Mikä on kun...

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
crashline
Viestit: 68
Liittynyt: 12 Maalis 2007, 22:23
Car(s): On sillä kiva ajaa kun se toimii.
156 Sportswagon 2.5L V6 vm.2004

Mikä on kun...

Viesti Kirjoittaja crashline »

Miksi kaikki vieroksuvat Alfa Romeota?

Mikä siinä on kun keskustellaan yleisesti autoista oli se sitten työpaikalla tai vapaalla kavereitten kanssa niin lähes aina ihmetellään autovalintaani suuresti, päivitellään että eiks sen hinta tipu ihan sikana joka vuosi ja eiks se oo kauheen kallis korjata ja eiks se ookki koko ajan rikki jostain ja lopuksi et toimiiks se niiku muukki autot?

Kavereilla itellään on jotain 2000-luvun nissanii tai toyotan tila mokkulaa tai joitain ranskalaisia tila palleroita tai sit sellanen harvinaisuus kun Volvon V70??? harvalla on esim Saabi tai joku muu mielenkiintoinen valinta.

Tylsää on joka tapauksessa kun kattelee markettien parkkipaikkoja SILLÄ SILMÄLLÄ.
Liitteet
20110713_001.jpg
(68.32 KiB) Tiedosto ladattu 2074 kertaa
VAG autot ovat mauttomia siksi ajan Alffalla ja maistan palasen maukasta autoilun kovinta helmeä.

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Jokainen tyylillään.....
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

Kaikkia ei autot kiinnosta "sillä silmällä" ja jaappanilainen on oiva valinta silloin,kun auton tärkein ominaisuus on luotettavuus.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

On niissä essonbaarinjutuissa vähintäänkin totuuden siemen...
- Epäkelpokeräilijä -

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

kyllä se Alfa aina kiinnostaa enemmän kuin 10 Toyotaa yhteensä, essonbaarilegendaa on myös kiva aina kuunnella. Sehän on osa tätä harrastusta, autohan olisi tylsä jos se ei herätä ihmetystä tai puhetta. Alfoistahan ei kovin moni tiedä oikeasti hevon --tua mutta puhetta tulee sitäkin enemmän. :drinking:
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
Jarsan
Viestit: 2479
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

V6 kirjoitti:...essonbaarilegendaa on myös kiva aina kuunnella. Sehän on osa tätä harrastusta, autohan olisi tylsä jos se ei herätä ihmetystä tai puhetta. Alfoistahan ei kovin moni tiedä oikeasti hevon --tua mutta puhetta tulee sitäkin enemmän. :drinking:
Näinhän se on! Ja mitäs väliä niillä puheilla on, kun itse tietää asian todellisen laidan? Melkein uskaltaisin sanoa, että jos ne toisten puheet kovin alkavat yöunia haitata, lienee parempi siirtyä itsekin muun merkin kannattajaksi.

Avatar
TommiS
Viestit: 542
Liittynyt: 17 Marras 2005, 22:05
Car(s): Ex. Mito / V6 / Tessu
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mikä on kun...

Viesti Kirjoittaja TommiS »

crashline kirjoitti: eiks sen hinta tipu ihan sikana joka vuosi
Joo. Ostin tämän osittain Nokian osakkeilla, joiden sanottiin nousevan pörssissä ikuisesti. Lisäksi vaihdossa annoin kolmevuotiaan Kia Ceedin. Hyvittivät siitä kuusi tonnia.
crashline kirjoitti: ja eiks se oo kauheen kallis korjata
On joo. Ajattelin seuraavaksi ostaa saksalaisen premiumauton. Niissä korjauskustannukset ovat kuulemma paljon kohtuullisemmat.
crashline kirjoitti: eiks se ookki koko ajan rikki jostain
Toki, toki. Työnsin tuon tänään kotipihalta tänne työmaan parkkikselle.
crashline kirjoitti: ja lopuksi et toimiiks se niiku muukki autot?
Ei. Tällä autolla on sielu.

