GT 3,2 122000 km

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

penttiharju
Viestit: 11
Liittynyt: 09 Tammi 2012, 10:39
Car(s): Alfa Romeo GTV 3l

GT 3,2 122000 km

Viesti Kirjoittaja penttiharju »

Moron
Mietin Alfan ostoa, 2005, 3,2 l Gt ja ajettu 122000 km. Millainen auto näillä tiedoilla on? Eli mikä on hyvä arvaus jäljellä olevien kilometrien määrästä?
Siis jos on huollettu, ei hajoa heti käsiin?
Ainakin tietoa vailla
Pentti

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: GT 3,2 122000 km

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Tietämättä GT.stä, mut onhan noita joitakin (lie ainakin 155 ja 164?) millä rullattu reilusti yli 400tkm... Kai se on siitä kiinni, että mitenkä sitä on pidetty? :)

Avatar
PePe
Viestit: 170
Liittynyt: 17 Loka 2006, 17:15
Car(s): Baader-Meinhof Wagen
Ex Alfa 159 3,2 Q4
Ex Alfa 156 2,5 V6
Ex Alfa 155 2,5 V6
Ex Alfa 164 3,0 V6
Ex Alfa 75 Turbo
Ex Alfa GTV
Paikkakunta: Kauniainen

Re: GT 3,2 122000 km

Viesti Kirjoittaja PePe »

Tuon moottorikonstruktion aiemmat versiot - joita minulla on ollut useita - ovat osoittautuneet kestäviksi. Yksi parhaita moottorikonstruktioita. Olennainen asia on että nokkahihna kiristäjineen (tarvittaessa vesipumppu) vaihdetaan ajallaan. Tuo pitää tehdä 120 000km kohdalla.
GT pohjautuu 156:n tekniikkaan, joten pyöränripustuksen nivelet, ohjauksen hammastanko ja muut tunnetut jutut kannattaa tarkastaa. Muuten ihan normaalit käytettyjen autojen hommat. Laite on sen ikäinen että ruostesuojauksen tilanne on syytä tarkastaa. Nykyalfat eivät ole mitään ruostepommeja, mutta ilman suojausta ruosteongelmien vaara totta kai kasvaa ajan myötä.

SamiN
Viestit: 38
Liittynyt: 18 Touko 2007, 14:05
Car(s): Fiat grande punto T-jet/ Exät Alfa Romeo 156 2.5 V6,Alfa Romeo 155 2.0ts -94,Alfa Romeo 155 2.0ts -92
Paikkakunta: Tuusula

Re: GT 3,2 122000 km

Viesti Kirjoittaja SamiN »

Noilla tiedoilla kaiketi ihan kiva laitos,vaan jos kyseessä on tuo konalan deltan vehje,kannattaa todella syynätä. Itse tuota kävin ihmettelemässä ja tässä muutama havainto. Sisusta kohtuu siisti,paitsi ratti,näytti vähintään että on ajettu 3x tuo määrä,tai sitten on vaan rutosti hinkattu :) , oven rajoitin paukkui,autoa maalailtu ainakin kuskin puolelta,missä ei sinänsä mitään,vaan olisivat voineet asian myöntää/sanoa miksi tehty. Suunnilleen kaikki pyöränkaaret järkky kunnossa,maali hilseilee isoina paloina irti,olisi ehkä kannattanut samalla laitella kuntoon. Konehuone paskanen kuin mikäkin,ainoastaan suihkuteltu jotain silicoonia pintaan että kiiltäis edes jotenkin,paisari aivan kuiva jäähdytinnesteestä,ainoastaan musta öljykerros seinämillä. Lisäksi saattaa olla että on hammastangon sisäpäät loppu,klonksuu kun kääntelee rattia paikallaan. Varmasti oli paljon muitakin pikku juttuja,mutta tuossa jotain. Itse en viitsinyt kysellä koeajoa,sen verran vakuutti jo tähän mennessä,ainakin tuota nestettä kannattanee pyytää lisäämään,ennenkuin lähtee poleksimaan. Toki jos hinnasta pääsee sopuun/fixailevat "hieman" lisää,toki autolla kummasti varmaan päästelee. Kävisin kuitenkin katselemassa muitakin yksilöitä,myynnissä on kyllä varmaan parempiakin,tämä oma mielipide...

Avatar
Rauta
Viestit: 430
Liittynyt: 27 Touko 2011, 19:45
Car(s): Ford Focus ST ja Hyundai Ioniq plug-in hybrid (exiä: MiTo QV, Giulia, MiTo, Giulietta, 159 ja 156)
Paikkakunta: Lohja

Re: GT 3,2 122000 km

Viesti Kirjoittaja Rauta »

SamiN kirjoitti:Noilla tiedoilla kaiketi ihan kiva laitos,vaan jos kyseessä on tuo konalan deltan vehje,kannattaa todella syynätä. Itse tuota kävin ihmettelemässä ja tässä muutama havainto. Sisusta kohtuu siisti,paitsi ratti,näytti vähintään että on ajettu 3x tuo määrä,tai sitten on vaan rutosti hinkattu :) , oven rajoitin paukkui,autoa maalailtu ainakin kuskin puolelta,missä ei sinänsä mitään,vaan olisivat voineet asian myöntää/sanoa miksi tehty. Suunnilleen kaikki pyöränkaaret järkky kunnossa,maali hilseilee isoina paloina irti,olisi ehkä kannattanut samalla laitella kuntoon. Konehuone paskanen kuin mikäkin,ainoastaan suihkuteltu jotain silicoonia pintaan että kiiltäis edes jotenkin,paisari aivan kuiva jäähdytinnesteestä,ainoastaan musta öljykerros seinämillä. Lisäksi saattaa olla että on hammastangon sisäpäät loppu,klonksuu kun kääntelee rattia paikallaan. Varmasti oli paljon muitakin pikku juttuja,mutta tuossa jotain. Itse en viitsinyt kysellä koeajoa,sen verran vakuutti jo tähän mennessä,ainakin tuota nestettä kannattanee pyytää lisäämään,ennenkuin lähtee poleksimaan. Toki jos hinnasta pääsee sopuun/fixailevat "hieman" lisää,toki autolla kummasti varmaan päästelee. Kävisin kuitenkin katselemassa muitakin yksilöitä,myynnissä on kyllä varmaan parempiakin,tämä oma mielipide...
Itse kävin katsomassa samaa ja samoja havaintoja. Lisäksi mielestäni takapuskuri on vaihdettu, ainakin maaliltaan aivan eri sävyinen muun auton kanssa, joskus varmaan törmäilty?

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Re: GT 3,2 122000 km

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Kilometrilukemaa (122 000) ei kannata pelätä. Kyllä sillä ajelee, kunhan jaksaa huoltaa.

Se, että 7-vuotias auto ei ole alkuperäisessä maalissaan kaikkialta, ei nyt sinänsä ole mitenkään huolestuttavaa - ei siis tarkoita sitä, että se olisi välttämättä junan alle jäänyt. Naarmuja ja pieniä kolhuja tulee, joita sitten korjaillaan. Entistä 156 V6:ni maalattiin vuosien varrella niin monta kertaa, että loppuviimeksi katto taisi olla ainoa, mikä oli tehtaan maalissa. Isoa kolhua ei tullut ikinä. Sairaan huonotuurinen auto. Tiedän myös yhden Rosson GT:n, josta maalattiin kuskinpuolen kylki uudestaani heti uutena ennen kuin auto luovutettiin omistajalle. Ja muutaman MiTon.

Noista muista ongelmista voi sitten huolella itkeä myyjälle. Ovenrajoittimien paukkuminen on GT:ssä tyyppivika. Konehuoneen uskaltaa hyvin pestä; tuo paisarisäiliö tahtoo bussoissa olla rumanruskea, tiedä mistä johtuu? Tuota hammastanko-hässäkkääkään ei kannata jättää omaksi murheeksi, jos autosta meinaa kauppoja hieroja. Huolestuttavimmalta omaan korvaan kuulostaa tuo maalin lohkeileminen.

btw, tämä kyseinen yksilö on ilmeisesti nimim. Greg:n vanha. Kannattaa kysellä häneltä.

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Re: GT 3,2 122000 km

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Kukas tuon osti?

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1935
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Re: GT 3,2 122000 km

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

^ei tietoa, mutta aika nopiaan meni enivei.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Vastaa Viestiin