Sivu 1/1

Radalle.com

Lähetetty: 09 Touko 2004, 18:04
Kirjoittaja Roach
Tulipahan tuolla sitten käytyä. En havainnut alueella kuin kolme muuta Alfa Romeota. Puuha, 1300ti (jonka auton valitsin tuomaroinnissa tapahtuman klassikoksi :wink:) sekä valkoinen 156 V6, jonka kuskia jututin kiihdytysajojen osalta, mutten kyllä tunnistanut. Liekö palstalaisia? Kiireessä unohdin kysyä.

Puuhan kanssa todettiin, että kyllä Alfa Romeoissa sekä niihin liittyvissä tapahtumissa on tyyliä. Ainakin jos verrataan pipopää.comiin :mrgreen:

Lähetetty: 09 Touko 2004, 18:08
Kirjoittaja puuha
Juuri näin. Olihan se sellaista nuorison sähläämistä. Hienoja autoja kylläkin mutta ei ehkä ihan minun mieleen. Niin olivat muovisen oloisia :-D Ja kamalan kallista pääsymaksu, 8€ !
Burnout aluekin oli, joku kurko siellä kerkesi jo autonsa hajoittaa.

Roach: Oliko se valkoinen 156 varmasti V6?

Lähetetty: 09 Touko 2004, 18:29
Kirjoittaja Roach
En ole varma, tämmöinen muistikuva kuljettajan jutustelusta on.

Meidät nakitettiin vielä tuohon tuomarointiin, joskin kiitokseksi sain kutsun seuraavaan (paikka vapaavalintainen) tapahtumaan. Pääsee sitten radallekin ilmaiseksi, jos tuonne sekaan nyt uskaltaa.

Lähetetty: 09 Touko 2004, 19:03
Kirjoittaja puuha
:evil: :evil:

Lähetetty: 09 Touko 2004, 19:24
Kirjoittaja aar
Joo pitäisi luokitella ajajia hieman, niin hommassa pysyisi järki mukana. Osalla porukasta on ratakokemusta, jolloin asenne on erillainen. Itse radalla tykkäisin nautiskella ajolinjoista ja ajaa pelkkää kelloa vastaan kai jäänyt rallipoluilta päälle kun peilit on radalla aika vieraat :twisted: mutta osaanottajia on paljon niin ymmärrettävästi ei moiseen olisi aikaa...No en valita kun ei ole osallistumis pakkoa ja niskakaan ei enää kestä. Nykyään ollaan käyty talvella yksityisellä jääradalla pienellä porukalla mikä on paljon antoisampaa. Kun on tuttuja kavereita ja kilpailu on todella leppoisaa :mrgreen: Vai millaisia mielipiteitä muilla on ratailusta?

Lähetetty: 09 Touko 2004, 20:50
Kirjoittaja Vittorio Jano
aar kirjoitti:Vai millaisia mielipiteitä muilla on ratailusta?
Itse olen viihtynyt AREFin ratapäivillä, joissa ei kierroksia edes kelloteta. Radalla on yleensä ollut kivasti tilaa ja tunnelma leppoisa. Mukavaa hommaahan se on.

Raralle.som

Lähetetty: 10 Touko 2004, 12:14
Kirjoittaja tle8405
Jep tuli oltua sitten omallakin alfalla siellä, ja ajattelin osallistua siihen tutustumisajoon, no sekin sitten jäi väliin. Kaikki järjestelyt olivat mun mielestä sekaisin, ahvenistolla paljon selkeämpää. Onhan se hyvä että joku viittii tuollaisenkin jutun meille vauhtihirmuille/autohulluille järjestää, vaikka parantamisen varaa kyllä olisi ja paljon. Ai niin ja ne ratatytöt voisivat syödä välillä jotain etteivät olisi sellaisia kamalannäköisiä luurankoja. :mrgreen:

Lähetetty: 10 Touko 2004, 12:37
Kirjoittaja puuha
Jaahas. eipä kyllä herraa bongattu. Tutustumisajoa katteltiin. Turhaa touhua.
Taisit olla niitä luurankoja kuolaamassa :mrgreen:

