Sivu 1/2
Formula 1, kausi 2011
Lähetetty: 28 Tammi 2011, 13:05
Kirjoittaja mattijus
Ferrari MP4-18 julkistettu:
http://www.ferrarif150.com/
Ei tuosta taida vastaavaa floppia tulla vaikka mainospuheet ovat samaa sarjaa kuin Reilu Ronilla aikoinaan.
Lähetetty: 28 Tammi 2011, 14:11
Kirjoittaja DaViega
Ei ainakaan minun silmään osu mitään erikoista, toisaalta perä oli aika epäselvä noin tummana, tiedä sitten mitä sieltä löytyy...
Lupasivat radikaaleja uudistuksia vielä kuukauden alussa, mutta mutta... Mitä muuten noi etusiiven metalli tuubit on?

Lähetetty: 31 Tammi 2011, 11:07
Kirjoittaja mattijus
Lotuksen reki:
http://www.teamlotus.co.uk/News-Item.aspx?itemId=6249
(Mersuhan ei kuitenkaan ketään kiinnosta, nekin on jotain julkaisseet)
Lähetetty: 31 Tammi 2011, 11:50
Kirjoittaja PK

Mää muuten kuulun niihin katkeriin, joka seuraa F1:stä nyt pääosin vain siksi että toivon näkeväni Alonson epäonnistumisen... yksinäisinä hetkinäni lohduttelen itseän tällä sivulla... :
http://www.ferrari.com/English/Formula1 ... pions.aspx
Lähetetty: 31 Tammi 2011, 12:56
Kirjoittaja mattijus
Itsellänikin vastaavasta syystä dilemma. Nykyiset Ferrarikuljettajat ovat ehkä vastenmielisimmät* ikinä ja silti talli on ollut (ainoa) suosikkini jostain 1983 kaudesta alkaen.
*Massan nimi voisi olla yhtä hyvin Nössö ja Oviedon ihmisnahjus on taas rasittava räkänokka itkupotkuraivareineen.
(Ei pitäisi katsoa vanhoja f1 dokkareita)
Lähetetty: 31 Tammi 2011, 13:49
Kirjoittaja Smacket
Formuloiden aktiivinen seuraaminen lopetettu siinä vaiheessa kun Häkkinen lopetti. Räkä-Räikkösen toljailut jaksanut pitkään katsella / kuunnella. Kovalaisen kisat kyllä kiinnostaa, mutta nykyinen tallipaikka ei lupaa paljoa jännittäviä palkintopalli kamppailuita.
http://www.youtube.com/watch?v=K1WuWu8k ... re=related 
Lähetetty: 31 Tammi 2011, 14:58
Kirjoittaja PK

