Sivu 1/1
Lähetetty: 08 Heinä 2011, 21:47
Kirjoittaja JaniW
Olen tulossa jos 75 saadaan kasaan siihen mennessä. Sääennusteen mukaan vene ei ole tarpeen.
Lähetetty: 08 Heinä 2011, 21:55
Kirjoittaja JackFry
Täältä tulee yksi liikkuva keila radalle.
Lähetetty: 08 Heinä 2011, 21:58
Kirjoittaja mattijus
Mitäs tuo radalla ajaminen vaati?
Nimim. joko vaihdan kesärenkaat?
Lähetetty: 08 Heinä 2011, 22:45
Kirjoittaja Jii|
Meidän huushollin kaksijalkaiset tulossa katsojan roolissa.
Allekirjoittanut ei koskaan ole rata-ajoon päässyt tutustumaan ja tuo meidän poika pitäisi aivopestä autoharrastukseen mukaan.
Lähetetty: 08 Heinä 2011, 23:27
Kirjoittaja HANU
Tulossa ollaan GT dieselillä.
Lähetetty: 09 Heinä 2011, 10:43
Kirjoittaja GTA ROSSO
Tottakai GTA:lla tullaan tätä vartenhan Alfat on maailmaan tehty.
Lähetetty: 09 Heinä 2011, 11:30
Kirjoittaja hjpp
Todennäköisyys saapumiselle on tällä kertaa hyvin suuri.
Lähetetty: 09 Heinä 2011, 12:12
Kirjoittaja Raimo Miettinen
Jää tämäkin välistä, kun ollaan Ruissalossa rokkaamassa.
Lähetetty: 09 Heinä 2011, 12:48
Kirjoittaja silverine
Juhako kirjoitti:Onko ketään tulossa autolla tai veneellä?
Tuskin. Jos, niin veneellä.
Lähetetty: 09 Heinä 2011, 15:58
Kirjoittaja kterkkila
Taas meni suunnitelmat käteen CARF:n ratapäivien osalta. Suunnitelmissa oli tulla endurance-autolla, mutta ne suunnitelmat kariutuivat katsastuskonttorin tiskille, kun ei täti suostunut antamaan siirtokilpiä. Kuulemma niitä saa myöntää vain AKK:n kilpailukalenterin mukaisiin virallisiin kilpailuihin. Ei testaamiseen, ajoharjoitteluun tai muuhunkaan turhaan.
Lähetetty: 09 Heinä 2011, 16:46
Kirjoittaja Jarkki
Vois hakee vähän kokemusta radalta. Huh hellettä, varmaan kädet jo hikoo.
Lähetetty: 09 Heinä 2011, 19:23
Kirjoittaja JaniW
Taisi mennä reisille se suunnitelma että seiskavitosella olisin päässyt. Kattoo nyt huomenna viitsiikö lähteä perheautoilemaan 156:lla.
Ehkä jään kotiin kiertämään Alastaroa rFactorilla
Lähetetty: 09 Heinä 2011, 21:06
Kirjoittaja Sape
Getvosta olisi tarkoitus tulla ulkoiluttamaan.
Lähetetty: 09 Heinä 2011, 21:54
Kirjoittaja michael
Aion tulla muutaman kierroksen vetämään.
Lähetetty: 09 Heinä 2011, 22:21
Kirjoittaja Gasolina
Perheen yhteinen harrastus veti tällä kertaa pitemmän korren..
Lähetetty: 10 Heinä 2011, 07:56
Kirjoittaja Manukki
Meinaan tulla keittämään Alfan jarrut ja sulattamaan hyväkuntoiset kesärenkaat, eli noin kolme kierrosta kestää hupi
Lähetetty: 10 Heinä 2011, 10:37
Kirjoittaja Toner
Vähän houkuttais tulla nolaamaan ittensä ja tuoda toi Lanseri radalle
No joo, joskos nyt tällä kertaa vain seurais muiden räpellystä ja aloittais tuota rataharrastusta sitte joskus myöhemmin jollain oikealla autolla.
Lähetetty: 10 Heinä 2011, 10:52
Kirjoittaja Gasolina
Juhako kirjoitti:Gasolina kirjoitti:Perheen yhteinen harrastus veti tällä kertaa pitemmän korren..
Siis olet tulossa Alastrolle?
Meidän perheestä on tulossa 2/4, koska autoon ei mahdu enempää.
Ei ihan, kisoissa ollaan ja lujaa mennaan, mutta ilman konevoimaa.
Lähetetty: 10 Heinä 2011, 12:19
Kirjoittaja Manukki
paljonkos se ratamaksu oli? en löytänyt moista tietoa mistään
jos varais ihan tasarahan mukaan
Lähetetty: 10 Heinä 2011, 12:21
Kirjoittaja Toner
Oisko ollu kympin?
Lähetetty: 10 Heinä 2011, 12:56
Kirjoittaja Manukki
No eipä ole ainakaan hinnalla pilattu
Lähetetty: 11 Heinä 2011, 21:20
Kirjoittaja CARF
Tulokset päivitetty kerhon sivuille
Kiitoksia mukana olleille mukavasta päivästä.
Terveisin
Mikko Koskinen
Klubimestari
Lähetetty: 11 Heinä 2011, 21:42
Kirjoittaja GTA ROSSO
Onnittelut Keltsille Alfa-luokan voitosta ja aivan jäätävästä Alfa Cup-kierroksesta hajonneilla jarrulevyillä ilman jarruja tai juuri siksi ?
Lähetetty: 11 Heinä 2011, 23:04
Kirjoittaja Satakuusnelonen
Oli kyllä hieno päivä, mutta missäs kuvat on?
Lähetetty: 12 Heinä 2011, 10:47
Kirjoittaja Tommi
Itse kuvasin vain Alfacupin aikana ja silloinkin suoraan katsomosta. Jos jossain vaiheessa jaksan laittaa kuvia esiin, niin tarjolla on vain tylsiä sivuprofiilikuvia pääsuoralta.
Lähetetty: 12 Heinä 2011, 13:13
Kirjoittaja Tärjätom
Täällä on minun incar video alfacup kierosta. Videon lopussa on vähän muita Alastarosta. Minä haluan myös nähdä enemmän videoita ja kuvia!
http://www.youtube.com/watch?v=yNl24fVGfkM
Lähetetty: 12 Heinä 2011, 13:49
Kirjoittaja silverine
Faijan kameralle tallentui jonninverran kuvaa ratapäivältä, täytyy käydä perkaamassa matskut kunhan täältä lomilta kerkeen. Vaikkapa oma Cup-kierros ja pikkaisen parempi harjoituskierros + peräkkäin ajelua tulta syöksevän SP:n Sprintin kanssa...
laitan ne tähän ketjuun.
Lähetetty: 12 Heinä 2011, 15:18
Kirjoittaja Keltsi
Onneksi tuo jarrulevy hajosi vasta Lemminkäisen jälkeen, parissa edellisessä jarrutuksessa ei olisi rata enään riittänytkään...
Kotimatkalla piti tehdä pitstop ja poistaa jarrulevyn kehä pois pyörimästä, kun välillä rääkäisi sen verran pahasti.
Muuten pitää olla tyytyväinen päivään! Rupeaa pikkuhiljaa toi 164 taipumaan mutkiin
Jurvassa nähdään!
Lähetetty: 12 Heinä 2011, 19:24
Kirjoittaja Xehpuk
Ajoin huonosti ja hikoilin kuutioittain, mutta oli silti hauska ratapäivä
Tässä pari videota ajeluista sekä
muutama foto räpsittynä pitkin päivää.
Lähetetty: 12 Heinä 2011, 22:05
Kirjoittaja Tommi
Allekirjoittanut kirjoitti:Itse kuvasin vain Alfacupin aikana ja silloinkin suoraan katsomosta. Jos jossain vaiheessa jaksan laittaa kuvia esiin, niin tarjolla on vain tylsiä sivuprofiilikuvia pääsuoralta.
Tuolla niitä nyt on muutama:
http://picasaweb.google.com/tommi.kosun ... astaro2011
Lähetetty: 16 Heinä 2011, 22:38
Kirjoittaja michael
Kiitos,
hyvää informaatiota. Pystyy helposti vertaamaan omaan dataan, että missä ne karkeimmat virheet/mummoilut tulee tehtyä.
Lähetetty: 17 Heinä 2011, 10:25
Kirjoittaja Xehpuk
Juhako kirjoitti:michael kirjoitti:Kiitos,
hyvää informaatiota. Pystyy helposti vertaamaan omaan dataan, että missä ne karkeimmat virheet/mummoilut tulee tehtyä.
Pätkässä ajetut ajat oli 1:40 molemmikn puolin. Yksin ajettuna sain noin 2-3s pois niistä. Tosin ajolinjat oli varmaan samat. Valitettavasti niistä kierroksista kuvamateriaali on hieman huonoa ja tylsää kun ei ole muita kuvissa. Täytyy vielä katsoa, jos vaikka käsittelemällä saisi materiaalin paremmaksi.
Oli muuten aikamoinen homma kun piti ääni raita ja kolme muuta kuvaraitaa sykronoidan kohdalleen.
Katselin kanssa, että josko koittais säheltää racechrono2avilla jotain, mutta laiskuus voitti
Kerään kuvamateriaalia ja racechronodataa, että voisin ajaa vähän paremmin. Ajaessa harmittaa, kun tietää ajaneensa jonkin paikan päin peetä, mutta ei sitten seuraavalla kierroksella vieläkään saa sitä kohdalleen. Ajamisessa olen aloittelija, aikojen parannus viimevuotisiin taitaa tulla lähinnä siitä, etten ole säästellyt renkaita tai jarruja enää
Lähetetty: 17 Heinä 2011, 11:53
Kirjoittaja michael
Mulla on tällainen:
http://www.digimesta.com/gps_vastaanoti ... APLUS.html
Taitaa olla lähes halvin mitä Suomesta löytyy, mutta hyvin toimii. Tuolla saa 5 hz paikannustaajuuden.
Lähetetty: 17 Heinä 2011, 15:07
Kirjoittaja michael
Käsittääkseni Racechrono korjaa paikannustiedon karkeutta interpoloimalla, eli 5 Hz pitäisi riittää jo hyvinkin tarkkaan tulokseen? 0,2 s aikana ei isoja nopeusmuutoksia tapahdu, varsinkaan maaliviivalla.
Lähetetty: 17 Heinä 2011, 19:23
Kirjoittaja Xehpuk
Juhako kirjoitti:
Varmasti on parempi kuin puhelin oma anturi. 5 Hz:llä paikannus pitäisi olla 0,2s välein. Luulisi riittävän, eikä hintakaan ole paha.
Mulla on myös sama 5Hz vehje. Ostin pelkästään ratakäyttöä ajatellen ja oli varsin mainio ostos. Kai sitä voisi käyttää lisäksi vaikka geokätköilyynkin. Tavallisessa autonavigoinnissa ja sportstrackerikäytössä se kännykän 1Hz riittää ihan hyvin.
Lähetetty: 18 Heinä 2011, 08:22
Kirjoittaja CARF
Hah, löytyhän se keilojen kaataja
. Ihmeteltiinki sitä sun vaisua cuppi aikaa, mutta sulla olikin näköjään tekniikka ongelmia.
Mikko Koskinen
Klubimestari
Lähetetty: 20 Heinä 2011, 19:28
Kirjoittaja silverine
Kattelinpa tossa Tompan videon ja hänen ei tarvitse vaihtaa kuin 8 kertaa kierroksen aikana... omalla kierroksella tulee kourittua keppiä 16 kertaa...
On välityksiä ja sitten...toisenlaisia välityksiä.
Lähetetty: 20 Heinä 2011, 21:35
Kirjoittaja Tärjätom
Jos minun kardaanin niveli ei ollut tällainen minä ei ollut käyttänyt vitosen ollenkaan!
http://i299.photobucket.com/albums/mm28 ... -11007.jpg
Täältä tuli paljon ääntä kun moottori oli yli 5000RPM
http://i299.photobucket.com/albums/mm28 ... -11002.jpg
Minä vertailin minun ja Juhakon huippunopeudet hänen parasta kierroksesta. Meillä oli melkein sama nopeudet. Minun racechrono sanoo alfa cup kierroksessa 151km/h pääsuoralla ja 152km/h ennen laspalmas mutka.