Radalle.com

Lähetetty: 12 Touko 2004, 23:40
Kirjoittaja tle8405
puuha kirjoitti:Jaahas. eipä kyllä herraa bongattu. Tutustumisajoa katteltiin. Turhaa touhua.
Taisit olla niitä luurankoja kuolaamassa :mrgreen:
Mun auto oli kahden supran (tai mitä lienevätkään) välissä ja itse kiertelin ja kaartelin aina sinne missä tapahtui. jätin luurankojen kuolaamiset muille. :-D .Oletteko tulossa helsingin Xtreme festivaaliin malmin lentokentälle lauantaina 15.5?

Lähetetty: 13 Touko 2004, 15:44
Kirjoittaja l151726
Joo, meinasin mennä testaamaan ton 1/8 mailin. Koskaan en ole moista kokeillut. Onko kenelläkään hyviä arvioita / linkkejä kauan tossa pitäisi mennä (156 2.0 TS)

Lähetetty: 17 Touko 2004, 17:45
Kirjoittaja l151726
No niin... tuli sit käytyä kokeilemassa. sellaisia korkean kympin aikoja tuli. Chrysler Neon 2.0 (tuning) jäi komeasti, mutta v8-koneella varustetut jenkkiraudat katosi komeasti horisonttiin:)

Lähetetty: 25 Touko 2004, 21:04
Kirjoittaja vokkie
l151726 kirjoitti:No niin... tuli sit käytyä kokeilemassa. sellaisia korkean kympin aikoja tuli. Chrysler Neon 2.0 (tuning) jäi komeasti, mutta v8-koneella varustetut jenkkiraudat katosi komeasti horisonttiin:)
Muistatko minkälainen Neoni ja kuski? kun kaverit oli siellä sellaisella koko valkoisella neonilla, jossa on tummat takaikkunat ja tuuninki korisarja.
-Vokkie-

Lähetetty: 25 Touko 2004, 22:19
Kirjoittaja l151726
Punainen, jossa oli valkoiset "cobra"-raidat

Lähetetty: 26 Touko 2004, 06:49
Kirjoittaja jarski
mul on semmonen nykyään metallinvihreenä kuljetusvälineenä...pitäisköhän munki panna siihen copraraidat tulis varmaan ainaki 50hpeeta lisää :crazyeyes: :crazyeyes: :mrgreen:

Lähetetty: 26 Touko 2004, 15:49
Kirjoittaja BSTR
Offtopic:
Ei Neon mikään mahdottoman huono auto ole. Alkupään autot olivat rivakampia kuin itselläni ollut -97 vuosimalli. ACR versiossa olisi jo palikatkin kiinni (säädettävät pyöränkulmat ja enemmän tehoa).

Uudesta korimallista Neon SRT-4 voisi olla jo ihan kiva ajaa.

Lähetetty: 26 Touko 2004, 18:17
Kirjoittaja l151726
Ja siihen saisi hyvin tehtaan (Mopar) viriosia...

Lähetetty: 09 Touko 2008, 09:37
Kirjoittaja silverine
Minkälaiseen teinihelvettiin joutuu varautumaan?
Mahtuuko radalle vai ajetaanko siellä "neljän ruuhkassa"..?
Kokemuksia?

Lähetetty: 09 Touko 2008, 10:00
Kirjoittaja HANU
silverine kirjoitti:Minkälaiseen teinihelvettiin joutuu varautumaan?
Mahtuuko radalle vai ajetaanko siellä "neljän ruuhkassa"..?
Kokemuksia?
Siellä on ruuhkaa ja varsinkin Ahvenistolla täytyy olla supervarovainen kun lippispäät ja driftaajat ajelevat ja spinnailevat edessä yhtäkkiä.
Tarkkana täytyy olla.

