Paras paku?

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
Toner
Viestit: 417
Liittynyt: 25 Syys 2010, 20:26
Car(s): Exät: 159 2.4 SW -06, 147 1.6 -02
Paikkakunta: Loimaa

Paras paku?

Viesti Kirjoittaja Toner »

Jossain vaiheessa olisi todennäköisesti edessä pakun hankinta. Tällä hetkellä tulee ajeltua työharjoitteluajoja kaveri 2.5 Vivarolla ja ajoltaan se onkin mainio. Jäätyvät ovet/lukot, koliseva alusta (keulan osia saa vaihtaa jatkuvasti) ja helposti hajoava käsijarru ovat ne kolikon toinen puoli. Ja pientä sähkövikaakin löytyy.

Tojota-maailmaan on suhteita sen verran, että Hiacenkin voisin saada suht järkevään hintaan. Takavedon voi varmaan unohtaa, mutta nelivedon hinta on taas aika kova. Ja paskahan se on ajaa muihin verrattuna. Tosin kulkee ikuisesti.

Transutista ei ole kokemuksia, mutta jotenkin tuo sana 'Ford' laittaa mietityttämään. Tiedä sitten...

Citikka/Pösö/Fiiu olis aika halpa vaihtoehto, mutta onko ne yhtä paskoja, kuin maine antaa ymmärtää?

Transporter on kanssa pirun hyvä ajaa, mutta onko turhaa maksaa Volkkarilisää montaa tonnia?

Chevy Vanilla ajoa ei perse kestä.

Hyundai? Vito? Nykyinen Kutonen ja peräkärry?
Viimeksi muokannut Toner, 14 Tammi 2014, 07:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pösöx2, Mazdax8, Saab, Seat, BMW, Tojox2, VWx2, Fiatx2, Nissanx2, Mitsu, Skoda, ARx2, Hjuntai, Ford.

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Re: Paras paku?

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Mä ottasin ehdottomasti Transitin, 2,2tdci koneella.

Perusvarmaa tekniikkaa ja hyvä tehokas kone. Jos ajaa pitkiä matkoja niin penkki on vähän huono (kaksi kertaa ajanut tanskaan ja takaisin). Jos tulee pitkiä matkoja niin sitten ehkä T5 transporteri 1.9tdi:llä.

Boxer, Jumper, Vivaro, Ducatot jättäsin heti, teknisiä murheita työkaluksi aivan liikaa, on vaihteisto ongelmia, alustarakenne heikkoa, huonostisuojattuja sähköliitoksia jne.

Vitot ruostuu, Huyndain dieselistä hajoo keinuvivut.

Avatar
Tazio
Viestit: 3123
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Re: Paras paku?

Viesti Kirjoittaja Tazio »

Sprinter kestää mitä vaan ja on hyvä ajaa.

Transit on Transit, perä vähän ääntää mutta muutoin tekniikka on moitteeton.
Ruskea motiivimaalaus kuuluu Transit-miehen maailmaan, mutta osat ovat halpoja ja huolto/korjaus helppoa. Näistä uusista Transit-nimeä kantavista etuvedoista en sitten tiedä mitään.

Hiace lienee kysytty ja hinnat pompsahtaneet nyt kun Toyota-miehille myydään uutta Proacea. Lienee muuten melkoinen kulttuurishokki kun Pron ohjaamossa saa ok ajoasennon ja ajettavuus vastaa uutta Avensista ohjaustuntopaketilla.

Chevy olisi Chevy, omaa luokkaansa. Tekniikka lienee pomminvarmaa järkevällä käytöllä mutta hinta karkaa helposti. Tosin kuutiotuumia, suorituskykyä ja tyyliä tulee myös ämpärikaupalla.

Transporter näyttää olevan monen valinta, vanhemmat ilmeisesti kestävät käyttöä, uudemmat sitten nyky VAG-tasoa.

Oma valinta olisi Leyland Sherpa, jos oikeaan käyttöön niin Fiorino, Scudo, Ducato tai Iveco. Järjellä jos olisi hankittava, niin Sprinter tai Transit. Jos raha ei ole ongelma ja päivittäiseen työkäyttöön tulossa niin brand new Chevy Express.

-Tazio

Avatar
Toner
Viestit: 417
Liittynyt: 25 Syys 2010, 20:26
Car(s): Exät: 159 2.4 SW -06, 147 1.6 -02
Paikkakunta: Loimaa

Re: Paras paku?

Viesti Kirjoittaja Toner »

Raha on juuri se ongelma, eli 10-12k€ voisi olla sellainen realistinen hinta :mrgreen:
Pösöx2, Mazdax8, Saab, Seat, BMW, Tojox2, VWx2, Fiatx2, Nissanx2, Mitsu, Skoda, ARx2, Hjuntai, Ford.

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Paras paku?

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Ei kyllä ole kauheesti pahaa sanottavaa Fiateista...

Itsellä oli 3 vuotta vm. 98 scudo, jonka myin isälleni pari vuotta sitten, joka ajeli sillä vielä vuoden (ennen kuin jälkiasennettu hälytin alko temppuilee ja faijalla meni hermot) ... Ruostetta ei käytännössä ollut ja teknisiä murheitakin hyvin vähän laisesti (tuli laittettua siihen takajarrut ja uusi pakoputki katsastukseen kertaalleen, ja laturi oman tyhmyyden takia, kun annoin naapurille apuvirtaa pakkasaamuna, jonka jälkeen laturi sano samantien sopimuksensa irti).


Isä vaihtoi Scudon vm. 2000 Ducato, joka on kyllä oikea helmi kyseisen ikäluokan pakujen joukossa. EI ruostetta ja toimii kuin junan vessa. Käytön jälkiä tietty on kun pakuja noin yleisesti käytetään aina työkaluina.

Ja nämä nyt siis (ostohektellä) hintaluokkaa ~5000-6000€
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

AAW
Viestit: 975
Liittynyt: 08 Loka 2003, 18:31
Car(s): Stelvio JTD
159 JTS
QP V8 Evo
75 2.0 TC
ex.159 Tbi & 159 2.0 JTD, 2x156 TS, GTV V6, 166 JTDm
Paikkakunta: Billnäs

Re: Paras paku?

