Sivu 1/1

Voortit ja pökötit

Lähetetty: 20 Tammi 2014, 21:09
Kirjoittaja Wiltsu
Blaahblaah, hyviä autoja noi saksanfordit on. Käykää ajamassa ST220 Mondeo, näette miltä ison perheauton alusta ja ohjaustuntuma kuuluu tuntua ;)

Tosin ei toi ihan bränä ole, vuosimallia 08. Mutta kilsoja niin vähän, että uudenveroinen. Ja 2.5T-kone, hähää.

Re: Yleinen avautumis-ketju

Lähetetty: 20 Tammi 2014, 22:11
Kirjoittaja Aquatica
Wiltsu kirjoitti: Haluaako joku Pösön GTi:n? :lol:
Haluaa. Onko valmis maksamaan? No ei :(
Tuo olisi varmaan muikea kiva lelu :D

Re: Yleinen avautumis-ketju

Lähetetty: 20 Tammi 2014, 22:17
Kirjoittaja Wiltsu
Aquatica kirjoitti:
Wiltsu kirjoitti: Haluaako joku Pösön GTi:n? :lol:
Haluaa. Onko valmis maksamaan? No ei :(
Tuo olisi varmaan muikea kiva lelu :D
Joo ei toi ihan pelkillä kauniilla puheilla lähde :D Ihan hulvaton auto kyllä, ajaa 40km/h johonkin liikenneympyrään ja tulee ihan semmoset vibat kun ajaisi jotaan ralli-ek:ta. Ton saa varmaan alustasarjan ansiosta menemään pirun kovaa radalla jos osaa ajaa, kun menee just ja tasan sinne minne haluaa, eikä kallistele.

Mutta koirankoppihan toi on, mitään luksusta on turha odottaa. :D Vaikka onkin tosi vaivaton ajaa pidempääkin lenkkiä motarilla.

Re: Yleinen avautumis-ketju

Lähetetty: 20 Tammi 2014, 22:25
Kirjoittaja Aquatica
^
Näin ajattelinkin :mrgreen:

Eipä hienosta pelistä ilmaiseksi pidäkään luopua! Kaverilla oli pappa-205 aikanaan ('87, kaasari ja 1.1 taisi olla kone. Tai 1.3? Joku pieni). Neljälovinen loota yhdistettynä "johonkin häröön jossakin" aiheutti sen, ettei auto kulkenut tippaakaan yli 120km/h moottoritiellä kesäkelissä alamäkeen. Ei vaan ollut enää koneessa mitään, mitä antaa - joku vikahan siinä oli oltava, muttei sitä sitten koskaan mietitty sen tarkemmin. Päästöt oli OK ja pienemmissä nopeuksissa ihan pirteäkin, mut tosiaan tuntui kierrokset loppuvan ~3500:aan kovalla vauhdilla/veto päällä... Ei ollut kierroslukumittariakaan, josta tuotakaan olisi voinut tarkistaa :D

Re: Yleinen avautumis-ketju

Lähetetty: 20 Tammi 2014, 22:30
Kirjoittaja Wiltsu
GTi on siis oikea luksusmalli kuitenkin, onhan tossa kierroslukumittari ja sähköikkunat :D

Ei toi nyt missään näyttelyautokunnossa ole, mutta tosi timmi paketti kyllä. Tyttöystävä tosin hypähti kattoon kun kuuli että tilalle tulee ilmaiseksi tuore Fordi... Ymmärrän häntä tosin, onhan toi englanniksi ns. "camp" :D

Re: Yleinen avautumis-ketju

Lähetetty: 20 Tammi 2014, 22:53
Kirjoittaja Shuttle
Wiltsu kirjoitti:Blaahblaah, hyviä autoja noi saksanfordit on. Käykää ajamassa ST220 Mondeo, näette miltä ison perheauton alusta ja ohjaustuntuma kuuluu tuntua ;)
Ehdottomasti tämä. Itse suhinut motarilla Suomessa kesällä ST220 farkkuversiolla ja onhan se muikea peli. Vaikka farkkua ei ikimaailmassa tulisi muuten harkittua - rumia kun ovat - tuo ST220 sai ainoana mielen muuttumaan. Saundit oli mahtavat, ajo oli tarkkaa, voima ei koskaan loppunut kesken. Se vaan meni ja kiihtyi. Tyhmin/hauskin teko oli "ottaa kisaa" Hesasta kohti Turkua Ford Focus RS500:n kanssa (se limevihreä). Kun mentiin tuolla ST220:llä n. 230km/h mittarin mukaan ja tuo RS500 vaan erkani kaueammas oli pakko hissutella. Edes noissa vauhdeissa ei tuo ST:n alusta antautunut tai ollut epämukava - se vaan meni ja vei. Jos olisi ylimääräinen harrastetila ja hitsaustaitoa, ni tuollainenhan ois oikea kulttuuriteko säilyttää.

Re: Yleinen avautumis-ketju

Lähetetty: 20 Tammi 2014, 23:01
Kirjoittaja Wiltsu
Shuttle kirjoitti:
Wiltsu kirjoitti:Blaahblaah, hyviä autoja noi saksanfordit on. Käykää ajamassa ST220 Mondeo, näette miltä ison perheauton alusta ja ohjaustuntuma kuuluu tuntua ;)
Ehdottomasti tämä. Itse suhinut motarilla Suomessa kesällä ST220 farkkuversiolla ja onhan se muikea peli. Vaikka farkkua ei ikimaailmassa tulisi muuten harkittua - rumia kun ovat - tuo ST220 sai ainoana mielen muuttumaan. Saundit oli mahtavat, ajo oli tarkkaa, voima ei koskaan loppunut kesken. Se vaan meni ja kiihtyi. Tyhmin/hauskin teko oli "ottaa kisaa" Hesasta kohti Turkua Ford Focus RS500:n kanssa (se limevihreä). Kun mentiin tuolla ST220:llä n. 230km/h mittarin mukaan ja tuo RS500 vaan erkani kaueammas oli pakko hissutella. Edes noissa vauhdeissa ei tuo ST:n alusta antautunut tai ollut epämukava - se vaan meni ja vei. Jos olisi ylimääräinen harrastetila ja hitsaustaitoa, ni tuollainenhan ois oikea kulttuuriteko säilyttää.
Normi RS:ää sai vihreänä, RS500 oli aina mattamusta ;) Kannattaa katsoa 04 vuosimallin tai uudempi, ne ei ruostu. Oikeastaan ei vanhemmatkaan, paitsi takaovien ja takaluukun alareunoista, mutta suurin osa omistajista vaihtanut ne Fordin piikkiin uusiin. Oliko ajamasi auto 5 vai 6-vaihteinen? Päivitetty malli kuusilovisella askilla saa paremmin kaiken irti tosta V6:sesta.

Fordille nauretaan ja pilkataan vieläkin joidenkin 90-luvun kakkapökäle-escorttien takia, vaikka he ovat tehneet loistopelejä mk2 Mondeosta lähtien, eli 97 -->

Re: Yleinen avautumis-ketju

Lähetetty: 20 Tammi 2014, 23:15
Kirjoittaja Shuttle
^Okei, elikkä oli normi RS, mutta paljon sutjakkaampi kuin tuo ST220. Tosiaan tuossa ajamassani oli kuusilovinen aski ja autolla oli ajettu jo reilu 180tkm, mutta ei se missään näkynyt poislukien konepellin kiveniskemät. Tämä oli näitä faceliftattuja malleja jo, eli oisko -05 vai -06 vuosimallia. Hieno peli se kyllä oli ja pitkään ei mikään suurempi auto oikein tuntunut millään, ennen kuin vahingossa Alfaan tutustuin. Ketjukoneellinen vehjehän se oli ja se vääntö oli jotain huikeaa. Uskomattoman hauska kapistus - pykälää pienemmälle ja vähän oikaisee jalkaterää ni johan lähti. Mutta tosiaan, puuttuu se talli. Ei noitten hinnat enää Suomessakaan kovinkaan hullulla tasolla ole. Alta kymppitonnin oli aika laaja valikoima saatavilla ja joukossa oli pari faceliftiäkin mitä viimeksi Nettiautosta katsoin.

Re: Yleinen avautumis-ketju

Lähetetty: 20 Tammi 2014, 23:16
Kirjoittaja Isola
Wiltsu kirjoitti:Fordille nauretaan ja pilkataan vieläkin joidenkin 90-luvun kakkapökäle-escorttien takia, vaikka he ovat tehneet loistopelejä mk2 Mondeosta lähtien, eli 97 -->
Focus Mk1 ei ainakaan kuulu tähän loistopelien joukkoon. Siitä saisi juttua koko avautumisketjun täydeltä :evil: Jos laatu on sen jälkeen parantunut (en tiedä onko), niin mielikuva tekee joka tapauksessa tehtävänsä.

Re: Yleinen avautumis-ketju

Lähetetty: 20 Tammi 2014, 23:21
Kirjoittaja Wiltsu
Shuttle kirjoitti:^Okei, elikkä oli normi RS, mutta paljon sutjakkaampi kuin tuo ST220. Tosiaan tuossa ajamassani oli kuusilovinen aski ja autolla oli ajettu jo reilu 180tkm, mutta ei se missään näkynyt poislukien konepellin kiveniskemät. Tämä oli näitä faceliftattuja malleja jo, eli oisko -05 vai -06 vuosimallia. Hieno peli se kyllä oli ja pitkään ei mikään suurempi auto oikein tuntunut millään, ennen kuin vahingossa Alfaan tutustuin. Ketjukoneellinen vehjehän se oli ja se vääntö oli jotain huikeaa. Uskomattoman hauska kapistus - pykälää pienemmälle ja vähän oikaisee jalkaterää ni johan lähti. Mutta tosiaan, puuttuu se talli. Ei noitten hinnat enää Suomessakaan kovinkaan hullulla tasolla ole. Alta kymppitonnin oli aika laaja valikoima saatavilla ja joukossa oli pari faceliftiäkin mitä viimeksi Nettiautosta katsoin.
Jep, paljon autoa rahalla nykyään. Halvat hinnat kulutuksen takia, vie noin 15l/100km kaupunkiajossa. Briteissä ja saksassa noita käytetään moottoritiepoliiseina. Itse tuo olisi mun #1 valinta jos olisi 7-12 tonttua laittaa autoon. ST200 on myös kiva, ei tosin yhtä pirteä.

Ja mitä mk1 Focuksen laatuun tulee, riippuu taas ihan miten autoa on huollettu... Tilastollisestihan se on ihan samassa sarjassa Golfien sun muiden kanssa luotettavuudessa.

http://www.whatcar.com/car-reviews/used ... ry/23517-5 Ja jos se olisi täysi sontakasa, ei se saisi 5/5 tuolla. ;)

Re: Yleinen avautumis-ketju

Lähetetty: 20 Tammi 2014, 23:26
Kirjoittaja Pujazuba
Isola kirjoitti:
Wiltsu kirjoitti:Täähän menee jo ihan farssiksi. Ensin mut siirretään toiseen pisteeseen töihin. Luovun Bussosta bensakulujen takia, jotka nousivat ton siirron myötä katastrofaaliseksi. Sain vaihdossa 205 GTi:n, jolla aattelin että pörräilen töihin. Tänään saankin kuulla, että saan uuden Fordin käyttöön ilmaiseksi, ainoastaan bensat pitää maksaa.
Kun minä viimeksi ajoin uudella Fordilla, olisin mieluummin ajanut 205:llä.
Toivottavasti hyva Fordi. Viimeksi kun olin uudehko Fiestan ratin takana en arvostanut yhtakaan auton ominaisuutta. Tosin kyseessa oli rent-a-car joten melko raiskattu.

Re: Yleinen avautumis-ketju

Lähetetty: 20 Tammi 2014, 23:32
Kirjoittaja Shuttle
Wiltsu kirjoitti:Jep, paljon autoa rahalla nykyään. Halvat hinnat kulutuksen takia, vie noin 15l/100km kaupunkiajossa. Briteissä ja saksassa noita käytetään moottoritiepoliiseina. Itse tuo olisi mun #1 valinta jos olisi 7-12 tonttua laittaa autoon. ST200 on myös kiva, ei tosin yhtä pirteä.
Näinpä. Ainoa suurempi miinushan tuossa on kaksialueilmastoinnin puute. Kulutus nyt on mitä on, kaiken se syö mitä sinne pistää. Näillä pakkasilla tämä 2.2JTS vetää sen ~11-12 litraa helposti eikä Lexuskaan yhtään sen vähempää. Pitäisi varmaan tuo idän ihme pistää kiertoon ja hommata tuo ST220 tilalle - punaisilla nahoilla :mrgreen:.

Re: Yleinen avautumis-ketju

Lähetetty: 20 Tammi 2014, 23:44
Kirjoittaja Wiltsu
Shuttle kirjoitti:
Wiltsu kirjoitti:Jep, paljon autoa rahalla nykyään. Halvat hinnat kulutuksen takia, vie noin 15l/100km kaupunkiajossa. Briteissä ja saksassa noita käytetään moottoritiepoliiseina. Itse tuo olisi mun #1 valinta jos olisi 7-12 tonttua laittaa autoon. ST200 on myös kiva, ei tosin yhtä pirteä.
Näinpä. Ainoa suurempi miinushan tuossa on kaksialueilmastoinnin puute. Kulutus nyt on mitä on, kaiken se syö mitä sinne pistää. Näillä pakkasilla tämä 2.2JTS vetää sen ~11-12 litraa helposti eikä Lexuskaan yhtään sen vähempää. Pitäisi varmaan tuo idän ihme pistää kiertoon ja hommata tuo ST220 tilalle - punaisilla nahoilla :mrgreen:.
Joojoo, kannatan! Sillä ehdolla että saan tulla koeajamaan. Ja tassutella kotiin vihreänä kateudesta...

http://4.bp.blogspot.com/-uqqGkhP9ZaA/U ... 2BBack.JPG Viimeisin versio ja performance blue-väri niin ai että.