Sivu 1/1

astetta kireämpi satakuusnepa..

Lähetetty: 09 Huhti 2004, 05:59
Kirjoittaja 90
tällähän kerkeeää jo kotitarpeiksi, hinta vain on aikakova 4900€

http://www.automobili.nl/detail.php?siteid=95

Lähetetty: 09 Huhti 2004, 06:03
Kirjoittaja 90
tässäpä toinen jossa kulkupuolen luulisi olevan hanskassa...tuo takasiipi on vain pikkasen liikaa....

http://www.automobili.nl/detail.php?siteid=86

Lähetetty: 09 Huhti 2004, 17:41
Kirjoittaja Alfisti
Noi ulkomaalaiset sivut on siitä vaarallisia selailla, että siellä Alfakaan ei tunnu enää miltään :wink: Mutta onneksi siellä on samansukuisia vaihtoehtoja tarjolla kuten: http://www.automobili.nl/detail.php?siteid=20

Vielä jonain päivänä, ehkä hyvinkin pian 8)

Lähetetty: 09 Huhti 2004, 18:23
Kirjoittaja Rasvis
90 kirjoitti:tällähän kerkeeää jo kotitarpeiksi, hinta vain on aikakova 4900€
Mitähän muuta tuo kone on syönyt kuin isommat männät ja putket? 3,0l -> 3,5l ja 184hv -> 250hv kuulostaa aika optimistiselta.

Saattaa myös esiintyä kohtuullista vetelyä :roll:

Lähetetty: 09 Huhti 2004, 19:40
Kirjoittaja 90
jotain muutakin täytyy olla tehtynä...pelkillä mäntä/putki- sarjalla ei ihan tuommoisia tehoja irtoa.
varmaankin nokka akselit, kannet ehkäpä uusi ohjelma boxiin, imupuoli näyttäisi orkkikselta ja pakopuolesta ei kuvien perusteella voi sanoa mitään..
olisi kyllä ihan kiva tietää onko puristuksia nostettu kuinka paljon...

juu tuo vetely on jo aika kovaa noilla tehoilla, mutta baanalla onkin sitten kiva päästellä isoa lujaa... :)

Lähetetty: 09 Huhti 2004, 20:56
Kirjoittaja Alfisti
Kaiken lisäksi toi 250hv on arvioitu teho. Eli onko tuossa nyt kukaan edes mitannut mitään, vain onko ihan hatusta repäisty luku...

Lähetetty: 09 Huhti 2004, 21:56
Kirjoittaja 90
saattaapi olla hyvinkin hatusta tempaistu luku...sitten tuommoisen arvioiden pohjalta yritetään saada autolle kova hinta... :?

Lähetetty: 10 Huhti 2004, 06:33
Kirjoittaja GAMMA500

Lähetetty: 10 Huhti 2004, 06:36
Kirjoittaja GAMMA500

Lähetetty: 10 Huhti 2004, 18:10
Kirjoittaja Seiska5mma
Asiasta viidenteen. Meikäläisellä on tarkoitus noin viiden vuoden päästä tehdä 3.0>3.5-temput koneelle. Tallin nurkassa makaa kone ja toinen on keulalla, joten loogisen ajattelun pakottamana tallikoneen lohko on jossain vaiheessa suurennettava maksimiin ja vaihdettava autossa olevien virikansien alle.

Onkohan tuollainen putki-mäntäsarja sellainen artikkeli, ettei sitä pian enää saa mistään. Vai voiko männät ja putket teettää jos ei valmiita enää löydy? Kyllä on ilmeisesti vastaus molempiin kysymyksiin.

Lähetetty: 10 Huhti 2004, 18:21
Kirjoittaja V6
Seiska5mma kirjoitti:Asiasta viidenteen. Meikäläisellä on tarkoitus noin viiden vuoden päästä tehdä 3.0>3.5-temput koneelle. Tallin nurkassa makaa kone ja toinen on keulalla, joten loogisen ajattelun pakottamana tallikoneen lohko on jossain vaiheessa suurennettava maksimiin ja vaihdettava autossa olevien virikansien alle.

Onkohan tuollainen putki-mäntäsarja sellainen artikkeli, ettei sitä pian enää saa mistään. Vai voiko männät ja putket teettää jos ei valmiita enää löydy? Kyllä on ilmeisesti vastaus molempiin kysymyksiin.
eikö tuon lohkon maksimi ollut 3.7 tai 3.8?

Lähetetty: 10 Huhti 2004, 18:27
Kirjoittaja Rasvis
V6 kirjoitti:eikö tuon lohkon maksimi ollut 3.7 tai 3.8?
Joo mutta siihen tarvitsee pidempi-iskuisen kampuran GTA:sta. Eivät liene ihan halpoja...

Lähetetty: 12 Huhti 2004, 06:00
Kirjoittaja Seiska5mma
Loistavaa. Kaikki yli 3.5-litraa käy. Jos nyt oikein saa alkaa haaveilemaan, niin 3.5 ja komressori riittää. Turboja en edes mieti, ei mahdu konehuoneeseen. Pitääkin tarkistaa lotto saman tien...

Lähetetty: 12 Huhti 2004, 06:17
Kirjoittaja GAMMA500
Seiska5mma kirjoitti:Loistavaa. Kaikki yli 3.5-litraa käy. Jos nyt oikein saa alkaa haaveilemaan, niin 3.5 ja komressori riittää. Turboja en edes mieti, ei mahdu konehuoneeseen. Pitääkin tarkistaa lotto saman tien...
Voisi olla melko hyvä vaihtoehto myös 164 3.0 24V QV:n moottori (232hv) tai jos parin vuoden päästä jo löytyisi esim . kolaroidun GTA:n kone, semmoisen sovittelisin mielelläni oman v6:n nokalle :)

Lähetetty: 12 Huhti 2004, 06:39
Kirjoittaja pee
Seiska5mma kirjoitti:Loistavaa. Kaikki yli 3.5-litraa käy. Jos nyt oikein saa alkaa haaveilemaan, niin 3.5 ja komressori riittää. Turboja en edes mieti, ei mahdu konehuoneeseen. Pitääkin tarkistaa lotto saman tien...
Ei mahdu? http://www.cmos-engineering.com/ar75/ :-)

Lähetetty: 12 Huhti 2004, 06:42
Kirjoittaja Rasvis
Hitto, pee oli kaksi sekuntia nopeampi :mrgreen:

Lähetetty: 12 Huhti 2004, 06:59
Kirjoittaja pee
Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Hitto, pee oli kaksi sekuntia nopeampi :mrgreen:
:-)

Onhan Suomessakin kaiketi yksi 75 V6 turbo. Minua ainakin kiinnostaisi tietää miten se on tehty.

Lähetetty: 12 Huhti 2004, 07:10
Kirjoittaja Rasvis
Juu, ja se oli ilmeisesti myynnissäkin. Tai ainakin omistaja ehdotti sitä vaihdossa kaverin Schnitzer-Bemariin. Kauppoja ei kylläkään silloin syntynyt.

Lähetetty: 12 Huhti 2004, 11:21
Kirjoittaja Cuore Sportivo
Täällä foorumillahan lymyilee ainakin yksi 75 V6 Turbon omistaja.

Lähetetty: 12 Huhti 2004, 20:34
Kirjoittaja 90
Cuore Sportivo kirjoitti:Täällä foorumillahan lymyilee ainakin yksi 75 V6 Turbon omistaja.
juu ei noita 75 V6- turboja ole vissiin kadulle rekisteröity täällä suomessa kuin tuo yksi...ja saaneeko enää nykyään lupiakaan tuommoisellekovin helpolla....

Lähetetty: 12 Huhti 2004, 20:42
Kirjoittaja Rasvis
Mitenköhän mahtaisi lupakäytäntö venyä jos Seiskavitoseen lemppaisi 164/166/GTV:stä kaksilitraisen V6 Turbon? Tuohan pitäisi saada suht helposti läpi, vertailuautoksi vaan 75 3,0 tai QV.

Ja sitten sisään ne Autodeltan männät ja GTA:n kampura... :wink:

Lähetetty: 12 Huhti 2004, 20:47
Kirjoittaja 90
no juu..tuossa olisi ideaa..sitten tosiaan vain männät/putket ja kampura vaihtoon ja iksutilavuutta lisää..saattaisipa hyvinkin onnistua... 8)

Lähetetty: 12 Huhti 2004, 21:16
Kirjoittaja Alfisti
Varmasti monella tiedossakin, mutta onhan tuolla Autodeltalla tuo valmis "Supercharger Kit" SZ/RZ -malleihin, ja eikös ne kaikki olleet 3,0 V6:ia? Onneks tonne 164:en konehuoneeseen ei sovi paljoa ylimääräistä, joten ei tarvi edes miettiä olisiko tuo liian kallis paketti :wink:

Lähetetty: 13 Huhti 2004, 00:30
Kirjoittaja sataviisviis
Ainakin viime vuonna oli yhellä hepulla rakenteilla 75 v6 turbo Evoluzionen korisarjalla. Haaveili kahdesta turbosta! Ois kiva nähdä mitä on saanut aikaan.

Lähetetty: 13 Huhti 2004, 00:40
Kirjoittaja 90
sataviisviis kirjoitti:Ainakin viime vuonna oli yhellä hepulla rakenteilla 75 v6 turbo Evoluzionen korisarjalla. Haaveili kahdesta turbosta! Ois kiva nähdä mitä on saanut aikaan.
jeps ja täällä pohjoisessakin on/oli rakenteilla 75 V6 turbo...harmi vain että aihioksi on pilkottu aito 75 Turbo America...no eipä ole tietoa tuostakaan että onko edistynyt vai onko sitten ns ikuisuusprojekti...

Lähetetty: 13 Huhti 2004, 22:39
Kirjoittaja Abarth
Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Juu, ja se oli ilmeisesti myynnissäkin. Tai ainakin omistaja ehdotti sitä vaihdossa kaverin Schnitzer-Bemariin. Kauppoja ei kylläkään silloin syntynyt.
Ei kai toi se suomalainen v6 turbo ole...? :?

Lähetetty: 14 Huhti 2004, 00:01
Kirjoittaja Rasvis
Abarth kirjoitti:Ei kai toi se suomalainen v6 turbo ole...? :?
Niin mä sen herra E:n jutuista käsitin. Ja Suomessahan ei taida montaa 75 V6 Turboa olla kilpien välissä.

Lähetetty: 14 Huhti 2004, 03:16
Kirjoittaja Abarth
Tarkotin, että toi linkin auto ei ole suomalainen.

Lähetetty: 14 Huhti 2004, 03:26
Kirjoittaja Rasvis
Niin se C-mos Engineeringin vehje? No ei tod. 8)

Lähetetty: 25 Kesä 2008, 22:00
Kirjoittaja alfa 156 v6
90 kirjoitti:
Cuore Sportivo kirjoitti:Täällä foorumillahan lymyilee ainakin yksi 75 V6 Turbon omistaja.
juu ei noita 75 V6- turboja ole vissiin kadulle rekisteröity täällä suomessa kuin tuo yksi...ja saaneeko enää nykyään lupiakaan tuommoisellekovin helpolla....
Saa, on ainakin yksi :wink:

Lähetetty: 26 Kesä 2008, 09:37
Kirjoittaja Bones
No johan kaivoit haudan rauhasta viestiketjun.. Lepäsi vain vähän yli 4 vuotta :D

Lähetetty: 26 Kesä 2008, 13:53
Kirjoittaja Alfistipohjoosesta
Mutta syy kiinnostaa. Eli hommasitko luvat?

Lähetetty: 26 Kesä 2008, 14:58
Kirjoittaja mattijus
Alfistipohjoosesta kirjoitti:Mutta syy kiinnostaa. Eli hommasitko luvat?
Ei turbo(i)lle mitään lupia tarvita, kuin korkeintaan vaimolta / emännältä / äidiltä. :lol:

Lähetetty: 26 Kesä 2008, 22:23
Kirjoittaja alfa 156 v6
Bones kirjoitti:No johan kaivoit haudan rauhasta viestiketjun.. Lepäsi vain vähän yli 4 vuotta :D
Tarttu silmään kun ehtin noita cmos-engineeringin sivuja...
mattijus kirjoitti:
Alfistipohjoosesta kirjoitti:Mutta syy kiinnostaa. Eli hommasitko luvat?
Ei turbo(i)lle mitään lupia tarvita, kuin korkeintaan vaimolta / emännältä / äidiltä. :lol:
Aivan, ei nykyään ole tuollasta käsitettä kun turbolupa. Ihan sama millä tehoa nostat kunhan se on max +20% vertailumalliin nähden.