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Ainahan ne herättää keskustelua. Siksihän ne omistetaankin :)

Kannattaa muutenaina korolla yms. kuskeilta jotka aina, siis aina kysyy (siis ei kaikki mutta niiltä jotka aina kysyy) kysyä itseltään ensin miten korolla on toiminut? Ja muistaa aina kysyä sen kun näkee... Ehkä alkavat tuntea itsensä tärkeämmäksi...
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Uotinen
Viestit: 142
Liittynyt: 29 Touko 2011, 20:26
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja Uotinen »

Olen itse "BMW-uskovainen" mutta minulla on avoin näkemys myös muihin merkkeihin, ei toki mihinkään Goroolloihin tai Nissaneihin, mutta autoihin.

Olen myös vahva mielipidevaikuttaja ja tätä kautta moni sidosryhmäni jäsen on tullut hankkineeksi bemarin ja olleet tyytyväisiä, päätyen jopa "BMW-uskovaisiksi"

Oli se shokki, kun minä, isä jumala, hommasin Alfan. Saatte uskoa ne kommentit: "Hölmö, idiootti, ruma kun perkele, arvo laskee jne."
Avoimuudestani ja kiinnostuksestani autoja kohtaan johtuen Alfa on ollut lapsuudesta saakka haaveena joskus omistaa. Nyt, kun haave on konkretisoitunut materiaksi (156) niin on vain pakko todeta, että Alfa on lääke "BMW-uskovaisuuteen"!!

Alfalla on tosiaan sielu ja vaikka BMW on helvetin hyvä auto ja auto isolla A:lla, niin Alfa kykenee tarjoamaan vielä jotain sellaista, mihin BMW ei kykene. Moni asia toki Alfassa on huonommin, mutta ne on mekaanisia juttuja. Itselleni taas fiilis on homman ydin ja fiilistä Alfasta saa vielä enemmän.

Esson baarin jutuista toki poiketen Alfakin tuntuu toimivan myös sateella, sen ilmastointiautomatiikka on paljon fiksumpi kuin bemarin, sen ajettavuus tuottaa enemmän nautintoa kuin Bemarin ilo jne. Meillä on nyt taloudessa omaan makuuni kiva tilanne, mulla Alfa ja puolisolla BMW. Tosin, puoliso (myös BMW uskovainen) on ominut Alfan ajoonsa :roll:

sanoi Alfan hankintavaiheessa, ettei moista meille koskaan tule :lol:
BMW tuo ajamisen iloa, Alfa tuo ajamisen nautintoa!

Avatar
Jakke
Viestit: 3336
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Uotinen kirjoitti:Meillä on nyt taloudessa omaan makuuni kiva tilanne, mulla Alfa ja puolisolla BMW. Tosin, puoliso (myös BMW uskovainen) on ominut Alfan ajoonsa :roll:

sanoi Alfan hankintavaiheessa, ettei moista meille koskaan tule :lol:
Reilu vuosi sitten aloin seurustelemaan BMW-uskovaisen mimmin kanssa. Puoli vuotta yhdessä oltuamme BMW lähti myyntiin käytön puutteen takia. Emäntä ei vaan enää halunnut ajaa Bemarillaan. 8)

Eipä silti, BMW:n monet mallit on teknisesti erittäin hienoja laitteita. Mutta "se jokin", sanotaan sitä sitten vaikka sieluksi, niistä puuttuu.

