Formula 1, kausi 2011
Valvoja: Moderators
Formula 1, kausi 2011
Ferrari MP4-18 julkistettu:
http://www.ferrarif150.com/
Ei tuosta taida vastaavaa floppia tulla vaikka mainospuheet ovat samaa sarjaa kuin Reilu Ronilla aikoinaan.
http://www.ferrarif150.com/
Ei tuosta taida vastaavaa floppia tulla vaikka mainospuheet ovat samaa sarjaa kuin Reilu Ronilla aikoinaan.
VMP
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Ei ainakaan minun silmään osu mitään erikoista, toisaalta perä oli aika epäselvä noin tummana, tiedä sitten mitä sieltä löytyy...
Lupasivat radikaaleja uudistuksia vielä kuukauden alussa, mutta mutta... Mitä muuten noi etusiiven metalli tuubit on?
Lupasivat radikaaleja uudistuksia vielä kuukauden alussa, mutta mutta... Mitä muuten noi etusiiven metalli tuubit on?

I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
Lotuksen reki:
http://www.teamlotus.co.uk/News-Item.aspx?itemId=6249
(Mersuhan ei kuitenkaan ketään kiinnosta, nekin on jotain julkaisseet)
http://www.teamlotus.co.uk/News-Item.aspx?itemId=6249
(Mersuhan ei kuitenkaan ketään kiinnosta, nekin on jotain julkaisseet)
VMP
- PK
- Viestit: 516
- Liittynyt: 06 Maalis 2007, 07:32
- Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )

http://www.ferrari.com/English/Formula1 ... pions.aspx
Itsellänikin vastaavasta syystä dilemma. Nykyiset Ferrarikuljettajat ovat ehkä vastenmielisimmät* ikinä ja silti talli on ollut (ainoa) suosikkini jostain 1983 kaudesta alkaen.
*Massan nimi voisi olla yhtä hyvin Nössö ja Oviedon ihmisnahjus on taas rasittava räkänokka itkupotkuraivareineen.
(Ei pitäisi katsoa vanhoja f1 dokkareita)
*Massan nimi voisi olla yhtä hyvin Nössö ja Oviedon ihmisnahjus on taas rasittava räkänokka itkupotkuraivareineen.
(Ei pitäisi katsoa vanhoja f1 dokkareita)
VMP
- Smacket
- Viestit: 2709
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
- Car(s): 159 2.4 JTDm
- Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi
Formuloiden aktiivinen seuraaminen lopetettu siinä vaiheessa kun Häkkinen lopetti. Räkä-Räikkösen toljailut jaksanut pitkään katsella / kuunnella. Kovalaisen kisat kyllä kiinnostaa, mutta nykyinen tallipaikka ei lupaa paljoa jännittäviä palkintopalli kamppailuita.
http://www.youtube.com/watch?v=K1WuWu8k ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=K1WuWu8k ... re=related

- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -
- PK
- Viestit: 516
- Liittynyt: 06 Maalis 2007, 07:32
- Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )

Jälkikäteen on oppinut arvostamaan enemmän Räikkösen suorituksia (Erityisesti 2009 kauden Massan vieterionnettumuuden jälkeinen osuus avasi silmät).PK kirjoitti:mua vituttaa vieläkin kun Kimi voitti ni silloinen tyttöystävä ku oli puoliksi englantilainen ja Hamiltonin kannattaja niin raivosi ihan hulluna niin se pilasi vähä tunnelmaa tai ei niin vähäkään... te jotka ette pidä Räikkösestä niin menkää itseenne ja ymmärtäkää, että se mistä ette pidä hänessä niin on teissä itsessänne...
Räikkönen lienee viimeinen "vanhan kansan" rattimies, joka on tallipaikkansa ansainnut käytännössä pelkästään ajotaidoillaan. Takana eivät ole olleet sponssimiljoonat ja vielä vähemmän sponsoriystävällinen ulosanti / olemus.
VMP
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Oma arvostus Räikköstä kohtaan on aina ollut korkealla, ei ole mikään mainiosmiesten mannekiini, McLarenilla hävityt mestaruudet ehkä vielä vahvistaa sitä arvostusta. Jälkikäteen, onko kukaan, kenen kanssa Räikkönen on F1 tehnyt töitä, sanonnut mitään pahaa Kimistä? kaikki kyllä sanovat, että on hiljanen, mutta tuota ei voi pahaksi asiaksi minun mielestä listata.
Shumia ei enään vihaa niin älyttömästi, Päinvastoin Kerpenin rehtorin saavutuksia on oppinnut ihailemaan. Mutta sitten on se tapaus Alonso... Ei ei... nuija mikä nuija...
Shumia ei enään vihaa niin älyttömästi, Päinvastoin Kerpenin rehtorin saavutuksia on oppinnut ihailemaan. Mutta sitten on se tapaus Alonso... Ei ei... nuija mikä nuija...
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- PK
- Viestit: 516
- Liittynyt: 06 Maalis 2007, 07:32
- Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )

http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.s ... 02/1266662
ja
http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.s ... 02/1266743
... toivottavasti tämä ennakoi hienoa kautta =)
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Mikä ihmeen Alonson lynkkauskomppania täällä forumilla asustelee..?
Äijähän vaan kommentoi edellisissä linkeissä kriittisesti työkalu(-j)aan eikä itkeskele.

Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Alonsosta on saannut itkupillin kuvan... mitä ihmettä itkupilli tekee F1:ssä? Viimeinen naula oli kun piti Petroville sormea mennä näyttelemään, täysin asiaton... Mitä petrovin olisi Alonson mielestä pitännyt tehdä? Laskea ohi? Mitä siitäkin tulisi, jos "keskikastin" kuskit antavat normaali kilpailu tilanteessa mestaruudesta ajavien mennä ohi?
Kubican lisäksi pitää mainita Kobayashi, siinä on toinen hurmio ohittelija jolle riittää pienikin tila.
Odotellaan miten Heikin kulkine saa kierrosajoissa muita kiinni, vai saako ollenkaan, Virginin ekat harjotukset ainakin pisti riman korkealle Lotuksen kannalta. Harjotukset on kuitenkin harjotuksia
Kubican lisäksi pitää mainita Kobayashi, siinä on toinen hurmio ohittelija jolle riittää pienikin tila.
Odotellaan miten Heikin kulkine saa kierrosajoissa muita kiinni, vai saako ollenkaan, Virginin ekat harjotukset ainakin pisti riman korkealle Lotuksen kannalta. Harjotukset on kuitenkin harjotuksia
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
No toi "tapaus Petrov" oli kieltämättä ylilyönti. Toisaalta kun miettii mitkä panokset oli sillä hetkellä ja edessä peippaa puolta hitaampi rellu kierros toisensa perään niin reaktion voi jotenkin ymmärtää. Aika moni jamppa tuolla tasolla on jotain törkeyksiä tehnyt...ne jotka eivät koskaan tee eivät podiumillakaan seiso... (joo, ja en tarkoita että nyrkkiä heiluttamalla podiumille pääsee)...just talking `bout attitude.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Sitten oli tietysti kausi Hamiltonin kanssa, josta Fernando teki täydellisen fiaskon
Pitää verrata Massaan ja Hamiltoniin jotka hävisivät mestaruudet vielä tiukemmin, mutta näistä kumpikaan ei vajonnut näin alas.
Pitää korjata muuten tuota Virginin harjotuksia... Nehän olivat viime vuoden autolla ajettuja, joten parempi odottaa että kaikki saa uudet autot alle ja kierrosajoista tulee astetta enemmän vertailu kelpoisia

Pitää verrata Massaan ja Hamiltoniin jotka hävisivät mestaruudet vielä tiukemmin, mutta näistä kumpikaan ei vajonnut näin alas.
Pitää korjata muuten tuota Virginin harjotuksia... Nehän olivat viime vuoden autolla ajettuja, joten parempi odottaa että kaikki saa uudet autot alle ja kierrosajoista tulee astetta enemmän vertailu kelpoisia