mua vituttaa vieläkin kun Kimi voitti ni silloinen tyttöystävä ku oli puoliksi englantilainen ja Hamiltonin kannattaja niin raivosi ihan hulluna niin se pilasi vähä tunnelmaa tai ei niin vähäkään... te jotka ette pidä Räikkösestä niin menkää itseenne ja ymmärtäkää, että se mistä ette pidä hänessä niin on teissä itsessänne...
Lähetetty: 31 Tammi 2011, 15:13
Kirjoittaja mattijus
PK kirjoitti:
mua vituttaa vieläkin kun Kimi voitti ni silloinen tyttöystävä ku oli puoliksi englantilainen ja Hamiltonin kannattaja niin raivosi ihan hulluna niin se pilasi vähä tunnelmaa tai ei niin vähäkään... te jotka ette pidä Räikkösestä niin menkää itseenne ja ymmärtäkää, että se mistä ette pidä hänessä niin on teissä itsessänne...
Jälkikäteen on oppinut arvostamaan enemmän Räikkösen suorituksia (Erityisesti 2009 kauden Massan vieterionnettumuuden jälkeinen osuus avasi silmät).
Räikkönen lienee viimeinen "vanhan kansan" rattimies, joka on tallipaikkansa ansainnut käytännössä pelkästään ajotaidoillaan. Takana eivät ole olleet sponssimiljoonat ja vielä vähemmän sponsoriystävällinen ulosanti / olemus.
Lähetetty: 31 Tammi 2011, 17:46
Kirjoittaja DaViega
Oma arvostus Räikköstä kohtaan on aina ollut korkealla, ei ole mikään mainiosmiesten mannekiini, McLarenilla hävityt mestaruudet ehkä vielä vahvistaa sitä arvostusta. Jälkikäteen, onko kukaan, kenen kanssa Räikkönen on F1 tehnyt töitä, sanonnut mitään pahaa Kimistä? kaikki kyllä sanovat, että on hiljanen, mutta tuota ei voi pahaksi asiaksi minun mielestä listata.
Shumia ei enään vihaa niin älyttömästi, Päinvastoin Kerpenin rehtorin saavutuksia on oppinnut ihailemaan. Mutta sitten on se tapaus Alonso... Ei ei... nuija mikä nuija...
Lähetetty: 01 Helmi 2011, 07:58
Kirjoittaja WWWVespa
Toivottavasti Kubicalla on käytössä auto, jolla voi pärjätä. Hiljainen puolalainen ei aja hiljaa, sillä hän on nykykuskeista ehdoton ohittamisen mestari.
Lähetetty: 02 Helmi 2011, 13:12
Kirjoittaja PK

Nyt jos seuraatte uutisointia niin Gaylonso valittaa koko ajan :
http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.s ... 02/1266662
ja
http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.s ... 02/1266743
... toivottavasti tämä ennakoi hienoa kautta =)
Lähetetty: 02 Helmi 2011, 13:38
Kirjoittaja silverine
Mikä ihmeen Alonson lynkkauskomppania täällä forumilla asustelee..?

Äijähän vaan kommentoi edellisissä linkeissä kriittisesti työkalu(-j)aan eikä itkeskele.
Lähetetty: 02 Helmi 2011, 14:44
Kirjoittaja Smacket
silverine kirjoitti:Mikä ihmeen Alonson lynkkauskomppania täällä forumilla asustelee..?

Äijähän vaan kommentoi edellisissä linkeissä kriittisesti työkalu(-j)aan eikä itkeskele.
Hehe, samaa näin sivusilmällä tätä ketjua vilkaisseena ihmettelen myös

Lähetetty: 02 Helmi 2011, 15:09
Kirjoittaja DaViega
Alonsosta on saannut itkupillin kuvan... mitä ihmettä itkupilli tekee F1:ssä? Viimeinen naula oli kun piti Petroville sormea mennä näyttelemään, täysin asiaton... Mitä petrovin olisi Alonson mielestä pitännyt tehdä? Laskea ohi? Mitä siitäkin tulisi, jos "keskikastin" kuskit antavat normaali kilpailu tilanteessa mestaruudesta ajavien mennä ohi?
Kubican lisäksi pitää mainita Kobayashi, siinä on toinen hurmio ohittelija jolle riittää pienikin tila.
Odotellaan miten Heikin kulkine saa kierrosajoissa muita kiinni, vai saako ollenkaan, Virginin ekat harjotukset ainakin pisti riman korkealle Lotuksen kannalta. Harjotukset on kuitenkin harjotuksia
Lähetetty: 02 Helmi 2011, 18:11
Kirjoittaja silverine
No toi "tapaus Petrov" oli kieltämättä ylilyönti. Toisaalta kun miettii mitkä panokset oli sillä hetkellä ja edessä peippaa puolta hitaampi rellu kierros toisensa perään niin reaktion voi jotenkin ymmärtää. Aika moni jamppa tuolla tasolla on jotain törkeyksiä tehnyt...ne jotka eivät koskaan tee eivät podiumillakaan seiso... (joo, ja en tarkoita että nyrkkiä heiluttamalla podiumille pääsee)...just talking `bout attitude.
Lähetetty: 02 Helmi 2011, 20:02
Kirjoittaja DaViega
Sitten oli tietysti kausi Hamiltonin kanssa, josta Fernando teki täydellisen fiaskon
Pitää verrata Massaan ja Hamiltoniin jotka hävisivät mestaruudet vielä tiukemmin, mutta näistä kumpikaan ei vajonnut näin alas.
Pitää korjata muuten tuota Virginin harjotuksia... Nehän olivat viime vuoden autolla ajettuja, joten parempi odottaa että kaikki saa uudet autot alle ja kierrosajoista tulee astetta enemmän vertailu kelpoisia