Viesti Kirjoittaja AAW »

Naapurilla oli sen verran murheita Transportterilla että kyllästyi kun ei saatu kuntoon joten vaihtoi nelivetohaisuliin johon on ollut tyytyväinen.

UupunutRomeo
Viestit: 835
Liittynyt: 10 Kesä 2013, 22:38
Car(s): ...Alfa etsinnässä.

Re: Paras paku?

Viesti Kirjoittaja UupunutRomeo »

Kolmesta Ducatosta 2002-2008 ei ole pahaa sanottavaa, tyyppivikojen kanssa kun pystyy elämään meno on mainiota.

1. Iskareiden ylälaakerit 80-100tkm
2. Takajarrut, herkistely 30tkm välein.
3. Sivuoven jäätäminen talvisin.
4. Huohottominen lämmittimen hajoaminen varmasti 150tkm kohdalla, korjaus ~50€ merkkiliikkeessä.
5. Ajovalopolttimoita palaa tiuhaan eli joka vuosi yksi tai kaksi.

Muutenhan voi ajella huolettomasti kun huoltaa hyvin, öljynvaihtovälit on tiuha (10tkm) eikä ole kallista edes merkkihuollossa (Raskone ~85€). Jakohihnan vaihto ~400€ Raskoneella. Hinta/laatusuhde on markkinoiden paras.
Ei ruostu. Hyvät jopa mainiot ajovalot. 180 pariovet (trukilla lavat sisään jne) sivuovi leveä, sama juttu lavat menee trukilla siitäkin. Kolme istuu hyvin ohjaamossa leveyden johdosta. Hyvät peilit, helpottaa peruuttelua. Kuljettajan jakkarassa hyvät säädöt. Hiljainen ohjaamo.

Tässäkin uudenveroinen, toki kannattaa etsiä 2.3 koneinen jos töissä on kiire.
http://www.nettiauto.com/fiat/ducato/6134192

Uudempi korinen jossa hinta/laatu paranee entisestään, yksikään haisu tai sprintteri ei ole ajoltaan yhtä hyvä. Eikä kyllä muutenkaan.
http://www.nettiauto.com/fiat/ducato/6149013
Viimeksi muokannut UupunutRomeo, 14 Tammi 2014, 10:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Paras paku?

Viesti Kirjoittaja Pasi »

UupunutRomeo kirjoitti: Tässäkin uudenveroinen, toki kannattaa etsiä 2.3 koneinen jos töissä on kiire.
Faijalla 1.9 TD ja kevyellä kuormalla se liikkuu yllättävänkin "ketterästi".... Täydellä lastilla tosin vähän kankea....
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Wiltsu
Viestit: 170
Liittynyt: 04 Syys 2013, 13:41

Re: Paras paku?

Viesti Kirjoittaja Wiltsu »

Transit, helposti. Olen duunissa firmassa jossa on erilaisia pakuja n.80kpl, ja Transitit ovat olleet niistä parhaimpia ajaa ja luotettavimpia. Loput on näitä sisarautoja, eli Shitikoita, Fiiatteja ja Pösöjä.

Avatar
HANU
Viestit: 769
Liittynyt: 27 Joulu 2004, 18:25
Paikkakunta: VAHTO
Viesti:

Re: Paras paku?

Viesti Kirjoittaja HANU »

Täältä ääni Ducatolle.
Hyviä pelejä, ohjaamoon mahtuu varmasti 3 ihmistä.
Ja tarvittaessa hyvin ripeitä pelejä......
Sopii vaikka Apparalle.
Liitteet
Ducato 2.jpg
(71.19 KiB) Tiedosto ladattu 4873 kertaa
Autokaupan ammattilainen

Avatar
ORBITA
Viestit: 220
Liittynyt: 27 Kesä 2013, 16:02
Car(s): Giulietta QV

Re: Paras paku?

Viesti Kirjoittaja ORBITA »

Meidän firmassa ducatot 3x on olleet kilometreihin nähden oikein luotettavia laitteitta ja eniten huolia ylivoimaisesti on aiheittanut Sprinter -korinen VW LT.

Avatar
unknown
Viestit: 690
Liittynyt: 15 Helmi 2007, 23:44

Re: Paras paku?

Viesti Kirjoittaja unknown »

Vinkkejä elämään:

Älä syö keltaista lunta
Muista maksaa verot
Älä osta VAG tuotteita
Syö terveellisesti
Liiku säännöllisesti



Vivaro/Primastar/Trafic on sellainen laite, että sitäkin on käsiteltävä pitkällä tikulla.
Volkkarin laadusta kertoo sellainenkin yksityiskohta, että kun talvella ohjaamon astinlaudalle kertyy ajoviimassa lunta SISÄPUOLELLE, niin tämä ei maahantuojan mielestä ole vika, vaan ominaisuus. Vaihteistot on arpapeliä ja aika nopeasti alkaa ämpärimuovi sisustassa jäämään käteen, tankkausluukut irtoilemaan ja yleisesti olemaan väsynyt.
Mersut mätänee todella nopeasti, niissäkin on niitä tekniikka huolia.
Toyotat on aika kamalia ajaa, kuluttaa paljon ja istuimesta tulee selkävika.
Ford tekee pakettiautoja, nykyään nekin mätänee.
1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11
1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
1-9-5-12-3-8-6-10-2-7-4-11

Avatar
Pele
Viestit: 2068
Liittynyt: 12 Maalis 2007, 12:53
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Re: Paras paku?

Viesti Kirjoittaja Pele »

Itsellä Peugeot Boxer 2.5 TD k-a, eli käytännössä sama kuin Ducato / Jumper.
Aikoinaan kun ostin mittarissa oli 200tkm.
Nyt lähentelee 440tkm.
Matkanvarrella moottoriin en ole kajonnut kuin hehkut, suuttimet, normi jakohihnan vaihdot, öljyt suodattimet jne.
Vaihteistossa ei muuta ongelmaa kuin 2- vaihteen synkka on alkanut ahdistaa, etenkin näin kylmillä.
Ei ääntele. Vaihteistoöljyjä olen vaihdellut n. 50tkm välein - halpa henkivakuutus.
Lisäksi öljyä reilummin kuin normisti täyttöaukko antaa myöden.Riittää öljyä paremmin 5- vaihteellekin.
Traileria ja kilpuria ollaan vedelty aika paljon. Kytkin on silti edelleen alkuperäinen!
Vetoniveliä, alapalloja, iskarin yläpään laakereita on välillä vaihdeltu. Osat on edullisia vaikka ostaisi vähän laadukkaampiakin.
Ruostepeikko on tätä yksilöä puraissut matkalla senverran että helmat tein päästä päähän jokin vuosi sitten, ja maalasin auto yli.

