


Että tällainen tapaus....jälleen.
Valvoja: Moderators
Veikkaanpa ettei sillä lahnalla ole työvoittoja paljon haettualfa 156 v6 kirjoitti:Varmaan haki jotain työvoittooMaho kirjoitti: Luulikohan se saavansa huonon lähdön tai jotain kun jäi varmaankin toistakymmentä metriä ennenkun vauhtia oli edes 100km/h ja päätti sen takia kokeilla uudestaan pari kertaa.
Mun kaasari 75:a ei ole ihan alkuperäinen enääAbarth kirjoitti:Kaasariseiskavitosella ei kyllä ehjää 325:a löylytetä ikupäivänä, mikäli bemukuski vähänkään osaa kiihdyttää.
Muistaakseni kerran olen kaverin e30 325:ttä vastaan 75ts:llä kiihdyttänyt. Noin satasen vauhtiin meni aika samoissa, mutta sen jälkeen alkaa ero kasvamaan baijerilaisen hyväksi.
Wile E. Coyote kirjoitti:Tänään arviolta 70v mummo pikku(mikä lie 90-lukulainen) sitikalla päätti näyttää viereisen kaistan Alfisti huligaanille, eli minulle, että hän ei ole mikään liikenteen tukko (Ajoin kyllä valoihin rinnalle, mutta mielestäni aivan rauhallisesti). Säikähdin oikein kun sitikan kone paukutti rajoittimella ja kytkin luistaen sitikka "valui" ohitse. Mummolla oli tuima ilme vielä naamalla enkä voinut kuin nauraa ääneenNo, voihan olla että mummo noin aina kiihdyttää, mutta vaikutti kyllä enemmän siltä että "minustahan et ohi mene"
En sitten muista ihan kaikkia yksityiskohtia kun en ole itse rakentanut konetta. No, aloitetaan alhaalta. Kevennetty ja tasapainoitettu kytkin ja vauhtipyörä. Kytkinasetelma on vielä asentamatta mutta vanha vetää viimeisiään niin kohta on vaihdon paikka. Alakerran liikkuvat osat on kevennetty ja tasapainoitettu. 10.0 männät, 10.5 männät olisivat nakuttanut herkemmin, ja autohan on tarkoitettu katukäyttöön. Kansi on avarrettu ja venttiilit vaihdettu isompiin, olisiko ollut 40-41mm venttiilit. Jyrkemmät nokat, en muista nyt tarkaan lukuja mutta olisiko ollut nosto luokkaa 11 mm ja asteet 292. Sytytys on sitten myös muutettu konetta vastaavaksi.90 kirjoitti:mitähän sille on tehty... minuakin kiinnostaisi tietää abarthin ohella...AAW kirjoitti: Mun kaasari 75:a ei ole ihan alkuperäinen enää
Mitä ihmettä? Kumpikaan aivosoluni ei nyt keksi mistä pösöjannuilla olisi ollut aihetta närkästyä.glideslope kirjoitti:Kolmosella noin 100 km/h nopeudesta suoritettu toimenpide toikin suunnitellun lopputuloksen, -muutaman kympinylinopeuden jälkeen palasin kiltisti oikeanpuoleiselle kaistalle ja normaaliin 130 mittarinopeuteen. Kun Pösö sai kurottua yhä kiihdyttäen muutaman kymmenen metrin eron umpeen, oli tämä ilmeinen nöyryytys liikaa molemmille nuorille miehille sillä ohjaamo oli enemmän keskisormia kuin aivosoluja täynnä.
Samanlainen fakiiri v6syncrolla jäi keikkumaan beban tuntumaan ja aikansa ajoi aivan kiinni bebassa...no, kevyt(heh)jarrutus ja tuli välimatkaa ja munanmerkkiä. Hetken kuluttua painoi ohi sormet pystyssä ja jäi eteeni tukkeeksi. laitoin sport asennonHR kirjoitti:Eilen aaamulla sattui moottoritiellä hupaisa tapaus. Ajaessani vasenta kaistaa jonossa tuli rampista harmaa passatti ja sopeutti nopeutensa siten että jäi roikkumaan minuun nähden takavasemmalle. Kun oikeanpuoleinan kaista alkoi hetken kuluttua tukkeentua ajattelin tehdä tilaa ja kiihdytin kevyesti, no passatin kuski ymmärsikin tilanteen toisin ja kiihdytti rinnalle. Siittä huolimatta vaikka seuraavaksi laskin nopeuttakin jäi kyseinen autoilija pussiin edessä olevan pakettiauton taakse. No joillekkin on näemmä vaikeaa olla ystävällinen
Olen harkinnut asiaa mutta en ole vielä saanut asialle tehtyä mitään. Osaako joku ehkä ehdottaa joku paikka pääkaupunkiseudulla missä voisi samalla optimoida säädöt? Ja hinta tietoa? Menisi samalla kuin katsastushuolto ensi keväänä.90 kirjoitti:no juu..ihan kivasti rakenettu kone..
suosittelisin kyllä vielä penkitystä niin selviäisi paljonko koneesta heposia irtoaa..
Juu, tutkimattomia ovat herran tiet... ihmettelin näiden pölvästien käytöstä itsekin. Muuta syytä en keksi kuin, että jannut närkästyivät minun turvavälistä edellä ajavaan...?-olisi sitten kai pitänyt päästää kaverit heti edelleni jurraamaan kiinni asuntovaunun perään...?Scuderia Rasvanäppi kirjoitti: Mitä ihmettä? Kumpikaan aivosoluni ei nyt keksi mistä pösöjannuilla olisi ollut aihetta närkästyä.
Ihan vaan aiheen vierestä (AV,OT), yleismaailmallisesti olisi parempi jos nopeusmittarit ja rajoitukset olisivat m/s, ehkä silloin kaaliin menisi paremmin mitä se nopeus oikeasti on verrattuna reaktioihin, ei tuollainenScuderia Rasvanäppi kirjoitti: 80 km/h = 22.2 m/s
Ja näitä kusipäitä on IHAN liika, tuolla Kehä1/3:sella näkee semmoista rallia näillä kuljetus'ammattilaisilla' että oksat pois..Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Vaikken normaalisti tietenkään kiusaa muille tielläliikkujille niin viime viikonloppuna tein pienen poikkeuksen. Ajelin Turuntiellä Pajeron nopeusmittarin viisari tiukasti yhdeksässäkympissä, todellinen nopeus oli varmaan jonkun verran päälle 80. Taakse sattui kerrankin sen verran huomaavainen kaveri pikku-Suzukilla, että jätti ihan kunnollisen turvavälin. Tämän takana tulikin sitten pieni jono normaalein muutaman metrin välein ja viimeisenä uusi Mersu-rekkaveturi ilman kärryä. Peileistä mulkoillessa jo kiinnitti huomiota, että malmikasa höyrysi ihan edellä menevän pikkuauton takapuskurissa kiinni.
Jossain vaiheessa Suzuki kääntyi pois päätieltä ja muu jono saavutti meikäläisen, pieni ylinopeushan nyt ei kenellekään riitä joten ohittelivat sitten minut rauhallisesti yksi kerrallaan. Mersu-nuppi tuli viimeisenä ja kun ei sitten saman tien päässyt ohi, jäi ihan Pajeron vetokoukun tuntumaan hiillostamaan. "Ammattiautoilijan" ammattitaidon taso alkoi ketuttamaan sen verran, että huomasin yks kaks ettei mulla ollutkaan kiire mihinkään. Lopultaan äijä sitten polkaisi ohi kun nopeutta oli ehkä kolmekymppiä, harmi ettei sillä ollut kärryä perässä. Muuten oltaisiin voitu harjoitella tilannenopeutta vähän pidempäänkin.
Mahtoikohan puukenkäpena ollenkaan ymmärtää minkä takia hidastin? 80 km/h = 22.2 m/s ja pelkkä ilmajarrujen viive on sekunnin luokkaa. Jos olisin jostain syystä joutunut äkkiä hidastamaan niin Mersu olisi kertaalleen kulkenut Mitsun ylitse ennen kuin herra ammattiautoilija olisi ehtinyt edes aloittaa jarrutusta. Ja tämmöiset kaverit hinkkaavat leipänsä maantiestä.
Perkele!
No joo täytyy sanoa että kun vaihtoi Temprasta Alfan niin kyllä huomasi eron respektissä. Fiiat kuskia tuntui vähän väliä olevan joku ojentamassa.pietro kirjoitti:Itse en kyllä ole huomannut Alfan mitenkään ylenpalttisesti herättävän kilpailuhenkeä. Ennemmin sellaista rispektiä...
Asiaa!Scuderia Rasvanäppi kirjoitti: Lopultaan äijä sitten polkaisi ohi kun nopeutta oli ehkä kolmekymppiä, harmi ettei sillä ollut kärryä perässä. Muuten oltaisiin voitu harjoitella tilannenopeutta vähän pidempäänkin.
Niinpä.Abarth kirjoitti:[
Joskus on kuitenkin pinna palanut kun joku pe*seenreikä on tullu ihan puskuriin kiinni. Sillon on tullu käytettyä tota Scuderian tekniikkaa
Niin minäkin täällä sanon, todellisuudessa haaste otetaan aina vastaan jos tuntuu, että olisi pienintäkään mahdollisuutta.Alfissimo kirjoitti:Tällaisen muistin ja pakko mainita, kun viikonloppuna otin pienen provon vastaan. Ei todellakaan kuulu tapoihin..
Samalla lailla kävi minullakin, eri rinnakkain mentiin. Veikkaisin silti edelleen tuota 325:ta, onhan niitä heppoja omassakin sen 192 joskus ainakin ollut ja yläkierroksilla ei tuota nuhaa ole niin paljon.Cuore Sportivo kirjoitti:E36 325:n kanssa tuli otettua eräitä kertoja pientä kisaa 156 V6:lla, en siitä kyllä ohi päässyt. Eipä silti sekään minusta.