Lähetetty: 02 Helmi 2011, 23:33
Kirjoittaja Bisci
silverine kirjoitti:No toi "tapaus Petrov" oli kieltämättä ylilyönti. Toisaalta kun miettii mitkä panokset oli sillä hetkellä ja edessä peippaa puolta hitaampi rellu kierros toisensa perään niin reaktion voi jotenkin ymmärtää. Aika moni jamppa tuolla tasolla on jotain törkeyksiä tehnyt...ne jotka eivät koskaan tee eivät podiumillakaan seiso... (joo, ja en tarkoita että nyrkkiä heiluttamalla podiumille pääsee)...just talking `bout attitude.
Aika monasti se on ollut justiinsa noin, ja sitten melkein ihan joka lajissa. Sitä kuumempana urheilijat käyvät, mitä suuremmat tilannenopeudet (= lataus). Toki on kyllä paljon poikkeuksiakin, eli tyyppejä jotka eivät juurikaan tiukassa paikassa lämpene tai ainakaan eivät näytä sitä ja silti munakuppeja on kertynyt: Iceman etc.
Lähetetty: 03 Helmi 2011, 12:21
Kirjoittaja PK
Mulla ei kyllä löydy mitään ymmärrystä Alonson kaltaiselle neitimäiselle itkijälle. Ei kukaan estänyt herraa yrittämästä ohitusta Petrovista - ja sit ku ei paukut riitä niin pitää näyttää keskaria.

Lähetetty: 06 Helmi 2011, 13:50
Kirjoittaja ssulti
Yksi on ilmeisesti sitten avauksesta poissa;
http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/motorsp ... 388940.stm - Kubica otti ja jysäytti rallissa päin kirkon muuria ja mursi luitaan...
Lähetetty: 06 Helmi 2011, 17:31
Kirjoittaja Farina
On kyllä todella harmillinen juttu, lahjakas kuski. Lisäuutisoinnin mukaan voi olla koko ura katkolla:
http://www.iltalehti.fi/formulat/201102 ... 2_fo.shtml
Kelleköhän Rellun pomot alkavat soittelemaan? Vai oliko niillä kykenevä kolmoskuski, en nyt muista.
Lähetetty: 06 Helmi 2011, 17:34
Kirjoittaja mattijus
Farina kirjoitti:
On kyllä todella harmillinen juttu, lahjakas kuski. Lisäuutisoinnin mukaan voi olla koko ura katkolla:
http://www.iltalehti.fi/formulat/201102 ... 2_fo.shtml
Kelleköhän Rellun pomot alkavat soittelemaan? Vai oliko niillä kykenevä kolmoskuski, en nyt muista.
Ennen onnettomuutta (taisi olla jopa tällä viikolla) Renault ilmoitti Sennan ykkösvaramieheksi. (koska hänellä tuorein kokemus f1 kisaamisesta)
Juuri nyt pitäisi olla lehdistötilaisuus Kubican tilasta. Huhuja on paljon ja faktaa vähän.
EDIT:
After extensive medical checks, Robert has been diagnosed with multiple fractures to his right arm, leg and hand. He is undergoing surgery.
Tuo on Rellun tiedote suurinpiirtein tunti sitten
EDIT2:
Jon Noblen Twitter, eli periaatteessa huhua luotettavasta lähteestä:
Kubica update: surgery set to finish at 8pm CET. No amputation of hand, but too soon to judge on functionality.
Lähetetty: 06 Helmi 2011, 20:11
Kirjoittaja ssulti
Tämä näky ei lupaa kovin hyvää:
http://www.flickr.com/photos/el-carabob ... otostream/
Moottorin jäänteistä oikealle on jotain joka ei varmaan kuulu tuohon kohtaan - nimittäin iso reikä.
Lähetetty: 06 Helmi 2011, 20:46
Kirjoittaja PabloNeruda
Mitä nyt tiedotusvälineistä irti saanut, niin osui siihen käteen, jossa jo valmiiksi titaanilevyt pahan onnettomuuden jäljiltä. Kuulostaa kyllä sen verran vakavalta, että taitaa tämän kuskin ura valitettavasti olla tässä.
Ensimmäisenä paikalle tullut toisen auton kuljettaja (vai kartturi) puhui, että palkki ole mennyt jalasta läpi. Eli taitaa olla aika kovat vammat kyseessä.
Toivottavasti pystyisi jatkamaan uraansa, hyvä kuski kyllä kyseessä.
Lähetetty: 07 Helmi 2011, 08:02
Kirjoittaja mattijus
Rellun viimeisin tiedote:
http://www.lotusrenaultgp.com/spip.php? ... 72&lang=en
Leikkaus mennyt OK, eikä hengenvaaraa pitäisi olla. Käsi on ilmeisesti ollut lähes irti