Sprinttereistä senverran.. Appiukolla on noita ollut jo useampikin. Ostanut kaikki uutena.
Kuvaavaa on että joskus aikaa kysyi minulta, paljonko Pösön mittarissa on kilometrejä?
Silloin niitä oli reilut 300tkm.
Vastasi, ettei hän kyllä Mersulla uskaltaisi noin pitkään päästää. (vaihtanut aina n. 200tkm. täytyttyä uuteen) :lol:

Joo,nyt on itselläki haussa tuoreempi peli...jolla toivonmukaan pääsee taas seuraavat 10 vuotta ja 250tkm. :)

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Re: Paras paku?

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Toner kirjoitti:Raha on juuri se ongelma, eli 10-12k€ voisi olla sellainen realistinen hinta :mrgreen:
Tuohon hintaanhan saa vaikka mitä!

http://www.nettiauto.com/ford/transit/5595306

Wiltsu
Viestit: 170
Liittynyt: 04 Syys 2013, 13:41

Re: Paras paku?

Viesti Kirjoittaja Wiltsu »

Boxer-Jumper-Ducato kolmikossa on varmaan surkeimmat lukot mitä olen eläessäni nähnyt. Ne on aina hajalla, ja kahvat lohkeilee.

Avatar
Pele
Viestit: 2068
Liittynyt: 12 Maalis 2007, 12:53
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Re: Paras paku?

Viesti Kirjoittaja Pele »

Wiltsu kirjoitti:Boxer-Jumper-Ducato kolmikossa on varmaan surkeimmat lukot mitä olen eläessäni nähnyt. Ne on aina hajalla, ja kahvat lohkeilee.
:roll: En ole kyllä yhtään onnistunut rikkomaan näinä 11 vuoden aikana...Auto on sentään taivasalla kesät talvet...Järjenkäyttö on sallittu kun tiivisteistään jäätynyttä ovea koittaa avata. On automerkki sitten mikä tahansa. 8)

UupunutRomeo
Viestit: 835
Liittynyt: 10 Kesä 2013, 22:38
Car(s): ...Alfa etsinnässä.

Re: Paras paku?

Viesti Kirjoittaja UupunutRomeo »

Pele kirjoitti:
Wiltsu kirjoitti:Boxer-Jumper-Ducato kolmikossa on varmaan surkeimmat lukot mitä olen eläessäni nähnyt. Ne on aina hajalla, ja kahvat lohkeilee.
:roll: En ole kyllä yhtään onnistunut rikkomaan näinä 11 vuoden aikana...Auto on sentään taivasalla kesät talvet...Järjenkäyttö on sallittu kun tiivisteistään jäätynyttä ovea koittaa avata. On automerkki sitten mikä tahansa. 8)
Sama täällä. Olen tosin nähnyt sivuoven kahvoja rikottavan, mutta jollei käyttäjä ymmärrä kuinka sitä käytetään niin ei voi mitään. Monethan riuhtoo sitä sivuoven kahvaa tajuamatta että pitäisi tehdä pieni ranneliike jotta ovi vapautuu aukiasennon pitimestään...mutta ei, voimalla vaan. Nuo ovenkahvat on voimamiehille turhan isot, niistä kun saa ihan kunnon otteen...toisin kuin monien kilpailijoiden "kynsiviiloista".

Kiulu
Viestit: 4
Liittynyt: 03 Tammi 2014, 01:22
Car(s): Giulietta -13 MultiAir 170

Re: Paras paku?

Viesti Kirjoittaja Kiulu »

Faija on ainakin vannonut Ducaton/Jumperin/Bokserin nimiin nyt 15 vuotta, kolmas menossa ja raksa-alalla siis käytössä. Ymmärtääkseni mitään tavanomaisesta poikkeavia vikoja ei ole esiintynyt, tilat ovat kerrassaan mainiot ja selvästi ovat tosiaan työkäyttöön tehty. Transitia on joskus tullut yhdessä tutkailtua, samoin kuin Volkkaria, mutta toistaiseksi ei oo tuntunu että tarjoaisivat hintaeroon nähden tarpeeksi enempää. Paljon noilla on tullut itsekin ajeltua ja kyllä niissä pitemmänkin matkan viihtyy.

Kiulu
Viestit: 4
Liittynyt: 03 Tammi 2014, 01:22
Car(s): Giulietta -13 MultiAir 170

Re: Paras paku?

Viesti Kirjoittaja Kiulu »

Faija on ainakin vannonut Ducaton/Jumperin/Bokserin nimiin nyt 15 vuotta, kolmas menossa ja raksa-alalla siis käytössä. Ymmärtääkseni mitään tavanomaisesta poikkeavia vikoja ei ole esiintynyt, tilat ovat kerrassaan mainiot ja selvästi ovat tosiaan työkäyttöön tehty. Transitia on joskus tullut yhdessä tutkailtua, samoin kuin Volkkaria, mutta toistaiseksi ei oo tuntunu että tarjoaisivat hintaeroon nähden tarpeeksi enempää. Paljon noilla on tullut itsekin ajeltua ja kyllä niissä pitemmänkin matkan viihtyy.

Avatar
Vesa AJ
Viestit: 271
Liittynyt: 09 Marras 2007, 12:55
Car(s): Alfa 159 3.2 Q4, Alfa GT 3.2, Alfa Romeo GTV6, Alfa Romeo GTV 2.0TS, Honda VFR, Toyota Proace / Ex Alfa 159 1.9 JTS, Alfa Romeo Sprint 1.5 QV, Alfa Romeo 33 1.7 16V, Alfa Romeo 156 2.0 TS SW, 2 x Alfa Romeo 156 2.5 V6, Alfa Romeo 147 2.0 TS
Paikkakunta: Jakkula

Re: Paras paku?

