Sivu 1/1

Shell V-Power ja 98E5

Lähetetty: 29 Marras 2011, 18:30
Kirjoittaja HopeinenQ
Kertokaas viisaammat, että mitkä näiden kahden bensiinin erot ovat? :shock:

V-Power: http://www-static.shell.com/static/fin/ ... r_2011.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
98E5: http://www-static.shell.com/static/fin/ ... asheet.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Mä en löytänyt eroavaisuuksia kuin tiheydestä... :roll: Olisi kiva tietää mikä noiden hintaeron selittää. Kyseessä ei ole edes 99 oktaaninen tuote. Joskus toi V-Power kaiketi oli 99 oktaanista(ko)?

Re: Shell V-Power ja 98E5

Lähetetty: 30 Marras 2011, 00:12
Kirjoittaja maybetomorrow
HopeinenQ kirjoitti:Kertokaas viisaammat, että mitkä näiden kahden bensiinin erot ovat? :shock:
Hinta :silly:

Re: Shell V-Power ja 98E5

Lähetetty: 30 Marras 2011, 07:15
Kirjoittaja h_lauri
Mainosmiesten puheet. :crazyeyes:

Re: Shell V-Power ja 98E5

Lähetetty: 30 Marras 2011, 08:16
Kirjoittaja WWWVespa
Ensinmainittua ei tarvitse lorottaa itse, jos ajaa oikealle asemalla.

Re: Shell V-Power ja 98E5

Lähetetty: 30 Marras 2011, 09:18
Kirjoittaja kimi-
Nykyään eroa ei ole kuin lisäaineissa.
Vielä alkuvuodesta V-Power oli alkoholiton vaihtoehto ja oktaaniluku oli 100. Tätä oikeaa V-Poweria saa vielä esim Saksasta, siellä on isoilla asemilla tarjolla V-Power 98E5 ja perinteinen V-Power.

Sääli, että tuon perinteisen myyminen lopetettiin suomessa koska sen ominaisuudet olivat harrastelaitteissa ja pienkoneissa paremmat. Lähinnä tarkoitan säilyvyyttä, moottorisaha, raivaussaha, venemoottori ja harrasteauto jotka ei ole käytössä talvella tankattiin aina syksyllä viimeiset tankit V-Powerilla ja kaasareitten kevätongelmat loppuivat siihen. Alkoholia sisältävät bensat muodostavat valkoisen kalvon/töhnää pitkässä seisonnassa ja moni laite on vaatinut puhdistuksen jotta kävisi taas nätisti.

Pienkoneissa kannattaa nykyään ajaa viimeiset tankit pienkonebensalla ja muihin laittaa säilytysainetta syksyllä ennen seisontaa.

Ja tuo muutos alkoholipitoiseksi tehtiin kaikessa hiljaisuudessa, mittareihin vaan tuli uudet tarrat jotka kertoivat myynnissä olevan V-Power 98E5

Re: Shell V-Power ja 98E5

Lähetetty: 30 Marras 2011, 11:24
Kirjoittaja 1300ti
Tuo onkin hyvä havainto, satasta meilläkin on tosiaan suosittu vanhempiin Alfoihin ja pienkoneisiin.

Re: Shell V-Power ja 98E5

Lähetetty: 30 Marras 2011, 15:35
Kirjoittaja kimi-
Tuo muutos liittyy siihen, että ST1 osti itselleen Shellin jakelun suomessa ja sen myötä marginaalilaatu jätettiin pois ja lisäksi siihen, että V-Power 98E5 myydään keskieuroopassa, eli pystyttiin helpottamaan jakelua.

Olen asian tiimoilta käynyt pitkiä keskusteluja ST1 tuotepuolen kanssa ja nimenomaan tuo säilyvyys on ongelma. Harrastetallissa on autoja (eitosin minun) jotka on liikenteessä ehkä 3 vuoden välein ja sellaista säilytysaikaa nykybensat ei kestä, esim tänä keväänä pari vuotta seissyt Jagge 12 sylinterisellä koneella ei suostunut käymään, tankeissa siinä oli pitkän seisonnan ajan ollut nykybensaa ja kaasuttimet kaikki täynnä valkoista töhnää.

Re: Shell V-Power ja 98E5

Lähetetty: 30 Marras 2011, 19:32
Kirjoittaja Peeveli
Saas nähdä toteutuuko öljy-yhtiöiden uhkaus...Viime vuoden vaihteessa 95E10-bensan uutisoinnin yhteydessä maamme öljyalan keulamies kertoi että 98 E5-bensan jakelu loppuisi parin kolmen vuoden kuluessa ja ainoastaan 95 E10 jäisi jäljelle dieselin lisäksi.

Osa uusistakin korkeaviritteisemmistä vehkeistä vaatii 98:a antaakseen maksimitehonsa.