Lähetetty: 07 Helmi 2011, 14:54
Kirjoittaja RIPA
Tosta ERITTÄIN valitettavasta Kubican mällistä uutisoinnista pisti teksti-tv:ssä silmään maininta, jonka luin moneen kertaan: Kubica oli matkalla rallin LÄHTÖÖN ???? Tovottavasti kyse oli vaan painovirheestä.
Lähetetty: 07 Helmi 2011, 15:12
Kirjoittaja mattijus
RIPA kirjoitti:Tosta ERITTÄIN valitettavasta Kubican mällistä uutisoinnista pisti teksti-tv:ssä silmään maininta, jonka luin moneen kertaan: Kubica oli matkalla rallin LÄHTÖÖN ???? Tovottavasti kyse oli vaan painovirheestä.
Kyllä se onnettomuus ihan pätkällä tapahtui. Kyseessä ei ole varsinaisesti painovirhe vaan puhdas ammattitaidon puute kun ei viitsitä tarkistaa faktoja ennen julkaisua.
Alkuun yksi huhuista oli juuri se, että onnettomuus olisi tapahtunut siirtymällä. Tämä varmaan sai alkunsa kun puolalainen kolaroi italiassa missä kukaan ei puhu englantia joten käännökset on voineet olla mitä tahansa.
Lähetetty: 07 Helmi 2011, 15:53
Kirjoittaja mattijus
Lähetetty: 08 Helmi 2011, 07:31
Kirjoittaja jknracing
Onni onnettomuudessa ettei kubicaa sattunut yhtään pahemmin. Toivottavasti tervehtyy niin hyvin, että pystyy elämään täysipainoista elämää ja pääsee vielä kilpurin rattiin.
Kubican perässä tulleen parin incar-video.
http://www.youtube.com/watch?v=ALbxMiwf4nw
Lähetetty: 18 Helmi 2011, 15:42
Kirjoittaja WWWVespa
Kausi saattaakin alkaa Barcelonassa. Onkohan siellä vähän viileää moiseen, kun tarkoitus olisi kilpailla jo kuudentena päivänä ensi kuuta, jos Bahrainissa ei voida kisaa järjestää?
Lähetetty: 20 Helmi 2011, 23:34
Kirjoittaja AlfaTom
Arabimaissa alkaa olla kuumat oltavat muutenkin kuin sään puolesta. Ei uskoisi että vuosikymmeniä sitten jopa Tripolissa ajettiin Formulakisoja
Diktatuurit kaatuvat yksi toisensa jälkeen...
Lähetetty: 22 Helmi 2011, 08:58
Kirjoittaja Cloverleaf
Formulat ei Bahrainissa kauden avausta aja, joten Bahrainin GP näyttää varmaan lähinnä tältä:

