tarkoitus olisi rakennella maseratin ahtoputkistot sekä konehuone yleensäkkin hieman näyttävämpään lookiin, forgen mustat silikoniletkut tulikin jo ahtoputkistoon väsäiltyä.. puutteena siis lähinna peilirosteri tai alumiiniputket ja silikooniset jäähytysnesteletkut noiden kulahtaneiden orkkisten tilalle, samoin laadukkaammat bypassit pitäisi jostain haalia paikallaan olevien vag johdannaisten tilalle.. osaako porukka suositella?
yleimallin putkia on saatavilla mutta koska haluan säilyttää alkuperäiset mitat niin pituudet jäävät reilusti vajaiksi ja minkään sortin kiilloitusurakka ei kiinnosta pas""n vertaa, toinen ongelma on silikoniletkut eli mikään nettikauppa ei ilmoita kemikaalien kestoa, haussa siis letkut korvaamaan orginaalit ja aikansa eläneet jäähdytysnesteletkut ja mm turbojen öljynpaluuletkut..
Mulla myös sama rojekti edessä sitten joskus. Tosin niitä rosteriputkia tuskin lähden muuttamaan, mutta kaikki letkut kylläkin. Mistä tilailit nuo silikoniahtoputket?
Lakesteeliltä tms. saa varmaan mittoihintehtynäkin, mutta mä ostelin omat alumiiniputkeni Motonetistä, samoin kuin suurimman osan silikoniletkuista. Loput Ebaystä Kiinasta ja Englannista.
-HH- kirjoitti:Jos oikeesti tyylikästä tekee niin kyllä monesti nuo teetetyt putket on ainoa vaihtoehto - joko teeettämällä tai sitten itse hitsailee kasaan.
Ihan samaa mieltä ja esim. tuo yllämainittu Lakesteel tekee kyllä nätin näköistä jälkeä.
no juu.. tuo lakesteel vaikuttaisi ihan varteenotettavalta vaihtoehdolta, jälki on todella nättiä.. itsekkin kallistunut pikkuhiljaa tuon teettämisen kannalle, saa ainakin räätälöidyn ratkaisun ja ehkäpä noita letkunpätkiäkin liitoksista vähemmälle.. netti kun on tullut käytyä jo aika tarkoin läpi ja muuta helppoa ratkaisua ei ole löytynyt.. orkkis ahtoputket kun tuossa QP - Evossa on alumiinia kun taas vanhemmissa peilipintaista, no ihmepaikoissa on pitänyt säästää..
yleismalliset putket tuli tosiaan hylättyä kun ei niissä pituudet piisaa ja ylimääräisiä silikoni liitoksia en edes harkitse..
mutta kiitokset HH tuosta linkistä.. pitänee olla lakesteeliin yhteydessä..
Epezi kirjoitti:Mulla myös sama rojekti edessä sitten joskus. Tosin niitä rosteriputkia tuskin lähden muuttamaan, mutta kaikki letkut kylläkin. Mistä tilailit nuo silikoniahtoputket?
sijaitsee työpaikkakunnalla joten kävin ihan paikanpäällä, lähettävät toki postinkin kautta vaikka nettikauppaa ei olekkaan..
hintataso aika normaali, letkut laatutavaraa eli ei mitään kiinalaista paskaa..