I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- Bisci
- Viestit: 511
- Liittynyt: 02 Elo 2007, 00:05
- Car(s): V60 AWD,
OIIIIIIIO ja
TVR S - Paikkakunta: Savicity
Aika monasti se on ollut justiinsa noin, ja sitten melkein ihan joka lajissa. Sitä kuumempana urheilijat käyvät, mitä suuremmat tilannenopeudet (= lataus). Toki on kyllä paljon poikkeuksiakin, eli tyyppejä jotka eivät juurikaan tiukassa paikassa lämpene tai ainakaan eivät näytä sitä ja silti munakuppeja on kertynyt: Iceman etc.silverine kirjoitti:No toi "tapaus Petrov" oli kieltämättä ylilyönti. Toisaalta kun miettii mitkä panokset oli sillä hetkellä ja edessä peippaa puolta hitaampi rellu kierros toisensa perään niin reaktion voi jotenkin ymmärtää. Aika moni jamppa tuolla tasolla on jotain törkeyksiä tehnyt...ne jotka eivät koskaan tee eivät podiumillakaan seiso... (joo, ja en tarkoita että nyrkkiä heiluttamalla podiumille pääsee)...just talking `bout attitude.
Ne jotka puhuu ei tiedä, ne jotka tietää ei puhu.
K.Rosberg
K.Rosberg
Yksi on ilmeisesti sitten avauksesta poissa; http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/motorsp ... 388940.stm - Kubica otti ja jysäytti rallissa päin kirkon muuria ja mursi luitaan...
13.2.2010 talliin saapui 156 V6 1997.
14.6.2010 -> EX
14.6.2010 -> EX
- Farina
- Viestit: 1478
- Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
- Car(s): Ranskalainen mukamaasturi
- Paikkakunta: Pirkkala
On kyllä todella harmillinen juttu, lahjakas kuski. Lisäuutisoinnin mukaan voi olla koko ura katkolla:ssulti kirjoitti:Yksi on ilmeisesti sitten avauksesta poissa; http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/motorsp ... 388940.stm - Kubica otti ja jysäytti rallissa päin kirkon muuria ja mursi luitaan...
http://www.iltalehti.fi/formulat/201102 ... 2_fo.shtml
Kelleköhän Rellun pomot alkavat soittelemaan? Vai oliko niillä kykenevä kolmoskuski, en nyt muista.
Ennen onnettomuutta (taisi olla jopa tällä viikolla) Renault ilmoitti Sennan ykkösvaramieheksi. (koska hänellä tuorein kokemus f1 kisaamisesta)Farina kirjoitti: On kyllä todella harmillinen juttu, lahjakas kuski. Lisäuutisoinnin mukaan voi olla koko ura katkolla:
http://www.iltalehti.fi/formulat/201102 ... 2_fo.shtml
Kelleköhän Rellun pomot alkavat soittelemaan? Vai oliko niillä kykenevä kolmoskuski, en nyt muista.
Juuri nyt pitäisi olla lehdistötilaisuus Kubican tilasta. Huhuja on paljon ja faktaa vähän.

