Sivu 1/1

Mielipide 75:n ulkonäöstä

Lähetetty: 22 Syys 2011, 16:04
Kirjoittaja Pasi
Ja tämä....

Lähetetty: 22 Syys 2011, 16:25
Kirjoittaja Hepa
KLASSIKKO!

Lähetetty: 22 Syys 2011, 16:30
Kirjoittaja Suba
^ Vai tuleva sellainen?
Laatikkomaisuudessaan lähentelee jo kaunista.

Lähetetty: 22 Syys 2011, 16:31
Kirjoittaja Hepa
^On jo klassikko.

Lähetetty: 22 Syys 2011, 16:32
Kirjoittaja Tuomas K
Persoonallinen ja jakaa mielipiteitä. Sanoisin että positiivisella tavalla ruma :)

Siinä on sopivasti agressiivisuutta, mutta nykymuodikasta ylimielisyyttä linjoissa ei juuri ole.

Joku voi pitää sitä miinuksenakin että tavispentti ei noteeraa 75:ttä liikenteessä mitenkään, mutta kun toisena autona on Corsa josta kaikkien pikkusielujen on pakko ajaa ohi oli alla sitten transitti tai kuorma-auto, niin se ettei auto herätä muissa tielläliikkujissa tuon tyyppistä huomiota on vain ja ainoastaan posiitivista.

Lähetetty: 22 Syys 2011, 16:42
Kirjoittaja jeQQ
Kuva

Joka kerta tuli hyvällä silmällä katsottua entistä peliä parkkipaikalla. TS ehkä vielä paremmin omaan makuun sopiva.

Lähetetty: 22 Syys 2011, 16:54
Kirjoittaja MiNkO^^
kyl tää on NAM! :mrgreen:

Lähetetty: 22 Syys 2011, 16:56
Kirjoittaja Aquatica
Muistuttaa hirmuna tiettyä Volvoa, mutta kyllä tuo vaan on hieno. Sopivan mitäänsanomaton, mutta kuitenkin juuri semmonen, että moni reagoi siihen :) NAM!

Lähetetty: 22 Syys 2011, 17:21
Kirjoittaja Vittorio Jano
75 jakaa varmaan eniten mielipiteitä näistä "nyky"alfoista. Osa muotoilullisista ratkaisuista on aika haastavia, mutta omaan silmään näyttää kyllä hyvältä (niinkuin kaikki muutkin tähän mennessä).

80-luvulla muistan ihmetelleeni faijan linjakkaan 405:n takapenkiltä, että kuka tuollaisen laatikon itselleen vapaaehtoisesti ostaa...

Lähetetty: 22 Syys 2011, 18:11
Kirjoittaja Alfistipohjoosesta
Siis Nam.

Mustana ja ihan hieman madallettuna. Ja pidän America lisukkeista.

Lähetetty: 22 Syys 2011, 18:15
Kirjoittaja Laku
Tätä Alfaa en ostanut ulkonäön perusteella, vaan siksi, että se oli Alfa Romeo.

Lähetetty: 22 Syys 2011, 18:27
Kirjoittaja Cloverleaf
Ennen pidin rumana, mutta nykyisin ihan ok.

Lähetetty: 22 Syys 2011, 18:41
Kirjoittaja Satakuusnelonen
^^ Mä en ole vielä oikein saanut silmiäni sopimaan tuon mustan värin kanssa , mielestäni musta ei anna 75sen pokkauksia ja linjoja tarpeeksi esille. Nam kaikille muille väreille, pois lukien tietenkin myös vihreä.

Ei Italialaista autoa voi maalata British racing green- nimisellä värillä.

Nimim: vaihdetaan musta 75 valkoiseen

Lähetetty: 22 Syys 2011, 18:45
Kirjoittaja V6
parhaimmain näköinen on toi America

Kuva

Lähetetty: 22 Syys 2011, 19:32
Kirjoittaja nakkis
^Mun mielestä taas noi möhkö-puskurit ei jotenkin sovi tuohon..

Vastasin silti toki NAM, oli puskimet mitkä hyvänsä. 8)

Lähetetty: 22 Syys 2011, 20:15
Kirjoittaja Midi
Juust tossa kattelin kun tulin kotio Nivalla että kyllä on seiskafemma ärhäkän näkönen peli 8)

Lähetetty: 22 Syys 2011, 20:21
Kirjoittaja Suba
Hepa kirjoitti:^On jo klassikko.
Okei okei :lol:
Ei kai sitä pojan kippoa muuten olisi tullut päiväkausia hierottua. :wink:

Lähetetty: 22 Syys 2011, 20:37
Kirjoittaja Jönsson
Rumankaunishan tuo on. Kumpi on sitten voitolla, riippuu vähän kuvakulmasta. 75 on myös auto, jossa pienetkin erot yksilöiden välillä vaikuttavat vaikutelmaan. Perus 1,6 harmailla puskureilla ja 13" hapettuneilla peltivanteilla ja siihen haalistunut punainen tai muu kauhtunut väri, niin auto on yhtä houkutteleva katseenkerääjä kuin Seat Malaga, Nissan Sunny tai muu saman kokoluokan halpisauto 80-luvulta.