Re: Shell V-Power ja 98E5

Lähetetty: 30 Marras 2011, 20:10
Kirjoittaja V6
ei toteudu tai sitten valtio saa lunastaa nämä autot pois

Re: Shell V-Power ja 98E5

Lähetetty: 30 Marras 2011, 22:26
Kirjoittaja willez
silloin kun veepoveri tuli niin vedin 155:sen tankin täyteen sitä. Ihan kun olisi pöllyttänyt sen tankin aikana enemmän putken päästä täyskiihdytyksissä. Seuraavalla tankilla (vpower) ei enään tätä havainnut.

Liekö "puhdistanut" karstaa pois koneesta kun viimeiset 250tkm ajettu 95:sella...

Nykyään tankkaan pelkästään 98 tai power. E10 ei uskalla laittaa....

Re: Shell V-Power ja 98E5

Lähetetty: 01 Joulu 2011, 16:59
Kirjoittaja HopeinenQ
Mjaa...

Minä kun en edes löytänyt ero noiden kahden välillä edes lisäaineista?? Jos niitä ei mainita tuotetiedoissa, niin ei niitä siellä saisi sitten edes olla.

Mä en jaksanut alkaa inttämään ST1:n kanssa asiasta vaan ulkoistin sen Helsingin Sanomien tehtäväksi. :-D

Re: Shell V-Power ja 98E5

Lähetetty: 01 Joulu 2011, 17:31
Kirjoittaja peksu
Minä laitan harrasteautoihini ja mopoon viimeiseen tankilliseen ennen talvisäilöön laittoa bensan stabilisaattoria (ts. säilöntäainetta) ja hyvin lähtee taas keväällä käyntiin. Toistaiseksi ainakin toiminut tällä tavalla.

Re: Shell V-Power ja 98E5

Lähetetty: 01 Joulu 2011, 19:47
Kirjoittaja DaViega
V6 kirjoitti:ei toteudu tai sitten valtio saa lunastaa nämä autot pois
Oikeassa olet, ei toteudu - osittain myöskään sen takia, että 98;n menekki on kuitenkin hyvä, loppukesästä taisi olla vielä niin, että 98 meni enemmän kuin 95e10:ä.

Re: Shell V-Power ja 98E5

Lähetetty: 03 Maalis 2012, 17:09
Kirjoittaja Satta
peksu kirjoitti:Minä laitan harrasteautoihini ja mopoon viimeiseen tankilliseen ennen talvisäilöön laittoa bensan stabilisaattoria (ts. säilöntäainetta) ja hyvin lähtee taas keväällä käyntiin. Toistaiseksi ainakin toiminut tällä tavalla.
Tämmöistäkö vai jotain muuta? :?

Re: Shell V-Power ja 98E5

Lähetetty: 03 Maalis 2012, 18:03
Kirjoittaja JaRoDD
Ei kukaan hurja ole vielä kokeillu antaa Alfalleen re85:tä sekaan..? Ymmärtääkseni tuon alkoholin ei pitäisi nykyvehkeissä olla ongelma. Muutakuin tietty seisonnan aikana.

Re: Shell V-Power ja 98E5

Lähetetty: 03 Maalis 2012, 23:12
Kirjoittaja legza
JaRoDD kirjoitti:Ei kukaan hurja ole vielä kokeillu antaa Alfalleen re85:tä sekaan..? Ymmärtääkseni tuon alkoholin ei pitäisi nykyvehkeissä olla ongelma. Muutakuin tietty seisonnan aikana.
Tuo ei edes toimi kunnolla kaikissa sille suunnitelluissa moottoreissakaan :-D

Re: Shell V-Power ja 98E5

Lähetetty: 03 Maalis 2012, 23:17
Kirjoittaja JaRoDD
legza kirjoitti:
JaRoDD kirjoitti:Ei kukaan hurja ole vielä kokeillu antaa Alfalleen re85:tä sekaan..? Ymmärtääkseni tuon alkoholin ei pitäisi nykyvehkeissä olla ongelma. Muutakuin tietty seisonnan aikana.
Tuo ei edes toimi kunnolla kaikissa sille suunnitelluissa moottoreissakaan :-D
En meinannutkaan, että suorilta tankki täyteen... Kyllähän tuota vois herjalla kesällä testata, että huomaako kulutuksessa (tai jossain muussa) eroa, kun tuota laittaa x-määrän tankkiin Oikean bensan sekaan.

Re: Shell V-Power ja 98E5

Lähetetty: 04 Maalis 2012, 23:32
Kirjoittaja Jönsson
Muuan Torniossa asuva tuttuni on vuosikaudet tankannut kymmenkunta vuotta vanhaan Sitikka C5:een Haaparannan E85:ttä joka toisen tankillisen eikä tuossa yli 400 000 ajetussa taikamatossa ole mitään ongelmaa esiintynyt. Sen sijaan samaisen kaverin edellinen auto, yli 500 000 ajettu BX GT joutui kolariin rajavartioston koiran kanssa. Koiralta katkesi kaksi kylkiluuta, mutta jo kuukauden kuluttua oli Musti taas palveluksessa. Sitikka meni lunastukseen.

Re: Shell V-Power ja 98E5

Lähetetty: 04 Maalis 2012, 23:33
Kirjoittaja WWWVespa
^Se olikin rajakoira.