EDIT:
After extensive medical checks, Robert has been diagnosed with multiple fractures to his right arm, leg and hand. He is undergoing surgery.
Tuo on Rellun tiedote suurinpiirtein tunti sitten
EDIT2:
Jon Noblen Twitter, eli periaatteessa huhua luotettavasta lähteestä:
Kubica update: surgery set to finish at 8pm CET. No amputation of hand, but too soon to judge on functionality.
VMP
Tämä näky ei lupaa kovin hyvää: http://www.flickr.com/photos/el-carabob ... otostream/
Moottorin jäänteistä oikealle on jotain joka ei varmaan kuulu tuohon kohtaan - nimittäin iso reikä.
Moottorin jäänteistä oikealle on jotain joka ei varmaan kuulu tuohon kohtaan - nimittäin iso reikä.
13.2.2010 talliin saapui 156 V6 1997.
14.6.2010 -> EX
14.6.2010 -> EX
-
- Viestit: 385
- Liittynyt: 12 Syys 2006, 19:55
- Paikkakunta: Soini
Mitä nyt tiedotusvälineistä irti saanut, niin osui siihen käteen, jossa jo valmiiksi titaanilevyt pahan onnettomuuden jäljiltä. Kuulostaa kyllä sen verran vakavalta, että taitaa tämän kuskin ura valitettavasti olla tässä.
Ensimmäisenä paikalle tullut toisen auton kuljettaja (vai kartturi) puhui, että palkki ole mennyt jalasta läpi. Eli taitaa olla aika kovat vammat kyseessä.
Toivottavasti pystyisi jatkamaan uraansa, hyvä kuski kyllä kyseessä.
Ensimmäisenä paikalle tullut toisen auton kuljettaja (vai kartturi) puhui, että palkki ole mennyt jalasta läpi. Eli taitaa olla aika kovat vammat kyseessä.
Toivottavasti pystyisi jatkamaan uraansa, hyvä kuski kyllä kyseessä.
Minä mitään allekirjoita!
Rellun viimeisin tiedote:
http://www.lotusrenaultgp.com/spip.php? ... 72&lang=en
Leikkaus mennyt OK, eikä hengenvaaraa pitäisi olla. Käsi on ilmeisesti ollut lähes irti
http://www.lotusrenaultgp.com/spip.php? ... 72&lang=en
Leikkaus mennyt OK, eikä hengenvaaraa pitäisi olla. Käsi on ilmeisesti ollut lähes irti

VMP
Kyllä se onnettomuus ihan pätkällä tapahtui. Kyseessä ei ole varsinaisesti painovirhe vaan puhdas ammattitaidon puute kun ei viitsitä tarkistaa faktoja ennen julkaisua.RIPA kirjoitti:Tosta ERITTÄIN valitettavasta Kubican mällistä uutisoinnista pisti teksti-tv:ssä silmään maininta, jonka luin moneen kertaan: Kubica oli matkalla rallin LÄHTÖÖN ???? Tovottavasti kyse oli vaan painovirheestä.
Alkuun yksi huhuista oli juuri se, että onnettomuus olisi tapahtunut siirtymällä. Tämä varmaan sai alkunsa kun puolalainen kolaroi italiassa missä kukaan ei puhu englantia joten käännökset on voineet olla mitä tahansa.
VMP
- jknracing
- Viestit: 3055
- Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
- Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
- Paikkakunta: lahti
- Viesti:

Onni onnettomuudessa ettei kubicaa sattunut yhtään pahemmin. Toivottavasti tervehtyy niin hyvin, että pystyy elämään täysipainoista elämää ja pääsee vielä kilpurin rattiin.
Kubican perässä tulleen parin incar-video.
http://www.youtube.com/watch?v=ALbxMiwf4nw
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free
- Cloverleaf
- Viestit: 978
- Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
- Car(s): Giulia JTD 2016
ex. Giulietta MA
ex. 159 JTDm
ex. 155 TS - Paikkakunta: Veikkola
- Giallo Pozzuoli
- Viestit: 1930
- Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
- Paikkakunta: Kuopio
Ihme rangaistuksia taas. Alonso rikkoi etusiipensä kolaroimalla Hamiltonin oikeaan takarenkaaseen - Molemmille 20 sekunnin aikasakko. Alonson 6.sija säilyi tuloksissa mutta Hamilton tippui pykälällä 8.sijalle. Minusta tilanne näytti yksiselitteisesti Alonson virheeltä.
Pitkästä aikaa tuli f1-kisa katsottua, ohituksia näyttäisi sääntöuudistukset tuoneen lisää tälle kaudelle vaikka muuten aika tylsää seurattavaa tuo oli.
Pitkästä aikaa tuli f1-kisa katsottua, ohituksia näyttäisi sääntöuudistukset tuoneen lisää tälle kaudelle vaikka muuten aika tylsää seurattavaa tuo oli.
Hamiltonin rangaistus ei tullut kolarista.Giallo Pozzuoli kirjoitti:Ihme rangaistuksia taas. Alonso rikkoi etusiipensä kolaroimalla Hamiltonin oikeaan takarenkaaseen - Molemmille 20 sekunnin aikasakko. Alonson 6.sija säilyi tuloksissa mutta Hamilton tippui pykälällä 8.sijalle. Minusta tilanne näytti yksiselitteisesti Alonson virheeltä.
Pitkästä aikaa tuli f1-kisa katsottua, ohituksia näyttäisi sääntöuudistukset tuoneen lisää tälle kaudelle vaikka muuten aika tylsää seurattavaa tuo oli.
Jos tuo kisa oli tylsää seurattavaa, niin pelottaa odottaa tapahtumarikasta kilpailua.
VMP
- Giallo Pozzuoli
- Viestit: 1930
- Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
- Paikkakunta: Kuopio
^ Luin Hamiltonin saaneen rangaistuksen peittelystä sen jälkeen kun ton kirjoitin, itse kisaa seuratessa meni se tilanne ohi - duunailin muuta samalla kun lähetys oli menossa.
Tylsyys tulee enimmäkseen siitä että kukaan kuski ei enää innosta erikoisesti seuraamaan kisoja, toisin kun Rosbergin, Häkkisen ja Räikkösen aikaan. Pakko myöntää olevani sen verran patriootti.
Tylsyys tulee enimmäkseen siitä että kukaan kuski ei enää innosta erikoisesti seuraamaan kisoja, toisin kun Rosbergin, Häkkisen ja Räikkösen aikaan. Pakko myöntää olevani sen verran patriootti.
- Cloverleaf
- Viestit: 978
- Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
- Car(s): Giulia JTD 2016
ex. Giulietta MA
ex. 159 JTDm
ex. 155 TS - Paikkakunta: Veikkola
Mutta tässähän on mies, jota kannattaa seurata. Itse ainakin oon ruvennut fanittamaan Vetteliä. Vaikka olisihan se hienoa, jos joku suomalainenkin siellä pärjäisi.Giallo Pozzuoli kirjoitti:Tylsyys tulee enimmäkseen siitä että kukaan kuski ei enää innosta erikoisesti seuraamaan kisoja, toisin kun Rosbergin, Häkkisen ja Räikkösen aikaan. Pakko myöntää olevani sen verran patriootti.
Itse kisa oli mielestäni hyvää viihdettä. Jännitystä melkein joka kierroksella.
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Mistä sitten ne Alonson ja Hamiltonin rangaistukset tulivat? En nyt usko että ne mitenkään voivat tulla tilanteesta jossa Alonso oli mutkan jälkeen lähellä Hamiltonia, eikä kerennyt väistämään, kun Hamilton näytti kiihdyttävän hitaasti...
Kobayashi on kanssa yksi yhdenmiehen show. Joko oli nopea rata mikä ei sovi täysin Red Bullille, tai McLaren on tullut todella lähelle, Hamiltonilta loppu renkaat kesken, se tietenkin vielä vähän hämää, mutta Red Bullilla KERS ei toiminnut. Ferrarilla taas oli takasiiven kanssa ongelmia - ainakin Alonsolla.
Edit: Hamiltonin rangaistus tuli Alonson estämisestä (useasta ajolinjan vaihdosta) joten OK rangaistus, muistan nyt itsekkin sen tilanteen, Alonson rangaistus ampuu yli hilseen vieläkin, ei tippunnut sijoitus kuitenkaan
Kobayashi on kanssa yksi yhdenmiehen show. Joko oli nopea rata mikä ei sovi täysin Red Bullille, tai McLaren on tullut todella lähelle, Hamiltonilta loppu renkaat kesken, se tietenkin vielä vähän hämää, mutta Red Bullilla KERS ei toiminnut. Ferrarilla taas oli takasiiven kanssa ongelmia - ainakin Alonsolla.
Edit: Hamiltonin rangaistus tuli Alonson estämisestä (useasta ajolinjan vaihdosta) joten OK rangaistus, muistan nyt itsekkin sen tilanteen, Alonson rangaistus ampuu yli hilseen vieläkin, ei tippunnut sijoitus kuitenkaan
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
Onko siitä Vettelin KERS -ongelmasta mitään mitattua faktaa?DaViega kirjoitti:Red Bullilla KERS ei toiminnut.
Tuntuu oudolta, että kuskille tiedotetaan (selkokielisesti julkisessa radiossa), ettei saa käyttää KERSiä. Kuskin jatkaessa matkaa kuten ennenkin, kerrotaan kuskille uudestaan, ettei saa käyttää KERSiä.
Suurinpiirtein kierros tämän jälkeen tulee vielä incar kuva, jossa näkyy, että KERSiä on käytetty. Ja olikohan seuraava kierros yli puoli sekuntia nopeampi kuin takaa-ajavilla.
a) miten kuski ei tajua selkeää viestiä "Do not use KERS. Repeat, Do not use KERS"?
b) miksi silti KERSiä oli käytetty?
c) miksi vauhti oli silti ok?
d) miten ihmeessä moinen tieto annettaisiin kilpakumppaneille tarjoittimella kun olisi mahdollisuus käyttää kryptisempiä koodiviestejä kuten: "Fernando is faster than you, do you understand"?
EDIT: Webberin KERSissä ei ollut mitään epäselvää.
VMP
f-i kausi 2011
Kyllä Vetelä vetää hyvin ja Rellun kone laulaa hienosti. Kimi Ferrarille. 

