Sivu 1/1
Fiat Freemont
Lähetetty: 25 Tammi 2011, 09:38
Kirjoittaja Mirafiori
Lähetetty: 25 Tammi 2011, 09:43
Kirjoittaja Vittorio Jano
Näihin tottuminen tulee kyllä ottamaan aikansa.
Auto varmaan sinänsä ihan ok, mutta vaikea pitää Fiatina.
Lähetetty: 25 Tammi 2011, 10:23
Kirjoittaja jeQQ
Omaan silmään toi näyttää ihan pelittävältä!

Lähetetty: 25 Tammi 2011, 11:49
Kirjoittaja DaViega
^ Sama täällä. Onhan se vieläkin kuin Journey, mutta selvästi menevämpänä...
Toivottavasti ovat uusineet mittariston, Sika ruma! kuin joku 80-luvun alun räpellys!

Lähetetty: 25 Tammi 2011, 14:37
Kirjoittaja V6
autoahan on uusittu aika paljon mallivuodelle 2011. Dodgen ohjaamo...jota on vielä muutettu Fiattiin,

Lähetetty: 25 Tammi 2011, 15:33
Kirjoittaja Farina
Eikös jossain lukenutkin, että Fiat tulee panostamaan Chrysler/Dodge/Jeep-autojen ohjaamoiden päivitykseen pikaisesti. Aihetta olikin...
Lähetetty: 25 Tammi 2011, 16:02
Kirjoittaja routasydän
Siro italialainen

Re: Fiat Freemont
Lähetetty: 25 Tammi 2011, 16:59
Kirjoittaja A Bart
Olisiko ollut lähimpänä 1970-77 fiat 130, 3.2 litraa?
Lähetetty: 25 Tammi 2011, 17:37
Kirjoittaja Tazio
Ei voi mitäään, kuten tuolla Fiat forumin puolella jo totesin tuo on minusta aivan Journeyn näköinen eli ruma.
Ei siis minun kuppini espressoa, tuo on aivan selvästi caffe americano
-Tazio
Lähetetty: 25 Tammi 2011, 18:19
Kirjoittaja Jönsson
Tuohan on muotokielensä puolesta samaa sarjaa Stilon kanssa. Nimeksi olisi voinuit laittaa Stilo SW All Road.
Lähetetty: 25 Tammi 2011, 21:07
Kirjoittaja 155156
Keula näyttää Saabilta.
Lähetetty: 25 Tammi 2011, 21:31
Kirjoittaja tmv
Just joo. Vai että Fiat. Vähän yritystä edes...
Lähetetty: 25 Tammi 2011, 22:27
Kirjoittaja PRO
Täältä ei todellakaan aplodeja tälle tule...
Lähetetty: 25 Tammi 2011, 22:53
Kirjoittaja Smacket
Aika väsyneesti uudistettu lookki, sisätilat sentään ovat ihan kivan näköiset. Tosin kummastakaan ei tulisi ensimmäisen Fiat mieleen..

Lähetetty: 25 Tammi 2011, 23:00
Kirjoittaja maybetomorrow
Heh takaa jokseenkin järkyttävä "Mazda 626" -fiilis 90-luvun alusta. Mutta kai tuo kotimaanbrändi voi syödä Ssangyongin ja vastaavien markkinaosuutta Italiassa? Sisustassa jotain yhteistä linjaa edes Grande Punton kanssa. Mutta kuten Smacket jo totesikin niin ei oikein noudata muun malliston linjoja...
Lähetetty: 25 Tammi 2011, 23:06
Kirjoittaja jeQQ
Smacket kirjoitti:Aika väsyneesti uudistettu lookki, sisätilat sentään ovat ihan kivan näköiset. Tosin kummastakaan ei tulisi ensimmäisen Fiat mieleen..

Ehkä se tässä onkin vähän takaa-ajatuksena..
Lähetetty: 25 Tammi 2011, 23:29
Kirjoittaja Smacket
jeQQ kirjoitti:Smacket kirjoitti:Aika väsyneesti uudistettu lookki, sisätilat sentään ovat ihan kivan näköiset. Tosin kummastakaan ei tulisi ensimmäisen Fiat mieleen..