Lähetetty: 20 Heinä 2011, 22:02
Kirjoittaja silverine
Yritän maanantaina saada omat kierrokseni tänne näytille, olisi hauska saada oma ja Tomin kierros vierekkäin samaan ruutuun niin näkisi missä ne erot tulee. Huippunopeudet on minullakin siellä hieman 150 km/h paremmalla puolella, sekä ennen bussipysäkkiä että ennen Las Palmasia. Mutta pääsuoran päässä vain 140km/h...eli siinä tulee takkiin selvästi. Selkein ero vaihteiden käytön lisäksi Tomiin on siinä että ajan molemmat nopeat mutkat nostamatta, kaasu pohjassa. Se ehkä vähän kompensoi tappiota suoralla. Esim. Juhakon ja SP:n rikkinäisen paukkuraketinkin perässä ajettuani voin väittää että puhtailla suorilla jäin mutta mutkat sitten kompensoivat enemmän tai vähemmän.
Lähetetty: 21 Heinä 2011, 13:46
Kirjoittaja Raimo Miettinen
http://youtubedoubler.com/1gpT
Jos kukaan ei jaksa väsätä videota erikseen niin tuohon palveluun voi tyrkätä pari youtube-pätkää pyörimään samaan aikaan. Heittää vain oikeat aloitussekunnit niin saa videot pyörimään samaan tahtiin. Mulla ei tahdo riittää kaista kännykän netissä, joten en ole varma kuinka tuo linkin takainen "taimaa".
Lähetetty: 21 Heinä 2011, 14:08
Kirjoittaja silverine
^
Ihan hyvässä taimissa näyttää olevan. Tuossa esimerkissä on vaan sen verran epätasainen pari johtuen Juhakon edessä olevasta liikenteestä ettei vertailu ole oikein maistuva. Mutta ilmeisen toimiva systeemi.
Lähetetty: 21 Heinä 2011, 17:24
Kirjoittaja Xehpuk
Tulipamuutemmiäleen, että rata-ok -tarroissa lukee "Coure sportivo". Onko kyse vain vihreestä vai onko taustalla jotain kerhohauskaa?
Lähetetty: 21 Heinä 2011, 17:37
Kirjoittaja CARF
Xehpuk kirjoitti:Tulipamuutemmiäleen, että rata-ok -tarroissa lukee "Coure sportivo". Onko kyse vain vihreestä vai onko taustalla jotain kerhohauskaa?
Tämä johtuu pelkästään klubimestarin lukihäiriöstä
. Täytyy korjata Jurvaan tuo....
Mikko Koskinen
Klubimestari
Lähetetty: 25 Heinä 2011, 17:30
Kirjoittaja silverine
Tuos olis mun Cup-kierrokseni.
http://www.youtube.com/watch?v=bmHdcaZDuWM
Tomin kierros:
http://www.youtube.com/watch?v=yNl24fVGfkM
Help yourself:
http://youtubedoubler.com
Ps. En tajunnut millä youtubedoublerin videot saisi lukittua toisiinsa mutta noin käsikopelolla synkattuna 1.5 sekunnin
ero mun ja Tomin kierrosten välillä tulee ilmeisesti
mennen tullen pääsuoralle tulossa, pääsuoralla sekä toiseksi viimeisessä mutkassa. Nopeissa mutkissa saan hieman kiinni mutta noissa tappiomutkissa oma kiesi sutii liikaa.
Pääsuoran jarrutuksessa on n. 10 km/h vauhtiero Tomin hyväksi, ennen bussipysäkkiä ja laspalmasia nopeudet ilmeisesti jokseenkin samat. Ajolinjoissa en näe mitään oleellista eroa.
Lähetetty: 25 Heinä 2011, 22:06
Kirjoittaja silverine
http://www.youtube.com/watch?v=i_TxIvzmeFE
Tuossa vielä yksi treenikierros SP:n perässä. Ehkä vähän
havainnollisempi kuvakulma verrattuna Cup-kierroksen
laajakulmaan. Ajon puolesta lähes identtinen Cup-kierroksen
kanssa, saattaapi olla nopeampikin. (tokavikassa mutkassa tosin
en meinaa kolmosta saada silmään..)
Lähetetty: 26 Heinä 2011, 12:46
Kirjoittaja silverine
Ja missäs on Ghost:in kierros?
Rohkeesti vaan.