Mitä pienempi vika sitä suurempi leka
- Farina
- Viestit: 1478
- Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
- Car(s): Ranskalainen mukamaasturi
- Paikkakunta: Pirkkala
Pitkästä aikaa tuli formulat katsottua, tosin jälkilähetyksenä. Tilanteita oli ja hienoja ohituksiakin nähtiiin. Mutta, mutta... selostajat vaahtosivat koko ajan "onko siipi auki", "nyt kerssiä" yms. Ihme videopeliksi mennyt koko formulat, kun ohitukset tehdään turboboost-nappeja painelemalla. Webber sentään teki upean ohituksen ulkokautta pääsuoran mutkassa ilman kerssiä.
Toinen asia oli jatkuvat varikkokäynnit. Kolme-neljä varikkokäyntiä per äijä vähintään. Jos katsojilta oikeasti kysyttäisiin, mitä he haluavat kisassa nähdä, niin en jaksa uskoa, että varikkokäynnit olisivat numero uno.
Toinen asia oli jatkuvat varikkokäynnit. Kolme-neljä varikkokäyntiä per äijä vähintään. Jos katsojilta oikeasti kysyttäisiin, mitä he haluavat kisassa nähdä, niin en jaksa uskoa, että varikkokäynnit olisivat numero uno.
- WWWVespa
- Viestit: 1742
- Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
- Car(s): 159 SW
ex 147 1.6 - Paikkakunta: Helsinki
Ei sitä olisi pikkupoikana lajista kiinnostuttuaan arvannut, että pyöränmutterin sekä sitä pyörittävän laitteen ominaisuuksista tulee oleellisia osia kilpailuissa menestymisen suhteen. Silloin käytiin varikolla, jos oli jotain vikaa ja samalla menetettiin mahdollisuudet kyseisessä kilpailussa. Eilen uhriksi joutui Massa, kun ongelmaa ilmeni vasemman etupyörän kanssa - kai Ferrari tekee kohta samanlaisen ratkaisun tuon kanssa kuin Mercedeksellä nyt on käytössä? Jokatapauksessa Felipe oli tuon episodin jälkeen iskuetäisyydellä ihan toisiin asioihin kuin sitä ennen.
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Itse päättelin että webberillä havaittu kers ongelma oli sen tyyppinen että tiimi tiesi sen voivan vaikuttaa molempiin autoihin. Siksi Vettelille sanottiin että älä käytä (muuten se hajoaa lopullisesti?). Voi olla että Vettel ei saanut aluksi selvää, ja voi olla että Vettel halusi tarkistaa että ymmärsikö oikein. Ainakin bbc haastattelussa vettel sanoi että kers sammutettiin (ja insinöörit tutkivat/tekivät ohjelmalle jotain?) ja myöhemmin käynnistettiin uudelleen jolloin se toimi. Sain sen käsityksen että sitä rassattiin kisan aikana, eli käytännössä "restart"-> "restart" ?mattijus kirjoitti:Onko siitä Vettelin KERS -ongelmasta mitään mitattua faktaa?DaViega kirjoitti:Red Bullilla KERS ei toiminnut.
Tuntuu oudolta, että kuskille tiedotetaan (selkokielisesti julkisessa radiossa), ettei saa käyttää KERSiä. Kuskin jatkaessa matkaa kuten ennenkin, kerrotaan kuskille uudestaan, ettei saa käyttää KERSiä.
Suurinpiirtein kierros tämän jälkeen tulee vielä incar kuva, jossa näkyy, että KERSiä on käytetty. Ja olikohan seuraava kierros yli puoli sekuntia nopeampi kuin takaa-ajavilla.
a) miten kuski ei tajua selkeää viestiä "Do not use KERS. Repeat, Do not use KERS"?
b) miksi silti KERSiä oli käytetty?
c) miksi vauhti oli silti ok?
d) miten ihmeessä moinen tieto annettaisiin kilpakumppaneille tarjoittimella kun olisi mahdollisuus käyttää kryptisempiä koodiviestejä kuten: "Fernando is faster than you, do you understand"?
EDIT: Webberin KERSissä ei ollut mitään epäselvää.
Lähinnä niukkaan tietoon perustuvaa spekulaatiota, mutta Vettelin vauhti näytti vaihtelevan varsinkin kisan loppupuolella niin että välillä tuli useita nopeita ja useita hitaita kierroksia vuorotellen(->kers toimii, ei toimi..?). Se mitä Vettelin kers grafiikka näytti ei välttämättä päde jos siinä on toimintahäiriö päällä? Mitä nopeuteen tulee niin riittihän tuo ekassa kisassakin ilman kersiä.
Sen ymmärrän että Heikki itse puhuu positiivista tiimistä ja autosta, mutta en minä suurta parannusta nähnyt vaikka kovasti toivoin. Journalistit tuntuivat näkevän

Ferrarilla ja mersulla on paniikin makua ilmassa. Kummassakaan leirissä ei tunnuta edes tietävän missä vika edes on!
Renaul vaikuttaa aina vain vahvemmalta ja Kubicaa käy sääliksi.
Alonson moka oli mielestäni "ilmassa" jo kauan ennen osumaa. Sen näki että tulos tai ulos. Kiva sitä oli siihen saakka katsoa ja jos se olisi onnistunut kaikki olisivat kehuneet hienoa ohitusta. Normi kisailua siis. Katsojan kannalta mieluummin noin kuin köröttelyä takana. Rehti mies kävisi pyytämässä anteeksi kisan jälkeen ja paiskaisi kättä. Thats it, asia käsitelty.
Muutama onnistunut hieno ohitus, mutta ei tuo aktiivisiipi/kers oikein vakuuta. Kuskeilla alkaa olla ihan mahdoton informaatiotulva. Eikö samankaltaisen vaikutuksen saisi halvemmalla ja ilman kikkailuja esim jarrulevyjen/palojen pakottamisella vanhanaikaisempiin materiaaleihin jolloin jarrutusmatkat pitenisivät ja yliagressiivinen puollustaminen ja hyökkääminen kostautuisivat? En tarkoita mitään anglian jarruja. Nykyään nuo hiilikuitujarrut ovat vaan liian hyvät, kaikki polkaisee "metrin" tarkkuudella samaan aikaan ja niiden teho säilyy uskomattoman tasaisena kulumisesta ja kuumenemisesta huolimatta. Kun jonkun rengas jarrutuksessa vähän savuaa puhutaan heti jarrubalassi ongelmista, kuluneista renkaista, tai kuljettajan virheestä. Turvallisempaa sekin olisi kuin siipi joka ei sulkeudukaan suoran päässä? Teräslaikat ei tietääkseni myöskään "räjähdä" ylikuumentuessaan kuten kuitujarruille voi käydä.
Ja turbot myös takaisin