Mutta kun saadaan vähän kiiltoa pintaan ja väriä puskureihin, alkaa toinen elämä. Sen sijaan mitään liiallisia spoilerivirityksiä tai jotain 19" kromivanteita eivät muodot myöskään kestä. Harvat tuunatut 75:t ovat edes siedettävän näköisiä.

Mutta kertokaa minulle, miksi se kyljen harmaa muovilista muuttaa kulmaa takaoven jälkeen. Onko kukaan elämässä tai edes fotosoppaamalla siirtänyt listaa kulkemaan samassa linjassa loppuun asti? Aikoinaan, kun 75 esiteltiin, Tekniikan Maailman toimittaja kirjoitti luulleensa aluksi, että joku oli ajanut Giuliettan perään, mutta ei, sehän olikin uusi 75, joka oli vain muotoiltu peräänajetun näköiseksi.

Tuon oudon listauksen lisäksi 75 on liian kapea. Viisi senttiä tekisi leveydelle hyvää. Visuaalisesti autoa hiukan leventävät parempien versioiden osittain maalatut puskurit, samoin uudempien mallien maskin umpinaisen muovilistan maalaaminen korin väriin. Nämä efektit katkaisevat autoa korkeussuunnassa ja saavat aikaan samanlaisen levittävän vaikutelman kuin poikittaisraidat Marimekon paidassa.

Lähetetty: 22 Syys 2011, 20:42
Kirjoittaja JackFry
Jostain kuvakulmasta vähän palikka, mutta kun vaihtaa paikkaa näyttää taas hyvältä. :-D Eli mahtuis mun talliin!

Lähetetty: 22 Syys 2011, 20:43
Kirjoittaja Savo
En osaa päättää! Tämähän se minut Alfojen pariin toi, mutta sisäinen kauneus (ei sisätilojen!) oli se juttu. Ja on edelleen.

Lähetetty: 22 Syys 2011, 21:15
Kirjoittaja Shakal
75 evoluzione hieman madallettuna ja tyylikkäällä rengastuksella on silkkaa seksiä. Järjettömän hieno auto.

Kuten joku sanoi, perus 1.6 vaaleanpunaiseksi haalistunut ruosteinen katiska ei herätä mitään, mutta niinhän tuo menee melkein kaikissa autoissa.

Lähetetty: 22 Syys 2011, 21:18
Kirjoittaja Rolfa Ameo
Kyllä kai tähän saa sanoa että porno vehe.

Lähetetty: 22 Syys 2011, 22:45
Kirjoittaja willez
Kuva

Lähetetty: 22 Syys 2011, 23:22
Kirjoittaja Satakuusnelonen
^Ota toi alempi kuva pois se on photoshoppi

Lähetetty: 22 Syys 2011, 23:29
Kirjoittaja willez
Satakuusnelonen kirjoitti:^Ota toi alempi kuva pois se on photoshoppi
juu,ja aika huonostikin vielä shopattu

Lähetetty: 23 Syys 2011, 08:33
Kirjoittaja Tazio
75 on ehdoton klassikko. Haluttava ja luonteikas ensimmäisestä päivästä alkaen!

-Tazio

Lähetetty: 23 Syys 2011, 09:30
Kirjoittaja Blackis
jeQQ kirjoitti: Joka kerta tuli hyvällä silmällä katsottua entistä peliä parkkipaikalla. TS ehkä vielä paremmin omaan makuun sopiva.
Tuohon mäki kyllä ihastuin, vaikka aluks en oikee tykännykkää ulkonäöstä... Makia! Harmi kun jouduit luopumaan :(

Lähetetty: 23 Syys 2011, 09:37
Kirjoittaja EBITDA
Tätä gallupia jo vähän odottelinkin.

On se vaan hieno auto! Olin vähän toisella kymmenellä (herkässä iässä siis) kun Seiskafemma tuli markkinoille ja siitä lähtien se on ollut minulle the Auto. Voidaan jo nyt puhua Klassikosta.

Lähetetty: 23 Syys 2011, 12:26
Kirjoittaja Eero
Hienojahan nämä on, ei siitä mihinkään pääse. Sopivan "haastava" muotoilu, ei huku massaan.
Versioista omaan silmään istuu parhaiten TS, erityisesti viimeiset versiot kokopunaisilla takavaloilla.
American "turvapuskurit" on omaan makuun liian massiiviset ja toisaalta vakio TC näyttää aika vaatimattomalta.

