Lauantaigallup: Öljynvaihtoon kuluva aika?
Valvoja: Moderators
Lauantaigallup: Öljynvaihtoon kuluva aika?
Kyseenalainen ennätykseni on kolme tuntia. Joku kusipää oli kiristänyt öljynsuodattimen niin kireälle, että edes läpilyödyn ruuvimeisselin avulla vääntämisestä ei ollu mitään iloa: suodattimen pelti vain repesi railona vääntämisen mukana. Lopulta, kahden tunnin vääntämisen jälkeen jo muodottamaksi muuttunut suodatin lähti ihan perinteisellä työkalulla (hihnavääntimellä) jolla ei alussa sitten niin millään. Uutta suodatinta asentaessa potkaisin vielä epähuomiossa täyden avatun öljykannun nurin ja kolmas tunti kuluikin sitten autohallin siivouksessa.
Iloisinta asiassa on se, että olin itse kiristänyt tämän jumisuodattimen ja lähikorjaamon pikahuollossa öljyn vaihtotyön hinta on 6€. Että tämmöstä. Hörps.
Iloisinta asiassa on se, että olin itse kiristänyt tämän jumisuodattimen ja lähikorjaamon pikahuollossa öljyn vaihtotyön hinta on 6€. Että tämmöstä. Hörps.
- Rasvis
- Spiderman
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Oma ennätys: Puoli päivää.
164 V6:n putsari on niin vekkulissa paikassa, ettei sitä mahdu millään työkalulla avaamaan. Jos tötsä ei irtoa käsin kääntämällä niin tulee ongelmia.
Avaimen mahduttamiseksi putsarin kylkeen tarvittiin etufillarin ja sisälokasuojan irrotus sekä ohjaustehostimen pumpun irrotus, sis. mm. tehostimen öljyjen laskemisen katuun koska kiinnityspultti on luonnollisesti öljyputken banjon takana.
Aikaa meni paljon lähinnä siksi, että auto oli pihalla hankalassa paikassa ja sen kimpussa oli aika ahdasta touhuta.
Putsarin paikalleen kiristänyt idiootti asustaa peilin takana
164 V6:n putsari on niin vekkulissa paikassa, ettei sitä mahdu millään työkalulla avaamaan. Jos tötsä ei irtoa käsin kääntämällä niin tulee ongelmia.
Avaimen mahduttamiseksi putsarin kylkeen tarvittiin etufillarin ja sisälokasuojan irrotus sekä ohjaustehostimen pumpun irrotus, sis. mm. tehostimen öljyjen laskemisen katuun koska kiinnityspultti on luonnollisesti öljyputken banjon takana.
Aikaa meni paljon lähinnä siksi, että auto oli pihalla hankalassa paikassa ja sen kimpussa oli aika ahdasta touhuta.
Putsarin paikalleen kiristänyt idiootti asustaa peilin takana

- Epäkelpokeräilijä -
- 90
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
no yleensä menee tuommoiset 15-30min, mutta jos asennusolutta on tullut nautittua niin sitten vierähtää tuntikausia... 

Viimeksi muokannut 90, 26 Huhti 2004, 22:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Niko Tuomola
- Car(s): 166 ts , 75 ts
Yleensä se menee näin! Lauantai aamuna muija sanoo, että piha pitäis haravoida. Hädissäni en kerkiä muuta sanoo kuin, pitää vaihtaa öljyt Alfaan. "Krapula" No , ripeän näköisenä laskeen öljyjä Alfasta. Mielessä kuitenkin kokoajan , joko uskaltais lähtee hakeen suodatinta mp:llä
. Muutama tupakki ja kiroilua, kun ei mukamas ollutkaan niin helppo homma
Näillä konsteilla saatu vedätettyä iltapäivän puolelle. Sitten mopolla Shellille kahveille. Ei ollut siellä suodatinta, muutama kaveri silti löyty. Kello alkaa jo oleen 14.00 , paikallinen varaosaliikekin ehti meneen kiinni
. Nyt alkaa ajokuntokin oleen jo uskottavalla tasolla. Täytyy lähtee hakeen se saatanan suodatinta läheisestä suurkaupungista . Siellä, kun huoltamoilla parempi valikoima. Noin klo. 16.00 saapuu kotiin suodattimen kanssa ja toteaa "ei tämä sovi". Sitten taas kiroillaan ja vedätetään
. Kunnes sitten se oikea suodatin löytyy tallista , tulihan niitä viimeksi ostettua varmuuden vuoksi muutama tulevaisuutta ajatellen. Eihän sitä kukaan voi muistaa
Noin klo. 20.00 öljyt alkaa oleen vaihdettu ja koe ajon aika . Heh silloin tulee mieleen myös se , Shellilltähän vois vielä käväistä se mäyräkoiran hakemassa
Nyt kun on päivän työtkin tehty. OK OK Sunnuntaina sitten haravoidaan 

Noin klo. 20.00 öljyt alkaa oleen vaihdettu ja koe ajon aika . Heh silloin tulee mieleen myös se , Shellilltähän vois vielä käväistä se mäyräkoiran hakemassa

- Niko Tuomola
- Car(s): 166 ts , 75 ts
- Rasvis
- Spiderman
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Mistäs tuollainen liike löytyy ja minkä merkkisiä mämmejä myyvät? GTV:ssä on näköjään käytetty Castrolin 10W60 kuraa, voisin jatkaa käytäntöä jos tuollaisia öljyjä vaan jossain koneeseen lasketaan.Maho kirjoitti:Ei siinä montaa minuuttia mene kun ajaa esim. Autopaikkaan missä pojat vaihtaa kun itse myhäilee liikkeen puolella.
Eipä taida juuri maksaa vaivaa vaihtaa itse, huoltoliikkeet saavat kuitenkin öljyn tynnyreissä niin paljon kuluttajaa halvemmalla ettei työlle enää jää paljoa hintaa. Ei sitten myöskään tarvitse pelata jäteöljyn kanssa. 164:ssä vaan oli "pakko" vaihtaa kurat itse, huoltomies olisi kuitenkin kiristänyt putsaria vähän liikaa jolloin seuraavassa vaihdossa olisi pitänyt purkaa tehostimen pumppu

- Epäkelpokeräilijä -
Ensimmäinen autoni oli Polski fiiu johon ei tarvinnut vaihtaa öljyjä... Tankkauksen yhteydessä kun kaatoi litran Neste Special 10W30 mineraaliöljyä (halvinta mahdollista) niin pysyi hyvässä kunnossa öljyt koko ajan kun vaihtui riittävän nopeasti ja jäteöljyongelmaakaan ei tullut kun ne paloi bensan mukana pakokaasuna taivaalle... 

Ei voi olla hyvää, kun on noin halpaa!Rolle kirjoitti:Sama taktiikka täällä, taisi viimeksi maksaa 50e öljynvaihto sisältäen RF 5W-50 4l ja suodattimen ja työn. Eikä tarvinnu kauaa odottaa.Maho kirjoitti:Ei siinä montaa minuuttia mene kun ajaa esim. Autopaikkaan missä pojat vaihtaa kun itse myhäilee liikkeen puolella.
Deltassa sentään oli 90 tkm:n huolto 130 egee (tosin tohtori lisäsi Rollen mainitsemien lisäksi myös ikkunanpesunestettä, jäähdytysnestettä ja tilkan vaihteistoöljyä).
- Cuore Sportivo
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori