Sivu 1/1
Bokseri Alfa kysely
Lähetetty: 16 Kesä 2011, 12:43
Kirjoittaja Pasi
Oletko omistanut tai omistatko bokser koneisen alfan?
Alfan bokserissa on mielestäni eniten luonnetta (ja vikoja?) kaikista alfan koneista. V6 tulee kovana kakkosena perässä

Lähetetty: 16 Kesä 2011, 12:53
Kirjoittaja jeQQ
En ole omistanut, mutta faijalla ollut ainakin 3 kpl.. 75:sta ennen piti ostaa 33, mutta 75:n sai hankittua nopeammin, ei kyllä kaduttanut pätkääkään talvella.
Ehkä seuraavaksi voisi hankkia jostain ykköskopan QV tai sitten neliveto farkun

(33 siis). Sprint tosin on kiehtonut aina vielä pikkasen enemmän, sellaisessa kun tuli mukulana istuttua monta tuntia kun lojui varaosa-autona pihalla.
Lähetetty: 16 Kesä 2011, 13:15
Kirjoittaja Pasi
jeQQ kirjoitti:En ole omistanut, mutta faijalla ollut ainakin 3 kpl.. 75:sta ennen piti ostaa 33, mutta 75:n sai hankittua nopeammin, ei kyllä kaduttanut pätkääkään talvella.
Ehkä seuraavaksi voisi hankkia jostain ykköskopan QV tai sitten neliveto farkun

(33 siis). Sprint tosin on kiehtonut aina vielä pikkasen enemmän, sellaisessa kun tuli mukulana istuttua monta tuntia kun lojui varaosa-autona pihalla.
Sprinttiä himoaisin itsekkin, mutta pitäisi ostaa vähän parempikuntoinen = kalliimpi, kun yhden 300eur arvoisen sprintin ostaneena tiedän mitä se voi pahimmillaan olla

Lähetetty: 16 Kesä 2011, 13:20
Kirjoittaja EBITDA
Ykköskoppainen grafiitinharmaa QV oli aikanaan. Teknisesti hyvässä kunnossa, ulkonäössä oli sitten vähän sanomista. Voisin ostaa samanlaisen kulkineen uudestaankin. Hauska ajettava, kertakaikkiaan!
Lähetetty: 16 Kesä 2011, 13:24
Kirjoittaja Ottimo
2 kpl Alfasudia, ensimmäiset Alfani. Toinen päätyi omenapuuhun, toinen ruostui pois

Lähetetty: 16 Kesä 2011, 13:38
Kirjoittaja Pepperoni
Siitähän tämä kaikki alkoi kun kolmoskoppaisen kolmekolmosen menin ostamaan. 6v. ja 110 tkm sillä ajelin. En muista että moottorissa olisi ikinä mitään vikaa ollut, paitsi jäätymisherkkä huohotin, jonka kanssa oppi elämään kun aikansa harjoitteli. Muuta vikaa kyllä jonkin verran, mutta halvimmat kilometrit taisin sillä kuitenkin loppujen lopuksi ajella. Ajamisen hauskuudessa ei ole vielä mikään päässyt samalle tasolle.
Lähetetty: 16 Kesä 2011, 14:18
Kirjoittaja Caijo-Romeo
Eka alfa oli 92 vuoden 33 1.7 8v koneella. Ostin auton projekti kuntoisena ja kunnostin sitä ammattikoululla pari kuukautta. Kilometrejä kertyi ekana vuonna 35tkm eikä kertaakaan jättäny tien päälle.Bokseri murinaa tuli kuunneltua reilu 60tkm ajan ja täytyy sanoa että kyllähän sitä vieläkin kuuntelisi. Parista pytystä alkoi hiljalleen puristukset katoaan, jolloin 33 siirtyi seisontaan. Luonnetta siinä pelissä oli, enemmän kuin nykyisessä käyttis 155ssa. Talvellakin 33 pelas ihan ok, mitä nyt ovet ei aina halunnu mennä kiinni.Lämpöäkin piisas kun oli ehjä termostatti.Asfaltilla oli parhaimmillaan.
Lähetetty: 16 Kesä 2011, 14:33
Kirjoittaja Midi
Tulihan tuolla 33 farkulla ajeltua kunnes laitoin sen ikuisuusprojektiksi. Eipä mullakaan moottoripuolella mitään ongelmaa ollut, hauska auto kyllä. Eiköhän se vielä palaakkin liikenteeseen ja entistä ehompana

Re: Bokseri Alfa kysely
Lähetetty: 16 Kesä 2011, 15:45
Kirjoittaja Rolle
Pasi kirjoitti:Alfan bokserissa on mielestäni eniten luonnetta (ja vikoja?) kaikista alfan koneista. V6 tulee kovana kakkosena perässä

Ei lisättävää!
33 16V oli ensimmäinen Alfa ja 156 V6 edellinen (huom. ei viimeinen

)
Re: Bokseri Alfa kysely
Lähetetty: 16 Kesä 2011, 16:35
Kirjoittaja kalliais
Pasi kirjoitti:Alfan bokserissa on mielestäni eniten luonnetta (ja vikoja?) kaikista alfan koneista. V6 tulee kovana kakkosena perässä

Molemmilla moottoreilla varustetut autot löytyy. Vaikka V6:sta ei ole kokemusta kovin pitkältä ajalta niin väittäisin että aika pomminvarma konstruktio tuo on... (pakko kyllä koputtaa puuta). 33:sia löytyy kaks ja yksi 16v moottori on pukilla, jonka kunnostan pikkuhiljaa varalle kun vanha laukeaa.
Lähetetty: 16 Kesä 2011, 17:12
Kirjoittaja Carlo Coppa
Sprintti on verrattoman hauska auto, jonka ajamisesta tulee kerta toisensa jälkeen hyvälle mielelle, vielä kuudentoista vuoden jälkeenkin. Auton hauskuus ei piile räjähtävässä suorituskyvyssä vaan loistavassa tuntumassa tiehen ja halukkaasti kierroksia ottavassa moottorissa. Ja se saa päitä kääntymään hyvin eri ikäisiltä katsojilta.
Lähetetty: 16 Kesä 2011, 17:29
Kirjoittaja Rasvis
Olihan se 16v QV kiva peli. Viimeistely kuin venäläisessä sinkkiämpärissä mutta ajoahan tuo ei haitannut.
Lähetetty: 16 Kesä 2011, 18:38
Kirjoittaja jiibee
Toinen kesä Sprintillä menossa, hyvä ajaa ja huomataan. No, vaihteisto täytynee joskus purkaa on hieman tahmeaa vaihtaminen, lienee ominaisuus.
Lähetetty: 16 Kesä 2011, 18:52
Kirjoittaja KauGoH
Bokseri 33 alkanut hurmos Alfoihin. P4 kyydissä tuli istuttua Recaron jakkaroissa.
Se oli kyllä hieno peli. Missähän mahtaa sekin nykyään majailla?
Lähetetty: 16 Kesä 2011, 18:59
Kirjoittaja VMTD
No ei ole ainakaan vielä ollut pannukakku moottoria.
Lähetetty: 16 Kesä 2011, 19:12
Kirjoittaja J. Saari
Eka alfa mitä olen ajanut oli 33 1.7 IE ja kyllähän tuo mieleen jäi - pienestä pätkimisestä huolimatta kone tuntui kierrosherkältä, piti innokasta meteliä ja ajotuntuma oli kyllä alfamaiseen tyyliin hyvä ja tietty ennen kaikkea hiton hauska.
Kolmekolmosen ahtaan näköinen moottoritila + 75:n tarjoama takaveto sitten ohjasivat kuitenkin valitsemaan jälkimmäisen. Mutta kyllä bokserikoneinen alfa olisi hauska omistaa vielä.
Boxer Alfa
Lähetetty: 16 Kesä 2011, 21:04
Kirjoittaja TimoJ
Moikka
Minulla 3kpl 33. Ekana 1s 33 johon vaihdoin ti koneen, madalsin 35mm+ uudet puslat, 2" csc pakoputki. Aivan upea ajettava, auto jota pystyy viemään kaasulla nelipyöräluisussa kuivalla asfaltilla ja tunto säilyy hienosti. Toisena s2 ti jonka sain purettua, tulva upotti ureaveteen jolloin muutoinkin nopea ruostuminen kiihtyi= metrin pätkiksi ja paaliin.
Kolmantena n. 120k ajettu s3 33 16v joka koriltaan kohtuu hyvä, aika pienellä saisi leimalle kun vain ehtisi tehdä. Kaikki aiemmat madallus ym heebelit tallessa tuota varten. Jonain päivänä... nyt lepäilee lämpimässä tallissa. Noiden aiempien purkuosia on aika paljon...
Noitten 33:n jälkeen nykyiset Alfat tuntuu linja-autoilta, korkeita ja kiikkeriä ja painavia. GTV:llä voisi päästä lähelle tuntumaa mutta bokserin lätinää, kaasuttimien imuääntä ja takatulia ei saa mistään.
TimoJ
Lähetetty: 16 Kesä 2011, 21:08
Kirjoittaja Jarsan
J. Saari kirjoitti:Eka alfa mitä olen ajanut oli 33 1.7 IE ja kyllähän tuo mieleen jäi...
Juurikin näin! Ja mieleen siitä jäi etenkin kakkosen synkrot ja kaasupolkimen ahdas sijoitus.

