Hyvä linkki, ei hauska juttu.

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
24valve
Viestit: 190
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:44
Paikkakunta: Tampere

Hyvä linkki, ei hauska juttu.

Viesti Kirjoittaja 24valve »

Löytyi mielenkiintoinen kuvakertomus. Kannattaa lukea tarina loppuun asti.

www.angelfire.com/extreme4/kiddofspeed

Avatar
Hesem
Viestit: 521
Liittynyt: 15 Heinä 2003, 02:48
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Hesem »

Melkoisen karu paikka..

Avatar
Niksu
Viestit: 55
Liittynyt: 03 Helmi 2004, 18:21
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Niksu »

Hieman erilainen turistikohde. No, teki ihan hyvää lukaista juttu läpi, virkisti muistia. Kuvat olivat loistavia.

Avatar
niki
Viestit: 1633
Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
Paikkakunta: Aura

Viesti Kirjoittaja niki »

hyvät kuvat ja mielenkiintoinen juttu. Itse en kyllä tuonne uskaltaisi mennä... :roll:
Ammattina autokauppa

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

tulipahan luettua..jäisi kyllä allekirjoittaneelta suorittamatta moinen kiertoajelu....

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

90 kirjoitti:jäisi kyllä allekirjoittaneelta suorittamatta moinen kiertoajelu....
Kyllä mä voisin tuon tädin kanssa lähteä. :wink:

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

Cuore Sportivo kirjoitti:
90 kirjoitti:jäisi kyllä allekirjoittaneelta suorittamatta moinen kiertoajelu....
Kyllä mä voisin tuon tädin kanssa lähteä. :wink:
no tietty tädin kanssa mutta yksin ei..... :wink:

Avatar
Alfonso
Viestit: 352
Liittynyt: 13 Maalis 2003, 14:47
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Alfonso »

Tuolla kun aikansa pyöris vois alkaa meikäläiselläkin säteileen :crazyeyes: ..

Avatar
Hamil
Viestit: 460
Liittynyt: 20 Marras 2003, 17:51
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Hamil »

90 kirjoitti:
Cuore Sportivo kirjoitti:
90 kirjoitti:jäisi kyllä allekirjoittaneelta suorittamatta moinen kiertoajelu....
Kyllä mä voisin tuon tädin kanssa lähteä. :wink:
no tietty tädin kanssa mutta yksin ei..... :wink:
Mutta ei parane alkaa poimia marjoja jos nälkä yllättää...

EDIT: Huono läppä mut tulipahan heitettyä. Oli se vaan kauhea paukku. Serkun faija oli lentämässä ihmisiä turvaan silloin. En kyllä kovin tarkasti tiedä mistä päin...
On kivaa kun on kivaa

Avatar
Niko Tuomola
Viestit: 561
Liittynyt: 23 Loka 2003, 16:49
Car(s): 166 ts , 75 ts
Paikkakunta: Orivesi

Viesti Kirjoittaja Niko Tuomola »

Todellakin aivan mielenkiintoinen tarina . Ja tädin kyytiin lähtisin minäkin.

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Olihan siinä hieno tarina... voishan tuo olla aikamoinen elämys lähtee matkaan, tosin en kyllä yksin.... sen verran on kuitenkin vielä itsesuojeluvaistoa.

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4112
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Järkyttävä todistus neuvosto järjestelmän tunteettomuudesta :snipersmile: Tärkeämpää kuin saada ihmiset turvaan oli salata tapahtunut! Toisaalta kuinka paljon enemmän suomi muiden maiden ohessa olisi saanut enemmän säteilyä jos reaktoria ei olisi sammutettu ja peitetty? Annos jonka lähellä olleet saivat poltti heidät niin sisältä kuin ulkoa!!!! Ei niitä kaikkein mukavimpia tapoja lähteä.

Paikan päälle en lähtisi missään nimessä, sillä säteily on kuin tupakka (sori vertaus kaikki tupakoitsijat, mutta totta) Ei ole olemassa turvallista määrää. Ymmärrän että paikkaa tutkitaan, mutta että huvi ajelulle? Varsinkin tuo Elenan itsensäkin mainitsema pölyn hengittäminen nostaa keuhkosyövän riskiä. Toki tausta säteily suomessa on hyvin pientä, mutta totuus on että esim radon yhdessä tupakoinnin kanssa lisää keuhkosyövän riskiä huimasti. Ja kuinka moni tietää nukkuvansa radon talossa ennen diagnoosia? Jokainen Sievertti tai Röentgen lisää, lisää riskiä. Töissä joudun ikävä kyllä tekemisiin säteilyn kanssa, hieman erimuodossa onneksi, mutta saadun annoksen minimointi Suojavälinein ja altistus aika minimoimalla on ehdottoman tärkeää. Jokainen tietysti päättää itse minkälaisille riskeille itsensä altistaa :roll:
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
Niko Tuomola
Viestit: 561
Liittynyt: 23 Loka 2003, 16:49
Car(s): 166 ts , 75 ts
Paikkakunta: Orivesi

Viesti Kirjoittaja Niko Tuomola »

Niin en lähtisi minäkään ko: Ellun kanssa Zernybyliin ajelulle . Minäkin asun alueella, mihin aikoinaan tuli melko suuret laskeumat. Olin itse silloin juuri siinä puperteetti iässä. Meidän ensimmäisellä lapsella oli melko suuret vaikeudet syntymän jälkeen. Leikkailtiin ja kuntoon poika saatiin. Vaikka tulikin 2kk etuajassa. Nykyään kaikki aivan normaalisti, ehkä vähän jopa yli odotusten. Enemmän tällä hetkellä jännittää meidän uusi tulokas, jonka pitäis ilmestyä kesällä tähän maailmaan. Iloinen asia , joka voi olla taas uusi probleema. Niin se kuitenkin vaan menee, ei auta kuin kattoo taas tämä homma loppuun. Ei Kai kahta kertaa voi sattua . :? Tiedä sitten onko asioilla mitään yhteyttä, arveluttaa itseä kuitenkin.
T : onnellinen Isä, Kohta tupla

Avatar
aar
Viestit: 143
Liittynyt: 25 Tammi 2004, 00:53
Paikkakunta: Artjärvi

Viesti Kirjoittaja aar »

Tuon tapahtuessa Ruotsin puolella oltiin jo ajamassa ydinvalas, Suomessa korkealta viranomaistaholta tuli määräys, ettei aiheuta toimenpiteitä. ko voimala on tyypillistä ussr rakennetta minkä ongelmana on vaikeus ajaa hallitusti alas koko järjestelmä. Kuori rakenne ei ole niin kestavä kuin länsimaisessa voimalassa, jolloin ei tietyissä tilanteissa pystytä räjäyttämään kaasuyhdistettä kuvun sisällä. Mikä olisi ollut ehkä ainoa pelastus. Uraanin puoliintumis aika on siis pitkä, em. menetelmällä päästö olisi ollut pienempi. Tuli siis opiskeltua ja kerratua seuraavan voimalan projekteja varten viimeviikolla taustatietoja.
Jaguar X
Toyota Hiace TDIC
Scenic dti
Polaris

Vastaa Viestiin