Lähetetty: 23 Syys 2011, 18:15
Kirjoittaja DaViega
Laku kirjoitti:Tätä Alfaa en ostanut ulkonäön perusteella, vaan siksi, että se oli Alfa Romeo.
Kyllä! Ei iske ulkokuori, vaan se mitä on alla, etenkin jos ei ole tyytynnyt "perus" moottoreihin :wink:

Meni Yökin puolelle, mutta nythän äänestellään pelkkää ulkonäköä.

Lähetetty: 23 Syys 2011, 18:58
Kirjoittaja vesamaan
jeQQ kirjoitti:Joka kerta tuli hyvällä silmällä katsottua entistä peliä parkkipaikalla. TS ehkä vielä paremmin omaan makuun sopiva.
Ompas tutun näköinen auto :-D

Lähetetty: 23 Syys 2011, 19:53
Kirjoittaja Carlo Coppa
Kyllä minäkin vähän vierastin tämän opiskeluaikojen unelma-auton ulkomuotoa sen ostaessani. Mutta on se vaan pestynä ja vahattuna hiton hyvän näköinen kaikkine levikkeineen ja haitaripuskureineen.

Lähetetty: 23 Syys 2011, 22:38
Kirjoittaja OL
Täältä ehdoton NAM. On se jännä, miten aikoinaan karsastin laatikkoautoja ja ensimmäisen seiskafemman hankinnan yhteydessä muistan mm. sanoneeni kavereille, että eiköhän nuo listat tuosta auton kyljestä huku. Nyt ei osaisi enää kuvitellakaan 75:sta ilman niitä, sen takia itsekin olen alkanut vähän karsastamaan mustaa väriä 75:ssä, listat kun hukkuu silloin väriin.

Toki totta on myöskin se jonka moni on jo sanonut, että väriltään haalistunut 75 kokoharmailla muovipuskureilla ja ruosteisilla, syvällä lokasuojan kaarissa olevilla peltivanteilla on kyllä aika kauhea ilmestys. Mutta sitten kun auto kiiltää, on sopivasti madallettu ja alla auton henkeen sopivat vanteet, niin onhan se komea ilmestys. Tekisi mieli sanoa, että tuo meikäläisenkin ex-75 oli fiksun näköinen kokonaisuus :oops: Toki siitäkin jäi edelleen tekemättä muutama ulkonäköseikka jotka suunnitelmissa oli. Katsotaan jos saisi tähän nykyiseen ne puuhailtua.

Niin, ja omasta mielestä: Evoluzionen puskurit > TS:n-puskurit > American puskurit. Levikkeissä ehkä IMSA > Evoluzione > TS > ei levikkeitä, mutta toisaalta 75 sopivalla rengastuksella on tyylikäs myös kokonaan ilman levikkeitä, mm. JeQQ:n linkittämä kuva ja jknracingin kansiosta löytyvät yksilöt on tästä hyviä esimerkkejä. Sitä en osaa enää päättää, onko parempi ns. TS-"spoilerin" kanssa vai ilman sitä. Valoissa luonnollisesti kokopunaiset takavalot ja kirkkaat vilkut.

Lähetetty: 24 Syys 2011, 10:27
Kirjoittaja Jakke
TS-levikkeillä tai America-mallina erittäin jees. Tuohon aikaan vielä uskallettiin tehdä mielipiteitä selvästi jakavia autoja. Kyllä omastakin 75:stä aikoinaan vinoiltiin, että "onko suunnittelijalla viivotin heilahtanut tuota takapäätä piirtäessä" 8)

Lisäksi pitää sanoa itsestäänselvyys, jonka useimmat tietenkin tietävät, että on se vaan helvetin hyvä auto ajaa.

EDIT: piti ihan kaivaa esille vanha kuva omasta 75:stäni ja laittaa albumiin 8)

Lähetetty: 26 Syys 2011, 13:56
Kirjoittaja Tiige
Kaikessa brutaalisuudessaan ehdottomasti NAM! Puhumattakaan teknisestä kauneudesta. On uskallettu tehdä tekniset ratkaisut ilman kompromisseja (joskus korjatessa on kyllä mennyt hermot juuri siksi :lol: ).

Lähetetty: 27 Syys 2011, 13:29
Kirjoittaja Seiska5mma
Laitteen muotokieli sisältä ja ulkoa on minusta vajavaista, kuin pakon edessä tehtyä. Toki yritystä on ollut, mutta pakkopullaksi se on mennyt. Perheenkuljetin pohjaksi ja sitten vaan ripustamaan detskuja.