Kaverilla oli siis joskus tuollainen hetken aikaa.
Lähetetty: 16 Kesä 2011, 21:59
Kirjoittaja Mandeprkl
maybe someday.....

Re: Boxer Alfa
Lähetetty: 16 Kesä 2011, 22:08
Kirjoittaja Midi
TimoJ kirjoitti:
Noitten 33:n jälkeen nykyiset Alfat tuntuu linja-autoilta, korkeita ja kiikkeriä ja painavia.
Totta, 33 kyllä istui tiessä jotenkin erityisen nautinnollisesti ja boxerin äänien saattelemana ainakin tuntui liikkuvan kevyesti

Lähetetty: 16 Kesä 2011, 23:01
Kirjoittaja Epezi
kaksi 1.7 16v:tä on ollut. Olenkin usien sanonut että tuo on ollu kivoin moottori omistamistani. Erittäin tehokas, kierrosherkkä ja luonteikas. Mielelläni omistaisin nytkin.
Lähetetty: 16 Kesä 2011, 23:12
Kirjoittaja jeQQ
http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/33/4016058
On muuten tullut hieman kuolattua tuota.

Sinänsä kyllä harmi, että joku sähkörecaro pitänyt tuonne tunkea..
Lähetetty: 17 Kesä 2011, 10:28
Kirjoittaja liekki
VMTD kirjoitti:No ei ole ainakaan vielä ollut pannukakku moottoria.
Milloin lähdetään Saksaan korjaamaan tuo asia?