Viesti Kirjoittaja Vesa AJ »

Monenlaisella pakulla on tullut ajeltua. Itsellä on ollut pari Ducatoa ja tällä hetkellä Vito. Täytyy tässäkin asiassa hehkuttaa italialaisen tekniikan puolesta. Ducato on ollut ehdottomasti paras ajettava. Mitään isompia vikoja ei ole ollut. Ensimmäiseen vaihdettiin takuuna etupyöränlaakerit sadan tonnin paikkeilla ja ne menivät takuuseen. EGR-venttiili jumitti pari kertaa talvipakkasella, mutta tokeni itsestään. Molemmat ovat olleet 2.0 JTD koneella, joka on vähän liian tehoton mylly Ducatoon mun mielestä.

Puolitoista vuotta on tullut ajeltua Vitolla. Se meinasi jättää keväällä tien päälle. Suuttimen kärkeä pitävä mutteri halkesi ja konehuoneeseen tuli suihkulähde, mutta ei valitettavasti palanut :) Kovin on Vitossa pehmeä alusta, kuten muissakin saksalaisissa pakuissa. Plussapuolelle voi laskea kompaktin koon ja ripeän kulkupuolen, mutta eipä siitä muuta positiivista nouse mieleen.

Firmassa on Volkkareita, mutta en pidä Guntherin luomuksia kovin kummoisina. Vikoja tulee tasaiseen tahtiin, kova sisämelu ja ajo-ominaisuudet eivät miellytä pehmeydellään. Yliarvostettu vahvasti hinnan osalta.
rakkaudesta rautaan...

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Paras paku?

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Kokemukset suhteellisen alhaiset, mutta se vähä mitä tuli jakeluajossa (Itella, varhaisjakelu (eli siis sanomalehdet)), ex-duunipaikka ja nykyinen opiskelupaikka.

- Ducato tuolla kakslitrasella on mopo. Mutta vanhempikin, mikä tuolla on ollut, oli tilava kuin synti ja kuitenkin suhteellisen ehjä myös kabiinista. Ja oli saanut runtua. Yli 600tkm mittarissa, mutta kuulemma ei yhtään isoa remonttia oltu tehty autoon. Ruostekaan ei vaivannut, perushuollot simppeleitä tehdä ainakin niiltä osin, mitä itse nähnyt. Eikä osatkaan ole ylihintaista kuraa.
- Vito on uskomaton kauhistus. Uutena ehkä voisi mennäkin. Kuusi vuotta vanha Vito koettu; etuovet menneet takuuseen ruosteen takia. Sivuovi vaihdettu (ei enää mennyt ruosteen takia takuuseen). Vikoja piisasi, mm. järkyttävä öljynsyönti, vaikka Veho sanoi koneen olleen täysin ehjä ja normaalissa kuosissa. Syönti oli päältä litran öljyä per 500km.
- Trafic... Ei, ei ja ei. Istuminen oli mukavaa, mutta viat ei. EGR tuskaisessa paikassa ja ainainen murheenkryyni. Sähköliittimet tehty heikosti kautta linjan, jos vähänkin joutunee olojen armolle voipi olla häiriötä tiedossa.
- Transporter - tästä kokemuksia eniten. Jo kolmen vuoden iässä totaalisen hajoamisen merkkejä (jakeluajossa). Vikoja piisasi enemmän kuin näppylöitä ruttoisella, mikään ei toiminut tai toimi huonosti tai väärin. Ja tämä koski montaakin yksilöä. En iki päivänä hommaisi työkaluksi, mutta taksiversio jostain syystä tuntuu mukavalta... Ei kylläkään luotettavuudeltaan.
- Transit - Tästä jotain vähän. Uusi etuvetoinen, etujarrulevyt kestivät kiitettävästi muistaakseni 185tkm! Ongelma olikin niiden vaihdossa. Pitäisi lähteä ulosvetäjällä, vaan eipähän lähtenyt. Puolen tunnin operaatio kesti sen vajaat pari päivää, mutta muuten ymmärtääkseni varsin huoleton peli, vaikka sisältää täysin älyttömiä huoltoon vaikuttavia ratkaisuja

Koko listalta siis menisi jotenkin näin:
Ducato - tilaa piisaa, tarpeeksi mukava ja rakennettu kestämään. Ei mätäongelmaa havaittu.
Transit - sopivahkon tilava, huonompi ajaa kyllä kuin Mondeo... Älyttömiä (mielestäni) rakenneratkaisuja, mutta muuten vaikutti ihan fiksulta peliltä.
Transporter - pienuus on bonus. Suht ketterä. Luotettavuudessa taitaa olla pahaakin sanomista?

Avatar
Vode
Viestit: 883
Liittynyt: 28 Joulu 2004, 01:13
Paikkakunta: Tampere

Re: Paras paku?

Viesti Kirjoittaja Vode »

Faijalla on viides ducato kierrossa, nyt uuskoppasin enkä nyt ihan täysin ole sitä mieltä että se on huoleton laite vaikkakin epäilen että vähän huonoa tuuria on osunut kohdalle. Edellisestä 2.8jtd:stä porsi turbo, tuuppas öljyt imupuolelle ja moottori entinen 150tkm kohdalla. Nykysestä 2.3Mjetistä vaihdettu syöttöpumppu kertaalleen ja vuotaa edelleen (rontti tonnin kampe ulkomailta, suomesta 1700e kieppeillä ilman asennuksia). Kaasuläppäkotelo meni just ja on noissa ainakin 2.3 ja 3.0 mjet koneissa ihan tyyppivika että ruostuu sen sisuskalut. Kaasuläppäkotelo on semmonen 600e juttu suomessa ilman töitä, ulkomailta saapi puoleen ja metrejä nykysellä -08 laitteella on 140tkm.

Aiemmissa korimalleissa sitten ei ollutkaan mitään kummempaa, nimenomaan niillä 2.5td koneilla. Ducaton ja transitin välillä tekisin varmaan itse valinnan ja todennäköisesti kallistuisin ducatoon jollain 2.3mjet koneen tehoversiolla.

Avatar
hjpp
Viestit: 1568
Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
Car(s): 159 SW JTDm, Spider V6, 164 ts, (Xf)
Paikkakunta: Espoo

Re: Paras paku?

