En tosiaan löytänyt tälläistä topiccia vaikka luulen että sellainen on jo olemassa..
Mutta kuitenkin talvi on tullut vihdoinkin ja alkaa jo pikku hiljaa nuo alfan jäätyneet lukot ketuttamaan, kun joutuu koko aika taistella niiden kanssa. Tosiaan ei kaukolukitusta (ainakaan tullut avain nipussa mukana. oliko tuo lisävaruste vuonna -99 156 V6:een?) Aseöljyä pistänyt reilusti joka paikkaan ja silti tuo avaimen kääntö ei edes lupaile ennen kun lämmittelee sitä.. onko jotain muita kikkoja tuohon? Olen harkinnut myös KL-keskuksen hankkimista vakavissani ja täällä oli joskus puhetta ja ohjeita jälkiasennus KL-sarjoista..? en kyllä löytänyt sitäkään topiccia.. tämän kirjoittelun jälkeen löytäisin varmaan molemmat keskustelut
Oletko koittanut myös avata sen oven sivussa kahvan kohdalla olevan torx-ruuvin ja ruikkia aseöljyä siitä sisään. Minulla häipyi tuolla keinolla kaikki lukko-ongelmat.
Alkoi oikein tosissaan mietityttämään, että eikö '99:ssä ollut kauko-ohjattua k-lukitusta vakiona? Ei muista yhtään. Omassani ('99 156 V6) oli hälytin, joten se luonnollisesti löytyi.
98sissa ei ollut ainakaa tehtaan kaukoa, käsitin kyllä että murtohälytin/kauko oli maahantuojan asentama? ja että se olisi kaikissa... tosin voin olla väärässä tuon suhteen.
Mediocrity is a sin Kuvat 155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02
^^^ Enpäs ole vielä ja muistan lukeneeni myös siitä jossain nyt kun mainitsit.
Millähän ihmeellä sen voisi tarkistaa, että onko lähetintä olemassa ja jos on niin miten sen saisi takaisin käyttöön.. Onhan se kaukolukitus kuitenkin melko kiva varuste Tosin ohjekirjasta luin joskus kaukolukituksesta ja siinä on sellainen isompi ja hienompi avain sitä varten. Mutta jos on tosiaan jälkiasennettu sitten suomessa lähettimiä erillisillä ohjaimilla. entisessä Selessä oli KL eikä ollut tälläisiä ongelmia
Keskuslukko ei välttämättä ole ratkaisu kuvailtuihin ongelmiin; omasta GT:stä lukkojen suhteen ongelmat alkoivat heti kun lämpötila dippasi alle +2°C (Alfan takuun päättymiseen johtava lämpötila).
Suurin ongelma keskuslukon suhteen on sen puolittainen toiminta. Tällä tarkoitan sitä, että kaukosäätimellä saa ovet joko auki lukosta tai lukkoon, mutta ei samana päivänä molempiin suuntiin. Usein vain toinen ovi avautuu lukosta ja tämä saa aikaan avautuneenkin oven lukittumisen n. 0.7 sekunnissa. Nopea reaktioaika auttaa GT:n oven avaamisessa.
Oven auki saamiseen lukkohaasteet eivät kohdallani pääty, vaan toistuvasti oven lukitusmekanismi menee tilaan, jossa ovea ei saa jäämään kiinni. Ominaisuuden kiertäminen vaatii crc:tä, lps:ää, lukkosulaa ja mielikuvituksellista kielenkäyttöä.
Silti: yllätykseni on suuri GT:n pörähtäessä käyntiin kuin palmun alta joka ikinen kerta kun virta-avaimesta starttia kulkineelle tarjoilee!
lerppu kirjoitti:
Usein vain toinen ovi avautuu lukosta ja tämä saa aikaan avautuneenkin oven lukittumisen n. 0.7 sekunnissa. Nopea reaktioaika auttaa GT:n oven avaamisessa.
155sessa oli tuollaiset lukot, muttei 156sessa, "suurin" ongelma on itse napin jääminen pohjaan (paskaa) välissä tms joka johtuu ihan tuosta rakenteesta välys on erittäin pieni siihen pesään. Lisäksi siihen koko kahvan päälle jäätyy helposti vesi johtuen ihan koko kahvan rakenteesta. Kauko-ohjaimen kanssa aika pienillä lukko-ongelmilla on selvinnyt.
Mediocrity is a sin Kuvat 155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02
Täälläkin on KL, mallia "Jos joku ei aukea, muutkin menevät kiinni" 156:ssa. Koskee toki niin avainta kuin kaukoakin. Kauko vaan ei toimi Tainoh, paniikkinappi hälyttimessä toimii... pitäisi joskus oikeasti vaivautua ihmettelemään tuon henkinen ongelma, joku sillä on, mutten tiedä mikä.
Lukkomekanismi ei kyllä ole kertaakaan tässä parin vuoden aikana jämähtänyt niin, etteikö olisi mennyt auki tai kiinni - sen sijaan ovinappi menee helposti niin jumiin, ettei siitä selviä ilman raakaa voimaa ja ylempien voimien manausta (että ei hajoa käsiin). Kun avainta saa lukkopesässä käännettyä, aina aukeaa - tai menee lukkoon, riippuen kumpi on alkutilanne.
Kyllä tuon rohjon mukana tuli vain 2 napitonta avainta. kysyin vielä muistaakseni jobbarilta "ai täs ei oo kauko-ohjausta".. Tiedä sitten onko avaimia hankittu sen jälkeen vanhan napillisen tilalle, mutta tämä alkaa mennä jo vähän turhaksi mietinnäksi. Nyt kun on plussa kelit niin aseöljy ainakin auttoi tälläiseen lämpöiseen käyttöön ja lukko toimii kuin rasvattu!
^ Ja tosiaan tuosta nappi/kahva härdellistä kyse, eikä lukkomekanismista ja tiedän tilanteen tosiaan
Mutta onkos kukaan ostanut ja asentanut tuollaista kaukoa jälkeen päin kyseiseen malliin? Eikös noita sarjoja saa melko halvallakin..
Yhdessäkään omassa 98:ssa ei ainakaan ole ollut vakiona kaukoa, kaikki ollut jälkiasennettujen hälyjen kanssa... Jos 99 vuotisissa olisikin ollut jo tehdas(lisä)varusteena, niin ainahan on mahdollista, että 99 rekattu auto on oikeasti 98 mallia, kun on seissyt varastossa ylivuotisia kappaleita. Omakin on paistettu tehtaalla 02/03, mutta rekattu vasta 12/03.
Eikös ainakin tuohon aikaan konekokokin vaikuttanut aika ratkaisevasti varusteisiin (2.0 ilman kylmästöintiä, 2,5 V6 aina autoilmastoinnilla)...
Omissa Alfoissa on kyllä lukot avautuneet kaukosäätöisinä ilman mitään ongelmia mallista riippumatta. 156:sien ovenkahvaongelmia on tullut ratkottua aseöljy / lukkosula yhdistelmiä käyttämällä ja ekan 98 vuotisen kanssa tottui pitämään lukkosulapulloa aina taskussa mukana talviaikaan.
Jännää.. itselläni nuo lukot, varsinkin kuljettajan, on jumitellut koko kesän ja syksyn. Nyt kun tuli talvi ja pakkasia niin se on alkanut itsellään pelittämään
Omassani kaukosäädön vastaanotin on kartanlukijan jalkatilassa ihan oikeassa reunassa lattiamaton takana, muistaakseni VDO:n tekele. Eli sinne jos kurkkaa niin vois jotain selvitä... Niin ja mulla kaukosäädin on sellainen erillinen "avaimenperä". En tiedä, onko tehtaan vai maahantuojan asentama.