Sivu 1/1

Brera Fonzarelli facelift

Lähetetty: 09 Maalis 2004, 01:47
Kirjoittaja Fonzarelli
Oli pakko ruveta taas harjoittelemaan Photoshopin käyttöä. Sormiharjoittelun ensimmäinen visuaalinen harha-aistimus fonzarelli galleriassa. Uhrina Alfa Romeo Brera.... :oops:

Olisiko liian kiltin näköinen? (edit) viimeisen version valojen päälle sijoitin lasin ja poistin turhat säleiköt, nyt riitti. Seuraavaksi oma tuherretaan oman mallinen :onfire: auto

Lähetetty: 09 Maalis 2004, 06:14
Kirjoittaja niki
Kiltin näköinen? :lol:

Noi sivupeilit on aika törkeet ja turhan kulmikkaan näköinen mun makuun. Muuten ihan nätti :mrgreen: :wink:

Lähetetty: 09 Maalis 2004, 06:18
Kirjoittaja Cuore Sportivo
niki kirjoitti:Kiltin näköinen?
On mar se kiltin näköinen oikeaan verrattuna. Etuvalothan tuovat Breraan juuri vihaista katsetta..

Lähetetty: 09 Maalis 2004, 14:19
Kirjoittaja 90
kyllähän tuo on melkoinen babyface alkuperäiseen verrattuna.. :wink:
ei kuitenkaan ihan toivoton...

Lähetetty: 09 Maalis 2004, 16:56
Kirjoittaja Hamil
Tuli jotenkin 60-luvun Corvette mieleen :silly: Ei hullumpaa näpertelyä. Kokeilepas mitä saat aikaseks 156 :wink:

Lähetetty: 10 Maalis 2004, 05:31
Kirjoittaja Fonzarelli
Hamil kirjoitti:Tuli jotenkin 60-luvun Corvette mieleen :silly: Ei hullumpaa näpertelyä. Kokeilepas mitä saat aikaseks 156 :wink:

Mitäs yllytit, galleriassa vierekkäin oikea ja nenäpienennysleikkauksen käynyt ja silmien kavennuksen saanut aito fonzarelli face shift... :puke:...
ei näytä enää rellumeganelta, eihän?

Lähetetty: 10 Maalis 2004, 08:16
Kirjoittaja niki
Fonzarelli kirjoitti: ei näytä enää rellumeganelta, eihän?
Onkos se siltä sitten joskus näyttänyt?

Ihan tyylikäs, pidät selvästi pienikokoisista ajovaloumpioista :-D

Lähetetty: 10 Maalis 2004, 23:39
Kirjoittaja Hamil
Fonzarelli kirjoitti:
Hamil kirjoitti:Tuli jotenkin 60-luvun Corvette mieleen :silly: Ei hullumpaa näpertelyä. Kokeilepas mitä saat aikaseks 156 :wink:

Mitäs yllytit, galleriassa vierekkäin oikea ja nenäpienennysleikkauksen käynyt ja silmien kavennuksen saanut aito fonzarelli face shift... :puke:...
ei näytä enää rellumeganelta, eihän?
Pitää varoa mitä toivoo se voi käydä toteen :mrgreen:

Lähetetty: 11 Maalis 2004, 04:31
Kirjoittaja Fonzarelli
Hamil kirjoitti:
Fonzarelli kirjoitti:
Hamil kirjoitti:Tuli jotenkin 60-luvun Corvette mieleen :silly: Ei hullumpaa näpertelyä. Kokeilepas mitä saat aikaseks 156 :wink:

Mitäs yllytit, galleriassa vierekkäin oikea ja nenäpienennysleikkauksen käynyt ja silmien kavennuksen saanut aito fonzarelli face shift... :puke:...
ei näytä enää rellumeganelta, eihän?
Pitää varoa mitä toivoo se voi käydä toteen :mrgreen:
Mullon täällä himassa toimiva kopio Rooman toivomuslähteestä. Tänne kaikki lemppaamaan fyrkkaa lammikkoon :drinking:

Floating Fonzie

Lähetetty: 11 Maalis 2004, 04:56
Kirjoittaja Fonzarelli
niki kirjoitti:
Fonzarelli kirjoitti: ei näytä enää rellumeganelta, eihän?
Onkos se siltä sitten joskus näyttänyt?