Viesti Kirjoittaja hjpp »

Budjetti olikin noin suuri, joten ainoa ehdokkaani jättää lompakkoon tukun
rahaa Alfailuun. :wink:
Volkkareita kovasti haukutaan, mutta mun kokemukset vanhoista T4-transuista positiivisia. Kyllähän pommi pommin kestää. Ja jos hajoaa, niin ei ollut kallis hankinta kuitenkaan.
Noihin Ducatoihin verrattuna pystyy jopa polkimia käyttämään ilman, että polvet ovat ratin yläpuolella. Tavaratila sitten ei niin kookas olekaan.
Raksarohjona tällainen syncro tiuhalla laatikolla on aivan loistava -kovaa ei pääse, mutta todella hitaasti sitäkin helpommin.

Avatar
Toner
Viestit: 417
Liittynyt: 25 Syys 2010, 20:26
Car(s): Exät: 159 2.4 SW -06, 147 1.6 -02
Paikkakunta: Loimaa

Re: Paras paku?

Viesti Kirjoittaja Toner »

Saahan se aina halvempikin olla :mrgreen: Kuvittelisin vain pienessä päässäni, että tuon hintaluokan auto olisi suht toimintavarma (eihän sitä koskaan tiedä) ja sisältäisi ilmastoinnit, kaukokeskuslukot sun muut. Rahoituksellahan se täytyisi ostaa, joten pari tonnia sinne, tänne ei montaa kymppiä muutosta kk-erään tee. Tosin tarvitsisi löytää nyt töitäkin ensiksi... :silly:
Pösöx2, Mazdax8, Saab, Seat, BMW, Tojox2, VWx2, Fiatx2, Nissanx2, Mitsu, Skoda, ARx2, Hjuntai, Ford.

Avatar
mutt
Viestit: 3972
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63

Re: Paras paku?

Viesti Kirjoittaja mutt »

Apen -05 pitkäkorisella neliveto-Hiacella on tullut ehkä puolisentoista tuhatta kilometriä ajettua. Ennakko-odotusten vastaisesti se oli ihan kohtalaisen mukava ajettava maantiellä, mihin varmaan pitkällä akselivälillä oli merkittävä vaikutuksensa. Neliveto-Hiacella ei ole kääntöympyrää, vaan kaartoympyrä, jonka halkaisija ilmoitetaan maapallon puoliskoina. Melko janoinen laite, mutta kai se suht luotettava on. Vesipumppu ja murrosnivelien kumet hajosi jossain 120tkm tietämillä, muuten ei kai ihmeempiä ole ollut. Todennäköisesti yksi parhaista arvonsa säilyttäjistä, eli hinta/laatusuhde käytettynä tuskin parhaasta päästä.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Avatar
Vainio
Viestit: 650
Liittynyt: 16 Syys 2010, 17:50
Car(s): 159 2.4JTDM
Kehonsiirrin Tojota
Paikkakunta: Lahti

Re: Paras paku?

Viesti Kirjoittaja Vainio »

Mulla oli raksapakubudjetissa 2000€ ja päädyin -98 1.9 td boxeriin.
Lastinkuljetushommissa on kyllä hyvä laite kun saa sivu ja takaovista trukilla lavoja sisään ja lastitila on varsin käytännöllinen muutenkin.
Myös se on mukava piirre, että tavaratilan lattia on matalalla mikä helpottaa käsin lastaamista huomattavasti.

Ajettavuus ok, eikä mitään isoja murheita ole ollut. On saanut keskittyä onneksi raksailuun eikä pakun korjaamiseen. Voi siis suositella :)

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Paras paku?

Viesti Kirjoittaja jkk »

mä ajelen duunissa vaihtelevasti vitolla, tansporterilla ja caddyllä. kaikki tomaatteja ja ehdottomasti mukavin on mb vito. transporter on myös ihan ok. ducatolla muutaman muuttokeikan ajanut, onhan siinä pirusti tilaa mutta ei muuten oikein napannut...

Avatar
toolman
Viestit: 1485
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 23:00
Car(s): 156GTA, 156v6
Paikkakunta: Vantaa

Re: Paras paku?

Viesti Kirjoittaja toolman »

Pele kirjoitti:Itsellä Peugeot Boxer 2.5 TD k-a, eli käytännössä sama kuin Ducato / Jumper.
Aikoinaan kun ostin mittarissa oli 200tkm.
Nyt lähentelee 440tkm.
Matkanvarrella moottoriin en ole kajonnut kuin hehkut, suuttimet, normi jakohihnan vaihdot, öljyt suodattimet jne.
Vaihteistossa ei muuta ongelmaa kuin 2- vaihteen synkka on alkanut ahdistaa, etenkin näin kylmillä.
Ei ääntele. Vaihteistoöljyjä olen vaihdellut n. 50tkm välein - halpa henkivakuutus.
Lisäksi öljyä reilummin kuin normisti täyttöaukko antaa myöden.Riittää öljyä paremmin 5- vaihteellekin.
Traileria ja kilpuria ollaan vedelty aika paljon. Kytkin on silti edelleen alkuperäinen!
Vetoniveliä, alapalloja, iskarin yläpään laakereita on välillä vaihdeltu. Osat on edullisia vaikka ostaisi vähän laadukkaampiakin.
Ruostepeikko on tätä yksilöä puraissut matkalla senverran että helmat tein päästä päähän jokin vuosi sitten, ja maalasin auto yli.

Sprinttereistä senverran.. Appiukolla on noita ollut jo useampikin. Ostanut kaikki uutena.
Kuvaavaa on että joskus aikaa kysyi minulta, paljonko Pösön mittarissa on kilometrejä?
Silloin niitä oli reilut 300tkm.
Vastasi, ettei hän kyllä Mersulla uskaltaisi noin pitkään päästää. (vaihtanut aina n. 200tkm. täytyttyä uuteen) :lol:

Joo,nyt on itselläki haussa tuoreempi peli...jolla toivonmukaan pääsee taas seuraavat 10 vuotta ja 250tkm. :)
Kappas, ostin juuri tuommoisen k-a 2.5 boxerin, vm 2000 ja kilsoja 177tkm. Siistissä kunnossa, webasto nyt toimii vaan välillä ja vaihdekeppi eteen-taakse -suunnassa todella tahmea ja raskas, ideoita?
-t-

Avatar
Pele
Viestit: 2068
Liittynyt: 12 Maalis 2007, 12:53
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Re: Paras paku?

