Alfa kerho

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Pam Pam
Viestit: 74
Liittynyt: 22 Tammi 2004, 20:32
Paikkakunta: Turku

Alfa kerho

Viesti Kirjoittaja Pam Pam »

Zau,

häpeillen tunnustan että en ole vielä liittynyt mihinkään Alfa kerhoon.
Voisiko joku kertoa että kannattaako liittyä Aref vai Carf tai sitten molempiin kerhoihin? Miksi ihmeessä niitä on kaksi...

Kumpaa suosittelette?

-T-

Avatar
ärrä
Viestit: 751
Liittynyt: 08 Huhti 2003, 07:57
Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ärrä »

Molemmissa on puolensa. Nettisivuilta näkee tarkemmin toimintaa, ja kannattaa kysellä myös alfistitutuilta.

Se että Suomessa on kaksi kerhoa, johtuu hieman erilaisista toiminnoista. Erilaisten painotusten ansiosta useita Alfa-kerhoja on Italiassa, Sveitsissä, Hollannissa, USA:ssa,... USA:ssa vaikuttaa toki myös pitkät etäisyydet. Kysyppä vaan kuinka monta Bemari- ja Mersu-kerhoa löytyy Saksasta.

Onhan se hienoa, että Suomessa riittää porukkaa kahteenkin kerhoon asti, vaikka Alfa on marginaalimerkki ja Suomessa vähän populaa.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Alfa kerho

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Pam Pam kirjoitti:Kumpaa suosittelette?
Mahdotonta vastata objektiivisesti joten suosittelen myös sivujen tutkimista. Omat kokemukset rajoittuu vain toiseen kerhoon, joten eipä osaa sanoa eroista muuta kuin mitä sivuilta löytyy tietoa.

Avatar
niki
Viestit: 1633
Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
Paikkakunta: Aura

Viesti Kirjoittaja niki »

Itse olen käsittänyt, että CARF on enemmän ajokerho, eli ratapäiviä on enemmän ja kulttuurihommaa vähemmän.

AREF taas sitten keskittyy vähän enemmän italialaiseen kulttuuriin tms. Käydään syömässä esim jossain pizzeriassa, bella italiassa ja sen sellaista. Toki Arefissakin ajetaan, mutta vain yksi ratapäivä ja talvipäivä, jos helsinki hurinat unohdetaan, missä molemmat kerhot on osallisena (?)

Menikö edes jotenkin sinne päin? Itse olen vaan CARF:ssa joten multakin käytännön kokemus puuttuu :wink:
Ammattina autokauppa

sataviisviis
Viestit: 2037
Liittynyt: 06 Loka 2003, 01:57
Car(s): MiTo 1.4 Tct, 156V6sw, 155Q4 +perheessä GT, Giulietta ja 156 CrosswagonQ4, (tulossa Giulia)
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja sataviisviis »

Kyllähän se noin on miten Niki sanoi. CARF keskittyy enemmän autoon kun taas AREF on enemmän kulttuurillista toimintaa Alfan ympärillä.
Eihän kukaan estä liittymästä molempiin, niin minäkin tein.

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

niki kirjoitti:Itse olen käsittänyt, että CARF on enemmän ajokerho, eli ratapäiviä on enemmän ja kulttuurihommaa vähemmän.

AREF taas sitten keskittyy vähän enemmän italialaiseen kulttuuriin tms. Käydään syömässä esim jossain pizzeriassa, bella italiassa ja sen sellaista. Toki Arefissakin ajetaan, mutta vain yksi ratapäivä ja talvipäivä, jos helsinki hurinat unohdetaan, missä molemmat kerhot on osallisena (?)