Lähetetty: 17 Kesä 2011, 14:08
Kirjoittaja Jönsson
Ensimmäinen Alfani oli 72-vuosimallinen Alfasud 1,2. Tämä kunniakas sotaratsu oli tullut Suomeen erään rauhanturvaajan mukana Golanin kautta. Kaveri myi sen sittenmmin eräälle Niinisalon kapiaiselle, joka möi menopelin minulle ollessani armeijassa. Tarkoitus oli alunperin viettää monta pitkää onnellista vuotta ensimmäisen Alfani puikoissa, mutta iltalomalta yhtenä talvena palatessani ohjastin Sudin suoraan päin varuskunnan parkkialueen risteyksen vieressä kasvanutt koivua.
Auto jäi korjaamatta, koska se osoittautui todella lahoksi pelleiltään.
Mutta kivaa oli pikkurahalla. Hintaansa ja suorituskykyynsä nähden kirkuvan punainen pikku-Alfa oli yllättävän kova katseenkerääjä.
Lähetetty: 17 Kesä 2011, 18:26
Kirjoittaja Oleino
Ensimmäinen auto oli 33 16v QV. Mikään tähän mennessä vastaan tullut ei ole vielä ollut ajolleen yhtä hauska kuin se oli. Onneksi tuo löytyy vieläkin, vaikka ei liikennekäytössä olekaan ollut 1,5 vuoteen kun tuli tuo 156 hankittua. En aio ikinä myydäkään pois. Jollain aikajänteellä herättelen sitten kesä/ratapäiväkäyttöön.. Kivahan tuo 156 on myös, mutta jollain tavalla jäi kaipaamaan äärimmäisen hauskaa ajettavuutta ja loistavaa moottoria. No okei, ihan jees tämäkin on, ei vaan yhtä hauska.
Nyt kun vuotava katto/tuulilasi/joku, useat sähköviat, käteen jäävät sisutan osat yms ovat jokseenkin kadonneet lähimuistista, niin tuntuu entistä siistimmältä tuo 33.

Lähetetty: 17 Kesä 2011, 19:04
Kirjoittaja VMTD
liekki kirjoitti:VMTD kirjoitti:No ei ole ainakaan vielä ollut pannukakku moottoria.
Milloin lähdetään Saksaan korjaamaan tuo asia?

Subarua hakeen vai? Kolmekolmoseen kelpuutan todennäköisesti VM:n kolmesylinterisen dieselin, kunhan sellaisen löytää.
Lähetetty: 17 Kesä 2011, 20:02
Kirjoittaja Ottimo
Ottimo kirjoitti:2 kpl Alfasudia,
ensimmäiset Alfani. Toinen päätyi
omenapuuhun, toinen ruostui pois

Jönsson kirjoitti:Ensimmäinen Alfani oli 72-vuosimallinen Alfasud 1,2...Tarkoitus oli alunperin viettää monta pitkää onnellista vuotta ensimmäisen Alfani puikoissa, mutta iltalomalta yhtenä talvena palatessani ohjastin Sudin suoraan päin varuskunnan parkkialueen risteyksen vieressä kasvanutt koivua.
Kohtalontovereita!

Lähetetty: 17 Kesä 2011, 23:10
Kirjoittaja Hepa
Laitoin huumorilla, että kaduttaa vieläkin.
Hauska autohan tuo 33 oli ja ensimmäinen Alfa. Kyllä 75 ja Giulia sytyttää silti enemmän.
Alfasud olisi kyllä hienoa omistaa joskus.
Lähetetty: 17 Kesä 2011, 23:53
Kirjoittaja koala
Tuollahan se sprintti tallissa istuu
Ei oo tullu otettua edes ajoon (vielä) ku tuo perheen koko on nyt sellanen ettei oikeen mahuta.
ja ne synkrot pitäs laittaa ku tuo vaimo ei suostu muuten sillä ajamaan

Lähetetty: 18 Kesä 2011, 10:07
Kirjoittaja Pasi
Äänistä päätellen ollaan positiivisella puolella boxereita kohtaan

Lähetetty: 18 Kesä 2011, 10:12
Kirjoittaja Rolle
Aika kultaa muistot.. Ruostettahan ei
juurikaan ollut ja sähköt toimi kuin unelma. Ei haitannut, vaikka talvella kierrokset heitti miten sattuu, kesällä lämmöt oli tapissa ja päästöt katsastusaseman katossa. Ajoasentokin suunniteltu kaverille, jolla on metriset kädet, toinen jalka 60cm ja toinen 40cm