Viesti Kirjoittaja Pele »

Ei ole omakohtaisia kokemuksia vaihteensiirron tahmeudesta, mutta voisin veikata että vaihteensiirron vaijeri siellä ahdistaisi, tai sitten laatikon ulkopuolella oleva vivusto...Rasvausta..
Selvästi käytön puutteestä jämähtänyt, kun noin vähän ajettu. :wink:

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Paras paku?

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Tuo Renault-Nissan-Opel kolmikko kannattaa kiertää kaukaa, siinä on yhdistetty kaikkien kolmen merkin heikoimmat ominaisuudet :lol:

Expert ja mitä näitä nyt oli...? oli ajoltaan ihan kohtuullinen eikä siinä tainnut suurempia vaivoja olla kun firman jokapaikan pyörittimenä toimi
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Re: Paras paku?

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

En väitä,mutta kerro toki lisää niistä heikoista ominaisuuksista :)

Avatar
doublesix
Viestit: 2529
Liittynyt: 16 Helmi 2009, 20:24
Car(s): 2.0, 2,0, 5.7.

Re: Paras paku?

Viesti Kirjoittaja doublesix »

DaViegan kanssa samaa mieltä. Harmi sinänsä, koska ajoltaan ihan ok ja pidempikin kuski löytää suht mukavan ajoasennon. Oma Vivaro uitettiin Saksasta 130 tkm mittarissa. Puolessa vuodessa ajoin sillä 20 tkm ja korjauslaskua kertyi tältä ajalta 6700 Eur. Kalliita kilsoja :lol: . Alapalloa, raidetangon päätä, pumppua, ym, ym vaihdettiin. Sähkövikoja riitti jopa enemmän kuin Alfoissa (poislukien 159). Ikävin ominaisuus oli ajoneston päälle meno satunnaisesti kesken ajon. Hankalin tilanne oli Suomenojan ympyrässä ruuhkaaikaan, kun ei startilla saanut autoa siirrettyä. Siinä, kun yksin työnteli Vivaroa, niin Espoon diudi kuskit kävi kuumana ja torvet soi kuin Napolisa. :mrgreen:

Leimalle viedessä inssi totesi:"Jaa, että Vivaro. Voin sanoa, että yksikään Vivaro ei ole saanut leimaa tältä asemalta ensimmäisellä kerralla."
Minä:"No miksei?"
Inssi:"Alapallot näissä menee. Kestävät 50 tkm. Kato, tos edellä on toi Hiace, siin ne kestää 300 tkm."

Firmalla noita on 3 kpl ja samat viat niissäkin.

Tonerille vinkiksi, bygga kamat liikkuu kätevästi myös pickupilla. :wink:
Ride on!

UupunutRomeo
Viestit: 835
Liittynyt: 10 Kesä 2013, 22:38
Car(s): ...Alfa etsinnässä.

Re: Paras paku?

Viesti Kirjoittaja UupunutRomeo »

doublesix kirjoitti: Inssi:"Alapallot näissä menee. Kestävät 50 tkm. Kato, tos edellä on toi Hiace, siin ne kestää 300 tkm."

Tonerille vinkiksi, bygga kamat liikkuu kätevästi myös pickupilla. :wink:
Ei ne kyllä kestä kuin 1/1.000.000 Hiasessa, toki katsurit haastelee lämpimikseen kaikkea kivaa. Kaverini oli yli kymmenen vuotta tojotalla asentajana, sanoi että ihan samalla tavalla tojotaan menee kuluvaa osaa kuin muihinkin...kaikki on nailonia nykyisin. Koneet kyllä kestää mitä nyt ahtimia silloin tällöin menee. Pellit onkin kuulemma paskinta mitä on eläessään nähnyt autohistoriassaan.

Pikuppeihin en kyllä sotkeutuisi jos töitä meinaa tehdä. Tuttu juuri osti uuden Amarokin, ~70t€ ja täysin hyödytön auto työkäytössä. Pientäkään tavaraa ei saa kuljetettua ja jos jotenkin väkisin tunkemalla mahtuisikin niin aletaan peltejä sääliä. Työkalut on siinä takana veropenkkien tilalla olevien laatikostojen sisällä vaikeasti otettavissa ja lavalle ei mahdu mitään. Ehdotinkin asentamaan kylpyaltaan siihen lavalle, muuta käyttöä sille ei ole. Vesisateella suojailet tavaroita, lumisateen uhatessa suojailet jne. Yöksi ei edes kannata harkita jättävänsä mitään lavalle, varsinkaan päivällä lähiöalueella....no entäs kuomu, konttaa nyt sitten hakemaan niitä rojuja sieltä ruumisvaunusta. Pikuppia viisaampi olisi käytetty verovapaa ruumisauto.....

Ehdottomasti paku ja italialainen :-D
Viimeksi muokannut UupunutRomeo, 18 Tammi 2014, 08:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Toner
Viestit: 417
Liittynyt: 25 Syys 2010, 20:26
Car(s): Exät: 159 2.4 SW -06, 147 1.6 -02
Paikkakunta: Loimaa

Re: Paras paku?

Viesti Kirjoittaja Toner »

Tykkään avolavojen ulkonäöstä itsekin enemmän, mutta sen kanssa olisi tosiaan aivan liikaa säiden armoilla ja tavaraa saisi olla jatkuvasti kantamassa yöksi sisään. Lisäksi rouva on aikoinaan asustellut tuolla suuressa lännessä vuoden verran ja sai kuulemma avolavaporukasta tarpeekseen :mrgreen:
Pösöx2, Mazdax8, Saab, Seat, BMW, Tojox2, VWx2, Fiatx2, Nissanx2, Mitsu, Skoda, ARx2, Hjuntai, Ford.

UupunutRomeo
Viestit: 835
Liittynyt: 10 Kesä 2013, 22:38
Car(s): ...Alfa etsinnässä.

Re: Paras paku?

Viesti Kirjoittaja UupunutRomeo »

Hyvä vaihtoehto harrastuksen ja työn yhdistämiselle, pakun tilalle. 4WD StationWagon Alfa ja kunnollinen (+3,2m/+1,5m) koppikärry. Voi hyvillä mielillä veloittaa ajetut matkat verovapaana omaltakin firmaltaan.

Avatar
doublesix
Viestit: 2529
Liittynyt: 16 Helmi 2009, 20:24
Car(s): 2.0, 2,0, 5.7.

Re: Paras paku?

Viesti Kirjoittaja doublesix »

^^^ Nythän se selvisi, miksei töistä ei ole meinannut tulla mitään viimeisen 15 v. aikana, nyt sekin selvisi. :lol: Lähiöalueet onkin vaaran paikkoja, Kurvi onneksi lapsiperheiden suosimaa viheraluetta, joten tavaratkin säilyivät. :mrgreen:
Ja tarkoitin niitä oikeita pickuppeja.

^^ Ehdokasvalikossa oli Chevy-van yhtenä vaihtoehtona, sen takia tämä lava-auto ehdotus. Tyyli ja mukavuus niissä omaaluokkaansa verrattuna kaappiautoihin, kuten Tazio jo edellä totesi.

Summasummaarum, toivottavasti löydät mieleisesi. Mieli avoinna.

Suomalainen tosimies ajaa Pakulla ja Kuomu-Muuli perässä. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Ja unohda italialaiset !
Ride on!

UupunutRomeo
Viestit: 835
Liittynyt: 10 Kesä 2013, 22:38
Car(s): ...Alfa etsinnässä.

Re: Paras paku?

Viesti Kirjoittaja UupunutRomeo »

^ jenkkipikupit ja vanit on ainoastaan lottovoittajille. Kaveri möi viimeviikolla duramaxin pois kun ei tmi:n kassa kestänyt vaivaista 17L/100km keskikulutusta :mrgreen: . Toisena syynä listalla oli ajo-ominaisuudet jotka on yhtä hyvät kuin hevoskärryissä. Kolmantena tuli huoltokulut. Onhan ne, meteliä oli positiivisesti tankista kuuluneen pyörreäänen lisäksi.
Täyttä shittiähän ne on oikeasti, olleet aina...hyi.

Avatar
doublesix
Viestit: 2529
Liittynyt: 16 Helmi 2009, 20:24
Car(s): 2.0, 2,0, 5.7.

Re: Paras paku?

Viesti Kirjoittaja doublesix »

^Tämä selvä, kiitos kattavasta ja kokemukseen perustuvasta infosta.
Sitä on taas paljon viisaampi, kiitos.
Ride on!

Avatar
Tazio
Viestit: 3123
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Paras paku?

Viesti Kirjoittaja Tazio »

^
+1

-Tazio


Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk

UupunutRomeo
Viestit: 835
Liittynyt: 10 Kesä 2013, 22:38
Car(s): ...Alfa etsinnässä.

Re: Paras paku?

Viesti Kirjoittaja UupunutRomeo »

doublesix kirjoitti:^Tämä selvä, kiitos kattavasta ja kokemukseen perustuvasta infosta.
Sitä on taas paljon viisaampi, kiitos.
Olen osaltani jättänyt kokemuksien kokemisen ystäville tutuille ja kevereilleni. Ja yllätysyllätys, tutut, kaverit ja ystävät ovat suosiolla yhden kokemuksen (4kk-6v) jälkeen siirtyneet kokemuksista elämyksiin. Amerikkalainen uretaanilla täytetty sähköjohtokasa joka vuorattu pellillä ei ole yhdellekään noin kolmestakymmenestä tietämästäni ollut seuraava vaihtoehto kun moottorit, sähköt jne alkaneet suorastaan halpojen keulan jousitusosien repeillessä. Joukossa on vino pino jenkkiautoharrastajia (~15) joista enää yksikään ei aja työkäytössä jenkillä. Varmasti yksi loistavimmista jenkki Hotrod harrastajalta kuultu kommentti vanista, "vittu kukaan pysty työaikana harrastamaan ilman lottovoittoa"....tämäkin jeppe ajaa Vitolla (tosin ei ollut vitostakaan mairittelevaa kerrottavaa hänellä). Omat kokemukset rajoittuu ainoastaan muutamiin ajokertoihin joita ei nyt voi kaiholla muistelemiseksi sanoa.

Paskaa ne vaan on vaikka kuinka yrittäisi kehua. Toki jos olet tyytyväinen ja tykkäät niin sehän on hyvä, onhan meillä ainakin sinulta omakohtainen kokemus ja kehut, se on varmasti kaiken kattava ja myyntimäärätkin ponnahtaa Alfojen yli ilmeisesti jatkossa ?

Pitääkö kaivoon hypätä jos kaveritkin hyppää ? :roll:

Avatar
unknown
Viestit: 690
Liittynyt: 15 Helmi 2007, 23:44

Re: Paras paku?

Viesti Kirjoittaja unknown »

UupunutRomeo kirjoitti:
Pitääkö kaivoon hypätä jos kaveritkin hyppää ? :roll:
:-D

Aika harva tarvitsee pikuuppia oikeasti, mutta niillä ajetaan siksi, että saa sitä ajamisen luksusta arkipäivään ja kuorma-autoksi rekisteröitynä pääsee ajamaan "halavalla". Näin ne ainakin tuolla OD:llä perustelee pikuupin omistamisen ihanuuden.
1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11
1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
1-9-5-12-3-8-6-10-2-7-4-11

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Paras paku?

Viesti Kirjoittaja jkk »

^pick-up ja luxus. miks nää kaks sanaa kuulostaa oudolta mun korvaan samassa lauseessa? :lol:

Jevgen
Viestit: 384
Liittynyt: 11 Heinä 2004, 03:29
Car(s): Isolohko Ducato + V70
Paikkakunta: Savitaipale

Re: Paras paku?

Viesti Kirjoittaja Jevgen »

Maatilan ajoihin pickuppi olisi joskus ihan käytännöllinen ja verotusteknisestikin järkevä. Hinnat vaan on pilvissä vanhoissa romuissakin.

Transiteilla ja Ducatoilla on tullut ajeltua sillointällöin. Molemmat ovat tavallaan hyviä ja mukavia ajaa. Edellisen sukupolven Sprintteristä en tykännyt. Kolinoita ja kilinöitä oli ihan liikaa vaikka viitoskone (313 cdi) oli ihan tehokkaan tuntuinen. Hiace ja Portteri ovat kooltaan pieniä.