Menikö edes jotenkin sinne päin? Itse olen vaan CARF:ssa joten multakin käytännön kokemus puuttuu :wink:
noinhan se suunnilleen menee... :)

Avatar
Savo
Viestit: 2044
Liittynyt: 23 Elo 2003, 15:42
Car(s): GT 3,2 ja 159 TBi.
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Savo »

Pitää liittyä molenpiin. Alfa-aate on niiiin hieno, että sitä pitää tukea kaikin keinoin 8)

Ja sitten asian vierestä. Minulle selvisi vastikään mihin kaikki rahani menee. No näiden jäsenmaksuihin:

AREF
CARF
FHRA
F-body Club of Finland
GM-Cruisers
Historic Race Finland
Mikkelin Mobilistit

Pistääkö joku paremmaksi?

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

Savo kirjoitti:Pitää liittyä molenpiin. Alfa-aate on niiiin hieno, että sitä pitää tukea kaikin keinoin 8)
juu kumpaankin kuulutaan joten kannatetaan.... :wink:

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Itse olen molemmissa.
CARFissa olen ollut jo hieman pitemmän aikaa, ja AREFiin liityin tuossa talvella. Ihan kannatuksen vuoksi.
Jäsenmaksujen hinta ei ainakaan voi olla esteenä, sillä nämä klubit laskuttavat vuodessa yhteensä vähemmän, kuin Neste 156 V6:n tankillisesta bensaa.

Avatar
Savo
Viestit: 2044
Liittynyt: 23 Elo 2003, 15:42
Car(s): GT 3,2 ja 159 TBi.
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Savo »

Cuore Sportivo kirjoitti:Itse olen molemmissa.
CARFissa olen ollut jo hieman pitemmän aikaa, ja AREFiin liityin tuossa talvella. Ihan kannatuksen vuoksi.
Jäsenmaksujen hinta ei ainakaan voi olla esteenä, sillä nämä klubit laskuttavat vuodessa yhteensä vähemmän, kuin Neste 156 V6:n tankillisesta bensaa.
Erittäin hyvä pointti. Ei ole suurista summista kyse.

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

Cuore Sportivo kirjoitti:Itse olen molemmissa.
CARFissa olen ollut jo hieman pitemmän aikaa, ja AREFiin liityin tuossa talvella. Ihan kannatuksen vuoksi.
Jäsenmaksujen hinta ei ainakaan voi olla esteenä, sillä nämä klubit laskuttavat vuodessa yhteensä vähemmän, kuin Neste 156 V6:n tankillisesta bensaa.
juu..Aref:lla jäsenmaksu tänävuonna 30€ ja Car:n vastaava 25€..ei siis pitäisi viedä ketään konkurssiin.... :wink:

Avatar
Hamil
Viestit: 460
Liittynyt: 20 Marras 2003, 17:51
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Hamil »

90 kirjoitti:
Cuore Sportivo kirjoitti:Itse olen molemmissa.
CARFissa olen ollut jo hieman pitemmän aikaa, ja AREFiin liityin tuossa talvella. Ihan kannatuksen vuoksi.
Jäsenmaksujen hinta ei ainakaan voi olla esteenä, sillä nämä klubit laskuttavat vuodessa yhteensä vähemmän, kuin Neste 156 V6:n tankillisesta bensaa.
juu..Aref:lla jäsenmaksu tänävuonna 30€ ja Car:n vastaava 25€..ei siis pitäisi viedä ketään konkurssiin.... :wink:
pennissä on miljoonan alku :mrgreen:
On kivaa kun on kivaa

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

Hamil kirjoitti:
90 kirjoitti:
Cuore Sportivo kirjoitti:Itse olen molemmissa.
CARFissa olen ollut jo hieman pitemmän aikaa, ja AREFiin liityin tuossa talvella. Ihan kannatuksen vuoksi.
Jäsenmaksujen hinta ei ainakaan voi olla esteenä, sillä nämä klubit laskuttavat vuodessa yhteensä vähemmän, kuin Neste 156 V6:n tankillisesta bensaa.
juu..Aref:lla jäsenmaksu tänävuonna 30€ ja Car:n vastaava 25€..ei siis pitäisi viedä ketään konkurssiin.... :wink:
pennissä on miljoonan alku :mrgreen:
no onhan se kyllä noinkin... :-D

Vastaa Viestiin