Sivu 1/1
Lamborghinin Sesto Elemento tuotantoon
Lähetetty: 19 Syys 2011, 23:16
Kirjoittaja Buran
Se on tässä! Lauantain lottoarvonnan jälkeen tilaus sisään.
Lamborghinin toimitusjohtaja Stephan Winkelmann ilmoitti Franfurtin kansainvälisessä autonäyttelyssä, että Lamborghinin ultrasuorituskykyinen Sesto Elemento – kuudes elementti – tulee tuotantoon.
Kyseessä on todellinen teknologinen mielenosoitus, josta saatiin esimakua vuosi sitten Pariisin autonäyttelyssä. Nyt konseptista tehdään siis tuotantomalli.
Sesto Elemento edustaa tulevaisuuden superurheiluautoja Lamborghinin manifestin mukaisesti: kehitystyö keskittyy käsiteltävyyden ja kiihtyvyyden ympärille. Myös auton keveys on yksi avaintekijöistä, jonka tärkeys korostuu jatkossa entisestään. Sesto Elemento tulee painamaan alle tonnin – tarkemmin ilmaistuna 999 kiloa.
Auton voimansiirto on otettu suoraan merkin rataversioista, ja tehosta (570 hevosvoimaa) vastaa erittäin herkästi reagoiva V10-moottori. Ajo-ominaisuuksien pohjana on Lamborghinin nelivetojärjestelmä.
Poikkeuksellisen auton teho-painosuhde on hätkähdyttävä: vain 1,75 kiloa yhtä hevosvoimaa kohden. Niinpä Sesto Elemento kiihtyy 0-100 km/t ällistyttävässä 2,5 sekunnissa. Huippunopeus lähennellee 350 km/t.
Auton korirakenne on komposiittimateriaaleista ja hiilikuidusta luotu, erittäin kevyt ja vahva itsekantava monokokki.
Autoa valmistetaan aluksi piensarjana vain 20 yksilöä, jotka lienevät pian myös jo myyty kansainvälisille markkinoille. Toimitukset alkavat vuoden 2013 alussa.
http://www.iltasanomat.fi/autot/lamborg ... 45756.html
Lähetetty: 20 Syys 2011, 06:36
Kirjoittaja Blackis
Luinpa justiinsa iltalehdestä saman... wau. Mä pistän myös tilaukseen lauantaina.

Lähetetty: 20 Syys 2011, 18:22
Kirjoittaja Epezi
Ihan jees, Ruottalaiset pesee kuitenkin tuonkin
http://www.koenigsegg.com/cars/agera-r/images/
0-300kmh: 14.53 seconds
0-200mph: 17.68 seconds
300-0kmh: 6.66 seconds
200-0mph: 7.28 seconds
0-300-0kmh: 21.19 seconds
0-200-0mph: 24.96 seconds
Lähetetty: 20 Syys 2011, 19:27
Kirjoittaja S_A
Epezi kirjoitti:Ihan jees, Ruottalaiset pesee kuitenkin tuonkin
http://www.koenigsegg.com/cars/agera-r/images/
0-300kmh: 14.53 seconds
0-200mph: 17.68 seconds
300-0kmh: 6.66 seconds
200-0mph: 7.28 seconds
0-300-0kmh: 21.19 seconds
0-200-0mph: 24.96 seconds
Nojoo mutta eikös tossa sestoelementossa ole hella ilman puhaltimia?
Muistaakseni Kööninkissä on puhaltimet.

Lähetetty: 20 Syys 2011, 19:28
Kirjoittaja S_A
Blackis kirjoitti:Luinpa justiinsa iltalehdestä saman... wau. Mä pistän myös tilaukseen lauantaina.

ONhan tuo nätti, mutta minä perustan mielummin 91:sestä Diablosta.

Lähetetty: 20 Syys 2011, 20:30
Kirjoittaja Raimo Miettinen
http://www.autosalon-singen.de/de/fahrz ... ncept.html
Auto Salon Singenillä on ollut jo jonkin aikaa vähän ajettu yksilö kohtuu hintaan.
Lähetetty: 21 Syys 2011, 17:26
Kirjoittaja DaViega
S_A kirjoitti:Blackis kirjoitti:Luinpa justiinsa iltalehdestä saman... wau. Mä pistän myös tilaukseen lauantaina.