UupunutRomeo
Viestit: 835
Liittynyt: 10 Kesä 2013, 22:38
Car(s): ...Alfa etsinnässä.

Re: Paras paku?

Viesti Kirjoittaja UupunutRomeo »

jkk kirjoitti:^pick-up ja luxus. miks nää kaks sanaa kuulostaa oudolta mun korvaan samassa lauseessa? :lol:
No kyllä niitä pikuppeja on tosiaan myös lähelle luxusta, mutta ne ei sitten ole enää halpoja eikä edes kohtuuhintaisia.
Lisäksi työkäytössä noitten on oltava ehdottomasti nelivetoja, pikuppihan (454SS :mrgreen: ) sutii joka paikassa kesälläkin....ja talvella saa hinurikuskit nauruja kun tasaiselta pihalta pitää hinata liikkeelle :lol: .

On noissa kyllä se kiva että siviilikäytössä fillarin,putkikassin jne voi vaan tempasta lavalle....se toki on jännitystä onko se enää kyydissä määränpäässä. No kevyet roskapussit ainakin katoaa hyvin... :lol:

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Paras paku?

Viesti Kirjoittaja Polforea »

UupunutRomeo kirjoitti:On noissa kyllä se kiva että siviilikäytössä fillarin,putkikassin jne voi vaan tempasta lavalle....se toki on jännitystä onko se enää kyydissä määränpäässä. No kevyet roskapussit ainakin katoaa hyvin... :lol:
Tää on pickupin ehdottomastin pahin seikka, tavaraa voi vaan heittää lavalle. Sitomaton kuorma, etenkin helposti tuuleen tempautuva, on kuitenkin melko ikävä riski muille tielläliikkujille. Se, että onko putkikassi tai fillari tallella enää perille päästessä on pieni huoli verrattuna siihen, että onko se jonkun muun tuulilasissa jo puolimatkassa...
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Avatar
h_lauri
Viestit: 6198
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Paras paku?

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

UupunutRomeo kirjoitti:On noissa kyllä se kiva että siviilikäytössä fillarin,putkikassin jne voi vaan tempasta lavalle....se toki on jännitystä onko se enää kyydissä määränpäässä. No kevyet roskapussit ainakin katoaa hyvin... :lol:
Ton fillarin mä käsitän. Oli meinaan kiva koettaa taitella faijan fillari (28" renkaat) ton sedanin konttiin - mut ulosottaminen se vasta kivaa olikin! Hymiöstä päätellen Romeo vissiin meinas et se kuitenki sitoo kuorman?

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Paras paku?

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Ymmärrä osaltaan Pick-uppien viehätyksen valmistusmaasta riippumatta, mutta hankalin asia itselle niissä ymmärrettäväksi on juurikin se, että ne yrittää olla montaa eri asiaa yhtä aikaa, mutta eivät ole oikeasti hyviä niistä missään.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

UupunutRomeo
Viestit: 835
Liittynyt: 10 Kesä 2013, 22:38
Car(s): ...Alfa etsinnässä.

Re: Paras paku?

Viesti Kirjoittaja UupunutRomeo »

h_lauri kirjoitti:
UupunutRomeo kirjoitti:On noissa kyllä se kiva että siviilikäytössä fillarin,putkikassin jne voi vaan tempasta lavalle....se toki on jännitystä onko se enää kyydissä määränpäässä. No kevyet roskapussit ainakin katoaa hyvin... :lol:
Ton fillarin mä käsitän. Oli meinaan kiva koettaa taitella faijan fillari (28" renkaat) ton sedanin konttiin - mut ulosottaminen se vasta kivaa olikin! Hymiöstä päätellen Romeo vissiin meinas et se kuitenki sitoo kuorman?
Eikös ne roskapussit pysy sen fillarin alla :roll: .... :wink:

Sen verran tuli tehtyä muuten duramaxin ja vanhan starcraftin välillä vertailua että uusi duramax (3500 van) pomppi espoossa ajetun hidastetöyssyn jälkeen vain klaukkalaan, vanha starcrafti piti viedä korjaamolle jossa keulan pomppiminen pysäytettiin nosturilla tehdyllä vastaliikkeellä...melkoisia jumppapalloja. :lol:

Pikupeista, muistui mieleen kun kaverini sai aivopierun että siinäpä näppärä motocross pyörän kuljetin......muahhahhaa. No, ei siinä mitään....samalla saa trialia kun ajaa sen lavalle 6m lautaa pitkin ja jumppaa poikittain kulmiin lavalle, no pitäähän se takalaita vielä jättää auki kun ei edes mopo mahdu kokonaan lavalle. Nuo ajoramppina toimineet lankut voi tilata lähtö ja loppupäähän kätevästi K-Raudasta... kuljetuksella :wink:

Avatar
Tazio
Viestit: 3123
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Paras paku?

Viesti Kirjoittaja Tazio »

Jos Uupuneen Romeon otannat ja lopputulokset pitävät oikeasti kutinsa on pakko myöntää, että minä en vain osaa enkä ymmärrä.

Kaksiveto GMT400 kun lähtee liikkeelle talvellakin, saan lavalle mahtumaan tavaraa, kyyti ja ajettavuus pesee minusta europakut mennen tullen.

Kaiken lisäksi lienen vielä kuskinakin ihan kädetön kun kampe ei hidastetöyssyn jälkeen pompi holtittomasti halki puolen Suomen. Sokerina pohjalla lienee se, etten edes osaa muutenkaan käyttää pikkariani kun se ei hajoa jatkuvalla syötöllä. By Harry, I"ll get me Stetson..

-Tazio


Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk

Avatar
unknown
Viestit: 690
Liittynyt: 15 Helmi 2007, 23:44

Re: Paras paku?

Viesti Kirjoittaja unknown »

"UupunutRomeo" niin saisi bannia, jos jotain vastavaa menisi OD:lle kirjoittamaan. Kansan Vihollinen! kun tuolla tavalla menee vapauden symbolia panettelemaan, taidat sinäkin olla niitä Helsingin herroja? :-D
1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11
1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
1-9-5-12-3-8-6-10-2-7-4-11

Vastaa Viestiin