Ihan tyylikäs, pidät selvästi pienikokoisista ajovaloumpioista :-D
http://decibel.tky.hut.fi/public/alfa/b ... pic_id=867

siinon sulle.... :drinking:

F

Lähetetty: 11 Maalis 2004, 16:27
Kirjoittaja niki
Fonzarelli kirjoitti:
niki kirjoitti:
Fonzarelli kirjoitti: ei näytä enää rellumeganelta, eihän?
Onkos se siltä sitten joskus näyttänyt?

Ihan tyylikäs, pidät selvästi pienikokoisista ajovaloumpioista :-D
http://decibel.tky.hut.fi/public/alfa/b ... pic_id=867

siinon sulle.... :drinking:

F
Hui! :lol: Älä pelästytä noin pahasti :mrgreen:

Lähetetty: 11 Maalis 2004, 16:56
Kirjoittaja Maho
niki kirjoitti:
Fonzarelli kirjoitti:
niki kirjoitti: Onkos se siltä sitten joskus näyttänyt?

Ihan tyylikäs, pidät selvästi pienikokoisista ajovaloumpioista :-D
http://decibel.tky.hut.fi/public/alfa/b ... pic_id=867

siinon sulle.... :drinking:

F
Hui! :lol: Älä pelästytä noin pahasti :mrgreen:
Höh, mitäs sitä lagunaa morkkaamaan. Loistava pelihän tuokin!

Lähetetty: 11 Maalis 2004, 17:36
Kirjoittaja Rolle
Kaverilla oli Laguna vähän aikaa käytössä ja sanoi että on vielä huonompi kuin vectra :lol: Molemmat samalla koneella sama ikäisiä ja farkkuja.

Lähetetty: 11 Maalis 2004, 17:46
Kirjoittaja tv
Rolle kirjoitti:Kaverilla oli Laguna vähän aikaa käytössä ja sanoi että on vielä huonompi kuin vectra :lol: Molemmat samalla koneella sama ikäisiä ja farkkuja.
Jos puhutaan firman autoista niin kuittaan tämän, ihan hirveitä paskakasoja molemmat.

Lähetetty: 11 Maalis 2004, 17:51
Kirjoittaja alfa 156 v6
tv kirjoitti:
Rolle kirjoitti:Kaverilla oli Laguna vähän aikaa käytössä ja sanoi että on vielä huonompi kuin vectra :lol: Molemmat samalla koneella sama ikäisiä ja farkkuja.
Jos puhutaan firman autoista niin kuittaan tämän, ihan hirveitä paskakasoja molemmat.
Opelin kohdalla tuon ymmärrän ,mutta lagunasta ei muuta kun hyviä kokemuksia. reilun 100tkm:n matkalla -98 malliseen relluun tarvinnut tehdä muuta kun tankata ja pari määräaikaishuoltoa. Huoletonta ajoa ainakin tässä yksilössä ja kyyti on kyllä hienoa :roll:

Lähetetty: 11 Maalis 2004, 17:53
Kirjoittaja niki
Maho kirjoitti:
Höh, mitäs sitä lagunaa morkkaamaan. Loistava pelihän tuokin!
En morkkaakaan. Mukava autohan se on... Joskus jopa harkitsin sellaista... :)

Lähetetty: 11 Maalis 2004, 17:58
Kirjoittaja Rolle
tv kirjoitti:Jos puhutaan firman autoista niin kuittaan tämän, ihan hirveitä paskakasoja molemmat.
Juuri ne, vectrassakin taisi olla kansihalki tjsp kun se meni vaihtoon :mrgreen:

Siis Laguna ei ehkä laadultaan ollut huonompi vaan autona kokonaisuudessaan. Mutta jokaisella oikeus omaan mielipiteeseen, itse olen vain ajanut vectralla ja sehän on aivan loistava :wink:

Lähetetty: 11 Maalis 2004, 18:17
Kirjoittaja Maho
Rolle kirjoitti:Kaverilla oli Laguna vähän aikaa käytössä ja sanoi että on vielä huonompi kuin vectra :lol: Molemmat samalla koneella sama ikäisiä ja farkkuja.
Eli ei taas omaa kokemusta? Moni sanoi ja sanoo edelleen että alfa on täysin paska. Onneksi en kuuntele muita vaan luotan omaan jäljellä olevaan järkeen. En yritä mitenkään ylitse muiden lagunaa kehua. Vikoja oli, mutta kyyti oli mukavaa eikä se tielle koskaan jättänyt.

