Sivu 1/1

Alfa Romeo -ilta Hartikaisella Kuopiossa 17.3.

Lähetetty: 05 Maalis 2011, 10:19
Kirjoittaja Jakke
Posti toi eilen kutsun Hartikaisen Alfa -iltaan ja italialaiselle iltapalalle. Onko palstalaisissa muita tilaisuuteen osallistujia?

Lähetetty: 05 Maalis 2011, 17:22
Kirjoittaja Kiisseli
mahdollisesti. Deltalta tuli vastaava kutsu, mutta ilmoittautuminen olisi pitänyt tehdä edellisenä päivänä.

Lähetetty: 05 Maalis 2011, 17:58
Kirjoittaja petrolhead
Juu... kutsu tuli postissa ja paikan päälle tullaan tietenkin.
Aika hyvä meininki, kun ajatellaan että edellisen kerran nautimme vastaavanlaisesta tilaisuudesta vain puoli vuotta sitten.

On se vaan mukavaa olla Alfan omistaja :)

Ps. Kiisseli ilmoittauduitko kuitenkin?

Lähetetty: 06 Maalis 2011, 11:06
Kirjoittaja Jakke
Kiisseli kirjoitti:mahdollisesti. Deltalta tuli vastaava kutsu, mutta ilmoittautuminen olisi pitänyt tehdä edellisenä päivänä.
Mulle tuli kans tekstarina kutsu, mutta se oli johonki PK-seudun Deltaan. Hetkinen, johtuukohan se siitä, että mulla on firman puhelin ja osoitetiedoissa Espoossa sijaitsevan pääkonttorin osoite?

Lähetetty: 09 Maalis 2011, 01:04
Kirjoittaja azorblade
Jatketaanhan tänne kun ei jaksa herättää edellisen illan Joensuu ketjua eloon,saati luoda uutta. Samaa asiaa kumminkin. Eli kutsua tuli ja ilmoittautuminen pistettiin menemään kun vaimokin pääsee tällä kertaa mukaan. Joensuussa ilta on keskiviikkona 16. päivä.

Tosin tällä kertaa ei taida olla Breraa eikä Spideria ajossa, ainakaan kutsussa ei niistä ollut puhetta. Hämiksellä oisin voinut kyllä käydä toisenkin lenkin heittämässä, siitä jäi hyvä fiilis vaikka uusi moottori ei olekaan kaikista urheilullisin.

En olisi odottanut uutta iltapala kutsua näin pian vaikkakin Giuliettan julkaisu ehti tähän väliin. Mutta hyvä vain :)

Lähetetty: 18 Maalis 2011, 11:46
Kirjoittaja Woland
Itselläni jäi käymättä, kun piti puolisolle pitää ajokoe Alfan sielunelämään. Valitettavasti hän ei koetta vielä läpäissyt. Parempi tuuri seuraavalla kerralla.

Lähetetty: 18 Maalis 2011, 20:02
Kirjoittaja h_lauri
Woland kirjoitti:Itselläni jäi käymättä, kun piti puolisolle pitää ajokoe Alfan sielunelämään. Valitettavasti hän ei koetta vielä läpäissyt. Parempi tuuri seuraavalla kerralla.
Ajokoe, millainen? Itseä kauhistutti eniten 'mummokaasu', kun pihassa oli laina-alfa, jota sai ajaa vain minä ja tuo varsinainen piti viedä pajalle. :wink:

Lähetetty: 21 Maalis 2011, 10:32
Kirjoittaja Woland
h_lauri kirjoitti:
Woland kirjoitti:Itselläni jäi käymättä, kun piti puolisolle pitää ajokoe Alfan sielunelämään. Valitettavasti hän ei koetta vielä läpäissyt. Parempi tuuri seuraavalla kerralla.
Ajokoe, millainen? Itseä kauhistutti eniten 'mummokaasu', kun pihassa oli laina-alfa, jota sai ajaa vain minä ja tuo varsinainen piti viedä pajalle. :wink:
Ajokoe koostui kolmesta osa-alueesta: käynistys, ajaminen, pysäytys. Käynistettäessä pitää osata painaa sitä modernia nappia (ei yrittää kääntää sitä avainta), ajettaessa pitää tarkkailla ympäristöä, jos vaikka joku muu onnellinen on ulkoiluttamishommissa, pysäyttäessä pitää muistaa sanoa "joko nyt ollaan jo perillä, eikö käytäis vielä jossain" tai jotain siihen suuntaan.

Ajokokeessa kompastuskiveksi osui juuri tuo "mummokaasu" ja kakkoselta neloselle vaihdot ja pari kertaa himmaili jarrulla ennen vaihteen vaihtoa. Kyllä kaikki kuusi vaihdetta on tarkoitettu käytettäväksi. Motarilla jäi 90 kulkevien rapojen roiskuttamaksi. Kytkin käyttäytyminen myös hieman varovaista, ilmeisesti tottunut isänsä 1.9 diesel audin voimansiirron sieluttomaan elämään.

Lähetetty: 21 Maalis 2011, 10:57
Kirjoittaja h_lauri
Woland kirjoitti: Ajokoe koostui kolmesta osa-alueesta: käynistys, ajaminen, pysäytys. Käynistettäessä pitää osata painaa sitä modernia nappia (ei yrittää kääntää sitä avainta), ajettaessa pitää tarkkailla ympäristöä, jos vaikka joku muu onnellinen on ulkoiluttamishommissa, pysäyttäessä pitää muistaa sanoa "joko nyt ollaan jo perillä, eikö käytäis vielä jossain" tai jotain siihen suuntaan.

Ajokokeessa kompastuskiveksi osui juuri tuo "mummokaasu" ja kakkoselta neloselle vaihdot ja pari kertaa himmaili jarrulla ennen vaihteen vaihtoa. Kyllä kaikki kuusi vaihdetta on tarkoitettu käytettäväksi. Motarilla jäi 90 kulkevien rapojen roiskuttamaksi. Kytkin käyttäytyminen myös hieman varovaista, ilmeisesti tottunut isänsä 1.9 diesel audin voimansiirron sieluttomaan elämään.
Mä joudun varmaan pitämään samanlaisen...ja joo, toi kytkin on kyllä erilainen kuin 156:ssa. Rouvalla oli senkin kanssa hässäkkä, samoin vaihdekepin, kun nupissa on pelkkä logo eikä mitään vaihdekaaviota.

Lähetetty: 21 Maalis 2011, 11:07
Kirjoittaja Woland
h_lauri kirjoitti:
Woland kirjoitti: Ajokoe koostui kolmesta osa-alueesta: käynistys, ajaminen, pysäytys. Käynistettäessä pitää osata painaa sitä modernia nappia (ei yrittää kääntää sitä avainta), ajettaessa pitää tarkkailla ympäristöä, jos vaikka joku muu onnellinen on ulkoiluttamishommissa, pysäyttäessä pitää muistaa sanoa "joko nyt ollaan jo perillä, eikö käytäis vielä jossain" tai jotain siihen suuntaan.

Ajokokeessa kompastuskiveksi osui juuri tuo "mummokaasu" ja kakkoselta neloselle vaihdot ja pari kertaa himmaili jarrulla ennen vaihteen vaihtoa. Kyllä kaikki kuusi vaihdetta on tarkoitettu käytettäväksi. Motarilla jäi 90 kulkevien rapojen roiskuttamaksi. Kytkin käyttäytyminen myös hieman varovaista, ilmeisesti tottunut isänsä 1.9 diesel audin voimansiirron sieluttomaan elämään.
Mä joudun varmaan pitämään samanlaisen...ja joo, toi kytkin on kyllä erilainen kuin 156:ssa. Rouvalla oli senkin kanssa hässäkkä, samoin vaihdekepin, kun nupissa on pelkkä logo eikä mitään vaihdekaaviota.
Muuten meni tosi hyvin; ilon kiljahdukselliset hyminät kun rampilla tavoitenopeus olikin mittarissa ennen liittymistä.

Muutenkin kannattaa ajattaa, koska kartturin paikalla on itseasiassa tosi mukava istua, kunhan pääsee eroon siitä jatkuvasta neuvomisesta ja pienestä jännityksestä. Ton ku sais tuohonkin että ois vaan logo nupissa.. Vinkkejä?

Lähetetty: 21 Maalis 2011, 18:36
Kirjoittaja h_lauri
Woland kirjoitti: Muuten meni tosi hyvin; ilon kiljahdukselliset hyminät kun rampilla tavoitenopeus olikin mittarissa ennen liittymistä.

Muutenkin kannattaa ajattaa, koska kartturin paikalla on itseasiassa tosi mukava istua, kunhan pääsee eroon siitä jatkuvasta neuvomisesta ja pienestä jännityksestä. Ton ku sais tuohonkin että ois vaan logo nupissa.. Vinkkejä?
On muuten ihan OT:tä! Oma ketju ajokokeilleko tarpeen?

Ekat tuunaukset viime kesältä: Alfa-avaimenperä kärrypoletilla ja tuo Alfisti.net:istä:

Lähetetty: 22 Maalis 2011, 09:31
Kirjoittaja Woland
Tuohan näyttää ihan kivalta! Pitääpä käydä katsomassa.

Ajokokeille oma ketju, joo, itselläni sen verran vähän kokemusta näistä menopeleistä, että varmaan joku kokeneempi vois heittää lusikkansa soppaan.

Lähetetty: 22 Maalis 2011, 09:36
Kirjoittaja Woland
Tuohan näyttää ihan kivalta! Pitääpä käydä katsomassa.

Ajokokeille oma ketju, joo, itselläni sen verran vähän kokemusta näistä menopeleistä, että varmaan joku kokeneempi vois heittää lusikkansa soppaan.