ONhan tuo nätti, mutta minä perustan mielummin 91:sestä Diablosta.

Tjuu, samaa mieltä Diablosta. Mutta sillä erolla, että Sesto Elemente ei iske. On parempi kuin Gallardo, joka kuitenkin on liian audi, mutta Sesto Elementissä on jo liikaa kikkailua. Reventon oli hyvä, ärjy, niin kuin Lambolta sopii odottaa, mutta ei missään nimessä teiniviritys
Lähetetty: 22 Syys 2011, 04:22
Kirjoittaja S_A
DaViega kirjoitti:S_A kirjoitti:Blackis kirjoitti:Luinpa justiinsa iltalehdestä saman... wau. Mä pistän myös tilaukseen lauantaina.

ONhan tuo nätti, mutta minä perustan mielummin 91:sestä Diablosta.

Tjuu, samaa mieltä Diablosta. Mutta sillä erolla, että Sesto Elemente ei iske. On parempi kuin Gallardo, joka kuitenkin on liian audi, mutta Sesto Elementissä on jo liikaa kikkailua. Reventon oli hyvä, ärjy, niin kuin Lambolta sopii odottaa, mutta ei missään nimessä teiniviritys
No joo nyky Lambot on jostain syystä vähän liian yrittämällä yritetty. Sesto Elemento on erikoinen ja siksi aika kauniskin omalla tavallaan. Mutta Aventador on jo liikaa koitettu "matkia" menneitä muotoja uusin kikoin. Liikaa yksityiskohtia, kulmia, koukkuja, sun muuta. Puuttuu selkeys, yksinkertaisuus ja Italialainen kauneus.
Kun Murciélagoa ja Aventadoria katsoo; Murcié on häkellyttävän kaunis yksinkertainen ja silti mykistävä. Selkeesti Italialainen; Miura, Countach, Diablo-suunta jatkuu yksinkertaisine selkeineen linjoineen.
Aventador; autosta voi löytää niin Countachia, Diabloa kuin Reventonia ja Gallardoa. Kaikki sopivasti sekotettuna. Liika on liikaa.
Ja kaiken "pilaa" ikäväkyllä klassisen open gate-vaihdelaatikon puuttuminen, aivan kuten Ferrari 458 Italiassa. Tarjolla vain läppiä.
Jotain hyvääkin; iso V12 on aina iso V12, mutta se ei yksin riitä.
Tosin hyvää on se, että se jatkaa agressiivista linjaa, mutta...
Minulle viimeinen aito Lamborghini on Murciélago, Bizzarrinin V12 nähtiin autossa viimeisen kerran. Siinä yksi iso syy.
Mutta jos valita pitäisi, pihalle taitaisi tulla 90-91' keltainen Diablo, tai LP400S Countach; ilman takasiipiä.

Lähetetty: 22 Syys 2011, 10:43
Kirjoittaja Garrett
Aika kohtuuhintainen. Kuka pistää 2 miljoonaa autoon??? Tuon auton osto pitäisi jo ajatella ihan toiselta kantilta. Eli jos lottovoitto tupsahtaa, niin onhan se 7 miljoonankin voitto aika iso...

Lähetetty: 22 Syys 2011, 10:50
Kirjoittaja Matti_S
^ Meiti ihan diggaa noista uusista lamboista. Tosin enemmän Murchielagosta (eritoten tuona vimosena SV-mallina), mutta on toi vimonenkin vielä riittävän dramaattinen.
Meiti oli aivan varma että Audi pilaa koko merkin, mutta tietty henki on yhä tallessa. Joskin Aventadorin uus V12 on ehkä pikkusen liian kesyn kuulonen verrattuna vanhaan kultakurkkuun.
Ja mallisto on juurikin kohillaan.
Gallardo on oikeasti kykenevä myös dynaamisessa ajossa ja kaunis katella. Tuo sesto elemento on tod näk aika eläin radalla (top gearia ilolla odotellen