Itse kun olen ollut vähän sellainen kapinallinen monessakin asiassa, niin Alfa tuntuu siinäkin mielessä mieleiselle autolle, että ihmisten ennakkoluulot ja tietynlainen halveksunta/ihmettely/taivastelu tuntuu pelkästään hauskalta asialta.
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO

RIPA
Viestit: 1137
Liittynyt: 12 Loka 2006, 15:12
Car(s): Giulietta 2,0 JTDm -12, ex-159 2,4 JTDm -06,ex-156 SW GTA -03, ex-156 SW 2,0 TS -01, ex- 156 2,0TS -00
Paikkakunta: Hattula

Viesti Kirjoittaja RIPA »

Saakohan tästä jonkun palkinnon: Tän kesän aikan kaksi tuttua entistä bimmerimiestä ( OK, toisella bemari edelleen toisena, muttei kuulemma paljoa sillä ole ajellut viimeaikoina) käyneet kokeilemassa omaa ihan perus-Alfaa, tuloksena molemmilla seisoo tällä hetkellä pihalla oma 156!! :wink:

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Viesti Kirjoittaja willez »

Itse kun olin vaihtamassa 155 pois,oli kaksi autoa harkinnassa 156 v6 ja e36 328. Päädyin 156:seen koska on kauniimpi,luonteikkaampi ja halvempi :D

Tossa taannoin "pääsin" ajelemaan 328 coupella ja ennen tätä siis omistanut 156:sen 2-3vko niin onhan tuo bmw hemmetin tylsä ajaa. Kone on tasapaksu maamoottori ja voisin vaikka lyödä vetoa että alfa vie bemmin joka osaalueella vaikka bmw vääntö on korkeampi ainakin paperilla.

Myös hintaero on järkyttävä. -98 328 samoilla varusteilla maksaa 6500-9000€ kun vastaavan alfan saa 1500-4000€ ja vähemmillä kilometreillä.

Merkki maksaa :evil:

PSS
Viestit: 425
Liittynyt: 15 Maalis 2006, 16:51
Car(s): 156 V6 2.5 SW Boselift 2002/06 Novitec putket KW alusta
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja PSS »

Jos kaverit urputtaa ota ne kyytiin ja käykää ajelulla jollain mutkatiellä.

Alfa myy itse itseään, se käy ihon alle pikku hiljaa. Mulla on ollut asuinalueen ensimmäinen Alfa ("I'm the only Alfa in town") 8 vuotta parkissa sellaisessa paikassa että jokainen näkee sen joka päivä. Samoin en välttele kiihdytyksiä kun olen ensimmäinen valoissa ja v6 murisee hienosti.

Nyt tällä pienehköllä alueella on muutama 156/159, 2 Giuliettaa ja yksi MiTo.

Alfoja ostaa ne joilla on makua ja itsetuntoa. Muut ostakoot ihan mitä lystäävät. Jälleenmyyntiarvolla ei ole itselleni merkitystä koska tätä en myy enkä vaihda.

Avatar
_rico
Viestit: 1178
Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
Car(s): Proceed GT
Ex Giulietta ja 3x 156
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja _rico »

^Paikkakunta: Helsinki ??

Jönsson
Viestit: 972
Liittynyt: 04 Huhti 2007, 14:46
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Mikä on kun...

Viesti Kirjoittaja Jönsson »

crashline kirjoitti:Miksi kaikki vieroksuvat Alfa Romeota?

Mikä siinä on kun keskustellaan yleisesti autoista oli se sitten työpaikalla tai vapaalla kavereitten kanssa niin lähes aina ihmetellään autovalintaani suuresti, päivitellään että eiks sen hinta tipu ihan sikana joka vuosi ja eiks se oo kauheen kallis korjata ja eiks se ookki koko ajan rikki jostain ja lopuksi et toimiiks se niiku muukki autot?
.
Ainahan voit vastata totuudenmukaisesti, että ei 2004-mallisen Alfan arvo enää sikana tipu.

PSS
Viestit: 425
Liittynyt: 15 Maalis 2006, 16:51
Car(s): 156 V6 2.5 SW Boselift 2002/06 Novitec putket KW alusta
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja PSS »

_rico kirjoitti:^Paikkakunta: Helsinki ??
Yksi kaupunginosa siitä.

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mattijus »

VMP

Vastaa Viestiin