Ettei tarvii arvailla:
http://217.71.145.20/TRIPviewer/show.as ... .fi&f=WORD" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Yllättäen autokatsastajat ja autotuojat ovat ehdotuksen kannalla,tuohan se n.1.2:n miljardin tulonjaon yrityksille
Suomessa on n.350000 traktoria rekisterissä ja ehdotus tuo niistä katsastuksen piiriin n.15000 liikennetraktoria,joiden ajamiseen ei riitä tr-kortti vaan vaaditaan C-kortti

Liki 10t painavalla monisataheppaisella monsterilla saa kyllä 15-kesäinen T-kortilla päästellä kunhan sitä ei ole rekisteröity liikennetraktoriksi
Yllätys:Traktoreitakin viritellään ja nykytraktoreissa nopeuden ja tehojen lisääminen ohjelmallisesti on helppoa.
Kevytperäkärryjä löytyy n.600000
Moottoripyöriä n.250000
Mopoja n.290000
Suomen autokannasta jää vuosittain katsastamatta n.200000,joista normaalin liikennevalvonnan yhteydessä narahtaa n.25000,todellista katsastamatta ja verottamatta liikenteessä olevien määrää ei tiedä kukaan
Täällä kun puhutaan että katsastusvelvollisuus pitäs koskea kaikkia nopeita ja tehokkaita laitteita niin
Moottorikelkkoja on rekisterissä n. 100000 ja onnettomuustilastoissa nuo kuulunee kärkikastiin,pitäsköhän nuokin turvallisuuden nimissä lisätä katsastuksen piiriin?
Virittämisistä jeesustelu on p*skaa,niin autoilijoissa kuin moottoripyöräilijöissä löytyy pykälien kiertäjiä nyt ja tulevaisuudessa (kuinka moni tunnustaa ajavansa muutoskatsastamattomilla renkailla,alustasarjoilla,lastuilla yms?)
Moottoripyörä on tasan yhtä vaarallinen (lähinnä kuskilleen) oli se sit tehtaan jäljiltä 150-200hp tai viritettynä + 200hp ja viritettyjen moottoripyörien osuus kokonaismäärästä on todella pieni,samoin kuin viritettyjen autojen osuus koko autokannasta.
Edit. tuosta ehdotuksesta poimittuna:
" pyrkiä poistamaan ”bruttomääräisesti eniten saastuttavat” ajoneuvot käytössä olevasta autokannasta."
Eli siis miten tää muuttaa mitään,eihän nyttenkään tule leimaa lappuun jos ei läpäise pakokaasumittausta.
Entäs miten 600000:n peräkärryn raahaaminen katsastukseen vähentää liikenteen päästöjä? Mulle tulis kärryjen katsastamisesta 2X60km ylimäärästä ajoa ja vaikka tuo kertasuorite pudotettas 1/3 niin se tekis 12000000 km ylimäärästä ajosuoritetta/v kertaa hatusta vedettynä keskimääräinen CO2-päästö/km n.170g
>n.2000t lisää liikenteen CO2 päästöjä
" O1-luokan perävaunut. Niille ei kuitenkaan ehdotuksen mukaan säädettäisi katsastusajankohtaa eikä katsastusväliä."
Eli siis on katsastettava mut ei kuitenkaan
