Nopeusvaihtelut
Lähetetty: 09 Touko 2004, 05:55
Ajelin moottoritietä GTA:lla Lahdesta Vantaalle vakionopeussäädin 130 kohdalla.
Ensin Volvo T5 painaa vauhdilla ohi ja hidastaa eteen jääden ajamaan reilua 120:ntä. Hiljensin ja ajoin aika lähellä perässä, jonka jälkeen se sitten hitaasti kiihdytteli pois alta.
Matka jatkui, Toyotan citymaasturi painoi yli 150:ntä ohi, mutta viiden minuutin päästä olin sen perässä. No, pistin vilkun vasemmalle ja ajoin ohi (vakionopeus siis päällä). Toyota jäi kaus taakse. 10 minuutin päästä tuli tietyömaan 80 rajoitus. Toyota painoi 150:iä ohi. No onneksi sitä ei sitten enää näkynyt.
Sitten tuli Seatin "tila-auto", joka ajoi hieman kovempaa ohi ja jäi jurraamaan alle 120:ntä eteen. Taas vilkku vasemmalle ja ohittelin sitä "hitaasti", mutta Seatpa lähti kiihdyttämään ja ajoi muutaman kilometrin tasan rinnalla. Sitten tuli perä edellä vastaan auto oikealla kaistalla ja Seat joutui jäämään taakse. Siinä se roikkui 10 km puskurissa kiinni, kunnes toisella tietyömaalla painoi kaasun pohjaan, kun hiljensin alle sataseen (80 rajoitus). 15 min. myöhemmin Seatin perä taas lähestyi, mutta setäpä painoi taas kaasua ja hävisi näköpiiristä.
Mikä idea näissä ohituksissa ja nopeusvaihteluissa on, tietääköhän kukaan, edes ko. autojen kuskit
Ensin Volvo T5 painaa vauhdilla ohi ja hidastaa eteen jääden ajamaan reilua 120:ntä. Hiljensin ja ajoin aika lähellä perässä, jonka jälkeen se sitten hitaasti kiihdytteli pois alta.
Matka jatkui, Toyotan citymaasturi painoi yli 150:ntä ohi, mutta viiden minuutin päästä olin sen perässä. No, pistin vilkun vasemmalle ja ajoin ohi (vakionopeus siis päällä). Toyota jäi kaus taakse. 10 minuutin päästä tuli tietyömaan 80 rajoitus. Toyota painoi 150:iä ohi. No onneksi sitä ei sitten enää näkynyt.
Sitten tuli Seatin "tila-auto", joka ajoi hieman kovempaa ohi ja jäi jurraamaan alle 120:ntä eteen. Taas vilkku vasemmalle ja ohittelin sitä "hitaasti", mutta Seatpa lähti kiihdyttämään ja ajoi muutaman kilometrin tasan rinnalla. Sitten tuli perä edellä vastaan auto oikealla kaistalla ja Seat joutui jäämään taakse. Siinä se roikkui 10 km puskurissa kiinni, kunnes toisella tietyömaalla painoi kaasun pohjaan, kun hiljensin alle sataseen (80 rajoitus). 15 min. myöhemmin Seatin perä taas lähestyi, mutta setäpä painoi taas kaasua ja hävisi näköpiiristä.
Mikä idea näissä ohituksissa ja nopeusvaihteluissa on, tietääköhän kukaan, edes ko. autojen kuskit
