Sivu 1/1

Old school kolarikorjausta

Lähetetty: 08 Touko 2012, 22:13
Kirjoittaja Giallo Pozzuoli
Vanhat suomalaiset käsityötaidot herättää kunnioitusta maailmalla:

http://thechicaneblog.com/2012/05/07/th ... mpress-me/" onclick="window.open(this.href);return false;

Alkuperäinen Tekniikan maailman juttu vuodelta 1958 ja taustaa löytyy täältä:

http://www.forum-auto.com/sport-auto/hi ... 61-245.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Lainaus Tuulilasin tarinasta vuodelta 1982:
"Ainut joka uskalsi ottaa tehtävän vastaan oli Uusi autokoriteollisuus Helsingin pitäjän kirkolla"

Re: Old school kolarikorjausta

Lähetetty: 08 Touko 2012, 22:19
Kirjoittaja Pasi
Joo, no vastaavat käsityöntaidot on kateissa aika monella alalla.

Uusia tuppaa usein saamaan halvemmalla, kuin tänäpäivänä minkään korjausta. :(

Re: Old school kolarikorjausta

Lähetetty: 09 Touko 2012, 20:22
Kirjoittaja flapjack
Ihmiset kallistuu, tavarat halpuu.

Re: Old school kolarikorjausta

Lähetetty: 09 Touko 2012, 20:37
Kirjoittaja tumbe
http://www.jkt.fi/500TR.htm
Tuossa lisää juttua Suomeksi.

Re: Old school kolarikorjausta

Lähetetty: 09 Touko 2012, 23:12
Kirjoittaja Cadamuro
OT: olen oikeasti nähnyt 250TR ferrarin. Kaksihan niitä taitaa olla vielä olemassa askolinin väreissä(?), toinen jenkeissä, toinen suomessa. Jenkeissä olevassa on alkuperäinen moottori ja tehty kori, suomessa olevassa aito koppa ja toinen moottori. En nyt yhtään muista, saattoi olla toisinpäinkin. Voi olla että selitän noista valmistusmääristä sun muusta puutaheinää, mutta sen tiedän että oikeasti eräässä paikassa suomessa on normaalissa autotallissa tuo sinivalkoinen 250 Testarossa. Olin silloin jonkun 8 vuotias kun sen näin, eli siitä on 11 vuotta, olen siis 19 nyt jos joku alkaa laskemaan ikää.. :lol:

Muistan kun osoittelin pressun alle suu pyöreänä, kun ferrarin merkki paistoi vähän. Omistaja sitten otti pressun pois ja alkoi kertomaan autosta vähän historiaa. Enpä tuosta silloin sen enempää tajunnut kun että siinä on hiiienot pakoputket ja fellalin melkki.

E: Selvennystä tuli. Siis niitä oli kaksi kappaletta, joidenka koneet meni kuulemma ristiin jossain vaiheessa.

Re: Old school kolarikorjausta

Lähetetty: 12 Touko 2012, 20:15
Kirjoittaja Epezi
Entinen työkaverini, peltiseppä kertoi että vanhempien ferrarien pellit on kuin muovailuvahaa. Muutaman kunnolla myttyyn vedetyn fefen se leipoi suoraksi. Kuulemma voi naputella ihan loputtomiin ja uudelleen ja uudelleen eikä pelti ole siitä moksiskaan.