Ehkä se tässä onkin vähän takaa-ajatuksena..
Kieltämättä tämä ideologia tulee mieleen.
Lähetetty: 26 Tammi 2011, 11:26
Kirjoittaja Jakke
Jönsson kirjoitti:Tuohan on muotokielensä puolesta samaa sarjaa Stilon kanssa. Nimeksi olisi voinuit laittaa Stilo SW All Road.
Takaviistosta mullekin tuli (sikaruma) farkku-Stilo mieleen...
Lähetetty: 26 Tammi 2011, 12:32
Kirjoittaja PRO
Nyt alkoi jo ehkä suoranaisesti vituttaa. Jos kerran dodge kääntyy näin heppoisesti ja säälittävästi Fiatiksi, niin kuinka ruma tulee olemaan tuo uus Rysler 200C/Lancia. Ja miten hirveitä luomuksia tulee Alfat olemaan. Helvetti sentään Marchionne. Ja Anteeksi...
Lähetetty: 26 Tammi 2011, 12:56
Kirjoittaja Jönsson
Lohduttautukaa nyt sillä, että nämä ovat sellaisia ylimenokauden laitteita. Fiatilla, Lancialla ja Alfalla on mallistossa aukkoja, joita näillä malleilla tukitaan. Eiväthän ne suoraan tule minkään Fiatin tai Alfan tilalle. Lancian mallistossa on käytännössä yksi malli eikä sekään sekään myyntimenestys. Voi olla, etteivät nämäkään mitään hittituotteita tule olemaan, mutta tutuilla eurooppalaisila merkeillä varustettuina myynevät Euroopan alueella paremmin kuin harvinaiset jenkkimerkit. Kun kansa joka tapauksessa ostaa maastureita, tilaautoja ja muita möhkäleitä, niin kai se on Fiatin kannalta parempi, että edes vähän katetta jaä konsernille, vaikka työ ja alihankinta matkaisivatkin rapakon taa. Ei kukaan ostaa Puntoa tai Giuliettaa, vaikka Dodge Journey jäisikin pois Suomen tuontiohjelmasta. Sitten ostettaisiin jokin toinen merkki ja kaikki hyöty valuisi sille.
Lähetetty: 26 Tammi 2011, 15:02
Kirjoittaja V6
tietääkseni Alfalle ei ole tulossa yhtään tällaista rebadged versiota, kuten Fiatille ja Lancialle
Lähetetty: 26 Tammi 2011, 15:27
Kirjoittaja Kivijärvi
Mun silmään Freemont on ok, mutta jo autolle annettu nimi vetää ajatukset pois Italiasta. Joku Fiat Lingotto (=harkko) olisi nimenä kuvannut autoa paremmin ja kertonut alkuperämaankin vähän paremmin.
Auto itsessään yhdistää oudon kiehtovalla tavalla jenkkipelit ja italialaiset. Minusta uusi sisusta on siisti ja tyylikäs, eikä sellainen ihmeellinen 1980-luvun muistelo kuin oli vielä Journeyssä hetki sitten. Harmi vaan kun ovat molemmat perinteisesti sieltä vikatilaston hänniltä. Ettei olisi saanut "vahingossa" Fiatiksi leivottua Toyotaa tm, "hyvää halvalla". Nyt taitaa vaan saada halpaa edullisesti. Ja jollei ole edes edullinen, taitaa olla pitkiin aikoihin kallein uusi Fiat... Jollain Pentastarilla varustetulla versiolla luulisi ainakin jo 45000 euron hinnan paukkuvan.
Missä luuraa Fiat Avanzo (=reliikki) eli Dodge Charger 2011 5.7 HEMI? Takaveto (1. kerran sitten Mirafiorin), V8... Aijaijai!
Toisaalta. Kun kerran autoa leivotaan erilaisiksi nimikylttiä vaihtaen, niin kumman itse ottaisit, Opel Corsan, Chevrolet Kalosin vai Punton? Kyllä Punto tässä minusta korjaa potin. Tai jos valita pitäis, ottaisin mieluummin Fiat-version Suzuki SX4:stä kuin Suskan. Näistä uusista Lancioista ja Fiateista tarttee ottaa vaan tyypit kun Suomeen tulevat.
Lähetetty: 26 Tammi 2011, 17:09
Kirjoittaja Vittorio Jano
Jönsson kirjoitti:Lancian mallistossa on käytännössä yksi malli eikä sekään sekään myyntimenestys.
Kotimaassaan Lancia kävi ainakin vielä viime vuonna
kohtuullisesti kaupaksi, vaikka droppia olikin enemmän kuin markkinoilla keskimäärin. Tiedä sitten, kuinka luvut jakaantuivat Ypsilonin, Musan ja Deltan kesken.
Lähetetty: 26 Tammi 2011, 18:03
Kirjoittaja AlfaTom
V6 kirjoitti:autoahan on uusittu aika paljon mallivuodelle 2011. Dodgen ohjaamo...jota on vielä muutettu Fiattiin,

Alfamainen mittaristo ainakin

Lähetetty: 26 Tammi 2011, 20:37
Kirjoittaja gfj-365
Kyllä minä voisin ajaa sillä parilitrasella dieselillä, nelivedolla ja tomaatilla
varustettuna.

Lähetetty: 26 Tammi 2011, 23:04
Kirjoittaja Jönsson
Vittorio Jano kirjoitti:Jönsson kirjoitti:Lancian mallistossa on käytännössä yksi malli eikä sekään sekään myyntimenestys.
Kotimaassaan Lancia kävi ainakin vielä viime vuonna
kohtuullisesti kaupaksi, vaikka droppia olikin enemmän kuin markkinoilla keskimäärin. Tiedä sitten, kuinka luvut jakaantuivat Ypsilonin, Musan ja Deltan kesken.
Mikäs oli Lanzan valmistusmäärä viime vuonna joko kappaleina tai verrattuna vaikkapa sellaisiin jättimerkkeihin kuin vaikkapa Volvo, Seat ja Subaru?
Lähetetty: 27 Tammi 2011, 05:05
Kirjoittaja V6
2009
Alfa 103,687
Lancia 113,810
viime vuoden lukuja ei taida vielä oikein löytyä
Lähetetty: 27 Tammi 2011, 08:53
Kirjoittaja Tazio
V6 kirjoitti:2009
Alfa 103,687
Lancia 113,810
viime vuoden lukuja ei taida vielä oikein löytyä
Muistaisin jostain lukeneeni:
Alfa Romeo 110 xxx
Lancia 99 xxx
Fiat 825 xxx
Euroopan kokonaismarkkina laski jonkun vajaa 5 pinnaa, Mamma Fiatin volamerkeistä suhteessa ainoa tätä paremmin pärjännyt oli Alfa Romeo joka myi tuon palttiarallaa 7 autoa enemmän kuin '09.
-Tazio
Lähetetty: 15 Heinä 2011, 11:19
Kirjoittaja Mirafiori
Fiat on pyytänyt Chryslerin Tolucan tehdasta lisäämään Freemontin tuotantoa sillä Fiat suunnitteli myyvänä 2011 13.000 autoa mutta kesäkuussa myyntiin tullut malli on saanut jo lähes 16.000 tilausta. 80% (!!) freemontin ostajista on Fiatille uusia asiakkaita.
Lähetetty: 18 Heinä 2011, 18:46
Kirjoittaja Wile E. Coyote
Hyvä hyvä! Lisää rahaa emoyhtiölle ei voi olla huono asia.
Eikä tuo nyt niin kauhea ole, varsinkaan sisältä. Sitten alkaa ahistaa jos tulee joku rysleri alfan logolla. Mulle on loppujen lopuksi se ja sama jos vaikka Fiat konsernin tuotteista esim 95% on kauheita kötöstyksiä kunhan ne myy ja tuo yhtiölle rahaa. Jos vain Alfa Romeo merkkinä pysyy valikoimassa ja mieluusti mahdollisimman omintakeisena tyylikkäänä ajajan autona. Konsernin hierarkiassa ei oikein liikkumavaraa ole mutta 8c ja 4c tyyppisiä imagon nostattajia ehdottomasti tarvitaan, eikä vain harvoille ja valituille tai proto/konsepti osastoille.