Autonvaihtoketju

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

FinPat
Viestit: 2663
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Vittorio Jano kirjoitti:
To·nà·le vs. X1.

Toinen on oopperaa, taidetta, musiikkia, rakastelua. Toinen on koodia.
X1 olekaan veikkausrivi?
Viimeksi muokannut FinPat, 18 Tammi 2021, 19:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Jiitee
Viestit: 3425
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit

ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Luurankoja kaapissa, tulen ulos :wink: :

Heh, mulla taitaa olla käänteinen haaste Lerpun kanssa jossakin vaiheessa kun Aurista päivitämme...
jotenkin mukavan mummo-ankan auton näköinen tämä peli. Lataushybridin jätämme väliin, kyllä
Auriksen perään enemmän ladattavaa on saatava:

Kuva

Vaimohan inhoaa penareiden imagoa, mutta tähän malliin hän jopa vähän innostui.
Nuo keskelle aukeavat ovet ovat upeat. REX pitää meillä olla, että esim. Tre-Turku- mummoilu-pappailuvälit
menee tarvittaessa yhdellä latauksella ja tankkaamalla vaikka jerrykannusta 9 litran bensatankkiin generaattorille lisää energiaa.

Tämä peliliike ei tapahdu ihan heti, ja voi mennä niin, että Auris siirtyy vain perheessä seuraavalle sukupolvelle.
Tällöin setissä olisi 1*riisseli -longrange, 1* nautintoa a la Alfa ihan mikä-range-tahansa :wink: ja 1* sähköinen kauppakassi- shortrange.
Pitää toki seurata markkinoita tällä patteri + range extender- sektorilla.
Kuva
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
mutt
Viestit: 3972
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja mutt »

Vittorio Jano kirjoitti:X1.
Entinen ykkönen?
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

FinPat kirjoitti:
X1 olekaan veikkausrivi?
Perhana, toi ois ollu hyvä...

Ja juu, vaihtopohdinnat täälläkin päällä...
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Gusse
Viestit: 682
Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
Car(s): Proceed Gt -19 & Niro -18 & Miata -90 ex: Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
Paikkakunta: Espoo

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Gusse »

^^^Tuollaista mummo ankan rex i3:sta itsekin miettinyt nykyisen hybriidin tilalle. Niitä on tuotu aika paljon nyt käytettynä maahan ja lähistöllä niitä liikkuu ehkä turhankin paljon.

Avatar
Jiitee
Viestit: 3425
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit

ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Gusse kirjoitti:^^^Tuollaista mummo ankan rex i3:sta itsekin miettinyt nykyisen hybriidin tilalle. Niitä on tuotu aika paljon nyt käytettynä maahan ja lähistöllä niitä liikkuu ehkä turhankin paljon.
Sehän on käyttiksessä hyvä juttu, eikö?
Saa paljon käyttäjäpalautetta ja - kokemuksia, jälkimarkkinointi-infra tykkää ja esim. tärkeästä akkujen
kestosta saa paljon kokemuksia.
Kuva
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Hämis
Viestit: 442
Liittynyt: 05 Elo 2003, 17:20
Car(s): MB GLE 500e
- MB GLC 220d,
- BMW 328i (F30),
- Chrysler Voyager Signature Edition,
- 159 Q4 JTDm,
- 156 TS Selespeed SW
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Hämis »

Perjantaina käteen jäi MB GLE 500e, älkää kysykö miksi.

Periaatteesta patteriautoja vastustaneena GLC 220d jäi palaamatta kotiin ja tätä ihmettelen itsekin miten tässä nyt näin kävi. No kiihtyyhän tuo ihan pirukseen 2,5 tonnin möhkäleeksi ja nykyään ajojen vähennyttyä radikaalisti, pääsen kaikki kauppareissut töpselisähköllä. Matka-ajoja ja niiden kustannuksia en sitten viitsi edes etukäteen miettiä.

Hot-T
Viestit: 66
Liittynyt: 02 Maalis 2012, 22:47
Car(s): ex:Alfa Romeo 156 JTDmjet
Paikkakunta: Porvoo

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Hot-T »

Täällähän on autokauppa käynyt. Itselläkin vaihtui BMW 520 xd -14 viikonloppuna Jaguar F-Pace 25d -18. Hintsusti vielä ajokokemusta siitä, mutta hyvin vaikuttaa kulkevan hangessa. Ehkä pohjastaan kiinni jääminen on vähän harvinaisempaa.

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja willez »

Kuva

Klassikko kylkimyyryläinen hankittu talvipäivien iloksi :-D

Avatar
Jiitee
Viestit: 3425
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit

ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Gusse kirjoitti:^^^Tuollaista mummo ankan rex i3:sta itsekin miettinyt nykyisen hybriidin tilalle. Niitä on tuotu aika paljon nyt käytettynä maahan ja lähistöllä niitä liikkuu ehkä turhankin paljon.
Oletko saanut selville, onko nämä Rexit kylmiä talviautoina, koska
Prätkän polttis vie ilmalämpöpumpun tilan? Toki sisälämppärin saa
vaimollakin töihin kiinni.... on kyllä tämä i3 muuten sopiva peli tulevalle
eläkeläispariskunnalle ... :wink:
Kuva
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Vittorio Jano kirjoitti:
Ja juu, vaihtopohdinnat täälläkin päällä...
Ja ne päättyivät tänään.

Countryman menee tilaukseen. Viikonlopun aikana pitäisi miettiä speksit...
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja jkk »

Vittorio Jano kirjoitti:
Vittorio Jano kirjoitti:
Ja juu, vaihtopohdinnat täälläkin päällä...
Ja ne päättyivät tänään.

Countryman menee tilaukseen. Viikonlopun aikana pitäisi miettiä speksit...
Onnea hankinnasta! Onko phev vai ev? 8)

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Kiits!

Möhköminiä ei saa täyssähköllä.

Harjoitellaan siis tuolla plugarilla ensin.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Vanhentuneille vanhemmilleni (+80v) etsin, etsin ja ehdotin, ehdotin. Sitten tuli ihan puskista Meriva B automaatti. Huomenna haen. Vetokoukku asentaa yms juttuja.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
lerppu
Viestit: 4081
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
Paikkakunta: Metsälä

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Vittorio Jano kirjoitti:
22 Tammi 2021, 15:39
Vittorio Jano kirjoitti:
Ja juu, vaihtopohdinnat täälläkin päällä...
Ja ne päättyivät tänään.

Countryman menee tilaukseen. Viikonlopun aikana pitäisi miettiä speksit...
Onnittelut valinnasta!

X1 kuorissa viikonlopun verran fiilistellyt samaa voimalinjaa - on se vakuuttava. Harmi että lumikelit katosi juuri kun auto luovutettiin, ei pysty sanomaan nelivedon toiminnasta oikein mitään. Jännästi tämä on parempi ajaa kuin F34 LCI, en odottanut. Tarkempi ohjaus, oikein pystyvä ja napakka alusta, suorituskyky eleetön ja luottamusta herättävä. Modernia autoilua on tämä. Vahva insinöörityön näyte ja sellaisesta tykkäävälle X1 plugari tarjoaa touhutippoja. Itse en osaa lämmetä, mutta ymmärrän ja arvostan laadun tunnelmaa. Toivottavasti luotettavuus ei ole normaalilla BMW tasolla... Toistaiseksi siis vahva suositus laadukasta ja kompaktia autoa tarvitsevalle, mutta itselle tämä on hiukan mellanmjölk. 53kiloeuroa voi odottaakin laatua, ehkä olen hiukan hölmö kun odotan siihen hintaan hiukan seksiäkin - sitä tässä ei ole.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

^

Yeez, kiitti.

Just tuossa speksailtiin tilaus menemään.

Minillä on aika hyvin hinnoiteltu tuo "yksityisleasing". Uusi Countryman Maximize ei kolmessa vuodessa kustanna juurikaan enempää kuin 27500€ maksanut vuoden vanha Megane. Itse asiassa saattaa olla jopa vähemmän.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
BillJean
Viestit: 622
Liittynyt: 06 Elo 2009, 18:21
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja BillJean »

lerppu kirjoitti:
25 Tammi 2021, 13:29
X1 kuorissa viikonlopun verran fiilistellyt samaa voimalinjaa - on se vakuuttava. Harmi että lumikelit katosi juuri kun auto luovutettiin, ei pysty sanomaan nelivedon toiminnasta oikein mitään. Jännästi tämä on parempi ajaa kuin F34 LCI, en odottanut. Tarkempi ohjaus, oikein pystyvä ja napakka alusta, suorituskyky eleetön ja luottamusta herättävä. Modernia autoilua on tämä. Vahva insinöörityön näyte ja sellaisesta tykkäävälle X1 plugari tarjoaa touhutippoja. Itse en osaa lämmetä, mutta ymmärrän ja arvostan laadun tunnelmaa. Toivottavasti luotettavuus ei ole normaalilla BMW tasolla... Toistaiseksi siis vahva suositus laadukasta ja kompaktia autoa tarvitsevalle, mutta itselle tämä on hiukan mellanmjölk. 53kiloeuroa voi odottaakin laatua, ehkä olen hiukan hölmö kun odotan siihen hintaan hiukan seksiäkin - sitä tässä ei ole.
Jänskä arvio mielestäni, tykkäätkö vaiko et.

Avatar
lerppu
Viestit: 4081
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
Paikkakunta: Metsälä

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja lerppu »

BillJean kirjoitti:
25 Tammi 2021, 14:50
lerppu kirjoitti:
25 Tammi 2021, 13:29
X1 kuorissa viikonlopun verran fiilistellyt samaa voimalinjaa - on se vakuuttava. Harmi että lumikelit katosi juuri kun auto luovutettiin, ei pysty sanomaan nelivedon toiminnasta oikein mitään. Jännästi tämä on parempi ajaa kuin F34 LCI, en odottanut. Tarkempi ohjaus, oikein pystyvä ja napakka alusta, suorituskyky eleetön ja luottamusta herättävä. Modernia autoilua on tämä. Vahva insinöörityön näyte ja sellaisesta tykkäävälle X1 plugari tarjoaa touhutippoja. Itse en osaa lämmetä, mutta ymmärrän ja arvostan laadun tunnelmaa. Toivottavasti luotettavuus ei ole normaalilla BMW tasolla... Toistaiseksi siis vahva suositus laadukasta ja kompaktia autoa tarvitsevalle, mutta itselle tämä on hiukan mellanmjölk. 53kiloeuroa voi odottaakin laatua, ehkä olen hiukan hölmö kun odotan siihen hintaan hiukan seksiäkin - sitä tässä ei ole.
Jänskä arvio mielestäni, tykkäätkö vaiko et.
Joo - valamiehistö on vielä takahuoneessa tuomion kanssa. Plugari X1 on aidosti hyvällä ohjauksella toteutettu BMW - tämä on poikkeuksellista nykybemareissa. Siitä pisteitä. Lisäksi alusta on tarkka ja napakka olematta epämukava. Oikein hyvä. Ergonomia sisällä on virheetön ja varusteita on hur såm helveten eikä mitään jää kaipaamaan (toki listalta ruksittuna 8keur verran kilkkeitä). Kaikki toimii ja auto on L A A D U K A S - kivaa myös että näin pieneen autoon vaivaudutaan satsaamaan arjen luksusta. Voimalinja on riittävän pirteä ja sähkön & bensan yhteistyö toimii niin hyvin ettei sitä jaksa alun jälkeen edes ihmetellä. Valmis tuote. Mutta - nörtähtävästä unelmasta ei ole tuomaan virnettä naamalle. Ainoastaan tyytyväisyyttä mukavuuteen sekä moderniin olemukseen. Tämä on hyvä! Mutta onko se hyvä minulle... Autoarvosteluna täydet pisteet, mutta elämän riemastuttajana kouluarvosana 8-.

Avatar
Jiitee
Viestit: 3425
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit

ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

^ järkivalinta, selvästi. Ja Stelviolle menisivät pinnat varmaan päinvastoin.
Alfahan kai ei voi olla järkivalinta... :mrgreen:
Kuva
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Polforea »

lerppu kirjoitti:
25 Tammi 2021, 15:11
Kaikki toimii ja auto on L A A D U K A S - kivaa myös että näin pieneen autoon vaivaudutaan satsaamaan arjen luksusta.
Korjaan, autossa on hyvä laatuvaikutelma.

Laadukkuuden voit kertoa sitten, kun sillä on ikää 15v ja mittarissa 300+tkm.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Avatar
JiiPee
Viestit: 2476
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Vantaa

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

Vittorio Jano kirjoitti:
22 Tammi 2021, 15:39
Countryman menee tilaukseen. Viikonlopun aikana pitäisi miettiä speksit...
Onnittelut valinnasta :-D . Myöhemmästä viestistäsi tein olettamuksen, että otit Maximize -varustetason. Milloin saat sen? Vaimolla on sama auto samalla varustetasolla. Ja se on hyvä kulkemaan - hyvin suuntavakaa uraisella ja loskaisella kehälläkin. Sisusta poikkeaa positiivisella tavalla valtavirrasta, ei ole ihan niin tavanomainen. En tiedä miten vastaavassa bimmerissä valitaan ajomoodit (Lerppu tietänee), mutta "Auto eDrive" asennossa maalaispoika päättää itse kumpaa voimanlähdettä käyttää, mutta siihen voi vaikuttaa kaasupedaalilla. Liukkaissa paikoissa tässä asennossa 4-veto menee tarvittaessa päälle itsekseen eli molemmat voimanlähteet. Parantunut vetopito on ainoa mistä sen huomaa, ei mitään nykäystä tms. En ole tuolla kovin paljon ajellut, joten toiminnot ovat vieläkin aavistuksen hakusessa. Siitäkin huolimatta, että tämä oli ensimmäinen auto, jonka manuaalin olen lukenut :silly: . Tulevana viikonloppuna pitäisi JKL:ssä tuolla käydä.
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Polforea »

^Nappaako muuten keliveto "kiinni" proaktiivisesti vai ehtiikö toinen pää sutaista ensin? Jos sähköllä sutii, niin dinosaurusten herättely tupakille ottaa toki aikansa, toistepäin onnistuu nopeastikin, mutta toisaalta paras pito on jo menetetty jos sutii ennenkö toinen akseli auttaa.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Avatar
lerppu
Viestit: 4081
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
Paikkakunta: Metsälä

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^Selvitän tuon nelivedon toiminnan heti kun ilmasto tarjoaa siihen sopivaa olosuhdetta. Seison laadukkuuden takana, luotettavuus tai kestävyys ovat subjektiivisesti eri määreitä vaikka ymmärrän kyllä näkemyksen, jossa ne voi perustellusti niputtaa ”laadukkuuteen”.

Taitaa toimia ajomoodit X1 samoin kuin maalaisserkussa.

Pitää melkein järjestää autojen ristiintesti! Voi olla erot niin pienet että vaikea erottaa muuten kuin ulkoisesti.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

JiiPee kirjoitti:
25 Tammi 2021, 19:06
Onnittelut valinnasta :-D . Myöhemmästä viestistäsi tein olettamuksen, että otit Maximize -varustetason. Milloin saat sen?
Kiitos.

Maaliskuun lopulla pitäisi tulla - melko kohtuullinen toimitusaika siis. Ehkä pääsee aluksi talviominaisuuksiakin maistelemaan.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Polforea »

^^No, minusta laadukkuus käsittää kyllä luotettavuuden ja kestävyyden lisäksi semmosia pikkuasioita, että se laatutuntuma säilyy eikä ole ohimenevä huuma. Laadukas sisusta ei ala natista, laadukkaat ovet eivät ala roikkua, laadukas penkki tai ratti ei kulahda jne. Siksi ensin on laatuvaikutelma, joka ajan mittaan joko todista olevansa laadukas tai sitten ei. Toki bajerin ihmeellä on ihan kelpo track record aiheessa, pitäen myös huolen siitä että ne miinusmerkinnät on sitten tyypillisesti vähän järeämpiä vaakaviivoja :D
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Avatar
lerppu
Viestit: 4081
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
Paikkakunta: Metsälä

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^vaistoni sanoo että lueteltujen määreiden kohtalo ei tule autoyksilön kohdalta aukenemaan! Mutta hyväksyn tietty tarkennuksen, laatuahan se laadun säilyminen on.

Avatar
Jiitee
Viestit: 3425
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit

ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

lerppu kirjoitti:
25 Tammi 2021, 20:54
^vaistoni sanoo että lueteltujen määreiden kohtalo ei tule autoyksilön kohdalta aukenemaan! Mutta hyväksyn tietty tarkennuksen, laatuahan se laadun säilyminen on.
Kaikki uudet autot on laadukkaita rouvan ja Lerpun vaihtotahdilla...1-2 vuoden vaihtoväli
huono mittari.
Kuva
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
JiiPee
Viestit: 2476
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Vantaa

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

Polforea kirjoitti:
25 Tammi 2021, 19:55
^Nappaako muuten keliveto "kiinni" proaktiivisesti vai ehtiikö toinen pää sutaista ensin?
lerppu kirjoitti:
25 Tammi 2021, 20:23
^Selvitän tuon nelivedon toiminnan heti kun ilmasto tarjoaa siihen sopivaa olosuhdetta.
Enpä ole itsekään tuohon kiinnittänyt sen kummempaa huomiota. Muistan vain sen upean tunteen, kun kerran tässä lumisateiden aikaan jouduin pysähtymään melko jyrkkään lumiseen ulosajoramppiin eräällä taloalueella. Lähti niin hienosti siitä siitä, että nosti hymyn korviin. Täytyypä mutustella toimintaa jahka kelit ovat siihen suotuisat. Epäilemättä niitä on tulossa ... :mrgreen:
lerppu kirjoitti:
25 Tammi 2021, 20:23
Pitää melkein järjestää autojen ristiintesti! Voi olla erot niin pienet että vaikea erottaa muuten kuin ulkoisesti.
Ilman muuta, ollaan yhteyksissä. Vaimo on iltaisin tuolla aika useasti liikkeellä, kun käy siellä ja täällä urheilemassa. Eiköhän se ajankohta löydy :-D .
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila

Avatar
JiiPee
Viestit: 2476
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Vantaa

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

Polforea kirjoitti:
25 Tammi 2021, 19:55
^Nappaako muuten keliveto "kiinni" proaktiivisesti vai ehtiikö toinen pää sutaista ensin?

Tuntuu siltä, että se antaa takapyörien aavistuksen pyörähtää ennen polttiksen mukaan ottoa. Huomasin luistoestojärjestelmän merkkivalon vilahtavan juuri ennen polttiksen käynnistymistä. Saisikohan se tuota kautta indikaation?

Toisellakin tapaa polttiksen saa mukaan hommiin. Riittää, että painaa pedaalin lattiaa kohti aggressiivisemmin. Tällainen voisi tulla kyseeseen esim ohitustilanteessa tms... . Jatkamme opiskeluja aiheen parissa :-D .
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila

Avatar
lerppu
Viestit: 4081
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
Paikkakunta: Metsälä

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^Tässä paljon kiinni valitusta ajomoodista. Tuntuu olevan neliveto aika välitön, jos on batterysavella liikkeellä, eli bensaa virtaa etupäähän ja moottori laulaa kokoajan. Sähköaivo reagoi viivettä taka-akselin voimantuotolla ja auto tuntuu erittäin kykenevältä. Eteneminen uusilla Contin Kitkoilla on suorastaan vakuuttavaa, tosin hyvin pian huolestuttavaa. Sivuttain mennään kyllä, mutta jauhaa niin hitosti että vauhti on äkkiä ihan helkkarin kova! Siis hauskuus loppuu kun tehokkuus alkaa... Kaasun annostelu huvittelua ajatellen vähän haastavaa, mutta menohaluja ja kykyä löytyy (sähkökaitsijat osin pois kytkettynäkin haluaa aika äkkiä kääntää kulkineen menoa suoraan). Opetellaan täälläkin...

Normimoodeilla, kun auto on sähkön varassa, etupää tulee kyllä mukaan vaivatta, mutta pieni vedon kytkeytymisen viive on havaittavissa. On silti ihan valmis tuote, tämä ei ole mikään messevä odotteluaika. Mutta allekirjoitan JiiPeen huomion myös X1 osalta.

On tämä silti PALJON parempi kuin pelkäsin. Olen kovasti tyytyväinen. Räppäilyn puutteen vastineena on vaivaton suorituskyky ja olenkin käytössäni siirtynyt asetuksiin, jossa bensaa palaa kokoajan ja sähkö on mukana heti pyydettäessä. Näin auto "tuntuu" kompaktin laadukkaalta ja loistoalustaiselta -uskakallanko sanoa, ja uskallanhan minä - V8:lta! Modernilla voimalinjalla ja euroopalaisella ajettavuudella saavutettu välitön vääntö ja voimantunne pienellä kulutuksella. Tämä on oikeasti hyvä. Tietty kulkine taipuu myön nipistelyyn, jos sellaista kaipaa. Seksiä ja hauskuutta puuttuu, mutta vaivatonta tehoa ja laadukkuutta on sitäkin enemmän. (Tietenkään tämä ei kuullosta V8:lta, mutta isovarpaan pienellä napautuksella saatava sähkömoottorin vääntö yhdistettynä bensakoneen kiertoherkkyyteen mimikoi ainakin mielessäni entisaikojen täysmoottoria...)

PS. Julkitolpat ovat käytännössä hyödyttömiä, sähköajelu vaatii oman latauspisteen.

Vastaa Viestiin