Kuten kaikki autot, se näyttää hyvältä kunnon vanteilla ja madallussarjalla varustettuna. Ilman - ihan sama:

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... 080131.jpg

Lähetetty: 28 Syys 2011, 08:25
Kirjoittaja Rane
Hesarin KULTTUURISIVUILLA oli vuosia sitten 75 Twin Sparkin kuva, juttu kertoi Hotakaisen Klassikko-romaanin pohjalta tehdystä elokuvasta, muistaakseni.
Toimittajan kommentti seiskafemman ulkonäöstä: 'Harvinaisen yrmeän näköinen auto'.
Minusta ytimekkäästi todettu, itse otin tuon ihan myönteisenä kommenttina.

Lähetetty: 29 Syys 2011, 20:10
Kirjoittaja nakkis
^Ethän sattunut skannaamaan juttua?

E: Joku aika sitten oli Klassikot-lehdessä, tulevaisuuden klassikko?- osiossa aiheena myös 75. Parin aukeaman juttu tais olla.
Eihän kellään sitä sattuis oleen skannattuna?

Lähetetty: 30 Syys 2011, 08:17
Kirjoittaja Rane
Eipä tuota tullut skannattua, en muista oliko tuossa jutussa paljon muuta sisältöä kuin tuo suht osuva kommentti seiskafemman ulkonäöstä.
Ei tullut tuota kyseistä Klassikot-lehteäkään tallennettua, se 75-juttu oli jotenkin semmonen pintaraapasun tuntuinen. Vaikka eihän noita juttuja liikaa varsinkaan suomeksi ole.
Mutta kun 75-materiaali kiinnostaa niin kai sulla on tuo Paul Koebruggen kirja 'Alfa 75 & Milano; Driven to be Different'. Hieno kirja, paljon upeaa kuvamateriaalia, eikä tekstipuolessakaan ole valittamista.

Lähetetty: 30 Syys 2011, 08:28
Kirjoittaja EBITDA
^ Koebruggen Alfa 75 & Milano; Driven to be Different -kirja on kyllä suositeltava ostos kaikille 75:n ystäville. Kirja on omakustanteeksi todella korkeatasoinen, niin toteutukseltaan kuin sisällöltään. Paul itse suhtautuu seiskafemmaan todella intohimoisesti ja sen aistii myös kirjan sivuilta.

Lähetetty: 30 Syys 2011, 10:07
Kirjoittaja Rane
^ Veit jalat suustani :mrgreen: .
Ja ilmeisesti tuon alkuperäisen painoksen määrä oli 600 kappaletta, että jos noita vielä on saatavilla, kannattaa kiirehtiä.

Lähetetty: 30 Syys 2011, 10:15
Kirjoittaja 155TS
Rane kirjoitti:Hesarin KULTTUURISIVUILLA oli vuosia sitten 75 Twin Sparkin kuva, juttu kertoi Hotakaisen Klassikko-romaanin pohjalta tehdystä elokuvasta, muistaakseni.
Toimittajan kommentti seiskafemman ulkonäöstä: 'Harvinaisen yrmeän näköinen auto'.
Minusta ytimekkäästi todettu, itse otin tuon ihan myönteisenä kommenttina.
Juttu taitaa löytyä hs.fi/arkisto sivuilta. Vaatii rekisteröitymisen, jota en jaksanut tehdä...
http://www.hs.fi/arkisto/haku?pageNumbe ... cedSearch=

Lähetetty: 30 Syys 2011, 10:21
Kirjoittaja EBITDA
Joo, painos on pieni, koska omakustanteesta on kyse, eli Paulin omilla pennosilla on kirja pitkälti toteutettu. Ei kai tuota voi ostaakaan muualta kuin kirjailijalta suoraan.
Rane kirjoitti:^ Veit jalat suustani :mrgreen: .
Ja ilmeisesti tuon alkuperäisen painoksen määrä oli 600 kappaletta, että jos noita vielä on saatavilla, kannattaa kiirehtiä.

Lähetetty: 03 Loka 2011, 14:25
Kirjoittaja Tiige
nakkis kirjoitti:Joku aika sitten oli Klassikot-lehdessä, tulevaisuuden klassikko?- osiossa aiheena myös 75. Parin aukeaman juttu tais olla.
Eihän kellään sitä sattuis oleen skannattuna?
Joku aika sitten on ilmeisesti 2/08 lehti. Voin koittaa skannata tuon jutun tänään.

Lähetetty: 03 Loka 2011, 20:53
Kirjoittaja Tiige
Tiige kirjoitti:
nakkis kirjoitti:Joku aika sitten oli Klassikot-lehdessä, tulevaisuuden klassikko?- osiossa aiheena myös 75. Parin aukeaman juttu tais olla.
Eihän kellään sitä sattuis oleen skannattuna?
Joku aika sitten on ilmeisesti 2/08 lehti. Voin koittaa skannata tuon jutun tänään.
Juttu skannattuna:
1
2
3
4
5

Asiavirhe löytyy ainakin siitä ettei ARC mistään alhaisesta öljynlämmöstä varoittele. :lol: