Alfa Romeo -ilta Hartikaisella Kuopiossa 17.3.
Lähetetty: 05 Maalis 2011, 10:19
Posti toi eilen kutsun Hartikaisen Alfa -iltaan ja italialaiselle iltapalalle. Onko palstalaisissa muita tilaisuuteen osallistujia?
Alfa Romeo Forum
http://galleria.alfabbs.fi/
Mulle tuli kans tekstarina kutsu, mutta se oli johonki PK-seudun Deltaan. Hetkinen, johtuukohan se siitä, että mulla on firman puhelin ja osoitetiedoissa Espoossa sijaitsevan pääkonttorin osoite?Kiisseli kirjoitti:mahdollisesti. Deltalta tuli vastaava kutsu, mutta ilmoittautuminen olisi pitänyt tehdä edellisenä päivänä.
Ajokoe, millainen? Itseä kauhistutti eniten 'mummokaasu', kun pihassa oli laina-alfa, jota sai ajaa vain minä ja tuo varsinainen piti viedä pajalle.Woland kirjoitti:Itselläni jäi käymättä, kun piti puolisolle pitää ajokoe Alfan sielunelämään. Valitettavasti hän ei koetta vielä läpäissyt. Parempi tuuri seuraavalla kerralla.
Ajokoe koostui kolmesta osa-alueesta: käynistys, ajaminen, pysäytys. Käynistettäessä pitää osata painaa sitä modernia nappia (ei yrittää kääntää sitä avainta), ajettaessa pitää tarkkailla ympäristöä, jos vaikka joku muu onnellinen on ulkoiluttamishommissa, pysäyttäessä pitää muistaa sanoa "joko nyt ollaan jo perillä, eikö käytäis vielä jossain" tai jotain siihen suuntaan.h_lauri kirjoitti:Ajokoe, millainen? Itseä kauhistutti eniten 'mummokaasu', kun pihassa oli laina-alfa, jota sai ajaa vain minä ja tuo varsinainen piti viedä pajalle.Woland kirjoitti:Itselläni jäi käymättä, kun piti puolisolle pitää ajokoe Alfan sielunelämään. Valitettavasti hän ei koetta vielä läpäissyt. Parempi tuuri seuraavalla kerralla.
Mä joudun varmaan pitämään samanlaisen...ja joo, toi kytkin on kyllä erilainen kuin 156:ssa. Rouvalla oli senkin kanssa hässäkkä, samoin vaihdekepin, kun nupissa on pelkkä logo eikä mitään vaihdekaaviota.Woland kirjoitti: Ajokoe koostui kolmesta osa-alueesta: käynistys, ajaminen, pysäytys. Käynistettäessä pitää osata painaa sitä modernia nappia (ei yrittää kääntää sitä avainta), ajettaessa pitää tarkkailla ympäristöä, jos vaikka joku muu onnellinen on ulkoiluttamishommissa, pysäyttäessä pitää muistaa sanoa "joko nyt ollaan jo perillä, eikö käytäis vielä jossain" tai jotain siihen suuntaan.
Ajokokeessa kompastuskiveksi osui juuri tuo "mummokaasu" ja kakkoselta neloselle vaihdot ja pari kertaa himmaili jarrulla ennen vaihteen vaihtoa. Kyllä kaikki kuusi vaihdetta on tarkoitettu käytettäväksi. Motarilla jäi 90 kulkevien rapojen roiskuttamaksi. Kytkin käyttäytyminen myös hieman varovaista, ilmeisesti tottunut isänsä 1.9 diesel audin voimansiirron sieluttomaan elämään.
Muuten meni tosi hyvin; ilon kiljahdukselliset hyminät kun rampilla tavoitenopeus olikin mittarissa ennen liittymistä.h_lauri kirjoitti:Mä joudun varmaan pitämään samanlaisen...ja joo, toi kytkin on kyllä erilainen kuin 156:ssa. Rouvalla oli senkin kanssa hässäkkä, samoin vaihdekepin, kun nupissa on pelkkä logo eikä mitään vaihdekaaviota.Woland kirjoitti: Ajokoe koostui kolmesta osa-alueesta: käynistys, ajaminen, pysäytys. Käynistettäessä pitää osata painaa sitä modernia nappia (ei yrittää kääntää sitä avainta), ajettaessa pitää tarkkailla ympäristöä, jos vaikka joku muu onnellinen on ulkoiluttamishommissa, pysäyttäessä pitää muistaa sanoa "joko nyt ollaan jo perillä, eikö käytäis vielä jossain" tai jotain siihen suuntaan.
Ajokokeessa kompastuskiveksi osui juuri tuo "mummokaasu" ja kakkoselta neloselle vaihdot ja pari kertaa himmaili jarrulla ennen vaihteen vaihtoa. Kyllä kaikki kuusi vaihdetta on tarkoitettu käytettäväksi. Motarilla jäi 90 kulkevien rapojen roiskuttamaksi. Kytkin käyttäytyminen myös hieman varovaista, ilmeisesti tottunut isänsä 1.9 diesel audin voimansiirron sieluttomaan elämään.
On muuten ihan OT:tä! Oma ketju ajokokeilleko tarpeen?Woland kirjoitti: Muuten meni tosi hyvin; ilon kiljahdukselliset hyminät kun rampilla tavoitenopeus olikin mittarissa ennen liittymistä.
Muutenkin kannattaa ajattaa, koska kartturin paikalla on itseasiassa tosi mukava istua, kunhan pääsee eroon siitä jatkuvasta neuvomisesta ja pienestä jännityksestä. Ton ku sais tuohonkin että ois vaan logo nupissa.. Vinkkejä?