Ei nyt kuitenkaan lähdetä tähän toyotamallin mukaiseen lokeroitumiseen, että kaikki muut merkit on täysin paskoja!

Ja huumoria peliin! Elämäähän tämä vain :mrgreen:

Lähetetty: 11 Maalis 2004, 18:28
Kirjoittaja Rolle
Maho kirjoitti:Eli ei taas omaa kokemusta?
No kyllä parhaimpiin kavereihin täytyy sentään luottaa, kun tietää että maku menee aika yksyhteen. Sentään molemmilla ajanut mutta kaverilla kokemuksia pidemmältä ajalta. Paljonko olet itse vectralla ajanut :P

Mutta arkaan paikkaan taisi osua, kun tuntuu olevan tarvetta muutella muiden mielipiteitä :wink:

Lähetetty: 11 Maalis 2004, 21:06
Kirjoittaja Cuore Sportivo
Mikäs siinä Lagunassa niin paskaa on? Edellisen korimallin autolla olen pari sataa kilometriä ajanut, ja mielestäni ihan ok. Vioista en tiedä, niitä voi olla. Mutta tuskin sen enempää, kuin tuossa s*atanan 156:ssa. :mrgreen: Velimiehellä oli viimeinen A-mallin Vectra, '95. Pakosta jouduin hieman ajelemaan. Ei ole tullut ikävä. :roll:
Nooh, mielipiteitä on niin paljon kuin autojakin...

Lähetetty: 11 Maalis 2004, 22:01
Kirjoittaja niki
Tästä tulikin mieleen, että 2 rivitalomme perheellä oli Renault Laguna farmari ja Opel Vectra B Farmari. Vectra on mielestäni huomattavasti paremman näköinen ja kyllä, B Veccu kesti pidempään. Renault meni 70tkm kohdalla koneremonttiin kun hihna katkesi. Samalla vaihtui auto Volvo V70:seen. :roll:

Toisen naapurin Vectra on vielä kunnossa ja ajokilometrejä 160 tuhatta. Oma omistussuhteeni B sarjan Vectra Sedaniin oli varsin lyhytaikainen, 1/2 vuotta, eikä siinä mitään suurempia ollut. Mittarilukema vaan kolkutteli 200 tuhannen rajaa ja alusta oli arvatenkin aika ruosteessa. Kallistuksenvakaajat yms. oli myös vaihtokunnossa akkua unohtamatta, mutta kyllä Vectra oli ihan lämmin ja mukava ajaa. Kyllä 156 voittaa ajettavuudessa Vectran selkeästi, samoin tehoissa ja sekunneissa, eikä ruostetta ole omassa yksilössä vielä näkynyt. Toisaalta vikatiheys varsinkin sähkölaitteiden kanssa on ihan eri luokkaa, mutta siihen varautusin jo silloin kun alfan ostin. Turha tässä on haukkua jotain mallia/merkkiä vikaisuudesta, kun ei ole puhtaat Alfankaan paperit. :wink:

Lähetetty: 11 Maalis 2004, 22:52
Kirjoittaja V6
niki kirjoitti:. Toisaalta vikatiheys varsinkin sähkölaitteiden kanssa on ihan eri luokkaa, mutta siihen varautusin jo silloin kun alfan ostin. Turha tässä on haukkua jotain mallia/merkkiä vikaisuudesta, kun ei ole puhtaat Alfankaan paperit. :wink:
omassa ei ole ollut yhtään sähkölaite ongelmaa yli neljän vuodena aikana ja tuskin ennen sitäkään. Ja sitä edelliset Alfatkaan mitenkään poikenneet sähkölaite ongelmien määrän suhteen muihin autoihin. Nyky Alfoissahan on boschin hilut joten siinäkään suhteessa ei pitäisi eroa juuri olla muihin samaa alihankkijaa käyttäviin.

Lähetetty: 11 Maalis 2004, 23:26
Kirjoittaja Cuore Sportivo
V6 kirjoitti:Nyky Alfoissahan on boschin hilut joten siinäkään suhteessa ei pitäisi eroa juuri olla muihin samaa alihankkijaa käyttäviin.
En kyllä itsekään ymmärrä tuota uusien Alfojen sähköongelma-hölinää. Ne vähäiset ongelmat, joita on vastaan tullut, ovat juuri Boschin osien aiheuttamia.

Lähetetty: 11 Maalis 2004, 23:31
Kirjoittaja Hamil
Joo aina kun tulee alfasta puhetta niin eka kysymys on: Eikös niissä ole aika paljon sähkövikoja? :evil: Hemmetti ei sen enempää kuin muissakaan. Ehkä poikkeuksena vanhemmat mallit mutta siihen en ota kantaa koska en tiedä. Mitenkä on paukkuuko sähköt esim. 80-luvun alfoissa?

Lähetetty: 11 Maalis 2004, 23:33
Kirjoittaja Jakke
Mitä olen naapurin sedän Omegan kanssa taistelua seurannut, niin boschilaiset hilut näkyy olevan ja nimenomaan niissä niitä vikojakin enimmäkseen on.

Pitäis olla Alfassakin vaan vanhat kunnon Magneti Marellin härpättimet niin johan olis laatua :mrgreen:

Lähetetty: 12 Maalis 2004, 03:00
Kirjoittaja Rasvis
V6 kirjoitti:Nyky Alfoissahan on boschin hilut joten siinäkään suhteessa ei pitäisi eroa juuri olla muihin samaa alihankkijaa käyttäviin.
Juttelin aiheesta joskus saunan lauteilla (yllätys!) puolitutun autosähkärin kanssa ja kaveri oli sitä mieltä, että boschilaisten palikoiden kestossakin on eroa eri automerkkien välillä. Syy olisi seuraava: Kun autotehdas tilaa alihankkijaltaan komponentin, esim. ilmastoinnin ohjausyksikön, se määrittelee mitä mutikka saa enimmillään maksaa. Alihankkija sitten käyttää purkkiin niin kalliita ja pitkäikäisiä osia kuin budjetti antaa myöten. Onhan esim. pääteastekomponentteja montaa eri laatu- ja hintaluokkaa. Toisten automerkkien purkit siis mitoitettaisiin kestämään esim. kymmenen vuoden keskimääräinen käyttöikä, toisen taas viidentoista.

Tiedä sitten näistä. Tämän kyseisen kaverin näkemys Alfan laadusta muuten oli, että ei se keskimäärin mitenkään erityisen huonoa ole mutta vaihteluväli on isompi kuin vaikkapa Mersulla ja Bemarilla.

Lähetetty: 12 Maalis 2004, 03:15
Kirjoittaja V6
Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:
V6 kirjoitti:Nyky Alfoissahan on boschin hilut joten siinäkään suhteessa ei pitäisi eroa juuri olla muihin samaa alihankkijaa käyttäviin.
Juttelin aiheesta joskus saunan lauteilla (yllätys!) puolitutun autosähkärin kanssa ja kaveri oli sitä mieltä, että boschilaisten palikoiden kestossakin on eroa eri automerkkien välillä. Syy olisi seuraava: Kun autotehdas tilaa alihankkijaltaan komponentin, esim. ilmastoinnin ohjausyksikön, se määrittelee mitä mutikka saa enimmillään maksaa. Alihankkija sitten käyttää purkkiin niin kalliita ja pitkäikäisiä osia kuin budjetti antaa myöten. Onhan esim. pääteastekomponentteja montaa eri laatu- ja hintaluokkaa. Toisten automerkkien purkit siis mitoitettaisiin kestämään esim. kymmenen vuoden keskimääräinen käyttöikä, toisen taas viidentoista.

Tiedä sitten näistä. Tämän kyseisen kaverin näkemys Alfan laadusta muuten oli, että ei se keskimäärin mitenkään erityisen huonoa ole mutta vaihteluväli on isompi kuin vaikkapa Mersulla ja Bemarilla.
Voipi olla näin jossainhan sen alemman hinnan syyn täytyy olla :)
Mutta omien kokemusten perusteella mitenkään erityisen paljon ei sähkövikoja esiinny. Tässä ollaan taas peruskysymysten äärellä
eli kuinka paljon saa autoa määrällä X rahaa, vaikka ei se suuri rahamäärä aina sitäkään takaa että saisi laadukkaan auton.

:mrgreen:

Lähetetty: 12 Maalis 2004, 03:19
Kirjoittaja Rasvis
V6 kirjoitti:Tässä ollaan taas peruskysymysten äärellä
eli kuinka paljon saa autoa määrällä X rahaa, vaikka ei se suuri rahamäärä aina sitäkään takaa että saisi laadukkaan auton.
Nimenomaan näin. Aika paljon saa rahaa upottaa huoltoon/korjauksiin että esim. Bemarilta irtoaa 156 V6:tta vastaava peli. Eivätkä nekään viattomia ole, mutta todennäköisyys, että BMW:stä hajoaa vähemmän osia kuin Alfasta, on ehkä suurempi kuin päinvastaisen tilanteen.

Lähetetty: 12 Maalis 2004, 08:10
Kirjoittaja niki
Scuderia Rasvanäppi kirjoitti: Nimenomaan näin. Aika paljon saa rahaa upottaa huoltoon/korjauksiin että esim. Bemarilta irtoaa 156 V6:tta vastaava peli. Eivätkä nekään viattomia ole, mutta todennäköisyys, että BMW:stä hajoaa vähemmän osia kuin Alfasta, on ehkä suurempi kuin päinvastaisen tilanteen.
Pohjimmiltaan juuri näin ajattelen itsekin. Ehkä pitäisi vaan olla hiljaa, mutta omassa Alfassa on ollut/on mun aikana ja edellisillä omistajilla jos jonkinmoista sähkövikaa. Muutamia mainitakseni: ajovalot eivät ensin toimineet lainkaan, keskuslukitus reistailee säännöllisesti, airbag-merkkivalo palaa, joskus syttynyt laturin yms. ikävät merkkivalot palamaan. Sammutus ja uudelleenkäynnistys > kaikki toimii taas.

Täytyy jossain välissä kaivaa tuo huoltohistoriikki esiin ja katsoa mitä kaikkea muuta on ollut. Nuo viat, jotka luettelin ovat olleet mun aikana. (13tkm) Täytyy myös todeta, että onhan mun Alfan mittarissa jo 133000 kilometriä- joten olisi mun mielestä ihme jos ei minkäänlaista pientä laitettavaa olisi tuossa ajassa tullut.

Alfaa ostaessani ajattelin juuri näin, että tuo 300 sarjan bemu on about 9000 euroa kalliimpi uutena kuin uusi alfa ja sillä rahalla huoltaa ja remontoi Alfaa aika mukavasti. (aina noi kaverit mm. ihmettelee miksi en mieluummin ostanut bemua :lol: ).

Lähetetty: 12 Maalis 2004, 08:12
Kirjoittaja niki
Jakke kirjoitti:Mitä olen naapurin sedän Omegan kanssa taistelua seurannut, niin boschilaiset hilut näkyy olevan ja nimenomaan niissä niitä vikojakin enimmäkseen on.

Pitäis olla Alfassakin vaan vanhat kunnon Magneti Marellin härpättimet niin johan olis laatua :mrgreen:
Jotain tämänsuuntaista olen itsekin kuullut.

Eikös sama homma ollut Lucasin sähköjen kanssa? Joku sanoi että uusissa Mercedeksissä on ollut ongelmia niiden kanssa...

Joo, Alfan insinöörit voisi koettaa itse kehittää sähköhärpäkkeensä, mitähän saisivat aikaiseksi? :silly:

Lähetetty: 12 Maalis 2004, 16:34
Kirjoittaja BSTR
Omien sähköjen kehittäminen nostaisi autojen hintoja huomattavasti. Nythän trendi nimenomaan on se, että autoteollisuus ostaa osat moduuleina muutamalta suurimmalta alihankkijalta ja autotehtaan osuudeksi jää vain osien yhdistäminen niin suunnittelussa kuin kokoonpanossakin.

Lähetetty: 12 Maalis 2004, 21:26
Kirjoittaja Epezi
niki kirjoitti:Joo, Alfan insinöörit voisi koettaa itse kehittää sähköhärpäkkeensä, mitähän saisivat aikaiseksi? :silly:
Ainakin järkyttävät hinnat :lol: