Sivu 1/1

Kuka tietää?

Lähetetty: 20 Heinä 2011, 21:44
Kirjoittaja kurppa
Katselin nettiauton Ferrari tarjontaa ja siellä Toyota on muuttunut Maranellon punaiseksi oriksi. Mietin missä se raja kulkee?.
Väri, levikkeet. ratti vai orimerkki keulalle. Eikö Toyotaa kuuluisi myydä tojo osastolla jne. On siellä (nettiautossa) muitakin vitsejä mutta missä menee se raja. Mielipiteitä!.

Lähetetty: 20 Heinä 2011, 21:57
Kirjoittaja sataviisviis
En tiedä missä se raja menee, mutta tuo esimerkki on sen ainakin ylittänyt :?

Lähetetty: 20 Heinä 2011, 22:41
Kirjoittaja Neuski
Kylläpä on järkyttävän näköinen ja vielä järkyttävämmän hintainen..Voi olla ostaja tiukassa tuohon 20k€ hintaan, luulisin. :-D

Yhden hienon wannabe Ferrarin olen nähnyt ja se oli hieman laitettu Fiat Coupe. Siihen nyt ei oltu laitettu kuin Ferrarin merkit ja nekin lähinnä huumorilla. Tosin jotkut autoista tietämättömät luuli sitä oikeaksi :)

Lähetetty: 20 Heinä 2011, 23:14
Kirjoittaja JustXL
Siis on toki kaiken maailman wannabeferkkuja :mrgreen: .... mutta onhan noita ferrareita tehty ihan oikeastikin japanilaisista osista?!

Lähetetty: 20 Heinä 2011, 23:15
Kirjoittaja jknracing
Ahveniston SM-ratakisoissa seisoi joskus parkissa MkIII Supra missä oli "testarossa" levikkeet ja jotain merkkejä. Vaimo totesi ohi kävellessä omistajan kuullen, että eiköhän tota edes hävetä... :mrgreen: :drinking:

Lähetetty: 21 Heinä 2011, 07:47
Kirjoittaja buctu
Kuva

Toisen saa grilliltä, mutta kumman? :wink:

Lähetetty: 21 Heinä 2011, 08:28
Kirjoittaja unknown
Tuokin on varmaan myyty "100% aidon näköinsenä".

Ihmiset jotka hankkii replican, ei ymmärrä sitä että aidossa aitossa, se kopiotu ulkokuori, tulee tavallaan kaupan päälle.

Lähetetty: 21 Heinä 2011, 13:56
Kirjoittaja jknracing
buctu kirjoitti:Toisen saa grilliltä, mutta kumman? :wink:
Ei meillä päin ainakaan saa 406 Pösöä mistään grilliltä, 360 Ferrarista puhumattakaan.

Lähetetty: 21 Heinä 2011, 17:21
Kirjoittaja Casa di Matti
buctu kirjoitti:Kuva

Toisen saa grilliltä, mutta kumman? :wink:
Tuon sinapin värisen tietenkin!

Lähetetty: 21 Heinä 2011, 18:12
Kirjoittaja michael
buctu kirjoitti: Toisen saa grilliltä, mutta kumman? :wink:
Veikkaan keltaista. Polkupyörästä otetut jarrut on piilotettu peittävien vanteiden taakse.

Lähetetty: 21 Heinä 2011, 18:14
Kirjoittaja Rasvis
Hämääkö kuva vai onko keltiäisessä tuulilasin kulma loivempi?

Lähetetty: 21 Heinä 2011, 19:02
Kirjoittaja Pasi
Optinen harha :D

Kuva


Hyvä että tämä tuli selvitettyä!

Lähetetty: 21 Heinä 2011, 21:32
Kirjoittaja Uotinen
No vastauksena aloitukseen, Tojoda on Tojoda vaikka kuttaperkasta levikkeet löisi ja vielä Ferrari -tarran. Tojoda pitää siis myydä Tojoda nimikkeen alla. Hölmöä nettiauton ylläpidoltakin.

Mitä taas ylipäätään asiaan tulee, niin Tojodalle en paalauskoneen lisäksi muita käyttökohteita juurikaan tiedä, mutta tuo että nuoriso harjoittelee niiden kanssa autoharrasteita ja siihen liittyviä rutiineita, on hieno asia. Kamalaa se on katsoa kun bemareita silvotaan, Alfoista puhumattakaan. Tojodat on oivia kohteita, jotta ammattitaito on sitten tapissaan kun järki käskee harrastamaan autoja eikä tojodoita.

Itsekin olen tuon "thyyning" vaiheen elämässäni elänyt, silloin 80-90 luvun taitteessa tosin termiä ei vielä tunnettu, mutta johonkin matstoihin vääntelin kromimangelssia alle ja pellistä kuraläpille kehykset tein, taisipa Alpine Touch tarra löytää tiensä tuulilasiin. Nuo muutamat pimeät vuodet opettivat sen, että nyt hankitaan autoja joiden habitus on kohdallaan jo tehtaalta ja ylläpidetään/entistetään ne sellaisiksi. Siis omaan makuuni, sen vuoksi en nettiautostakaan ole koskaan Tojoda -topiccia katsonut.

Lähetetty: 22 Heinä 2011, 09:13
Kirjoittaja buctu
Aivan kuin aito paitsi hinta ja tehot
Kuva

Kuva

Lähetetty: 22 Heinä 2011, 10:02
Kirjoittaja Janne
Taitaa olla suurinpiirtein kaikki tämän maan Ferrarit tällä hetkellä nettiautossa myynnissä :)

Lähetetty: 22 Heinä 2011, 10:09
Kirjoittaja h_lauri
Miksikäs noita replikoita saa rakentaa? Jos mä teetän viskarssin saksista replikan (kopio), niin Fiskarsin mafia vaatii tuhoamaan sen.

Eikös replikoissakin ole ideana se, että tehdään alkuperäisen näköinen, mutta -skemmilla tai ainakin ihan eri osilla? Tässä vielä laitetaan tuotemerkitkin paikalleen, mutta esimerkiksi Lacoste-paidan replikassa EI saa lukea Lacoste, vaan ehkä Lakoste. Onpa vilosohvista tänään. :wink:

Lähetetty: 22 Heinä 2011, 10:19
Kirjoittaja Tommi
Omaan käyttöön voit tehdä vaikka niistä Fiskarsin saksista tai Lacoste-paidasta ihan täyden kopion. Niiden kauppaaminen on sitten eri asia.

Kyllähän noiden Ferrari-replikoidenkin myyminen aitona Ferrarina olisi laitonta. Varmaan laajemmassa kaupallisessa toiminnassa saattaisi tulla joku italialainen pukumies ovelle kolkuttelemaan vaikka myyisi ihan replikoinakin.

Varmaan ei ole laitonta noita rakentaa, eikä nähtävästi myyminenkään ole suoranaisesti kiellettyä, kunhan kertoo taustat.

Onko tuossa sitten mitään järkeä?
Mielummin sitten tuunaisi sen Supransa oikein hienoksi Supraksi, eikä surkean näköiseksi Ferrari-yritelmäksi.

Lähetetty: 22 Heinä 2011, 10:46
Kirjoittaja Suuhailija
Onhan nuo... :lol:
Jos silmäkarkkia haluaa, eikä niin muulla väliä. Ei mua hirveemmin nappaa. Esim. Shelby cobra on myös sellanen malli, että taitaapi olla jotain kuplia tai tanareita lähes kaikki.
Silmään pisti noita aitoja verrareita pläräillessä tämmönen ilmo: http://www.nettiauto.com/ferrari/testarossa/4113258
Auto onpi aito, mutta hyvin on myyjällä faktat hallussa; Pirssissä v12?? Ehkä kuitenkin bokseri 12..
Nopein välillä 84 -96??
Ei. Samasta firmastakin löytyi tuolla välillä f40, joka on nopeampi. Ja tehtiinhän tuolloin sitä hc-mc-laareniakin ( http://enjoymotocar.com/download/33832- ... n+f1+1.jpg ) joka oli vielä nopeampi.
Viimenen enzon "näkemä"? Eikös se ollut juurikin f40..
:mrgreen:

Lähetetty: 22 Heinä 2011, 10:49
Kirjoittaja buctu
Melkein sukua julkkikselle:

Kuva

Kuva

Kuva
Two automobiles drew a lot of attention in Miami Vice, the Ferrari Daytona and Testarossa. During the first two seasons and two episodes of the third season, Detective Sonny Crockett drove a black 1972 Ferrari Daytona Spyder 365 GTS/4.[36] Actually, the car was not a Ferrari, but a kit replica based on a 1980 Chevrolet Corvette C3 chassis.[37] The car was fitted with Ferrari-shaped body panels by specialty car manufacturer McBurnie.[38] Once the car gained notoriety,[37] Enzo Ferrari filed a lawsuit demanding that McBurnie and others cease producing and selling Ferrari replicas, because they were taking his name and styling.[37] As a result, the vehicle lasted until season 3, at which point it was blown to pieces in the season three premiere episode, "When Irish Eyes Are Crying".[36][38] The fake Ferraris were removed from the show, with Ferrari donating two brand new 1986 Testarossas as replacements.[39] When Ferrari saw the black 'Daytona', he was convinced that it did not stand out in the night-time scenes very well; thus, the new Miami Vice car was produced in white. Ferrari continued this color in production for the Testarossa only.