Lähetetty: 22 Helmi 2011, 19:37
Kirjoittaja Bisci
No tuossahan on järkeä. Vähän niinkuin ampumahiihto! Heti kehiin.
Lähetetty: 22 Helmi 2011, 19:38
Kirjoittaja mattijus
Kuva on selkeä feikki koska mersu on kärjessä
Lähetetty: 22 Helmi 2011, 19:40
Kirjoittaja ssulti
Bisci kirjoitti:No tuossahan on järkeä. Vähän niinkuin ampumahiihto! Heti kehiin.
Ampumahiihdosta poiketen, edellä menevän voi ampua pois haittaamasta...
Tallimääräykset, mitä ne on...

Lähetetty: 11 Maalis 2011, 14:34
Kirjoittaja mattijus
Lähetetty: 10 Huhti 2011, 19:16
Kirjoittaja Giallo Pozzuoli
Ihme
rangaistuksia taas. Alonso rikkoi etusiipensä kolaroimalla Hamiltonin oikeaan takarenkaaseen - Molemmille 20 sekunnin aikasakko. Alonson 6.sija säilyi tuloksissa mutta Hamilton tippui pykälällä 8.sijalle. Minusta tilanne näytti yksiselitteisesti Alonson virheeltä.
Pitkästä aikaa tuli f1-kisa katsottua, ohituksia näyttäisi sääntöuudistukset tuoneen lisää tälle kaudelle vaikka muuten aika tylsää seurattavaa tuo oli.
Lähetetty: 10 Huhti 2011, 19:21
Kirjoittaja mattijus
Giallo Pozzuoli kirjoitti:Ihme
rangaistuksia taas. Alonso rikkoi etusiipensä kolaroimalla Hamiltonin oikeaan takarenkaaseen - Molemmille 20 sekunnin aikasakko. Alonson 6.sija säilyi tuloksissa mutta Hamilton tippui pykälällä 8.sijalle. Minusta tilanne näytti yksiselitteisesti Alonson virheeltä.
Pitkästä aikaa tuli f1-kisa katsottua, ohituksia näyttäisi sääntöuudistukset tuoneen lisää tälle kaudelle vaikka muuten aika tylsää seurattavaa tuo oli.
Hamiltonin rangaistus ei tullut kolarista.
Jos tuo kisa oli tylsää seurattavaa, niin pelottaa odottaa tapahtumarikasta kilpailua.
Lähetetty: 10 Huhti 2011, 19:54
Kirjoittaja Giallo Pozzuoli
^ Luin Hamiltonin saaneen rangaistuksen peittelystä sen jälkeen kun ton kirjoitin, itse kisaa seuratessa meni se tilanne ohi - duunailin muuta samalla kun lähetys oli menossa.
Tylsyys tulee enimmäkseen siitä että kukaan kuski ei enää innosta erikoisesti seuraamaan kisoja, toisin kun Rosbergin, Häkkisen ja Räikkösen aikaan. Pakko myöntää olevani sen verran patriootti.
Lähetetty: 10 Huhti 2011, 20:20
Kirjoittaja Cloverleaf
Giallo Pozzuoli kirjoitti:Tylsyys tulee enimmäkseen siitä että kukaan kuski ei enää innosta erikoisesti seuraamaan kisoja, toisin kun Rosbergin, Häkkisen ja Räikkösen aikaan. Pakko myöntää olevani sen verran patriootti.
Mutta
tässähän on mies, jota kannattaa seurata. Itse ainakin oon ruvennut fanittamaan Vetteliä. Vaikka olisihan se hienoa, jos joku suomalainenkin siellä pärjäisi.
Itse kisa oli mielestäni hyvää viihdettä. Jännitystä melkein joka kierroksella.
Lähetetty: 10 Huhti 2011, 20:31
Kirjoittaja PK

