Sivu 1/2

Ja taas..

Lähetetty: 12 Huhti 2004, 05:17
Kirjoittaja Ricambi
Olin aamulla tankkaamassa bensaa projekti 164:sta varten. Lähtiessäni Esson pihalta edessäni oli uusi Golffi pysähtyneenä liikennevaloihin. Liikennevaloista erkanee vasemmalle kääntyessä kaksi kaistaa. Golffi lähti matelemalla edestäni ja otti oikean kaistan itse valitsin vasemman koska sieltä pääsee kääntymään Teskontieltä suoraan keskussairaalan alueelle. En tiedä mitä kaverille otti tulta mutta valojen vaihtuessa hillitön kaasutus ja vingutus :? Näköjään kun punainen Alfa tulee viereen niin otsasuonet alkaa pullistumaan :mrgreen: ja pitää näyttää. En voinut kuin pudistella päätä ko. tapahtumalle. Olisi kyllä tehnyt pirusti mieli tykittää V6:lla mutta takakontissa oli bensakanisterit enkä halunnut vuorata takakonttia bensiinillä ja toisekseen aivan turhaa touhua. Seuraavassa liikennevaloissa missä käännyin keskusairaalaan päin kaveri seisoskeli odottamassa valojen vaihtumista niin minun piti oikein katsoa kuka tollo ohjastaa Golffia, autossa oli n. 50v. kaveri tuimalla ilmeellä :-D

Että tällainen tapaus....jälleen.

Lähetetty: 12 Huhti 2004, 05:31
Kirjoittaja puuha
Taas ollu kaikki "kurkot" liikkeellä :mrgreen:

Lähetetty: 12 Huhti 2004, 05:38
Kirjoittaja Alfa Milano
Toihan on aivan normaalia Tamperelaista liikennekulttuuria vaan... :twisted:

Lähetetty: 14 Huhti 2004, 16:13
Kirjoittaja Hamil
Alfa Milano kirjoitti:Toihan on aivan normaalia Tamperelaista liikennekulttuuria vaan... :twisted:
Eikä pelkästään Tampereella näääs. Kyllä täälläkin noita "raivopäitä" liikkuu :wink:

Lähetetty: 14 Huhti 2004, 17:06
Kirjoittaja 90
Hamil kirjoitti:
Alfa Milano kirjoitti:Toihan on aivan normaalia Tamperelaista liikennekulttuuria vaan... :twisted:
Eikä pelkästään Tampereella näääs. Kyllä täälläkin noita "raivopäitä" liikkuu :wink:
eikä pelkästään ole isompien paikkojen vitsaus vaan jopa täältä oulainen nimisestä peräkylästä moisia löytyy..... :?

Lähetetty: 15 Huhti 2004, 02:52
Kirjoittaja Alfissimo
En ole niinkään sormimerkkeihin törmännyt, mutta Lahdessa monet haluaa mennä ohi (kaksikaistaisella) viimeistään siinä vaiheessa kun olen ensin mennyt itse edelle ja näkevät luukkussa tekstin "3.0 V6".

Valoissa myös kauheata kaasuttelua :lol: vierellä, suorittajina lätsälaurit ym. nissancorolloidensa kanssa.
Välillä pakko kiusata sitten oikeasti kiihdyttämällä, seuraavissa valoissa eivät enää kehtaa kaasutella saati sitten katsoa sivulle :lol:

Tapahtuuko muille, en varmaan ole ainoa tähän törmännyt???

Lähetetty: 15 Huhti 2004, 15:25
Kirjoittaja alfa 156 v6
Alfissimo kirjoitti: Valoissa myös kauheata kaasuttelua :lol: vierellä, suorittajina lätsälaurit ym. nissancorolloidensa kanssa.
Jep, hauskinta on kun antaa kutvosen pari kertaa csc:n kautta murahtaa niin se loppuu jo siihen ja lähdöt valoista on kun suoraan autokoulusta :lol:

Lähetetty: 15 Huhti 2004, 17:07
Kirjoittaja Maho
Kyllä näitä riittää. Useimmiten jätän nuo peelot rauhaan, mutta eilen joku "isäntä" uudella C5:lla. Kolmet valot peräkkäin ja aina päästiin vierekkäisille kaistoille, joka kerta isäntä polki citikkaa niin että renkaat ulvo :). Luulikohan se saavansa huonon lähdön tai jotain kun jäi varmaankin toistakymmentä metriä ennenkun vauhtia oli edes 100km/h ja päätti sen takia kokeilla uudestaan pari kertaa. :crazyeyes:

Ja KOROSTAN, että tuohan ei ole aikuisten puuhaa!!! Tässäkään tapauksessa lakeja ei rikottu (paljon), joten ajellaan rauhassa ja pidetään kortti lompsassa! Kesä on vasta tulossa!