The series' crew also used a third Testarossa look-alike, which was the stunt car.[39] Carl Roberts, who had worked on the Daytona kitcars, offered to build the stunt car.[39] Roberts decided to use a 1972 De Tomaso Pantera, which had the same wheelbase as the Testarossa and thus was perfect for the body pieces.[38][39] The vehicle was modified to withstand daily usage on-set, and continued to be driven until the series ended.[39]

Lähetetty: 22 Heinä 2011, 11:08
Kirjoittaja jknracing
Suuhailija kirjoitti:Auto onpi aito, mutta hyvin on myyjällä faktat hallussa; Pirssissä v12?? Ehkä kuitenkin bokseri 12..
Eipä oo Testarossassa bokseri(vastaisku)moottoria, että kyllä myyjällä on ainakin tuolta osin faktat kohdillaan. :wink:

Edit. Niin ja tuo ylempänä oleva Fiero olisi minun mielestä hienompi ihan omana itsenään, kuin Testarossan kopiona.

Lähetetty: 22 Heinä 2011, 11:35
Kirjoittaja Carlo Coppa
Minähän en tekniikasta mitään ymmärrä, mutta olen tähän päivään asti ollut siinä käsityksessä, että Testarossassa on boxeri. Wikipediassa asia on esitetty eri lailla suomen- ja englanninkielisissä versioissa. Suomeksi sanotaan V12 ja englanniksi flat 12. Flättiä olen pitänyt boxerina, mutta asia ei aina niin ole:
A flat-12 is an internal combustion engine in a flat configuration, having 12 cylinders.
The flat-12 is wider (but significantly lower in height) than a V12 . Despite the advantage of having a lower center of gravity than a V12, that advantage can be somewhat offset by the need for a higher mounting height in the engine bay to provide clearance for the exhaust system (six runners on either side). Whereas a V12 can be used in front-engined or mid-engined applications, a flat-12 is used exclusively in mid-engined sports cars. In addition, because it has no advantage in terms of vibrations compared to the more commonly-used V-12, the design is rarely used on production cars.
Flat-12 engines are generally not true horizontally opposed engines (boxer), but rather 180° V-engines. A true boxer has one crank pin per piston, while in the 180° V-engine, two opposing pistons share the same crank pin...
A 4.4-5.0 L 180° flat-12 was later introduced by Ferrari in some of their production models, including the Berlinetta Boxer and Testarossa.
Tuon mukaan 512 Berlinetta Boxerkaan ei olisi boxer :shock: . Semantiikkaa vai ei, viisaammat kertokoon.

Lähetetty: 22 Heinä 2011, 12:18
Kirjoittaja 90
monihan tuon bokseriksi käsittää loivasta V-kulmasta johtuen...

Lähetetty: 23 Heinä 2011, 01:17
Kirjoittaja michael
Minusta se ei ole semantiikkaa kun kampiakseli nimenomaan määrittää koneen tyypin, ei se, missä kulmassa sylinterit ovat toisiinsa nähden.

Lähetetty: 24 Heinä 2011, 09:40
Kirjoittaja PP
Testarossan kone on litteä 180 asteen V12. Litteys ei tee koneesta boxeria/vastaiskumoottoria vaan se, että vastakkaisten sylinterien männät ovat kiinni samassa kammentapissa. Vastaiskumoottorin kampiakseli on huomattavasti yksinkertaisempi kuin vastaavan V -moottorin.

Lähetetty: 24 Heinä 2011, 10:25
Kirjoittaja eltsu
PP kirjoitti:Testarossan kone on litteä 180 asteen V12. Litteys ei tee koneesta boxeria/vastaiskumoottoria vaan se, että vastakkaisten sylinterien männät ovat kiinni samassa kammentapissa. Vastaiskumoottorin kampiakseli on huomattavasti yksinkertaisempi kuin vastaavan V -moottorin.
Vai toisin päin?

Wikipediasta lainattua :

True boxers have each crankpin controlling only one piston/cylinder while 180° engines, which superficially appear very similar, share crankpins

Lähetetty: 24 Heinä 2011, 11:19
Kirjoittaja V6

Lähetetty: 24 Heinä 2011, 12:25
Kirjoittaja Giallo Pozzuoli
Hämäävyyttä lisää se, että Ferrari käytti Testarossan edeltäjässä 512:ssa mallinimeä Berlinetta Boxer, missä Boxer viittasi samaiseen moottorityyppiin.