Lähetetty: 09 Touko 2008, 10:18
Kirjoittaja silverine
HANU kirjoitti:
silverine kirjoitti:Minkälaiseen teinihelvettiin joutuu varautumaan?
Mahtuuko radalle vai ajetaanko siellä "neljän ruuhkassa"..?
Kokemuksia?
Siellä on ruuhkaa ja varsinkin Ahvenistolla täytyy olla supervarovainen kun lippispäät ja driftaajat ajelevat ja spinnailevat edessä yhtäkkiä.
Tarkkana täytyy olla.
Kiitos tiedosta, näin arvelinkin. Täytyy mennä radalle ajovuoron
alussa ennen kuin driftaus on sallittua niin ei tarvitse väistellä
muita kuin kaiteista kimmahtelevia märkäkorvia. :silly:

Lähetetty: 09 Touko 2008, 11:47
Kirjoittaja HANU
silverine kirjoitti:
HANU kirjoitti:
silverine kirjoitti:Minkälaiseen teinihelvettiin joutuu varautumaan?
Mahtuuko radalle vai ajetaanko siellä "neljän ruuhkassa"..?
Kokemuksia?
Siellä on ruuhkaa ja varsinkin Ahvenistolla täytyy olla supervarovainen kun lippispäät ja driftaajat ajelevat ja spinnailevat edessä yhtäkkiä.
Tarkkana täytyy olla.
Kiitos tiedosta, näin arvelinkin. Täytyy mennä radalle ajovuoron
alussa ennen kuin driftaus on sallittua niin ei tarvitse väistellä
muita kuin kaiteista kimmahtelevia märkäkorvia. :silly:
Kyl ne siä driftaa joka tapauksessa.
X-tremen tapahtumassakin rata-ajon aikana pari drifteriä ajoi edessäni ja yht`äkkiä ne spinnas Lemminkäisessä! Siinä oli Alfakuskilla ilme :shock: ja nopee väistöliike paikallaan.

Lähetetty: 09 Touko 2008, 15:07
Kirjoittaja jknracing
Taitaa noissa radalle.comin tapahtumissa saada mustan lipun jos menee driftailemaan sillä tavallisella ajovuorolla.
Tyhjimmillään rata on (ainakin aikaisempina vuosina) ollut viimeisen tunnin aikana. Niin ja katuautosprintissähän saa ajaa ihan yksinään!
silverinekin vaan sinne tyrkkäämään. Saa oikein tranponderilla mitatun virallisen ajan!

P.S. Eihän sitä ikinä tiedä kuinka hyvin pärjäisit evo mitsujen ym. joukossa. :wink:
Tuolla on vanhempia katuautosprint tuloksia: http://radalle.com/uutiset/?cmd=uutinen&id=131

Lähetetty: 09 Touko 2008, 18:12
Kirjoittaja silverine
Kattelin vähän videopätkiä kyseisistä tapahtumista
ja populaa näytti radalla riittävän...yksi Bemarikin
komeasti poikittain seisonnassa pääsuoran puolenvälin
krouvin jälkeen. Olis ihan kiva ylläri...täytyykin kunnolla
pelotella kaveria joka tulee huomenna ensikertaa
mukaan kyytiin. :twisted:

Lähetetty: 09 Touko 2008, 19:07
Kirjoittaja jknracing
silverine kirjoitti:Kattelin vähän videopätkiä kyseisistä tapahtumista
ja populaa näytti radalla riittävän...yksi Bemarikin
komeasti poikittain seisonnassa pääsuoran puolenvälin
krouvin jälkeen. Olis ihan kiva ylläri...täytyykin kunnolla
pelotella kaveria joka tulee huomenna ensikertaa
mukaan kyytiin. :twisted:
No tuolla sentään on lippupisteet miehitetty joten jotain ennakkovaroitustakin saattaa olla.

Lähetetty: 09 Touko 2008, 19:37
Kirjoittaja jansku
l151726 kirjoitti:Punainen, jossa oli valkoiset "cobra"-raidat
hahhaaa tää kyseinen ihminen ajelee usein tikkurilassa ja ikävä kyllä joka ikinen kerta lue;usein kun näen ko vehkeen meinaan kuolla naurusta.aivan he...tin järkyttävän näköinen härpäke.

Lähetetty: 10 Touko 2008, 19:15
Kirjoittaja silverine
Nyt on kotiuduttu noistakin karkeloista.
Ihan positiivinen yllätys, järjestelyt pelasivat
ja törttöilyt olivat minimissä. Aika paljon
populaa tosiaankin radalla eli puhtaiden kierroksien
vetäminen oli aika mahdotonta. Iltapäivällä
onnistuin kuitenkin driftareiden vuorolla lähtemään
keulilla ja sain ajettua 3 puhdasta kierrosta.. :twisted:

Ps. Mukavaa oli jutustellla Tommon kanssa ja jknracing:kin
kävi puristamassa kättä. 8)

Lähetetty: 10 Touko 2008, 19:31
Kirjoittaja Vittorio Jano
silverine kirjoitti:sain ajettua 3 puhdasta kierrosta
Kellotettiinko?

Lähetetty: 10 Touko 2008, 20:24
Kirjoittaja jknracing
Vittorio Jano kirjoitti:
silverine kirjoitti:sain ajettua 3 puhdasta kierrosta
Kellotettiinko?
Juu, siinä 1.27.xx paikkeillahin ne oli keskimäärin ruuhkassa ajettuna. :mrgreen: :drinking:

Eilinen lätkämatsi oli sen verran rankka etten viitsinyt änkeä kyytiin. Pahoinvointia siitä ois kuitenkin seurannut!

Noin silmämääräisesti arvioituna silverinen kierrosajat pyörivät 1.40 nurkilla.

http://www.youtube.com/watch?v=MVTqhBo4LfA

Lähetetty: 10 Touko 2008, 22:22
Kirjoittaja Tommo
Jep, mukava oli käydä päästelemässä höyryjä. Iltapäivällä oli kyllä jo liikaa populaa joten jätin stintit väliin (bensa ja renkaat loppu)...

muutamia kuviakin löytyi jo :

http://www.kuvia.1g.fi/kuvat/Tapahtumat ... .5_08/?n=0

Lähetetty: 10 Touko 2008, 22:33
Kirjoittaja mutt
01:07. :mrgreen:

Lähetetty: 10 Touko 2008, 23:48
Kirjoittaja silverine
Vittorio Jano kirjoitti:
silverine kirjoitti:sain ajettua 3 puhdasta kierrosta
Kellotettiinko?
jknracing kirjoitti: Eilinen lätkämatsi oli sen verran rankka etten viitsinyt änkeä kyytiin. Pahoinvointia siitä ois kuitenkin seurannut!

Noin silmämääräisesti arvioituna silverinen kierrosajat pyörivät 1.40 nurkilla.
1.42.0 oli toka kierros, 1.42.1 kolmas. Se kolmas kierros oli
sekunnin edellä vielä ennen pääsuoralle tuloa(RaceChronon
sektoriaikoja tarkasteltuani) mutta perkuleen Subaru rupesi
väkisin tunkemaan rinnalle ennen sitä ajanottotornin vekkiä..
No, melkein 4 sekunnin parannus viime kesän noteeraukseen
joka ajettiin...kitkarenkailla :P , ilman Torsenia ja "7%" pienemmillä
huipputehoilla. Ja parannettavaa jäi itse ajamisessa vielä. :wink:

Ps. Ihmettelenkin vähän miksei kyyti kelvannut jknracing:lle
mutta ymmärrän yskän :lol: . Kyydissä ollut kaverini muuten
passasi taukosyömiset kun tuli kuulema vähän huono olo.