Hienoa oli nähdä Alonson taas sössivän. Syytti Lewisiä, mutta niinhän se on Itkupillillä tapana... Hyvä kausi tästä tulee! Vettelille suo menestyksen, johan se itse totesi, että "olen melkein suomalainen mies" ku sai tittelin...
Lähetetty: 10 Huhti 2011, 20:48
Kirjoittaja WWWVespa
Vettelin huumorintajukin sopii suomalaisille: RTL:n lähtöruudukkohaastattelussa hän tarjosi Ebelille huikkaa juomapullostaan samalla lailla kuin toimittaja mikkiä haastateltavalleen.
Häntä ja Nicoa seurailen tarkemmalla silmällä. Kubica kuuluisi samaan porukkaan.
Lähetetty: 10 Huhti 2011, 22:06
Kirjoittaja DaViega
Mistä sitten ne Alonson ja Hamiltonin rangaistukset tulivat? En nyt usko että ne mitenkään voivat tulla tilanteesta jossa Alonso oli mutkan jälkeen lähellä Hamiltonia, eikä kerennyt väistämään, kun Hamilton näytti kiihdyttävän hitaasti...
Kobayashi on kanssa yksi yhdenmiehen show. Joko oli nopea rata mikä ei sovi täysin Red Bullille, tai McLaren on tullut todella lähelle, Hamiltonilta loppu renkaat kesken, se tietenkin vielä vähän hämää, mutta Red Bullilla KERS ei toiminnut. Ferrarilla taas oli takasiiven kanssa ongelmia - ainakin Alonsolla.
Edit: Hamiltonin rangaistus tuli Alonson estämisestä (useasta ajolinjan vaihdosta) joten OK rangaistus, muistan nyt itsekkin sen tilanteen, Alonson rangaistus ampuu yli hilseen vieläkin, ei tippunnut sijoitus kuitenkaan
Lähetetty: 10 Huhti 2011, 22:30
Kirjoittaja mattijus
DaViega kirjoitti:Red Bullilla KERS ei toiminnut.
Onko siitä Vettelin KERS -ongelmasta mitään mitattua faktaa?
Tuntuu oudolta, että kuskille tiedotetaan (selkokielisesti julkisessa radiossa), ettei saa käyttää KERSiä. Kuskin jatkaessa matkaa kuten ennenkin, kerrotaan kuskille uudestaan, ettei saa käyttää KERSiä.
Suurinpiirtein kierros tämän jälkeen tulee vielä incar kuva, jossa näkyy, että KERSiä on käytetty. Ja olikohan seuraava kierros yli puoli sekuntia nopeampi kuin takaa-ajavilla.
a) miten kuski ei tajua selkeää viestiä "Do not use KERS. Repeat, Do not use KERS"?
b) miksi silti KERSiä oli käytetty?
c) miksi vauhti oli silti ok?
d) miten ihmeessä moinen tieto annettaisiin kilpakumppaneille tarjoittimella kun olisi mahdollisuus käyttää kryptisempiä koodiviestejä kuten: "Fernando is faster than you, do you understand"?
EDIT: Webberin KERSissä ei ollut mitään epäselvää.
f-i kausi 2011
Lähetetty: 10 Huhti 2011, 22:41
Kirjoittaja berliina
Kyllä Vetelä vetää hyvin ja Rellun kone laulaa hienosti. Kimi Ferrarille.

Lähetetty: 10 Huhti 2011, 23:02
Kirjoittaja WWWVespa
mattijus kirjoitti:
c) miksi vauhti oli silti ok?.
Taitaa olla ylivoimainen auto ja säästeli renkaita, moottoria sekä lootaa.
Lähetetty: 11 Huhti 2011, 08:09
Kirjoittaja Farina
Pitkästä aikaa tuli formulat katsottua, tosin jälkilähetyksenä. Tilanteita oli ja hienoja ohituksiakin nähtiiin. Mutta, mutta... selostajat vaahtosivat koko ajan "onko siipi auki", "nyt kerssiä" yms. Ihme videopeliksi mennyt koko formulat, kun ohitukset tehdään turboboost-nappeja painelemalla. Webber sentään teki upean ohituksen ulkokautta pääsuoran mutkassa ilman kerssiä.
Toinen asia oli jatkuvat varikkokäynnit. Kolme-neljä varikkokäyntiä per äijä vähintään. Jos katsojilta oikeasti kysyttäisiin, mitä he haluavat kisassa nähdä, niin en jaksa uskoa, että varikkokäynnit olisivat numero uno.
Lähetetty: 11 Huhti 2011, 08:29
Kirjoittaja WWWVespa
Ei sitä olisi pikkupoikana lajista kiinnostuttuaan arvannut, että pyöränmutterin sekä sitä pyörittävän laitteen ominaisuuksista tulee oleellisia osia kilpailuissa menestymisen suhteen. Silloin käytiin varikolla, jos oli jotain vikaa ja samalla menetettiin mahdollisuudet kyseisessä kilpailussa. Eilen uhriksi joutui Massa, kun ongelmaa ilmeni vasemman etupyörän kanssa - kai Ferrari tekee kohta samanlaisen ratkaisun tuon kanssa kuin Mercedeksellä nyt on käytössä? Jokatapauksessa Felipe oli tuon episodin jälkeen iskuetäisyydellä ihan toisiin asioihin kuin sitä ennen.
Lähetetty: 11 Huhti 2011, 10:04
Kirjoittaja Wile E. Coyote
mattijus kirjoitti:DaViega kirjoitti:Red Bullilla KERS ei toiminnut.
Onko siitä Vettelin KERS -ongelmasta mitään mitattua faktaa?
Tuntuu oudolta, että kuskille tiedotetaan (selkokielisesti julkisessa radiossa), ettei saa käyttää KERSiä. Kuskin jatkaessa matkaa kuten ennenkin, kerrotaan kuskille uudestaan, ettei saa käyttää KERSiä.
Suurinpiirtein kierros tämän jälkeen tulee vielä incar kuva, jossa näkyy, että KERSiä on käytetty. Ja olikohan seuraava kierros yli puoli sekuntia nopeampi kuin takaa-ajavilla.
a) miten kuski ei tajua selkeää viestiä "Do not use KERS. Repeat, Do not use KERS"?
b) miksi silti KERSiä oli käytetty?
c) miksi vauhti oli silti ok?
d) miten ihmeessä moinen tieto annettaisiin kilpakumppaneille tarjoittimella kun olisi mahdollisuus käyttää kryptisempiä koodiviestejä kuten: "Fernando is faster than you, do you understand"?
EDIT: Webberin KERSissä ei ollut mitään epäselvää.
Itse päättelin että webberillä havaittu kers ongelma oli sen tyyppinen että tiimi tiesi sen voivan vaikuttaa molempiin autoihin. Siksi Vettelille sanottiin että älä käytä (muuten se hajoaa lopullisesti?). Voi olla että Vettel ei saanut aluksi selvää, ja voi olla että Vettel halusi tarkistaa että ymmärsikö oikein. Ainakin bbc haastattelussa vettel sanoi että kers sammutettiin (ja insinöörit tutkivat/tekivät ohjelmalle jotain?) ja myöhemmin käynnistettiin uudelleen jolloin se toimi. Sain sen käsityksen että sitä rassattiin kisan aikana, eli käytännössä "restart"-> "restart" ?
Lähinnä niukkaan tietoon perustuvaa spekulaatiota, mutta Vettelin vauhti näytti vaihtelevan varsinkin kisan loppupuolella niin että välillä tuli useita nopeita ja useita hitaita kierroksia vuorotellen(->kers toimii, ei toimi..?). Se mitä Vettelin kers grafiikka näytti ei välttämättä päde jos siinä on toimintahäiriö päällä? Mitä nopeuteen tulee niin riittihän tuo ekassa kisassakin ilman kersiä.
Sen ymmärrän että Heikki itse puhuu positiivista tiimistä ja autosta, mutta en minä suurta parannusta nähnyt vaikka kovasti toivoin. Journalistit tuntuivat näkevän
Ferrarilla ja mersulla on paniikin makua ilmassa. Kummassakaan leirissä ei tunnuta edes tietävän missä vika edes on!
Renaul vaikuttaa aina vain vahvemmalta ja Kubicaa käy sääliksi.
Alonson moka oli mielestäni "ilmassa" jo kauan ennen osumaa. Sen näki että tulos tai ulos. Kiva sitä oli siihen saakka katsoa ja jos se olisi onnistunut kaikki olisivat kehuneet hienoa ohitusta. Normi kisailua siis. Katsojan kannalta mieluummin noin kuin köröttelyä takana. Rehti mies kävisi pyytämässä anteeksi kisan jälkeen ja paiskaisi kättä. Thats it, asia käsitelty.
Muutama onnistunut hieno ohitus, mutta ei tuo aktiivisiipi/kers oikein vakuuta. Kuskeilla alkaa olla ihan mahdoton informaatiotulva. Eikö samankaltaisen vaikutuksen saisi halvemmalla ja ilman kikkailuja esim jarrulevyjen/palojen pakottamisella vanhanaikaisempiin materiaaleihin jolloin jarrutusmatkat pitenisivät ja yliagressiivinen puollustaminen ja hyökkääminen kostautuisivat? En tarkoita mitään anglian jarruja. Nykyään nuo hiilikuitujarrut ovat vaan liian hyvät, kaikki polkaisee "metrin" tarkkuudella samaan aikaan ja niiden teho säilyy uskomattoman tasaisena kulumisesta ja kuumenemisesta huolimatta. Kun jonkun rengas jarrutuksessa vähän savuaa puhutaan heti jarrubalassi ongelmista, kuluneista renkaista, tai kuljettajan virheestä. Turvallisempaa sekin olisi kuin siipi joka ei sulkeudukaan suoran päässä? Teräslaikat ei tietääkseni myöskään "räjähdä" ylikuumentuessaan kuten kuitujarruille voi käydä.
Ja turbot myös takaisin