Ayrton Senna da Silva forever
Team Lotus oli nyt 0.4sek muun letkan perässä, aikaisemmin kierroksen, edistystä on tapahtunut paljon. Toivottavasti sama suunta jatkuu. (Vielä kun nuo kaksi muutakin aloittelijatallia pääsisivät samaan letkaan)
Itse olen osittain samaa mieltä Kojootin kanssa noista Playstation systeemeistä, toisaalta nuo Kerp Derp systeemit mahdollistavat rohkeampien taktiikoiden valinnan kun hitaasta tulpasta on helpompi mennä ohi.
Lisäbonuksena ainakin toistaiseksi Pirellin renkaat on olleet suurinpiirtein täydelliset, kestävät tietyn määrän kierroksia kunnes pito romahtaa ja radalla alkaa tapahtua.
Nykymarginaaleilla olisi tarpeettoman vaarallista, jos (teräs)jarrujen kanssa joutuisi pelkäämään häipyykö ne vai ei (esim. Montreal).
Itse ehkä ensimmäisenä kieltäisin "aggressiivisen" sijoituksen puolustamisen.
Ei edellämenijän tarvitse vaihtaa linjaa kertaakaan. Valitkoon linjan, mitä ajaa ja jarrutuksessa katsotaan kummalla on "balls to brake late". Sama logiikka sitten mutkan ulostulossa, edellämenijä ei saa leikata takanatulevan eteen pakottaen toisen nostamaan.
Onneksi nyt Hamilton sai rangaistuksen linjalotostaan.
Itse olen osittain samaa mieltä Kojootin kanssa noista Playstation systeemeistä, toisaalta nuo Kerp Derp systeemit mahdollistavat rohkeampien taktiikoiden valinnan kun hitaasta tulpasta on helpompi mennä ohi.
Lisäbonuksena ainakin toistaiseksi Pirellin renkaat on olleet suurinpiirtein täydelliset, kestävät tietyn määrän kierroksia kunnes pito romahtaa ja radalla alkaa tapahtua.

Nykymarginaaleilla olisi tarpeettoman vaarallista, jos (teräs)jarrujen kanssa joutuisi pelkäämään häipyykö ne vai ei (esim. Montreal).
Itse ehkä ensimmäisenä kieltäisin "aggressiivisen" sijoituksen puolustamisen.
Ei edellämenijän tarvitse vaihtaa linjaa kertaakaan. Valitkoon linjan, mitä ajaa ja jarrutuksessa katsotaan kummalla on "balls to brake late". Sama logiikka sitten mutkan ulostulossa, edellämenijä ei saa leikata takanatulevan eteen pakottaen toisen nostamaan.
Onneksi nyt Hamilton sai rangaistuksen linjalotostaan.
VMP
- jknracing
- Viestit: 3055
- Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
- Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
- Paikkakunta: lahti
- Viesti:
Team Lotus osti Caterham Carsin. http://www.teamlotus.co.uk/news/2011/ca ... nouncement
No nythän ne pääsee valmistamaan oikeaa Lotusta, seiskaa nimittäin.
No nythän ne pääsee valmistamaan oikeaa Lotusta, seiskaa nimittäin.

Free Alcohol - so much better than Alcohol Free