Lähetetty: 11 Touko 2008, 09:55
Kirjoittaja Camber
silverine kirjoitti: 1.42.0 oli toka kierros, 1.42.1 kolmas. Se kolmas kierros oli
sekunnin edellä vielä ennen pääsuoralle tuloa(RaceChronon
sektoriaikoja tarkasteltuani) mutta perkuleen Subaru rupesi
väkisin tunkemaan rinnalle ennen sitä ajanottotornin vekkiä..
No, melkein 4 sekunnin parannus viime kesän noteeraukseen
joka ajettiin...kitkarenkailla :P , ilman Torsenia ja "7%" pienemmillä
huipputehoilla. Ja parannettavaa jäi itse ajamisessa vielä. :wink:
Tässähän saa alkaa tosissaan jännittämään onnistutko ekana V6 kuskina rikkomaan virallisella ajanotolla mun tessulla ajaman 1.42.48 ajan :mrgreen:

Lähetetty: 11 Touko 2008, 10:19
Kirjoittaja jknracing
mutt kirjoitti:
01:07. :mrgreen:
No pitihän se jostain katsoa missä tapahtumassa ollaankaan...

Lähetetty: 11 Touko 2008, 17:06
Kirjoittaja silverine
Kurko kirjoitti:
silverine kirjoitti: 1.42.0 oli toka kierros, 1.42.1 kolmas. Se kolmas kierros oli
sekunnin edellä vielä ennen pääsuoralle tuloa(RaceChronon
sektoriaikoja tarkasteltuani) mutta perkuleen Subaru rupesi
väkisin tunkemaan rinnalle ennen sitä ajanottotornin vekkiä..
No, melkein 4 sekunnin parannus viime kesän noteeraukseen
joka ajettiin...kitkarenkailla :P , ilman Torsenia ja "7%" pienemmillä
huipputehoilla. Ja parannettavaa jäi itse ajamisessa vielä. :wink:
Tässähän saa alkaa tosissaan jännittämään onnistutko ekana V6 kuskina rikkomaan virallisella ajanotolla mun tessulla ajaman 1.42.48 ajan :mrgreen:
First I`ll take Manhattan, then TS, then GTA..
Kyllä tolla voi ajaa 1.40.0 kun reikä on päässä ja
kaikki onnistuu. Ja jos. Mut katellaan.. 8)

Lähetetty: 11 Touko 2008, 23:47
Kirjoittaja jknracing
No ei tossa 1:40 alituksessa mitään kovin hankalaa ole. (Helppo huudella täältä penkalta!) Pääsuoralle kärsii tulla vähän kovempaa ja siihen varikkokaarteen sisäänmenoon sen jarrutuksen jättää vähän myöhemmäksi ja linja ulommaksi.

Lähetetty: 12 Touko 2008, 00:13
Kirjoittaja silverine
jknracing kirjoitti:No ei tossa 1:40 alituksessa mitään kovin hankalaa ole. (Helppo huudella täältä penkalta!) Pääsuoralle kärsii tulla vähän kovempaa ja siihen varikkokaarteen sisäänmenoon sen jarrutuksen jättää vähän myöhemmäksi ja linja ulommaksi.
Jätkähän on analysoinut... :P
No vidu ketä kiinnostaa mun ajolinjat mutta kun haaste
on heitetty niin olet oivallisen oikeassa...omat ongelmapaikat
ovat juuri nuo kovista suoravauhdeista jarrutukset ja niiden
jälkeiset ajolinjat ->joskus menee, joskus ei. Mutta kokemus
karttuu ja samalla luotto kulkuvälineeseen.

Lähetetty: 14 Touko 2008, 00:23
Kirjoittaja jknracing
Hienoja kuvia tuolla radalle.com galleriassa.

Lähetetty: 12 Kesä 2008, 15:07
Kirjoittaja jknracing
Jaahans. Pitää varmaan taas lauantaina mennä pyörimään tonne Ahvenistolle. Mahtaakohan sielä olla se pioneerin mattamusta 159. Ainakin sielä on jotain pioneerin demoautoja.

Edit. Joo, oli se sielä. Ihan hienosti rakennettu. Hifitkin oli melko maltillisesti toteutettu.

Kaveri kävi tutustumassa cosworthinsa kanssa pääsuoran päässä olevaan rengasvalliin. Ihan vähän vaan tuli "kaideihottumaa" kylkeen.