).
Noi isommat V12 mallit on/oli juurikin sitä ittiään. Jumalattoman nopeita suoralla ja pelottavia kamppeita äärirajoilla. Täyttä tulta ja tappuraa.
Lamboissa on just se, että jos rikastuisi rehellisesti esmes oman yrityksen kautta niin pihassa olis justiinsa Murchielago LP-670-4 SV Oranssina isolla hiilikuituspoilerilla. Ja kahva edellä mentäs joka paikkaan (myös hautaan). Mutta jos esmes peris tai voittas rahaa niin mielestäni osottaa helevetin huonoa makua ostaa Lambo. Sen sijaan joku isompi (esmes AMG mersu ilman merkintöjä) tai Quattroporte sopis hienosti lottovoittajalle.
Se on jännä minkä roolin Lamborghini on onnistunu iteleen hankkimaan. Ainakin omissa silmissä.
Lähetetty: 22 Syys 2011, 15:13
Kirjoittaja Rolle
Matti_S kirjoitti:Lamboissa on just se, että jos rikastuisi rehellisesti esmes oman yrityksen kautta niin pihassa olis justiinsa Murchielago LP-670-4 SV Oranssina isolla hiilikuituspoilerilla.
Niinku näin

Lähetetty: 22 Syys 2011, 16:21
Kirjoittaja Matti_S
Oi, oi ja suksiboxit ja kaikki. Tuo vaan oranssina

.
Lähetetty: 22 Syys 2011, 16:23
Kirjoittaja Matti_S
http://www.youtube.com/watch?v=zb8bBP85dDc
Tuosson aika just soppeli. Ja kuunnelkaa noita ääniä!
Lähetetty: 22 Syys 2011, 19:39
Kirjoittaja S_A
Garrett kirjoitti:
Aika kohtuuhintainen. Kuka pistää 2 miljoonaa autoon??? Tuon auton osto pitäisi jo ajatella ihan toiselta kantilta. Eli jos lottovoitto tupsahtaa, niin onhan se 7 miljoonankin voitto aika iso...

No se, joka haluaa esimerkiksi McLaren F1 katuauton itselleen, tai sen katurekisteröidyn kilpaversion.
Viime kesänä myytiin meinaa Helsingissäkin 1996 nähty GTR McLaren around 1,6 miljoonaa Englannin puntaa.
Vastineeksi sillä saa auton, jolla on ajettu kokonainen Le Mans 1996 vuonna. Kelläpä sellasta tallissa, ei kovin monella....

Lähetetty: 22 Syys 2011, 19:45
Kirjoittaja S_A
Matti_S kirjoitti:Oi, oi ja suksiboxit ja kaikki. Tuo vaan oranssina

.
Varmaankin tuo Murcién SV tulee olemaan melkonen klassikko joskus.

Lähetetty: 22 Syys 2011, 20:02
Kirjoittaja Vittorio Jano
S_A kirjoitti:
Vastineeksi sillä saa auton, jolla on ajettu kokonainen Le Mans 1996 vuonna.
"One careful owner, low mileage..."
Lähetetty: 22 Syys 2011, 20:47
Kirjoittaja S_A
Vittorio Jano kirjoitti:S_A kirjoitti:
Vastineeksi sillä saa auton, jolla on ajettu kokonainen Le Mans 1996 vuonna.
"One careful owner, low mileage..."

No joo....ei taida tällästen laitteiden kohdalla olla merkitystä.
Se, jolla on yleensäkään varaa hankkia saati omistaa tällänen laite; on myös varaa laittaa se viimisen päälle kuntoon sen enempää pohtimatta.
Lähetetty: 22 Syys 2011, 20:53
Kirjoittaja S_A
Matti_S kirjoitti:
Se on jännä minkä roolin Lamborghini on onnistunu iteleen hankkimaan. Ainakin omissa silmissä.
Joo et ole ainut, joka näin asian tulkitsee.
Ferrari on sileä laulava ori kun Lamborghini on räyhäävä härkä. Ei kaunistele eikä ujostele.
