jotain, niin Spideristä pitäisi

- korjata nopeusmittari
- ihmeparantaa laulava perä
- tehdä uudestaan pari ei-niin-kaunista hitsipaikkaa
- nyppiä sisustaa
- vaihtaa takapään risa pusla (tästä nyt ei paljon jää lapsenlapsille kerrottavaa)

Kyllähän tuossa on pari muutakin hellyyttä kaipaavaa Romeloa, mutta Hämähäkkiä ei talvella voi pitkäksi aikaa jättää pihalle. Paleleehan se, etelän elukka.

Lähetetty: 19 Loka 2010, 19:26
Kirjoittaja mattijus
Jospa Spiderin saisi valmisteltua (ja rekisteröityä) ensi kesän koitoksiin.

Lähetetty: 19 Loka 2010, 20:38
Kirjoittaja Savo
Seiskafemman käyttämässä lämpimäksi noin kerran kuussa. Camaron akkua käyn lataamassa peri kertaa. Latautumista odotellessa onkin hyvä käydä Pupi Olterissa istumassa.

Lähetetty: 19 Loka 2010, 20:40
Kirjoittaja J. Saari
Eiköhän toi 75 keksi vielä monta uutta juttua mitkä kaipaa huomiota ennenkuin se on taas valmis tien päälle. Olen tässä purkanut tuota vasta hommattua parilitraista kaasaripataa, ehkä sen voisi yrittää saada keulille.

Mutta oikeasti se THE projekti olisi siivota tallista helvetillinen kasa kaikkea mooseksenaikaista romua, tehdä lattia uusiksi, säveltää jonkinnäköiset eristykset seiniin ja oviin, laittaa nippu ikkunoita uusiksi, panostaa valaistukseen ja sommitella ehkä jotain alkeellista lämmitystäkin jne. Niin siellä voisi ehkä joskus tehdäkin jotain.

Lähetetty: 19 Loka 2010, 21:12
Kirjoittaja pitkämies
Täydellinen koneremontti.

Lähetetty: 19 Loka 2010, 21:36
Kirjoittaja Nouko88
75 valmiiksi ensi kesän koitoiksiin. Sekä aloittaa toisen ts turbo koneen rakennus... :drinking:

Lähetetty: 19 Loka 2010, 21:38
Kirjoittaja Suba
Spiderissa riittää talven pimeille illoille mukavasti puhdetta. Keväällä uusin eväin baanalle, en sanonut minä vuonna. :wink:

Lähetetty: 20 Loka 2010, 17:55
Kirjoittaja alfa 156 v6
155TS kirjoitti: -uuden kardaanin suunnitelu ja teettäminen
-vahvemman kytkimen suunnitelu ja teko
-jarrujen päivitys
-alustan parannusta ja rungon vahvistusta
-mahdollisesti roll cage:n teko
Katos, sama lista sopii myös mulle. :lol: 75 omistajan arkea ilmeisesti...

edit: typo

Lähetetty: 20 Loka 2010, 17:58
Kirjoittaja EBITDA
Tällä tietoa Crosswagon kaipailee uutta turboa. Keulan kiveniskeymät pitäisi myös fiksailla jossain vaiheessa. Samoin hämiksen keula kaipaa siistimistä. Ja jotta automaalarille ei tulisi aika pitkäksi, olen ajatellut maaluuttaa Evon kokonaan, mutta se saattaa jäädä suosiolla myöhempään ajankohtaan.

Lähetetty: 20 Loka 2010, 21:47
Kirjoittaja JackFry
Pääsen vähällä, kun ei ole tallia vain pelkkä katos. :?
Supersprintin putkisto pitää asentaa ennen kuin pakkasen puolelle menee. :-D

Lähetetty: 23 Loka 2010, 19:09
Kirjoittaja nisa
75 pitäs parsii nippuu ens kesää varten

- Hitsata pohja nippuu
- laatikko rempata
- Kytkin vaihtaa
- alatukivarsien puslat vaihtaa
- jarrut rempata
- vaihtaa öljyn paine anturit
- ikkunoitten tummennus
- kaikki öljyt vaihtoo
- myllyttää koko auto
- katsastus

Ei mitää ton kummallisempaa :-D

Lähetetty: 19 Marras 2010, 20:28
Kirjoittaja apalfa
No ekaksi tarttis nostaa Spideri pukeille.
Irroittaa QV helmat ja kiinnittää ne uudestaan ilman ruuveja, häiritsee silmää kun muoto "kupruilee"
Vaihdekepin juuren kumi hela pitäisi uusia.
Jotain hitsattavaakin olisi, mutta kaveri, joka on hitsannut ennen autojani on hävinnyt jonnekkin,,,,,,
Kuskin oven kahvaa pitäisi virittää,,,
Bensatankki pitäisi uusia ja kardaanin nivelet, itse en tee näitä, korjaamo saa tehdä.
Takatukivarsien puslat vaihdettava takaisin original mallisiin.
Tai sitten en tee mitään edellämainituista kun se toimii muutenkin hemmetin hyvin, no kardaanin nivelet vähintään,,,,, :roll:

Lähetetty: 20 Marras 2010, 19:34
Kirjoittaja Alfissimo
Pitäisi kuusnepa saada läjään alkutalven aikana, tavoite/toive viim. tammikuun loppu.
1. Kone auki, QV palikoilla kasaan ja muuten leimakuntoon.
2. Samalla kertaa "Super-päivitys" loppuun, jos aika antaa myöten. Osat on.
3. Paljon muuta pientä hienosäätöä, jotka ei leimaamista ja ajoa haittaa, kun "ei anna häiritä". Kevväämmällä.

Valitettavasti jo eläkepäiville päässyt vanhus pitää ns. olosuhteiden pakosta niputtaa arkikulkineeksi. Arvonsa mukaisesti tietenkin.

Lähetetty: 14 Tammi 2011, 13:11
Kirjoittaja 155TS
155TS kirjoitti:Talven aikana olisi tarkoitus tehdä seuraavat hommat:
-moottorin purku ja kasaus uusilla vahvemmilla osilla
-uuden kardaanin suunnitelu ja teettäminen
-vahvemman kytkimen suunnitelu ja teko
-jarrujen päivitys
-alustan parannusta ja rungon vahvistusta
-mahdollisesti roll cage:n teko
ja kaikkea muuta pientä.... :crazyeyes: :mrgreen:
Hitaasti mitään tapahtuu...Koneen purku käynnissä ja kantta irrottaessa huomasin, että kampiakseli pystyy kiertymään 5-10 astetta ennen kuin nokat liikkuu ollenkaan :crazyeyes: . En vielä tutkinut mistä johtuu, mutta koneesta olikin kuulunut jo pidemmän aikaa sellaista ihmeelistä säksätystä. ebaystä hankittu Alfetan tuplalevykytkin osoittautui toivottua heikommaksi, sinttereillä max 450Nm. Täytyy katsoa mitä sen kanssa tekee... Eihän tässä vielä ole kiire, mutta kohta on :mrgreen:

Lähetetty: 14 Tammi 2011, 13:52
Kirjoittaja Alfred Romero
156 kässäri vaijereiden vaihto, mondeoon uutta puskuria ja muut muoviosat, 33seen uusi pohja ja motti irti, 3n työmaan puutavarat poikki ja maaliin, 10m metriä hyllyä toiselle seinälle, lattian suolahappopesu ja pinnoitus, vanhan senkin ja levysoitin/radio/kelanauhuri kaapin kunnostus (tai sitten kaikki kymmeniä vuosia vanhat hapettuneet paskat pois ja digiversiot tilalle), tilaa lattialle 2lle autolle jotta jäis vaan pari pihaan.
Niin..ja tornijääkärin täyttö oluella :wink:

Lähetetty: 14 Tammi 2011, 17:21
Kirjoittaja KJS
Eilen ja tänään saanut talliin vähän getvosen osia. Josko niitä laittelisi vähän paikalleenkin viikonlopun aikana.

Lähetetty: 22 Tammi 2011, 10:14
Kirjoittaja toolman
Perskeles, onkohan täällä etelä-suomessa mikään laakeriliike auki Lauantaisin? Pitäis saada uutta nokka-akselin stefaa V6:een.
Any ideas?

Lähetetty: 22 Tammi 2011, 14:32
Kirjoittaja Epezi
^Ainakin täälläpäin peruskokoisia stefoja löytyy ihan autovaraosaliikkeistä. Sitäpä en mene sanomaan onko V6:sen nokka-akselin stefa "peruskokoinen".

Lähetetty: 11 Huhti 2011, 14:12
Kirjoittaja 155TS
Vihdoinkin sain jotain aikaan. Tänä kesänä ei tarvitse kuunneella kilisevää kardaania enään :mrgreen: http://www.alfabbs.fi/album_pic.php?pic_id=12091
Vielä pitäisi lähettää lyhennettäväksi ja tasapainoitettavaksi. Tosta vauhtipyörästä lähti 2.5kg pois :shock: . Saas nähdä oliko liikaa...tuskin 8) . Kone menee kasaan vakio-osilla, kun ei ollut rahaa ostaa vahvempia osia. Koneen avaus kyllä oli ihan kannattavaa, koska sen jakopää ongelman lisäksi siellä oli melkein kokonaan lähtenyt irti kampiakselin öljykanavan porausreiän tulppa. Se kun olisi sieltä lähtenyt huippukierroksilla irti, niin nelospytyn kohdalla lohkossa olisi ollut isoreikä.

Lähetetty: 11 Huhti 2011, 14:20
Kirjoittaja Mokomakin
Mokomakin kirjoitti:Melkosen tutulta listalta kuulostaa, kesällä on ollu tapana ajella ja syksy-talvi-kevät akselilla parsia ajokkeja kasaan.
-GTV hikoilee termaristaan
-uusi tulokas yamaha r5 -72 kampiakseli on tällähetkellä koneistamolla
-Kadett A -65 pohjatyöt pitäis saada kevääseen mennessä tehtyä jotta sen voisi kiikuttaa maalarille ja museotarkastajalle..

saispa tallille jonkun puukamiinan joka pitäis paikat vähän lämpimänä :shock:
-GTV termari vaihdettu
-Yamaha ollut käyntikunnossa jo tovin, tänään tuli kaasuvaijeria ja pikkuhiluja jenkeistä, kerkee siis hyvin kesäksi ajoon (toivottavasti museopyöränä..)
-Kadettiin ei ole keretty koskea
-156 sai uuden haitariosan pakoputkeen sekä kohta menee jakopää uusiksi, osat jo pöydällä.

Re: Autotallissa krapisee 2010-2011

Lähetetty: 11 Huhti 2011, 18:54
Kirjoittaja Alfistipohjoosesta
Alfistipohjoosesta kirjoitti:Paljon samaa mitä olis pitänyt tehdä:

1. Autotallin remontti loppuun.
2. Vessa-Rellu lyöty laimin. Eli pakolliset remontit alta pois.
3. GTV:n remontin jatkaminen. :oops:
4. Spiderin talvihuolto.
5. Pitäisi se rätti ja maalaus jotenkin saada tehtyä. Edelleen...
Ykkönen tuli melkein valmiiksi. Pari sähköjohtoa roikkuu. Lattia hionta ja pinnoitus tekemättä.
Kakkonen jäi öljynvaihtoon. Mutta oli kuitenkin nosturilla.
Kolmonen ei toteutunut lainkaan.
Nelonen tuli tehtyä.
Viitoseen oli muka suunnitelma mutta eihän persaukisen budjettiin se sopinut.
Widu mikä isäntä. :?