Sivu 1/1

WRC

Lähetetty: 26 Touko 2011, 12:26
Kirjoittaja jknracing
Fiatilla harkitsevat palaamista ralliin. http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/uusi ... mm-ralleja
Tuo olisi kyllä hyvä juttu. Alkaisi olemaan huipputasolla autoja melko paljon. Vielä kun noi autot olisi melko tasaväkisiä, niin voittajaehdokkaita voisi olla enemmän kuin kaksi. Ketäs suomalaisia tonne Fiatille työnnetään kuskiksi?

Lähetetty: 26 Touko 2011, 12:28
Kirjoittaja ssulti
Eiköhän se Kimi lopeta ne ovaali-humpuukit ja hyppää Fiatin rattiin. ;)

Lähetetty: 26 Touko 2011, 12:47
Kirjoittaja KJS
Anton Alén on ennenkin ajanut Fiatilla, niin miksei jatkossakin?

Lähetetty: 26 Touko 2011, 13:08
Kirjoittaja WWWVespa
Testikuskiksi Viljo eli Antonin isä Markku, kun kelpasi nelivetofefenkin.

Lähetetty: 26 Touko 2011, 15:19
Kirjoittaja ilu
ssulti kirjoitti:Eiköhän se Kimi lopeta ne ovaali-humpuukit ja hyppää Fiatin rattiin. ;)
Miksi lopettaisi? :wink:

Itse ainakin näkisin mielellään Räikkösen NASCAR-sarjassa. Ja alkukin lähti tosi hyvin käyntiin. Maltilla vaan ylöspäin ilman mitään hätäilyjä.

Lähetetty: 27 Touko 2011, 08:04
Kirjoittaja Vittorio Jano
Vai josko Fiatin sijaan tällaisella:

Kuva

Lähetetty: 27 Touko 2011, 12:01
Kirjoittaja kumimuumi
Tollainen vaikka 1.2 koneella kelpais mulle siviili ajokiksi. Onpa hieno!

Lähetetty: 28 Touko 2011, 12:42
Kirjoittaja jknracing
^ Tommonen Lancia olisi kyllä hieno!

Lisää sarjaan palaajia. Parin vuoden päästä kisoissa on kolmekymmentä tehdasautoa... 8) http://www.iltasanomat.fi/ralli/rallipo ... 66528.html

Lähetetty: 28 Touko 2011, 14:48
Kirjoittaja Vehje
Vehje likes! 8)

Re: WRC

Lähetetty: 15 Marras 2011, 19:19
Kirjoittaja jknracing
Hirvonen Citroenille.

http://yle.fi/urheilu/lajit/moottoriurh ... 29447.html
Hirvonen siirtyy Loebin tallikaveriksijulkaistu tänään 15.11. klo 16:04, päivitetty tänään 15.11. klo 17:39

Mikko Hirvonen vaihtaa tallia.

Rallikuljettaja Mikko Hirvonen siirtyy Citroen-talliin. Hirvosesta tulee näin maailmanmestari Sebastien Loebin tallikaveri. YLE Urheilun tietojen mukaan sopimus on varmistunut.

Hirvonen on kaasutellut MM-sarjassa viime vuodet Fordilla. Fordin toinen suomalaiskuljettaja Jari-Matti Latvala jatkaa tallissa myös ensi kaudella.

Latvalan ensi vuoden tallikaveri varmistuu vasta myöhemmin. Todennäköistä on, että Latvala saa Fordille tallikaverikseen Sebastien Ogierin, joka näin jättäisi Citroen-tallin.

Loeb juhli Walesissa jo kahdeksatta peräkkäistä mestaruuttaan. Loeb voitti mestaruuden kahdeksan pisteen erolla Hirvoseen.

YLE Urheilu
Ei kun ei ehkä sittenkään.

http://www.mtv3.fi/urheilu/ralli/uutise ... papereissa
Hirvonen: Mitään nimiä ei papereissa

Julkaistu 15.11.2011 16:38 (päivitetty 17:14)

Rallin MM-sarja vuosimallia 2011 päättyi sunnuntaina, mutta spekulaatiot Mikko Hirvosen ensi kauden tallipaikkaa koskien ovat velloneet jo pidemmän aikaa.

Fordilla kauden päättänyt Hirvonen on vahvasti matkalla Citroënille kahdeksankertaisen maailmanmestarin Sébastien Loebin tallikaveriksi. Hirvonen kuitenkin kertoi tiistaina MTV3:lle, että toistaiseksi ei mitään ole lyöty lukkoon hänen tulevaisuuttaan koskien.

- Mitään nimiä ei ole papereissa, Hirvonen vahvisti.

Citroën pitää keskiviikkona tiedotustilaisuuden, josta odotetaan uutisia ensi kauden tallipaikkoja koskien. Loeb ajaa varmasti ranskalaistallissa, mutta mestarin viime kauden tallitoverin Sébastien Ogierin jatko on hämärän peitossa.


MTV3
Välillä pikkasen hymyilyttää tuo uutisointi... No josko sitä huomena tulisi citikalta jotain virallista uutista. Eihän niitä nimiä ole paperissa ennenkuin talli julkistaa sopimuksen.

Niin ja mites toi Räikkönen sitten? Eikös se joskus maininnut, että rallia kiinnostaa ajaa vain huipputasolla. Jos Kimi nyt päättää jatkaa rallissa ensi vuonna, niin ajaakos se sitten F-Cupissa? :lol:

Re: WRC

Lähetetty: 17 Marras 2011, 11:38
Kirjoittaja Suski
Mielenkiintonen kausi tulossa, kun Loebilla ja Hirvosella citikka alla.

Re: WRC

Lähetetty: 17 Marras 2011, 13:29
Kirjoittaja Farina
Suski kirjoitti:Mielenkiintonen kausi tulossa, kun Loebilla ja Hirvosella citikka alla.
Harmi vaan, että Mikolle jää kakkosviulun soittelu. Citikallehan tilanne on optimaalinen, koska Mikko on riittävän nopea ja varma pisteiden tuoja, joka tuskin pystyy haastamaan Loebia kovinkaan monessa kisassa, ehkä Jyväskylässä, Ruotsissa tms. Eli tallista löytyy selkeä ykköskuski ja kiltti kakkonen, joka tuo merkkipisteitä.

Toisaalta Loeb ajanee enää pari kautta, joten Mikon todellinen tilaisuus voi avautua silloin. Elleivät houkuttele Ogieria takaisin, Loebin lopetettua...

Re: WRC

Lähetetty: 17 Marras 2011, 17:41
Kirjoittaja OL
Farina kirjoitti:Toisaalta Loeb ajanee enää pari kautta, joten Mikon todellinen tilaisuus voi avautua silloin. Elleivät houkuttele Ogieria takaisin, Loebin lopetettua...
Valitettavasti taitaa olla realistinen riski myös siihen, että Citroen lyö pillit pussiin kun Loeb lopettaa. Loebilla ja Mikolla kummallakin on sopimus 2013 kauden loppuun. Tämän lisäksi Citroen päästi tallista lupaavan ranskalaisen nuoren kuljettajan pois. Eihän näitä suunnitelmia nyt tietenkään kymmeniksi vuosiksi eteenpäin tehdä, mutta jotenkin tuo, että ranskalaisen talli päästää nuoren ranskalaisen jossa on mestaripotentiaalia pois tallista, tuntuu aika lyhytnäköiseltä. Egot on aina ranskalaisilla kolisseet yhteen, ei siinä sen suhteen ole mitään uutta. Toivottavasti eivät vetäydy Loebin lopettaessa, muuten talli tulee olemaan ns. vain Loebin talli. Tavallaan hänelle räätälöity mestaruuksia varten ja kun kuski lopettaa, lopettaisi talli.

Re: WRC

Lähetetty: 17 Marras 2011, 19:51
Kirjoittaja jknracing
Hirvonen/Lehtinen parin pitää vaan lyödä luu Loebin kurkkuun kauden alussa, niin pääsee ajamaan oikeasti kilpaa. Jännä nähdä miten Citroen sopii Hirvosen hanskaan. Kait Mikko saa kuitenkin edes ekana päivänä ajaa oikeasti kovaa, että pääsee vähän näkemään mikä se todellinen ero vauhdissa on. Jos nyt pitäisi lyödä vetoa ensi kauden mestarista, niin laitaisin kuitenkin roponi likoon Latvalan puolesta.

Re: WRC

Lähetetty: 18 Marras 2011, 08:19
Kirjoittaja Farina
jknracing kirjoitti:Hirvonen/Lehtinen parin pitää vaan lyödä luu Loebin kurkkuun kauden alussa, niin pääsee ajamaan oikeasti kilpaa. Jännä nähdä miten Citroen sopii Hirvosen hanskaan. Kait Mikko saa kuitenkin edes ekana päivänä ajaa oikeasti kovaa, että pääsee vähän näkemään mikä se todellinen ero vauhdissa on. Jos nyt pitäisi lyödä vetoa ensi kauden mestarista, niin laitaisin kuitenkin roponi likoon Latvalan puolesta.
M-Sportilla ei käsittääkseni taaskaan ole selvää sopimusta Fordien ajattamisesta, rahoitusongelmien takia. Pahoin pelkään, että Ford lähtee taas takamatkalta auton kehitykseen ja testaukseen => Citikat dominoi ensi kauttakin.

Toivottavasti Mikolle annetaan Citikalla riittävästi testiaikaa, että kerkiää tutustumaan kalustoon. Loebillehan auto on jo pääosin tuttu, joten vauhti lienee kohdallaan heti alusta. Mikon ainoa mahdollisuus on kahdessa ensimmäisessä kisassa, jossa voisi saada henkisen yliotteen Loebista. Monte Carlossa voi tapahtua mitä vaan ja Ruotsissa Mikko on perinteisesti onnistunut.

Re: WRC

Lähetetty: 21 Marras 2011, 21:35
Kirjoittaja WWWVespa
Turun Sanomien mukaan Fordin pienenevien sponssitulojen vuoksi tallilla ei olisi varaa Ogieriin. Näin Latvalan kanssa tallikuskina olisikin Tänak. Jos näin on, auton kehitysbudjetti lienee niukka.

Re: WRC

Lähetetty: 21 Marras 2011, 21:57
Kirjoittaja Pele
Farina kirjoitti:
jknracing kirjoitti:Hirvonen/Lehtinen parin pitää vaan lyödä luu Loebin kurkkuun kauden alussa, niin pääsee ajamaan oikeasti kilpaa. Jännä nähdä miten Citroen sopii Hirvosen hanskaan. Kait Mikko saa kuitenkin edes ekana päivänä ajaa oikeasti kovaa, että pääsee vähän näkemään mikä se todellinen ero vauhdissa on. Jos nyt pitäisi lyödä vetoa ensi kauden mestarista, niin laitaisin kuitenkin roponi likoon Latvalan puolesta.
M-Sportilla ei käsittääkseni taaskaan ole selvää sopimusta Fordien ajattamisesta, rahoitusongelmien takia. Pahoin pelkään, että Ford lähtee taas takamatkalta auton kehitykseen ja testaukseen => Citikat dominoi ensi kauttakin.

Toivottavasti Mikolle annetaan Citikalla riittävästi testiaikaa, että kerkiää tutustumaan kalustoon. Loebillehan auto on jo pääosin tuttu, joten vauhti lienee kohdallaan heti alusta. Mikon ainoa mahdollisuus on kahdessa ensimmäisessä kisassa, jossa voisi saada henkisen yliotteen Loebista. Monte Carlossa voi tapahtua mitä vaan ja Ruotsissa Mikko on perinteisesti onnistunut.
Siinäpä se onkin kun nuo testaamiset on nykyään rajattu niin kovin vähiin...
Eli jos olet saanut kehitettyä hyvän auton,on toisten vaikea kuroa eroa kiinni etenkin kauden aikana.
Sama pätee mielestäni niin rallissa,kuin formuloissakin.
Siihenhän Ferrarinkin ylivoima aikoinaan perustui kun testaamista ei ollut mitenkään rajoitettua ja Schumi lähes asui Maranellossa..
Vastaavaa sitoutumista työtehtäviinsä ei taitaisi nykykuskeilta löytyä sen enempää F1:ssä kuin rallissakaan. :?
Mutta joo,oikeaan aikaan Mikko vaihtoi tallia jos Fordin budjetti on heikoilla kantimilla.Mestaritallin on aina helpompi rakentaa rahoitustaan..

Re: WRC

Lähetetty: 21 Joulu 2011, 11:54
Kirjoittaja WWWVespa
Mini ei saanut aikataulunmukaista ilmoittautumista aikaiseksi.

Re: WRC

Lähetetty: 01 Kesä 2012, 09:43
Kirjoittaja silverine
Komeesti lähtee lapasesta.. :roll:

http://www.mtv3.fi/urheilu/ralli/uutise ... atso-video" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: WRC

Lähetetty: 01 Kesä 2012, 10:05
Kirjoittaja Farina
^Ei jäänyt montaa metriä kuvaajaan väliä. Kaveri ei olisi kerinnyt kissaa sanoa.

Re: WRC

Lähetetty: 01 Kesä 2012, 10:15
Kirjoittaja mattijus
cazzo?