Lähetetty: 15 Huhti 2004, 17:17
Kirjoittaja Mergy
Heh, löysin aiheeseen sopivan latinankielisen lausahduksen, täytyykin lykätä se tuonne omaan sigiin kiikkumaan ;)

Lähetetty: 15 Huhti 2004, 17:30
Kirjoittaja alfa 156 v6
Maho kirjoitti: Luulikohan se saavansa huonon lähdön tai jotain kun jäi varmaankin toistakymmentä metriä ennenkun vauhtia oli edes 100km/h ja päätti sen takia kokeilla uudestaan pari kertaa. :crazyeyes:
Varmaan haki jotain työvoittoo :lol:

Lähetetty: 15 Huhti 2004, 17:42
Kirjoittaja Maho
alfa 156 v6 kirjoitti:
Maho kirjoitti: Luulikohan se saavansa huonon lähdön tai jotain kun jäi varmaankin toistakymmentä metriä ennenkun vauhtia oli edes 100km/h ja päätti sen takia kokeilla uudestaan pari kertaa. :crazyeyes:
Varmaan haki jotain työvoittoo :lol:
Veikkaanpa ettei sillä lahnalla ole työvoittoja paljon haettu :wink:

Lähetetty: 16 Huhti 2004, 01:19
Kirjoittaja AAW
Mun 75:a on tällähetkellä mun kaverilla keväthuollossa ja kaasutin/sytytys säädettävänä. Kaveri päätti käväistä polttamassa vähän karstoja pois ennenkuin alkoi säätämään ja löylytti B*W 325:sen siinä sivussa mennen tullen. Omien sanojen mukaan se (325) jäi seisomaan kuin täi tervassa :lol:
Bemarikuski oli kuulema alkanut vähän kaasuttelemaan valoissa niin mun kaveri päätti näyttää 75:an takavalot sille.

Lähetetty: 16 Huhti 2004, 02:27
Kirjoittaja Abarth
Kaasariseiskavitosella ei kyllä ehjää 325:a löylytetä ikupäivänä, mikäli bemukuski vähänkään osaa kiihdyttää.

Muistaakseni kerran olen kaverin e30 325:ttä vastaan 75ts:llä kiihdyttänyt. Noin satasen vauhtiin meni aika samoissa, mutta sen jälkeen alkaa ero kasvamaan baijerilaisen hyväksi.

Lähetetty: 16 Huhti 2004, 02:57
Kirjoittaja Rasvis
Aika hyvin saa sillä 75 TS:lläkin vedättää jos meinaa 325:n beesissä roikkua. Kakkoselle vaihdossa taitaa jo hukkaantua kohtuullisesti aikaa.

Lähetetty: 16 Huhti 2004, 03:45
Kirjoittaja Abarth
Jep.
Jos molemmat saa hyvän lähdön, niin kyllä se on se Bemari ku voittaa.

Tavan liikenteessä noi "kiihdytyskisat" on mitä on.
Vaikka olisikin nopeampi auto, niin vedon voi hävitä vaikka sekunnin huonommalla reaktiolla tai sopivan vaihteen kytkemiseen menevän ajan takia. Tämä pätee erityisesti kun ollaan jo liikkeessä "kisan" alkaessa.

Lähetetty: 16 Huhti 2004, 03:49
Kirjoittaja AAW
Abarth kirjoitti:Kaasariseiskavitosella ei kyllä ehjää 325:a löylytetä ikupäivänä, mikäli bemukuski vähänkään osaa kiihdyttää.

Muistaakseni kerran olen kaverin e30 325:ttä vastaan 75ts:llä kiihdyttänyt. Noin satasen vauhtiin meni aika samoissa, mutta sen jälkeen alkaa ero kasvamaan baijerilaisen hyväksi.
Mun kaasari 75:a ei ole ihan alkuperäinen enää :oops:

Lähetetty: 16 Huhti 2004, 03:54
Kirjoittaja Abarth
Kerrohan lisää... 8)

Lähetetty: 16 Huhti 2004, 08:05
Kirjoittaja Wile E. Coyote
Tänään arviolta 70v mummo pikku(mikä lie 90-lukulainen) sitikalla päätti näyttää viereisen kaistan Alfisti huligaanille, eli minulle, että hän ei ole mikään liikenteen tukko (Ajoin kyllä valoihin rinnalle, mutta mielestäni aivan rauhallisesti). Säikähdin oikein kun sitikan kone paukutti rajoittimella ja kytkin luistaen sitikka "valui" ohitse. Mummolla oli tuima ilme vielä naamalla enkä voinut kuin nauraa ääneen :lol: No, voihan olla että mummo noin aina kiihdyttää, mutta vaikutti kyllä enemmän siltä että "minustahan et ohi mene"

Lähetetty: 16 Huhti 2004, 14:31
Kirjoittaja Cuore Sportivo
Wile E. Coyote kirjoitti:Tänään arviolta 70v mummo pikku(mikä lie 90-lukulainen) sitikalla päätti näyttää viereisen kaistan Alfisti huligaanille, eli minulle, että hän ei ole mikään liikenteen tukko (Ajoin kyllä valoihin rinnalle, mutta mielestäni aivan rauhallisesti). Säikähdin oikein kun sitikan kone paukutti rajoittimella ja kytkin luistaen sitikka "valui" ohitse. Mummolla oli tuima ilme vielä naamalla enkä voinut kuin nauraa ääneen :lol: No, voihan olla että mummo noin aina kiihdyttää, mutta vaikutti kyllä enemmän siltä että "minustahan et ohi mene"
:lol:

Lähetetty: 16 Huhti 2004, 14:41
Kirjoittaja 90
AAW kirjoitti: Mun kaasari 75:a ei ole ihan alkuperäinen enää :oops:
mitähän sille on tehty... minuakin kiinnostaisi tietää abarthin ohella... :)

Lähetetty: 16 Huhti 2004, 15:36
Kirjoittaja glideslope
Oma alfa herättää (anonyymistä persuksesta huolimatta) myös kohtalaisesti kiihdytysaggressioita muissa, johtuuko sitten meikän avarammasta takapöntöstä joka näköjään toimii varsinkin teini-gti piirissä kuin tanssiinkutsuna.
Kovin monesti en ole jaksanut haastajista välittää, joskus tosin hermo palaa väkisinkin, varsinkin metrin päässä takapuskurista roikkujiin.
Sattui tässä taannoin Lahdentiellä tapaus, jossa muutaman rekan letkaa lähti ohittamaan joku Hyundai vetäen jotain jäähallia perässä. Nopeuserohan ei ollut sitten kovin iso, joten ohittaminen veikin kohtalaisesti aikaa.
Jätin ohituskaistalla muutaman kymmenen metrin turvavälin tähän yhdistelmään, takanani ollut Pösö 206 CC noin kymmenesosan tästä muhun, kiihdytellen välillä aivan tappituntumaan kiinni.
Hemmo varmasti aavisti, että asuntovaunuyhdistelmän palatessa oikealle kaistalle, pedaali painetaan molemmissa autoissa lattiaan.
Kolmosella noin 100 km/h nopeudesta suoritettu toimenpide toikin suunnitellun lopputuloksen, -muutaman kympin :roll: ylinopeuden jälkeen palasin kiltisti oikeanpuoleiselle kaistalle ja normaaliin 130 mittarinopeuteen. Kun Pösö sai kurottua yhä kiihdyttäen muutaman kymmenen metrin eron umpeen, oli tämä ilmeinen nöyryytys liikaa molemmille nuorille miehille sillä ohjaamo oli enemmän keskisormia kuin aivosoluja täynnä.

Lähetetty: 16 Huhti 2004, 16:08
Kirjoittaja HR
Eilen aaamulla sattui moottoritiellä hupaisa tapaus. Ajaessani vasenta kaistaa jonossa tuli rampista harmaa passatti ja sopeutti nopeutensa siten että jäi roikkumaan minuun nähden takavasemmalle. Kun oikeanpuoleinan kaista alkoi hetken kuluttua tukkeentua ajattelin tehdä tilaa ja kiihdytin kevyesti, no passatin kuski ymmärsikin tilanteen toisin ja kiihdytti rinnalle. Siittä huolimatta vaikka seuraavaksi laskin nopeuttakin jäi kyseinen autoilija pussiin edessä olevan pakettiauton taakse. No joillekkin on näemmä vaikeaa olla ystävällinen :?

Lähetetty: 16 Huhti 2004, 16:45
Kirjoittaja Alfonso
Provosoituu ne näköjään muutkin... :oops: joten täytyy itsekkin
kertoa yksi tapaus.
Käännyin moottoritien alkuun oikeanpuoleisella kaistalla vieressä joku mamma 2.0 Vectralla jotakin kiihdytteli, pysähdyttiin valoihin (heti sen jälkeen alkaa moottoritie ja 100) mamma kyttäili ja valutti Vectraansa suojatien päälle (ärsyttävä tapa), valot vaihtui ja mamma rupes polkeen, suivaannutti sen verran että ajattelin että eteen et ainakaan tule, muistan vieläkin mamman ilmeen kun kakkosella kiihdytin ja moikkasin samalla vasemalla kädellä..ei odottanut jäävänsä :lol:

Lähetetty: 16 Huhti 2004, 18:32
Kirjoittaja AAW
90 kirjoitti:
AAW kirjoitti: Mun kaasari 75:a ei ole ihan alkuperäinen enää :oops:
mitähän sille on tehty... minuakin kiinnostaisi tietää abarthin ohella... :)
En sitten muista ihan kaikkia yksityiskohtia kun en ole itse rakentanut konetta. No, aloitetaan alhaalta. Kevennetty ja tasapainoitettu kytkin ja vauhtipyörä. Kytkinasetelma on vielä asentamatta mutta vanha vetää viimeisiään niin kohta on vaihdon paikka. Alakerran liikkuvat osat on kevennetty ja tasapainoitettu. 10.0 männät, 10.5 männät olisivat nakuttanut herkemmin, ja autohan on tarkoitettu katukäyttöön. Kansi on avarrettu ja venttiilit vaihdettu isompiin, olisiko ollut 40-41mm venttiilit. Jyrkemmät nokat, en muista nyt tarkaan lukuja mutta olisiko ollut nosto luokkaa 11 mm ja asteet 292. Sytytys on sitten myös muutettu konetta vastaavaksi.

Bensansyötöstä huolehtii sähköinen bensapumppu ja dellorton 45mm kaasuttimet, tietenkin hengittävät suoraan vapaavirtaus sudattimien kautta. Toisella puolella on supersprintin pakosarja ja avarampi putki yhdellä vaimentimella, takapönttö. Syy tällaiseen ratkaisuun: katsastusmies valitti että auto oli liian matala joten jouduin luopumaan keskipöntöstä :mrgreen: . Kerroin sille sitten kun se oli laittanut leiman paperiin että juu alustalle ei ole tehty mitään vaan otettu pönttö pois. Naama vähän veny mutta ei se voinut asialle enää mitään siinä vaiheessa :mrgreen: . Äänet ovat mahtavat mutta eivät kovinkaan kovat...

Tämä on nyt mitä mä muistan, alustassa on Konin keltaiset ja 40mm madaltavat jouset. Powerflexin puslat etupäässä, joskus laitan ehkä vielä v6:n vääntösauvat etupäähän. Vanteina on Alession 16" ja renkaina 205/45/16.

Meni vähän OT mutta kun kerran kysyttiin...

Lähetetty: 16 Huhti 2004, 18:55
Kirjoittaja Rasvis
glideslope kirjoitti:Kolmosella noin 100 km/h nopeudesta suoritettu toimenpide toikin suunnitellun lopputuloksen, -muutaman kympin :roll: ylinopeuden jälkeen palasin kiltisti oikeanpuoleiselle kaistalle ja normaaliin 130 mittarinopeuteen. Kun Pösö sai kurottua yhä kiihdyttäen muutaman kymmenen metrin eron umpeen, oli tämä ilmeinen nöyryytys liikaa molemmille nuorille miehille sillä ohjaamo oli enemmän keskisormia kuin aivosoluja täynnä.
Mitä ihmettä? Kumpikaan aivosoluni ei nyt keksi mistä pösöjannuilla olisi ollut aihetta närkästyä.

Lähetetty: 16 Huhti 2004, 18:55
Kirjoittaja 90
no juu..ihan kivasti rakenettu kone..

suosittelisin kyllä vielä penkitystä niin selviäisi paljonko koneesta heposia irtoaa.. :wink:

Lähetetty: 16 Huhti 2004, 18:56
Kirjoittaja Fonzarelli
HR kirjoitti:Eilen aaamulla sattui moottoritiellä hupaisa tapaus. Ajaessani vasenta kaistaa jonossa tuli rampista harmaa passatti ja sopeutti nopeutensa siten että jäi roikkumaan minuun nähden takavasemmalle. Kun oikeanpuoleinan kaista alkoi hetken kuluttua tukkeentua ajattelin tehdä tilaa ja kiihdytin kevyesti, no passatin kuski ymmärsikin tilanteen toisin ja kiihdytti rinnalle. Siittä huolimatta vaikka seuraavaksi laskin nopeuttakin jäi kyseinen autoilija pussiin edessä olevan pakettiauton taakse. No joillekkin on näemmä vaikeaa olla ystävällinen :?
Samanlainen fakiiri v6syncrolla jäi keikkumaan beban tuntumaan ja aikansa ajoi aivan kiinni bebassa...no, kevyt(heh)jarrutus ja tuli välimatkaa ja munanmerkkiä. Hetken kuluttua painoi ohi sormet pystyssä ja jäi eteeni tukkeeksi. laitoin sport asennon :splat: tomaattiin jai kapusta pohjaan...en tiedä minne jäi (idioottimainen loppunopeus 230 ja on taatusti viimeinen kerta kun ei olla saksassa). kaikkea sitä tekee alfan puikoissa...

El Stupido Grande a.k.a il Maiale Volante

Lähetetty: 16 Huhti 2004, 19:01
Kirjoittaja AAW
90 kirjoitti:no juu..ihan kivasti rakenettu kone..

suosittelisin kyllä vielä penkitystä niin selviäisi paljonko koneesta heposia irtoaa.. :wink:
Olen harkinnut asiaa mutta en ole vielä saanut asialle tehtyä mitään. Osaako joku ehkä ehdottaa joku paikka pääkaupunkiseudulla missä voisi samalla optimoida säädöt? Ja hinta tietoa? Menisi samalla kuin katsastushuolto ensi keväänä.

Ainakin tehoja on enemmän kuin 156 2.0 TS, veikkaukseni on että koneessa voisi olla jotain luokkaa 170 hp. Sillä tulee kyllä aika hyvä teho/paino suhde. Ja liukkaasti liikkuu :wink:

Lähetetty: 16 Huhti 2004, 19:09
Kirjoittaja glideslope
Scuderia Rasvanäppi kirjoitti: Mitä ihmettä? Kumpikaan aivosoluni ei nyt keksi mistä pösöjannuilla olisi ollut aihetta närkästyä.
Juu, tutkimattomia ovat herran tiet... ihmettelin näiden pölvästien käytöstä itsekin. Muuta syytä en keksi kuin, että jannut närkästyivät minun turvavälistä edellä ajavaan...?-olisi sitten kai pitänyt päästää kaverit heti edelleni jurraamaan kiinni asuntovaunun perään...?

Lähetetty: 16 Huhti 2004, 19:13
Kirjoittaja Rasvis
Vaikken normaalisti tietenkään kiusaa muille tielläliikkujille niin viime viikonloppuna tein pienen poikkeuksen. Ajelin Turuntiellä Pajeron nopeusmittarin viisari tiukasti yhdeksässäkympissä, todellinen nopeus oli varmaan jonkun verran päälle 80. Taakse sattui kerrankin sen verran huomaavainen kaveri pikku-Suzukilla, että jätti ihan kunnollisen turvavälin. Tämän takana tulikin sitten pieni jono normaalein muutaman metrin välein ja viimeisenä uusi Mersu-rekkaveturi ilman kärryä. Peileistä mulkoillessa jo kiinnitti huomiota, että malmikasa höyrysi ihan edellä menevän pikkuauton takapuskurissa kiinni.

Jossain vaiheessa Suzuki kääntyi pois päätieltä ja muu jono saavutti meikäläisen, pieni ylinopeushan nyt ei kenellekään riitä joten ohittelivat sitten minut rauhallisesti yksi kerrallaan. Mersu-nuppi tuli viimeisenä ja kun ei sitten saman tien päässyt ohi, jäi ihan Pajeron vetokoukun tuntumaan hiillostamaan. "Ammattiautoilijan" ammattitaidon taso alkoi ketuttamaan sen verran, että huomasin yks kaks ettei mulla ollutkaan kiire mihinkään. Lopultaan äijä sitten polkaisi ohi kun nopeutta oli ehkä kolmekymppiä, harmi ettei sillä ollut kärryä perässä. Muuten oltaisiin voitu harjoitella tilannenopeutta vähän pidempäänkin.

Mahtoikohan puukenkäpena ollenkaan ymmärtää minkä takia hidastin? 80 km/h = 22.2 m/s ja pelkkä ilmajarrujen viive on sekunnin luokkaa. Jos olisin jostain syystä joutunut äkkiä hidastamaan niin Mersu olisi kertaalleen kulkenut Mitsun ylitse ennen kuin herra ammattiautoilija olisi ehtinyt edes aloittaa jarrutusta. Ja tämmöiset kaverit hinkkaavat leipänsä maantiestä.

Perkele!

Lähetetty: 16 Huhti 2004, 19:30
Kirjoittaja Campari
Scuderia Rasvanäppi kirjoitti: 80 km/h = 22.2 m/s
Ihan vaan aiheen vierestä (AV,OT), yleismaailmallisesti olisi parempi jos nopeusmittarit ja rajoitukset olisivat m/s, ehkä silloin kaaliin menisi paremmin mitä se nopeus oikeasti on verrattuna reaktioihin, ei tuollainen
kilometria/tunnissa kerro mitään muutaman kilsan työmatkaa ajavalle.
Mielikuvallisesti tuo km/h mittaa enemmän matkaa kuin nopeutta.
Voisi esim. aloittaa valistuksen lisäkilvellä km-rajoitusmerkin alapuolella.
No joo, ei varmaan koskaan toteudu ja ymmärsiköhän loppujen lopuksi kukaan mitä ajan takaa.
:oops:

-cr

Lähetetty: 16 Huhti 2004, 19:42
Kirjoittaja Rasvis
Campari kirjoitti:No joo, ei varmaan koskaan toteudu ja ymmärsiköhän loppujen lopuksi kukaan mitä ajan takaa.
...eli havainnollistettaisiin kuinka paljon suunnilleen tur-va-vä-lin pitäisi olla, ymmärsinkö oikein?

Lähetetty: 16 Huhti 2004, 19:53
Kirjoittaja pietro
Itse en kyllä ole huomannut Alfan mitenkään ylenpalttisesti herättävän kilpailuhenkeä. Ennemmin sellaista rispektiä, ei nyt kumartelua kuitenkaan. Tai sitten mä oon niin saakelin pelottavan näköinen. Kyllä nuo edelliset menopelit aiheuttivat Homo Lippalakkiensis- rodun edustajissa paljon enemmän kiihdyttelynä purkautuvaa ahdistusta. Toki tulihan siihen itsekin silloin tällöin syyllistyttyä :oops:

Lähetetty: 16 Huhti 2004, 20:03
Kirjoittaja Alfonso
Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Vaikken normaalisti tietenkään kiusaa muille tielläliikkujille niin viime viikonloppuna tein pienen poikkeuksen. Ajelin Turuntiellä Pajeron nopeusmittarin viisari tiukasti yhdeksässäkympissä, todellinen nopeus oli varmaan jonkun verran päälle 80. Taakse sattui kerrankin sen verran huomaavainen kaveri pikku-Suzukilla, että jätti ihan kunnollisen turvavälin. Tämän takana tulikin sitten pieni jono normaalein muutaman metrin välein ja viimeisenä uusi Mersu-rekkaveturi ilman kärryä. Peileistä mulkoillessa jo kiinnitti huomiota, että malmikasa höyrysi ihan edellä menevän pikkuauton takapuskurissa kiinni.

Jossain vaiheessa Suzuki kääntyi pois päätieltä ja muu jono saavutti meikäläisen, pieni ylinopeushan nyt ei kenellekään riitä joten ohittelivat sitten minut rauhallisesti yksi kerrallaan. Mersu-nuppi tuli viimeisenä ja kun ei sitten saman tien päässyt ohi, jäi ihan Pajeron vetokoukun tuntumaan hiillostamaan. "Ammattiautoilijan" ammattitaidon taso alkoi ketuttamaan sen verran, että huomasin yks kaks ettei mulla ollutkaan kiire mihinkään. Lopultaan äijä sitten polkaisi ohi kun nopeutta oli ehkä kolmekymppiä, harmi ettei sillä ollut kärryä perässä. Muuten oltaisiin voitu harjoitella tilannenopeutta vähän pidempäänkin.

Mahtoikohan puukenkäpena ollenkaan ymmärtää minkä takia hidastin? 80 km/h = 22.2 m/s ja pelkkä ilmajarrujen viive on sekunnin luokkaa. Jos olisin jostain syystä joutunut äkkiä hidastamaan niin Mersu olisi kertaalleen kulkenut Mitsun ylitse ennen kuin herra ammattiautoilija olisi ehtinyt edes aloittaa jarrutusta. Ja tämmöiset kaverit hinkkaavat leipänsä maantiestä.

Perkele!
Ja näitä kusipäitä on IHAN liika, tuolla Kehä1/3:sella näkee semmoista rallia näillä kuljetus'ammattilaisilla' että oksat pois..
Tuntuu että näillä nykyajan ammattikuskeilla on jokin asennevamma, Hesan bussikuskit =aivan hulluja, sama tauti leviää Tampereelle, Esim: tänään oli tilanne: bussi kääntyi pysäkille jono ohitteli auto kerrallaan bussi laittoi vilkun päälle kun oli kohdalla, kerkesin hyvin ohi mutta takana tuleva Gloffi kuski joutui koukkaamaan, kostoksi tästä bussi ajoi n.1 metrin päässä Gloffin puskurista ja vauhtia 50..bussi täynnä ihmisiä.. :evil: (olisin soittanut liikennelaitokselle mutta en nähnyt rekkaria)...

Lähetetty: 16 Huhti 2004, 20:22
Kirjoittaja Rasvis
Joo, jonkun verran olen tuota bussipuolta katsellut "sisältä päin" ja kuskeihin mahtuu kyllä aika lapsellisiakin tapauksia. Ei tietenkään kaikki mutta pieni ja sitäkin näkyvämpi osa.

Edesvastuutonta hommaa alkaa tuollaisella 15-tonnisella möykyllä "kouluttamaan" henkilöautoilijoita. Olkoonkin, että myös sen ison ratin takaa näkee todella idioottimaisia ajosuorituksia.

Lähetetty: 16 Huhti 2004, 20:31
Kirjoittaja HR
pietro kirjoitti:Itse en kyllä ole huomannut Alfan mitenkään ylenpalttisesti herättävän kilpailuhenkeä. Ennemmin sellaista rispektiä...
No joo täytyy sanoa että kun vaihtoi Temprasta Alfan niin kyllä huomasi eron respektissä. Fiiat kuskia tuntui vähän väliä olevan joku ojentamassa.

Lähetetty: 16 Huhti 2004, 22:28
Kirjoittaja Abarth
Scuderia Rasvanäppi kirjoitti: Lopultaan äijä sitten polkaisi ohi kun nopeutta oli ehkä kolmekymppiä, harmi ettei sillä ollut kärryä perässä. Muuten oltaisiin voitu harjoitella tilannenopeutta vähän pidempäänkin.
Asiaa! :lol:

Mun kohdalle ei kyl oo sattunu mitään liikennevalokiihdyttelijöitä tai keskarinheiluttelijoita :)

Harvassa on ollu noi takapuskurissaroikkujatkin vaikka ajankin yleensä ihan rajoitusten mukaan.
Joskus on kuitenkin pinna palanut kun joku pe*seenreikä on tullu ihan puskuriin kiinni. Sillon on tullu käytettyä tota Scuderian tekniikkaa :lol:

Lähetetty: 17 Huhti 2004, 00:13
Kirjoittaja Cuore Sportivo
En ole näköjään ainoa, joka on törmännyt noihin omituisiin VAG-miehiin. Passatkuskeilla (varsinkin tiissel) vaikuttaa olevan usein joku tarve näyttää, että kyllä oma pirssi kulkee (vaikka ei oikeasti kuljekkaan).

Vajaa pari viikkoa sitten viimeksi 4-kaistaisella pikatiellä viileähkön näköinen äijä tuli punaisella Paskatilla ahdistelemaan, roikkui perseessä todella lähellä. Köröttelin siinä aikani 120km/h, ja aloin pikkuhiljaa nostamaan vauhtia. Passatkuski pysyi perseessä liki pariin sataan asti, sitten ilmeisesti tuli kakat housuun, kun alkoi voimakkaasti hiljentämään vauhtia. Vitun nössö. :-D Aina sama juttu tällaisten sankareiden kanssa, hetkellinen nopeus saattaa olla suuri, mutta sitten onkin pakko alkaa jo himmailemaan. Ei tarvita edes nopeaa autoa näiden kanssa leikkimiseen, riittää, että uskaltaa pitää keskinopeuden tarpeeksi suurena. :wink:

Sanotaan nyt vielä, etten tuollaisia "kisailuja" usein harrasta, mutta joskus se on ihan kivaa.

Lähetetty: 17 Huhti 2004, 00:41
Kirjoittaja glideslope
Abarth kirjoitti:[
Joskus on kuitenkin pinna palanut kun joku pe*seenreikä on tullu ihan puskuriin kiinni. Sillon on tullu käytettyä tota Scuderian tekniikkaa :lol:
Niinpä. :wink:
Voi olla vanha juttu täällä mutta näin joskus aiheeseen liittyen yhden volvofarkun oivan takalasitarran, jossa teksti: "Anteeksi jos ajan liian lähellä"

Lähetetty: 17 Huhti 2004, 01:11
Kirjoittaja Rasvis
glideslope kirjoitti:Voi olla vanha juttu täällä mutta näin joskus aiheeseen liittyen yhden volvofarkun oivan takalasitarran, jossa teksti: "Anteeksi jos ajan liian lähellä"
Erittäin hyvin sanottu. Jos jonkun tarran ylipäänsä autooni liimaisin niin se olisi sitten tuo.

Lähetetty: 17 Huhti 2004, 01:28
Kirjoittaja Jakke
Lancia (kuva albumissa) oli sellainen peli että en päässyt sillä yhtään kertaa ottamaan kisoja, vaikka vähän yritinkin joskus. Ilmeisesti lippalakki-bemaristitkin ymmärsivät kunnioittaa jaloa Italian ihmettä.

Toisaalta Turbo-Unolla pääsi aikoinaan useinkin kisailemaan. Makeimpana muistona itse provosoimani kisa Porsche 924:n kanssa. Mopohan se 924 on, mutta kyllä sen täytyy syödä miestä kun häviää Porschella Unolle 8)

Lähetetty: 29 Syys 2004, 07:36
Kirjoittaja Alfissimo
Tällaisen muistin ja pakko mainita, kun viikonloppuna otin pienen provon vastaan. Ei todellakaan kuulu tapoihin, mutta kun oli 2 kaistaa samaan suuntaan "keskellä yötä" ja rajoitus 70. Ajelin melko rauhassa, kunnes sitten tuli joku lätsäpää Bimmerillä.
Ulkoisesti M3, mutta sille olisin jäänyt ku tikku paskaan, ja äänet viitas enempi kutoseen, eli veikkaisin 325 coupe -95-97.
Parien valojen ajan se ajeli ihan kiltisti, mutta rupes sitten härnäämään (itse en tehnyt mitään). Seuraavista sitten poljettiinkin ihan täysillä, eipä sillä mitään jakoa ollut 8) , enpä mä tosin juuri karkuunkaan päässyt. Kun viisari oli 120 niin päätin hiljentää, kun tuli jo "todistetuksi".
Edelleen tosin tuntuu, että olis tehoja hukassa, sen verran oli tiukkaa.

Lähetetty: 29 Syys 2004, 07:58
Kirjoittaja Cuore Sportivo
Alfissimo kirjoitti:Tällaisen muistin ja pakko mainita, kun viikonloppuna otin pienen provon vastaan. Ei todellakaan kuulu tapoihin..
Niin minäkin täällä sanon, todellisuudessa haaste otetaan aina vastaan jos tuntuu, että olisi pienintäkään mahdollisuutta. :mrgreen:

Oliskohan ollut 320 Coupe tuo Bemari?
E36 325:n kanssa tuli otettua eräitä kertoja pientä kisaa 156 V6:lla, en siitä kyllä ohi päässyt. Eipä silti sekään minusta.

Lähetetty: 29 Syys 2004, 14:54
Kirjoittaja 90
juu..325:ssa 192hv eli kolmelitaisella 164:lla ei varmasti pääse karkuun..veikkaisin itsekkin tuota 320:stä...

Lähetetty: 29 Syys 2004, 16:18
Kirjoittaja Rolle
On siinä ämmässäkin kutoskone jos kerran oli E36:nen :wink:

Lähetetty: 29 Syys 2004, 16:39
Kirjoittaja Alfissimo
Cuore Sportivo kirjoitti:E36 325:n kanssa tuli otettua eräitä kertoja pientä kisaa 156 V6:lla, en siitä kyllä ohi päässyt. Eipä silti sekään minusta.
Samalla lailla kävi minullakin, eri rinnakkain mentiin. Veikkaisin silti edelleen tuota 325:ta, onhan niitä heppoja omassakin sen 192 joskus ainakin ollut ja yläkierroksilla ei tuota nuhaa ole niin paljon.
Unohtui mainita kostea tien pinta, joka ehkä hieman tasoitti tuota touhua.

En nyt käy kinaamaan, kun en tiedä mikä kone siinä oli.

Lähetetty: 29 Syys 2004, 17:13
Kirjoittaja 90
Rolle kirjoitti:On siinä ämmässäkin kutoskone jos kerran oli E36:nen :wink:
niin on ja pitää olla jo melkoinen vakioalfa jos meinaa tuommoista karkuun päästä... :)

eikös tuossa E36 M3:ssa ole jo tehoja vähintäänkin 286hv vuosimallista riippuen..
E30:ssä tais olla 200-240hv versiosta riippuen.....

Lähetetty: 29 Syys 2004, 18:01
Kirjoittaja Abarth
Alfissimo kirjoitti: eipä sillä mitään jakoa ollut
Alfissimo kirjoitti: rinnakkain mentiin.
:silly: :wink:

Lähetetty: 29 Syys 2004, 18:08
Kirjoittaja Alfissimo
Tunnustan, yöllä tuli kirjoitettua hieman liioitellen :oops: . Lähinnä tarkoitin... seli seli... no johan sen tarkensin :mrgreen:

Lähetetty: 29 Syys 2004, 18:39
Kirjoittaja Abarth
No semmosta sattuu 8)

Jos kerta menitte rinnakkain, niin silloinhan bemu voisi olla hyvinkin 325, mutta samapa tuo...