Auton tuonti "osina"
Valvoja: Moderators
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Auton tuonti "osina"
Mites verokarhu yms. virastot suhtautuu jos maahantuo "metalliromuna" auton rungon ja erillisinä lähetyksinä kasan osia ja kasaa auton suomessa?
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Ja vaikka veron maksaisikin tuollaisesta (siis jos menee vaihdetut osat-% yli 50:n) niin auto katsotaan uudeksi ja pitää täyttää uuden auton vaatimukset... käytännössä ei varmasti onnistueltsu kirjoitti:verottaa... Yli puolet pitää olla jo suomeen verotetusta autosta jos haluaa välttyä seuraamuksilta.

- tsav
- Viestit: 672
- Liittynyt: 02 Joulu 2004, 08:03
- Car(s): '58 Hermes 2000
'53 Jaguar XK120SE FHC (MR) - Paikkakunta: Vantaa
Jos on tarkoitus tuoda koko auto osina ja käyttää se ulkomailta tuodun auton identiteetti, niin autoveropäätöksen saa nykyään vain ajokuntoiselle autolle. Eli on käytävä autolla konttorilla kunhan sen on laittanut kuntoon ja vero lankeaa samanlailla kuin ehyenä tuodullekin. Varaosaautoa ei tarvitse esittää autoverotettavaksi, varsinkin jos tuot sen EU:n sisältä EU:n ulkopuolelta tuotaessa lankeaa tulli ja alv maksettavaksi.
En tiedä onko enää mahdollista, mutta 90 luvun alussa saattoi tehdä auton osista. Piti olla vähintään kolmesta eri autosta osia ja ei saanut olla kopio tuotantomallista. Autovero tuli muistaaksen 150% osien hinnasta ja työ tunneista. Kaveri rakensi silloin Chevellen alustalle korveten tuollain ja taisi tulla kalliimmaksi kuin aito olisi maksanut.
En tiedä onko enää mahdollista, mutta 90 luvun alussa saattoi tehdä auton osista. Piti olla vähintään kolmesta eri autosta osia ja ei saanut olla kopio tuotantomallista. Autovero tuli muistaaksen 150% osien hinnasta ja työ tunneista. Kaveri rakensi silloin Chevellen alustalle korveten tuollain ja taisi tulla kalliimmaksi kuin aito olisi maksanut.