Lähetetty: 11 Huhti 2011, 10:28
Kirjoittaja mattijus
Team Lotus oli nyt 0.4sek muun letkan perässä, aikaisemmin kierroksen, edistystä on tapahtunut paljon. Toivottavasti sama suunta jatkuu. (Vielä kun nuo kaksi muutakin aloittelijatallia pääsisivät samaan letkaan)
Itse olen osittain samaa mieltä Kojootin kanssa noista Playstation systeemeistä, toisaalta nuo Kerp Derp systeemit mahdollistavat rohkeampien taktiikoiden valinnan kun hitaasta tulpasta on helpompi mennä ohi.
Lisäbonuksena ainakin toistaiseksi Pirellin renkaat on olleet suurinpiirtein täydelliset, kestävät tietyn määrän kierroksia kunnes pito romahtaa ja radalla alkaa tapahtua.
Nykymarginaaleilla olisi tarpeettoman vaarallista, jos (teräs)jarrujen kanssa joutuisi pelkäämään häipyykö ne vai ei (esim. Montreal).
Itse ehkä ensimmäisenä kieltäisin "aggressiivisen" sijoituksen puolustamisen.
Ei edellämenijän tarvitse vaihtaa linjaa kertaakaan. Valitkoon linjan, mitä ajaa ja jarrutuksessa katsotaan kummalla on "balls to brake late". Sama logiikka sitten mutkan ulostulossa, edellämenijä ei saa leikata takanatulevan eteen pakottaen toisen nostamaan.
Onneksi nyt Hamilton sai rangaistuksen linjalotostaan.
Lähetetty: 27 Huhti 2011, 13:52
Kirjoittaja jknracing
Team Lotus osti Caterham Carsin.
http://www.teamlotus.co.uk/news/2011/ca ... nouncement
No nythän ne pääsee valmistamaan oikeaa Lotusta, seiskaa nimittäin.
